Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

En julsaga.

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2009 vid 16:38
Var och såg en julsaga nu på bio och den vara så bra som den bara kunde bli. Zemeckis hade lyckas mycket bra med Polarexpressen och gjorde ett rätt lyckat arbete med beawolf också även om den inte riktigt höll samma standad som polarexpressen. Därför kändes det extra roligt när han skulle göra en julsaga med den här nya tekniken och han skapade en mycket välgjord och underhållande film som kändes annorlunda trots att historien är densamma. Dock så hoppas jag att zemeckis inte gör till en vana att skapa filmer med samma teknik så han går ifrån den riktiga spelfilmen. Han har lyckas hittils men en dag kanske det blir för uttjatat. Men en julsaga var en fröjd att se.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2009 vid 18:53
Någon som vet när den släpps på dvd?, ska man behöva vänta tills nästa jul eller något sånt dumt..Confused
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2009 vid 19:24
Om Disney följer samma releasestruktur som med andra julfilmer så som Nu är det jul igen så blir det nog tyvärr till nästa jul.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2009 vid 03:57
Jag har nu sett "En Julsaga" på bio. Dock inte i 3D.

Jag måste säga att jag är lite besviken. Visst är filmen i sig mysig och vackert gjord, och Carrey är lysande i alla sina roller (även om jag tycker att man ser för mycket av hans egen personlighet i alla hans rolltolkningar). Men jag kommer ändå på mig själv med att sitta och gäspa och nicka till.
Det är helt enkelt inte tillräckligt spännande.
Någonstans mellan ande nummer 2 och 3 börjar jag bli riktigt uttråkad.
Filmen förbättrar sig sen ändå lite i slutet. Scenerna med den "pånyttfödde" glade Scrooge är väldigt underhållande. Men jag måste ändå säga att det kändes som lite slöseri med pengar att se denna filmen på bio, och jag kommer nog inte se den igen.







Detta är mitt 600:de inlägg! Galet, hur mycket tid har jag inte lagt på att diskutera film här på sidan, jisses. Men jag ångrar ingeting av det och kommer skriva minst 600 inlägg till. Tack för ett intressant och trevligt forum allihopa!





"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-februari-2010 vid 14:13
Personligen längtar jag till nästa jul då denna film ska bli en del av mina jultraditioner. Hej, hopp vad det börjar bli packat med traditioner för mig!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media