Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hur många klassiker har ni?

 Svara Svara Sida  <1 4567>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2012 vid 17:47
"Meet The Robinsons" kan mycket väl vara den minst Disney-aktiga av ALLA Disney-"klassiker". Säga vad man vill om "The Wild", men ett gäng zoo-djur på räddningsuppdrag känns i alla fall mer Disney än den där Nikelodeon-klonen.
Med det sagt så vill jag inte påstå att det är en usel film. Jag somnade förvisso till något i sista halvtimmen men om man inte låtsas om att det faktiskt är en Disney-film så är den rätt hygglig.
Skurken är rätt skön och Burton-aktig, och Elfmans musik stärker den känslan.


Sedan bröt jag plasten på och såg "Bolt". Där kan vi snacka ett uppsving! Helt klart bättre än samtliga av Disneys övriga CGI-filmer.
Mer fingertoppskänsla och värme. Handlingen är väl inget att skriva hem om, men fart och fläkt och snygga animationer + gulliga djur = ett på det stora taget lyckat koncept.
Hade ingen aning om att det var Mr. Travolta jag hörde och jag är glad över att jag inte kände till att Miley Bimbo gjorde rösten till Penny. Utan den vetskapen blev Penny en sympatisk karaktär.
Önskar jag hade fått se den här filmen i 3D på bio. Måste skaffas på Bluray!

När jag kommer hem från "Mysteriet i Mouthe" som filmklubben visar ikväll ska jag skicka i "The Princess and the Frog". Jag har längtat efter att se om den (MED engelskt tal) ända sedan jag såg den på bio den 27e Mars 2010.
Jag tror/hoppas jag kommer att uppskatta mer än bara den döläckra animationen/teckningsstilen den här gången. Men vi får se.
 Rhino the hamster... SOOO CUTE!


Ändrad av LeChuck. - 18-oktober-2012 vid 22:55
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2012 vid 22:59
Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

"Meet The Robinsons" kan mycket väl vara den minst Disney-aktiga av ALLA Disney-"klassiker". Säga vad man vill om "The Wild", men ett gäng zoo-djur på räddningsuppdrag känns i alla fall mer Disney än den där Nikelodeon-klonen.


Vad som känns som typiskt Disney-aktigt eller inte är visserligen väldigt subjektivt, men jag skulle vilja påstå att Familjen Robinson är en av de mest Disney-aktiga filmer som Walt Disney Studios någonsin har producerat. 

Naturligtvis beror detta helt på vad man menar med begreppet "Disney-aktig". Åsyftar man en film i samma andra som exempelvis Snövit och de sju dvärgarna eller Bambi, nej då känns det inte som en typisk Disney-film, det erkänner jag. Men om man istället ser den utifrån ett annat perspektiv, nämligen utifrån ett temaparks-perspektiv, och med fokus på hur mannen Walt Disney resonerade och hur han såg på tekniska framsteg och på framtiden, så skulle man kunna hävda att Familjen Robinson är den film som mer än någon annan förkroppsligar Walt Disney's attityder och visioner. Utifrån det sättet att se filmen, så känns den väldigt Disney-aktig. 

Har man någon gång besökt någon av Disney's temaparker runt om i världen, så är det svårt att inte känna igen sig i Familjen Robinson. Filmen påminner nämligen extremt mycket, både rent visuellt, men även tematiskt, om Tomorrowland. I en scen förekommer till och med åkattraktionen Astro Orbitor (kallas olika beroende på i vilken park den påträffas), och de räls-baserade transportmedel som förekommer i filmen påminner väldigt mycket om Tomorrowlands PeopleMover-system.

Filmens underliggande tema, "keep moving forward", bygger rent utav på ett av Walt Disney's uttalanden: "We keep moving forward, opening new doors, and doing new things, because we're curious and curiosity keeps leading us down new paths". Samma tema som ligger till grund för Walt Disney World-attraktionen Carousel of Progress, som Walt Disney personligen var med och skapade för 1964 års världsutställning. CoP's tema-sång "There's A Great Big Beautiful Tomorrow", skriven och komponerad av inga mindre än Richard och Robert Sherman, användes till och med i filmens ursprungliga trailers - men blev tyvärr bortklippt i den slutliga versionen.

Så, visst. Jämfört med andra animerade Disney-filmer så skiljer sig Familjen Robinson definitivt från mängden. Utifrån en sådan jämförelse kan den kanske upplevas som väldigt fattig på de ingredienser som normalt sett utgör och kännetecknar en animerad film från Disney. Men väljer man att se den utifrån en bredare syn på vad Disney är, både mannen och företaget, så känns den kanske rent av mer Disney-aktig än någon annan film. I alla fall i en andlig bemärkelse. 

"Blathering blatherskite!"

Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2012 vid 13:18
Så kan du självklart välja att överanalysera saken. Med "Disney-aktig" menar jag oftast en speciell atmosfär/miljö/känsla som infinner sig i filmen. "Meet the Robinsons" är på tok för avskalad och steril för att kvalificera sig till vad jag personligen anser vara "Disney-aktig".
 
 
"Filmens underliggande tema, "keep moving forward", bygger rent utav på ett av Walt Disney's uttalanden"

Yep, citatet finns svart på vitt i slutet av filmen.


Igår kväll såg "The Princess and the Frog". Helt klart bättre på engelska, men jag känner fortfarande att filmen är 85% fantastisk yta och 15% rätt ihålig intrig.
Jag vill verkligen älska filmen men kan inte säga mer än att den är bra. Sad but true.

Nu ska jag till lunchen avrunda detta maraton med en film jag tyckte var underbar på svenska och gissar att jag kommer uppskatta ännu mer på engelska (synd bara att det inte blir i 3D).

Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2012 vid 15:22
Och där avslutade jag projektet jag började den första maj i år. Såg precis klart Tangled, härlig som pörskan! Har längtat efter att se om den (med engelskt tal) sedan jag såg den på bio den 22a februari förra året. En modern Disney-film som det inte är något snack om saken att den i framtiden kommer ha gjort sig förtjänt av klassiker-stämplingen som pryder framsidan.
 
Samtliga FEMTIO filmer i samlingen är nu sedda och oinplastade.

Nästa samlingsprojekt ska bli att äga alla Pixar-filmer på Bluray. Äger inte en enda, varken på whs, DVD eller Bluray.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2012 vid 11:41
Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

Så kan du självklart välja att överanalysera saken. Med "Disney-aktig" menar jag oftast en speciell atmosfär/miljö/känsla som infinner sig i filmen. "Meet the Robinsons" är på tok för avskalad och steril för att kvalificera sig till vad jag personligen anser vara "Disney-aktig".

Det är inte en fråga om att överanalysera (däremot kan det anses brukligt med ett visst mått av analys, när man ger sig i kast med att att recensera något), utan om att konstatera ett faktum, nämligen att uppfattningar är subjektiva. Att benämna något som typiskt "Disney-aktigt", utan att beskriva begreppet mer ingående, är meningslöst - i synnerhet om man inte kan motivera vilka kriterium något måste uppfylla för att uppnå denna status - eftersom det är ett begrepp som kan uppfattas på många olika sätt av olika människor. Det var med anledning av detta som jag beskrev varför jag upplever filmen i fråga - Familjen Robinson - som väldigt Disney-aktig, men också vad detta begrepp innebär för mig och hur det kan appliceras på olika områden. I jämförelse med många andra, tidigare producerade Disney-filmer, så kan Familjen Robinson upplevas som annorlunda, då den kan anses bryta mot många av de gemensamma nämnare som har varit mer eller mindre normgivande för merparten av tidigare Disney-produktioner: prinsessor, antropomorfa djur, musikalnummer, klassisk handaninmation etc. Är det dessa aspekter som man menar avgör om något är att betraktas som Disney-aktigt eller ej, då erkänner jag att Familjen Robinson helt klart avviker från denna trend. Men som jag beskrev det hela tidigare, så går det att se det hela utifrån ett bredare perspektiv, exempelvis med fokus på mannen Walt Disney, eller jämfört med andra typer av Disney-produktioner som exempelvis Disneys temaparker, eller tv-program som DisneylandWalt Disney's Wonderful World of Color eller the Mickey Mouse Club.  

För mig så framkallar Familjen Robinson definitivt känslan av något som är typiskt Disney-aktigt. Men det beror som sagt på, vilket jag har betonat tidigare, vad man menar med begreppet i fråga. Utgår man från det perspektiv som du verkar göra, nämligen att filmen inte följer de ramar som merparten av Disney's tidigare animerade filmer håller sig inom, då instämmer jag helt i att den skiljer sig från mängden. Men det går som sagt att se på saker utifrån flera olika perspektiv.   
  
Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

"Filmens underliggande tema, "keep moving forward", bygger rent utav på ett av Walt Disney's uttalanden"

Yep, citatet finns svart på vitt i slutet av filmen.


En sanning med modifikation. Det som återfinns i slutet av filmen, meningen "keep moving forward" är endast ett kort utdrag från det betydligt mer omfattande uttalande som jag beskrev i mitt förra inlägg. Genom att så kraftigt beskära citatet, anser jag att en stor del av dess innebörd går förlorat - vilket är synd. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2012 vid 12:42
Blablabla. Wow, du kan tråka barken av en idegran. Om du inte överanalyserade begreppet i det första inlägget så gjorde du det med råge i det andra.

För övrigt så är detta ungefär så långt off topic man kan glida i den här tråden så jag föreslår att den överlämnas till folk som vill dela med sig av sina samlingar/upplevelser kring sitt samlande rörande Disney-"klassikerna".
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2013 vid 15:28
Jag köpte Fantasia 2000 på tradera för ett tag sedan.
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2013 vid 08:25
Ok. Något mer att tillägga kanske?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2013 vid 17:53
Jag tycker att Fantasia 2000 är jättebra. Lite bättre än första filmen.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2013 vid 10:50
Jag tycker också om Fantasia 2000. Mitt favoritsegment i filmen är Firebird, du vet den som handlar om naturens ande. Hon försöker få liv i skogen igen men råkar av misstag väcka den stora eldfågeln. Men det som jag gillar minst i filmen är några utav kändisarna. Jag tycker inte riktigt om Steve Martin, Penn och Teller. Förutom de kändisarna så är filmen otrolig bra.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Zernabog View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 15-juli-2010
Status: Offline
Poäng: 34
inläggsval inläggsval   Citera Zernabog Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2013 vid 11:43
Själv har jag Aladdin och Alice i Underlandet på VHS, samt Robin Hood på DVD. Ganska bra filmer i mitt tycke, även om Alice i Underlandet kunde ha gjorts lite bättre.
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2013 vid 13:34
"Men det som jag gillar minst i filmen är några utav kändisarna. Jag tycker inte riktigt om Steve Martin, Penn och Teller. Förutom de kändisarna så är filmen otrolig bra."

Wtf? Vad har du emot geniet Steve Martin!?

"Själv har jag Aladdin och Alice i Underlandet på VHS, samt Robin Hood på DVD"

Är det din kompletta Disney-collection?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2013 vid 17:53
Jag har inget emot Steve Martin,jag tycker väldigt mycket om honom. Men jag tycker bara inte om hans skämt som han försöker göra i filmen. Mest när han försöker spela fiol och råkar slänga bort fiolpinnen.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2013 vid 18:46
Jag minns inte hans framförande i detalj, men jag minns att det livade upp och var lite Rowan Atkinson-inspirerat. Överlag var Fantasia bättre än Fantasia 2000.
Till toppen
Zernabog View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 15-juli-2010
Status: Offline
Poäng: 34
inläggsval inläggsval   Citera Zernabog Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2013 vid 18:19
Givetvis består min Disney-samling inte enbart av tre filmer. Jag har även flera VHS-kassetter och DVD-skivor med diverse kortfilmer och andra långfilmer. Men inget av det räknas som "klassiker".
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2013 vid 19:43
Ok, men har du några planer på att samla samtliga klassiker?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2013 vid 19:56
Är det någon här som vet om den nya Blu-ray releasen av Röjar-Ralf har ett pappfodral/slipcover?
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2013 vid 20:05
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Är det någon här som vet om den nya Blu-ray releasen av Röjar-Ralf har ett pappfodral/slipcover?


Mitt exemplar hade det inte i alla fall.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2013 vid 20:21
Okej, tack för svaret, Adrina!
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Zernabog View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 15-juli-2010
Status: Offline
Poäng: 34
inläggsval inläggsval   Citera Zernabog Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2013 vid 16:59
Jag har tänkt över ifall jag skulle skaffa alla klassiker, men det skulle bli dyrt, och om det skedde skulle det iallafall inte ske innan årets slut.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2014 vid 03:21
Har alla klassiker som kommit ut på Blu-Ray i alla fall. Hade inte riktigt råd tidigare att skaffa alla på DVD eller VHS tidigare när man gick i skolan. När man blir äldre inser man värdet i de äldre Disney klassikerna så därför vill man gärna ha de till hands när man ska börja blida familj och ha barn
Vill att barnen ska få se de filmer man själv växte upp med.Smile 
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2014 vid 10:41
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Har alla klassiker som kommit ut på Blu-Ray i alla fall. Hade inte riktigt råd tidigare att skaffa alla på DVD eller VHS tidigare när man gick i skolan. När man blir äldre inser man värdet i de äldre Disney klassikerna så därför vill man gärna ha de till hands när man ska börja blida familj och ha barn
Vill att barnen ska få se de filmer man själv växte upp med.Smile 


Det var utan tvivel det mest deprimerande skälet till att samla på Disney-klassiker jag någonsin har hört. Stackars människa.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2014 vid 13:47
Postad av Jigsaw Jigsaw skrev:

Det var utan tvivel det mest deprimerande skälet till att samla på Disney-klassiker jag någonsin har hört. Stackars människa.


Jag tycker å andra sidan att det är en utmärkt anledning till att bygga upp en Disneysamling.


Ändrad av rooney - 06-februari-2014 vid 13:53
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2014 vid 13:44
Jag kommer att skaffa Frost och Röjar Ralf till min samling. Någon som har bluray 3d filmer ?
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2014 vid 18:49
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Jag kommer att skaffa Frost och Röjar Ralf till min samling. Någon som har bluray 3d filmer ?


Självklart. Av "klassikerna" har jag bara Bolt 3D, ångrar att jag avvaktade med att köpa The Lion King 3D då det bara fanns ca 20 ex i det här bonniga skitlandet. Andra Disneyfilmer i 3D jag äger är A Christmas Carroll, Alice in Wonderland och POTC: On Stranger Tides.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2014 vid 10:19
Postad av Jigsaw Jigsaw skrev:

Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Vill att barnen ska få se de filmer man själv växte upp med.Smile 


Det var utan tvivel det mest deprimerande skälet till att samla på Disney-klassiker jag någonsin har hört. Stackars människa.

Ser absolut inget konstigt i att vilja ha de gamla klassiska disneyfilmerna att visa för sina barn, istället för vad som görs och visas som barnprogram nuförtiden. Det vill jag med?
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2014 vid 18:30
Fyller på blu-raysamlingen så fort det kommer någon ny, så jag har samtliga släppta. Men suget har avtagit lite i takt med att utgåvorna blir tråkigare och tråkigare... På 3D-fronten har jag Lejonkungen, Bolt och Röjar-Ralf (och alla Pixar-filmer som finns i 3D, förutom Monsters Uni).
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2014 vid 21:29
Är väl inte bara därför man samlar, man gör det för sin egen skull med. Man är en Disney nörd så då är det en självklarhet att samla på filmerna.  Men det kan vara bra att ha tillhands när man väl kommer till den punkten i livet när man har familj. 
Dagens barn underhållning är mest bara en massa skrik och Miley Cyrus liknade karaktär som är i rutan.
 
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2014 vid 22:56
Postad av rooney rooney skrev:

Men suget har avtagit lite i takt med att utgåvorna blir tråkigare och tråkigare...

Jag håller med dig. Köpte nyss en bunt med alla de senaste klassikerna som hets-släppts på sistone och satte precis på Bernard & Bianca i Australien. Möttes direkt av en av de tråkigaste menyerna på länge :/ Och det känns faktiskt lite trist att de numera känns som att de inte alls bryr sig hur utgåvan blir, bara de får ut dem så snabbt som möjligt så att det säljer.

Till toppen
Jandelin View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-januari-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Jandelin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2014 vid 22:39
Har 19 stycken klassiker hemma på DVD så man ligger lite långt efter!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 4567>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media