Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hur många klassiker har ni?

 Svara Svara Sida  <1234 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 16:19
Mrsduck, nu får du förklara dig, du räknar upp även de du ogillar i tråden vart i världen utspelar sig klassikerna



http://magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=1391&title=vart-i-vrlden-utspelar-sig-klassikerna






Varför räknade du då upp alla klassikerna i den tråden.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 20:14
Kanske för att alla utom du räknar ALLA de numrerade filmerna som klassiker? Om någon frågar "vart i världen utspelar sig klassikerna?" så kan man väl få svara och nämna de filmer man vet, utan att behöva tycka om dem själv? 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 13:11
Jag saknar Prinsessan och Groda, Fantasia samt Fantasia 2000. Och nu åsyftar jag bara Klassikerna som nu givits ut på dvd med en guldlogga på fodralryggen.
- jag är en bacill
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 19:14
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Kanske för att alla utom du räknar ALLA de numrerade filmerna som klassiker? Om någon frågar "vart i världen utspelar sig klassikerna?" så kan man väl få svara och nämna de filmer man vet, utan att behöva tycka om dem själv? 

Varför måste man det.

Och jag räknar visst ALLA numrerade filmer som klassiker.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 19:30
Jag har inte sagt att man måste. Men det är väl inget fel med att nämna nån klassiker som man inte gillar? Det är ju fortfarande en klassiker.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 21:36
Men jag räknar bara upp dem jag gillar, och jag gillar INTE familjen robison och bolt.

Ändrad av Eliaspbo - 13-juni-2010 vid 21:37
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2010 vid 08:31
Du gör som du vill. Men gnäll inte på andra.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2010 vid 17:36
Det vet du att jag aldrig gör.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2010 vid 19:12
Men det betyder inte att du måste fortsätta med det?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2010 vid 21:55
Whohoo, efter 363 dagar har jag gått från att ha fyra klassiker till... *räkna* 31! Eller... 29, två är dubbletter. :P + Dinosaurier (det är väl också en klassiker, en icke numrerad sådan?) =)
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2010 vid 22:26
Jag såg i någon tråd att Dinosaurier räknas som en klassiker i USA? Varför räknar inte vi den som en klassiker?
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Patsa View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Patsa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2010 vid 23:35
Jag har alla utom Fantasia & Fantasia 2000. Och de ska bli mina i höst... Smile

Eilonwy: Jag tror inte de räknar några klassiker i USA, iaf inte som vi gör med nummer.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2010 vid 08:27
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Jag såg i någon tråd att Dinosaurier räknas som en klassiker i USA? Varför räknar inte vi den som en klassiker?

Nej, Dinosaurier räknas inte som klassiker i USA. (I Frankrike räknas den däremot som klassiker nr 58 på den franska listan. Men fransmännen tar med allt, även uppföljare och Pixars filmer. Därav det höga numret.)

Faktum är att det numera inte ens finns någon officiell numrerad klassikerlista i USA. Men på den tiden det fanns var det tal om att Dinosaurier skulle föras upp på listan för att ge den högre status och bättre förutsättningar att dra in pengar på video och DVD. (Den gick inte så jättebra på bio).

Den officiella hållningen är att varje film ska stå på egna ben och inte nödvändigtvis jämföras eller grupperas tillsammans med andra filmer.

Att det inte finns någon officiell lista hindrar ju iofs inte personer med eller utan anknytning till Disney att sätta ihop sina egna numrerade listor. Ibland presenteras listorna så att de gör sken av att vara den absoluta sanningen.

Det finns ju t.ex. en lista på Walt Disney Animation Studios hemsida på alla deras egna filmer. Där finns Dinosaurier med, men listan ska absolut inte ses som någon klassikerlista. Om studion räknar upp alla sina egenproducerade filmer kan de ju inte gärna hoppa över vissa filmer, klassiker eller ej.
Till toppen
Alexandra View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 18
inläggsval inläggsval   Citera Alexandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2010 vid 20:21
Än så länge har jag... sex klassiker (Snövit, Dumbo, Törnrosa, Den lilla sjöjungfrun, Tarzan, Kejsarens nya stil). Utöver det väntar jag just nu på en beställning på tre till (Svärdet i stenen, Pocahontas och Prinsessan och grodan). :)
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2010 vid 00:10
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Jag såg i någon tråd att Dinosaurier räknas som en klassiker i USA? Varför räknar inte vi den som en klassiker?

Nej, Dinosaurier räknas inte som klassiker i USA. (I Frankrike räknas den däremot som klassiker nr 58 på den franska listan. Men fransmännen tar med allt, även uppföljare och Pixars filmer. Därav det höga numret.)

Faktum är att det numera inte ens finns någon officiell numrerad klassikerlista i USA. Men på den tiden det fanns var det tal om att Dinosaurier skulle föras upp på listan för att ge den högre status och bättre förutsättningar att dra in pengar på video och DVD. (Den gick inte så jättebra på bio).

Den officiella hållningen är att varje film ska stå på egna ben och inte nödvändigtvis jämföras eller grupperas tillsammans med andra filmer.

Att det inte finns någon officiell lista hindrar ju iofs inte personer med eller utan anknytning till Disney att sätta ihop sina egna numrerade listor. Ibland presenteras listorna så att de gör sken av att vara den absoluta sanningen.

Det finns ju t.ex. en lista på Walt Disney Animation Studios hemsida på alla deras egna filmer. Där finns Dinosaurier med, men listan ska absolut inte ses som någon klassikerlista. Om studion räknar upp alla sina egenproducerade filmer kan de ju inte gärna hoppa över vissa filmer, klassiker eller ej.


Jag var säker på att jag hade läst att Dinosaurier var en klassiker - dock inte på Walt Disney Animation Studios hemsida, vilket i och för sig inte precis gör det mer pålitligt. Ja se, var dag lär man sig något nytt! =) Bra film i alla fall. :P

Oh, förresten Alexandra. Som det sjyssta forumfolket sade till mig när jag började samla - det är en bra början. Är ditt mål att samla alla klassiker? ;D


Ändrad av Ankisten - 22-juni-2010 vid 00:13
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2010 vid 10:38
Man måste ju börja nånstans. :)

Jag har snart Prinsessan och Grodan i min samling också, jag var en av dem som vann tävlingen här. Tongue  Men mitt mål är fortfarande att ha alla fram till nr 44 (Kogänget) och sen köper jag bara de som intresserar mig och struntar i om det blir luckor i nummerordningen eller inte.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2010 vid 20:24
Jag har en till nu. Jag köpte Snövit idag :)

 

Jag väntar med att skaffa Prinsessan och grodan. Jag måste bestämma mig för om jag ska ha Blu-ray eller DVD och sedan så vill jag vänta och se om den går ner i pris.

 

Grattis till vinsten Svenzon!! :)

Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 00:12
Jag har bara de tre lejonkungen-filmerna, jag ska köpa många fler på internet när jag har pengar. Jag kan inte välja mellan att Blu-ray eller DVD så jag köper nog båda två. Då får jag två omslag att glo på i hyllan också.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 08:01
Jeppe: Tack! Jag blev nästan chockad när Adrina mailade och sa att jag vunnit. Jag vinner typ aldrig på såna här tävlingar. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 01:03
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Jeppe: Tack! Jag blev nästan chockad när Adrina mailade och sa att jag vunnit. Jag vinner typ aldrig på såna här tävlingar. LOL


Vad roligt, men ber att få gratulera. :)

Själv har jag följande klassiker på Blu-Ray: Snövit och de sju dvärgarna, Pinocchio, Dumbo, Törnrosa, samt Prinsessan och Grodan.

Och på DVD: Peter Pan, Lady och Lufsen, Djungelboken, Robin Hood, Aladdin, samt Skönheten & Odjuret.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2010 vid 15:05
Det är kul att läsa att det är många som nästan har alla och många som kämpar för att få alla filmerna

Jag har beställt 5 filmer nu på cdon.com. Dem har ett bra erbjudande nu på Disney klassiker, köp 1 för 99kr, köp 3 för 249kr och köp 5 för 399kr. Jag passade på och köpte 5 st nya filmer

Nu har jag bara Fantasia, Alice i underlander, Mästerdetektiven Basil Mus, Skönheten & Odjuret, Lejonkungen, Fantasia 2000 och Prinsessan och Grodan kvar!

Ändrad av 92juar - 25-juli-2011 vid 22:53
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Border View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-februari-2008
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Border Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2010 vid 02:04
Oj, Oj, oj...

 

Jag brukar läsa rätt mycket här men sällan skriva något...

Jag har ALLA Disney- och Pixarfilmer på DVD som givits ut. Då menar jag ALLA klassiker och alla uppföljare och alla "tv-serie" dvd:er. Dvs allt. Dock har jag "bara" ett ex av varje (nästan) så jag köper inte alla nyutgåvorna av klassikerna när jag redan har en utgåva.

Jo, jag är ett disneyfreak och har samlat på DVD sedan de började komma ut (runt 1998 tror jag).

 

EDIT: Stavfel



Ändrad av Border - 12-juli-2010 vid 02:05
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2010 vid 21:08
Postad av Border Border skrev:

Oj, Oj, oj...

 


Jag brukar läsa rätt mycket här men sällan skriva något...



Jag har ALLA Disney- och Pixarfilmer på DVD som givits ut. Då menar jag ALLA klassiker och alla uppföljare och alla "tv-serie" dvd:er. Dvs allt. Dock har jag "bara" ett ex av varje (nästan) så jag köper inte alla nyutgåvorna av klassikerna när jag redan har en utgåva.



Jo, jag är ett disneyfreak och har samlat på DVD sedan de började komma ut (runt 1998 tror jag).



 


EDIT: Stavfel



WOW!!! Säger jag bara Det är nog en hel del filmer. Jag som tycker att jag är ett disneyfreak men du är nog lite större freak än jag
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2010 vid 20:31
Eller så har han/hon helt enkelt bara en betydligt störr plånbok. Wink
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Alexandra View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 18
inläggsval inläggsval   Citera Alexandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2010 vid 00:30
Ankisten: Visst är det. :D Och ja, jag planerar att skaffa alla klassiker. Nu har jag förresten fått de beställda filmerna samt köpt två till, Robin Hood, Herkules och Aladdin. Så nu har jag 12 stycken. ^^

 

Edit: + Aristocats och Pongo och de 101 dalmatinerna = 14 st.

+ Pinocchio och Ringaren i Notre Dame = 16 st.



Ändrad av Alexandra - 16-september-2010 vid 21:04
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2010 vid 20:21
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Eller så har han/hon helt enkelt bara en betydligt störr plånbok. Wink


Ja så kan det också vara
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2010 vid 19:55
Jag väntar på att Fantasiafilmerna ska komma. Jag ska köpa Dumbo nu snart framöver.Likaså Prinsessan och Grodan.
Till toppen
Border View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-februari-2008
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Border Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2010 vid 00:29
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Eller så har han/hon helt enkelt bara en betydligt störr plånbok. Wink

 

Eller så har jag (som nämndes) haft 12 år på mig att samla....1-2 filmer i månaden är ju inte så mycket, men på 12 år blir det en hel del...

Hittade 181st i filmhyllan just nu och då vet jag att barnen har minst 25st på sina rum...kan finnas på fler ställen oxå
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2010 vid 01:35
Postad av Border Border skrev:

Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Eller så har han/hon helt enkelt bara en betydligt störr plånbok. Wink

 

Eller så har jag (som nämndes) haft 12 år på mig att samla....1-2 filmer i månaden är ju inte så mycket, men på 12 år blir det en hel del...

Hittade 181st i filmhyllan just nu och då vet jag att barnen har minst 25st på sina rum...kan finnas på fler ställen oxå


Om smileyn på slutet av det citerade inlägget inte var tillräcklig för att illustrera det faktum att mitt inlägg var menat att tas som ett oskyldigt skämt, så kanske jag blir tvungen att förtydliga: Det var en ironisk kommentar, som på intet sätt var menad att tas som någon form av personangrepp eller pik.

Jag har fullt medveten om att din samling säkerligen har krävt en stor portion av både tid och engagemang för att uppnå en såpass imponerande kvantitet. Jag förstår att du måste vara mycket stolt över den, och vad den sen har kostat i form av kapital är mig fullkomligt egalt och tar på intet sätt udden av min beundran.

Edit: Kan nån administratör vara så vänlig och radera mitt ovanstående inlägg. Det måste ha uppstått något fel när jag försökte posta detta.

Tack, Proximus.


Ändrad av Trubaduren - 12-augusti-2010 vid 15:45
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
tomano58 View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 19-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera tomano58 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2010 vid 16:48
Äntligen! Snart finns alla klassikerna hemma. Fick Skönheten & Odjuret häromdagen och Fantasia/Fantasia 2000 förbeställda. Har DVD 1-48 och går över till Bluray from 49
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media