Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Filmer ni aldrig tröttnar på

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Filmer ni aldrig tröttnar på
    Postad: 22-maj-2009 vid 19:21
har ni någon/några Disney filmer som ni alltid har tyckt om eller kan se hur många gånger som helst utan att tröttna?
 
 
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2009 vid 19:44
Det finns många bra filmer som jag kan se flera gånger. Te.x Den Lilla Sjöjungfrun och Lejonkungen. Det finns fler bra filmer som man kan se flera gånger.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2009 vid 20:46
När jag var mindre såg jag lejonkungen varje dag men nu för tiden så försöker jag undvika att se en disneyfilm för många gånger, blir mer specielt när man ser de sällan. Fast Herkules och Oliver och gänget kan jag dock se hur många gånger som helst, men det beror nog på att de är typ "komedier". Lite lättare att skratta många gånger än att gråta många gånger..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2009 vid 23:39
Det beror ju på vilket humör man är på så kan man ju titta på alla tycker ja.

När jag skaffade DLS på DVD såg jag den 2 ggr varje vecka minst och sen dess har jag sett den varje vecka, med några undantag.
Tröttnar inte på den till någon procent.. den blir nästan bättre för varje gång jag tittar på den
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2009 vid 00:27
De filmer jag kan se om och om igen är Aladdin, Skönheten & Odjuret, Lejonkungen och Den Lilla Sjöjungfrun, jag tröttnar aldrig!! Jag har funderat starkt på vad anledningen till det kan vara Tongue Men de är bara helt enkelt, helt underbaraBig%20smile
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2009 vid 14:13
Pocahontas kan se flera gånger också. En av mina absoluta favoriter.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 10:07
Pocahontas, Tarzan och Lilo och Stitch kan jag se utan att tröttna på. Dom riktigt gamla klassikerna sparar jag hellre.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 14:36
Alice i underlandet är nog den enda klassikern jag kan se hur många gånger som helst. Jag vet inte varför, kanske för att man inte direkt behöver sätta sig in i handlingen (enligt min åsikt). Ibland kan man känna sig som ett litet barn, för jag kan någon gång se den innan jag ska sova, haha :D precis som förr.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 16:44

Själv kan jag se hur många gånger som helst är Mulan, Mäster detektiven Basil mus, Hocus pocus , 102 dalmatiner och101 dalmatiner. Jag vet inte vad det är med dem men jag tröttnar aldrig.  

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Miss Belle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 21-september-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Miss Belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2009 vid 09:12
Som sockerpajen sa tidigare, så blir det mer speciellt om man inte ser Disneyfilmerna "för" ofta. Men en film som jag aldrig tröttnar på är Skönheten och Odjuret.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2009 vid 00:02
De nyare "klassikerna" kan jag se ganska ofta utan att tröttna. Jag älskar de riktigt gamla klassikerna, men det blir mer effektfullt om man sparar dom till speciella tillfällen. Dock kommer jag aldrig kunna tröttna på de gamla, svartvita musse pigg kortisarna från 1928-1930 talet. Några klassiker jag aldrig tröttnar på är Tarzan. Pocahontas, Lejonkungen och Mulan.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2009 vid 20:21
Jag har inte tröttat på en enda av klassikerna än. Ser inte dem så jätteofta, för det mesta låter det: "gud vad längesen det var jag såg *valfri film*, den måste jag titta på ikväll!"
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2009 vid 19:30
Jag håller med Svenzon, oftast så har man inte sett dem på ett tag och därför tröttnar man inte.
När jag var liten såg jag vissa filmer hela tiden - jag minns så väl hur vi hyrde Den lilla Sjöjungfrun när jag var liten, filmen hade inget ljud så pappa tänkte lämna tillbaka den men jag såg den ändå utan ljud, tre gånger på raken och var lika glad för det.
Numera försöker jag se dem med lite mer mellanrum. Jag kan tycka att man uppskattar dem mer på det viset.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2009 vid 00:35
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Jag håller med Svenzon, oftast så har man inte sett dem på ett tag och därför tröttnar man inte.
När jag var liten såg jag vissa filmer hela tiden - jag minns så väl hur vi hyrde Den lilla Sjöjungfrun när jag var liten, filmen hade inget ljud så pappa tänkte lämna tillbaka den men jag såg den ändå utan ljud, tre gånger på raken och var lika glad för det.
Numera försöker jag se dem med lite mer mellanrum. Jag kan tycka att man uppskattar dem mer på det viset.
 
samma här, specielt när det gäller Lejonkungen. Den såg jag för lite mer än ett år sen och det var då den första gången jag såg den på kanske två år. Det var en fantastisk känsla och jag grät igenom hela filmen av någon anledning.
 
En film jag däremot kan se hur många gånger som helst är Herkules, den blir aldrig uttjatad!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2009 vid 19:06
Jag kan se Den Lilla Sjöjungfrun jätte många gånger. När min pappa köpte Björnbröder så på den helgen såg jag den filmen 8 gånger men den blev bara bättre och bättre på något sett för att man ser saker man inte tänker på när man såg den första eller andra gången. När jag var liten och jag var oss min farmor och farfar då ville jag alltid se på Skönheten och Odjuret. Mina bröder blev alltid lite sur på mig för att dem ville se på någonting annat men dem var snäll och lätt mig se på Skönheten och Odjuret
Det finns så många bra filmer men kan se men förutom DLS, Björnbröder och S&O så kan jag också se Pocahontas och självklart Lejonkungen jätte många gånger

Ändrad av 92juar - 21-augusti-2009 vid 13:48
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2009 vid 16:04
Oj, det här var lite svårt! Det finns ju så många bra filmer jag tycker om. Men jag ska försöka.
 
Jag tror jag väljer Skönheten och Odjuret. Det är en bra film och miljön är vacker! Sedan är musiken bra och jag diggar de förtrollade människorna. Jag såg den filmen varje dag när jag var liten.Clap
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Kenai_83 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kenai_83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 23:01
men som någon nämnde beror det lite påvilket humör man är på tycker jag..
Lider själv av panikångest,  och för att försöka komma på bättre tankar, så brukar jag slänga på en klassiker.. hjälper till & från, men kommer iaf på andra tankar :)
och filmerna som brukar sättas på då är, Lejonkungen, Oliver & Gänget sen är jag svag för skattkammarplaneten. :)
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2009 vid 13:16
Postad av Kenai_83 Kenai_83 skrev:

men som någon nämnde beror det lite påvilket humör man är på tycker jag..

Lider själv av panikångest,  och för att försöka komma på bättre tankar, så brukar jag slänga på en klassiker.. hjälper till & från, men kommer iaf på andra tankar :)

och filmerna som brukar sättas på då är, Lejonkungen, Oliver & Gänget sen är jag svag för skattkammarplaneten. :)


Ja visst är det svårt att bestämma sig. Det finns så många filmer att välja mellan och dem flesta är så bra

Ändrad av 92juar - 27-augusti-2009 vid 13:16
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Kenai_83 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kenai_83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2009 vid 19:21
jajjemen, det är riktigt svårt emellanåt :) men man lyckas för de mesta hitta nån man inte sett på länge :)
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2009 vid 01:56
Disneys Robin Hood Kan jag aldrig tröttna på. I skolan brukade folk sitta och lyssna på mig när jag "berättade" filmen för dom. Ja kunde i princip hela filmen utantill men ingen orkade lyssna mer än 10-15 minuter i sträck. =)

Det är en fruktansvärt bra film och det har ja alltid tyckt. R+M=Heart
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2009 vid 08:43
Jag kan se(både klassiker, serier, spelfilmer, uppföljare och pixar) alice i underlandet aristocats sjöjungfrun basil mus, mfl utan att tröttna, vet ej varför, och eftersom jag har julpyntas hela dagen kan jag inte orkar motivera, det sa jag innan.

Ändrad av Eliaspbo - 12-december-2009 vid 21:19
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2009 vid 10:48
Motivera, Eliaspbo! Vad är det med dessa filmer som gör att du aldrig tröttnar på dem?  Kan du inte säga varför du tycker si och så utan allt du kan göra är att skriva en enkel lista? Skriv då inte över huvud taget!

Postad av Forumreglerna Forumreglerna skrev:


Kap1 12§: Motivera: Vänligen motivera era inlägg, istället för att svara med fåordiga neutrala meningar som, "Den är bra", "Visst", "jag håller med..." eller dylikt som ingen får någon glädje av att läsa. Detta kommer att klassas som spam, då det inte är många som bryr sig om er åsikt om ni inte motiverar vad ni tycker.

http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=2&PID=2#2
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2009 vid 12:55
Det finns några andra filmer som jag inte tröttnar på.
 
Lejonkungen: Den är så vacker i animeringen och musiken är förtrollande, så man får gåshud!Tongue Den är även väldigt sorglig, när Simbas pappa dör. CryDessutom är Timon och Pumbaa hur galna och roliga som helst.LOL
 
Askungen: Den är precis som ovanstående film mycket vacker. Sedan tycker jag mössen är så snälla som hjälper henne med klänningen. Det är sann vänskap det.Smile Men jag blir så arg när styvsystrarna river sönder klänningen! ShockedAngry  Och styvmodern som är så falsk att jag nästan slänger fjärrkontrollen i TV:n! Censored ragata! Men filmen är bra, för budskapets skull: Man ska inte förlora tron!
 
Pocahontas: Oh, den har vackra miljöer och jag är så avundsjuk på Pocahontas sångröst! Embarrassed Den framkallar nästan tårar på slutet också! Den är fin, spännande och sorglig.
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2009 vid 14:06
Postad av Daniel Daniel skrev:

Motivera, Eliaspbo! Vad är det med dessa filmer som gör att du aldrig tröttnar på dem?  Kan du inte säga varför du tycker si och så utan allt du kan göra är att skriva en enkel lista? Skriv då inte över huvud taget!
Postad av Forumreglerna Forumreglerna skrev:

Kap1 12§: Motivera: Vänligen motivera era inlägg, istället
för att svara med fåordiga neutrala meningar som, "Den är bra",
"Visst", "jag håller med..." eller dylikt som ingen får någon glädje av
att läsa. Detta kommer att klassas som spam, då det inte är många som
bryr sig om er åsikt om ni inte motiverar vad ni tycker.
http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=2&PID=2#2
Hur ska jag inte kunna skriva en enkel lista när du har sagt till mig att sätta mellanslag efter komma och punkt och sätta titlarna under varandra istället för efter varandra

Och hur ska jag inte kunna skriva något över huvudtaget när jag har loggat in mig här.

Vilka tror du att jag tycker varför att dessa jag aldrig tröttnar på, jag kommer inte på själv


Ändrad av Daniel - 30-augusti-2009 vid 14:21
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2009 vid 14:31
Att sätta mellanrum efter punk och komma är något du borde ha lärt dig i skolan redan i årskurs 1 men har ingenting med detta att göra.

Kolla på Tinsan-girl's inlägg i denna tråd. Hon har listat 3 filmer med en kortare text om varför hon aldrig tröttnar på just den filmen efter titeln på filmen (som hon smart nog har skrivit i fetstil för att man enklare ska se vilken film det handlar om). Det är på detta eller något liknande sätt som jag skulle vilja att du skrev dina listor på. Det finns inget intresse i att läsa en lista med enbart filmtitlar här i forumet.


Ändrad av Daniel - 30-augusti-2009 vid 14:32
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2010 vid 11:17
Hmm, svårt, än så länge har jag inte tröttnat på någon film, men har dock inte heller sett på dem så ofta, inte nu, i alla fall, men när jag var liten... :P

Lejonkungen är enligt mig världens bästa film (och jag är nog en av dem som får filmen att ibland klassas som överskattad:D), och när jag såg om den förra året för första gången på flera år gjorde jag redan upp planer på att se den  varje helg. Sedan, efter att ha sett den ytterligare en gång dagen efter, hittade jag den här tråden och förvissade mig om att det kanske var bäst att uppleva dess magi lite mera sällan. Nu har det gått ett år och jag kommer ofta vankande till bokhyllan, tar upp filmen och fylls med en extrem längtan till att stoppa i den i videon (yepp, den har jag bara på en vhs som står mig mycket kärt(:), men nee, några månader till :P

Den lilla sjöjungfrun är en annan film jag har svårt att tro att jag skulle tröttna på. Sebastian är nog den största orsaken till detta,  ("Havet är djupt" kan jag lyssna på om och om igen ). Men dramatiken som Ursula tillför och Ariels vackra sångröst, för att inte tala om det som bär upp hela handlingen, hennes stora längtan som får henne att trotsa sin fader, bör givetvis också nämnas^^

När jag nu säger Bambi som en tredje film blir säkert många förvånade. De flesta verkar anse att detta är en väldigt tråkig film, och jag förstår er. Filmen har ingen vidare stark handling, men för mig duger det med att storögt försöka ta del av varje detalj i bakgrunderna, och faschineras av dessa ståtliga hjortar. Skogsälskare som jag är, gillar jag också att vi tar del av skogen från djurens perspektiv. Vi blickar in i deras värld, i deras rutiner och i deras fruktan för människan. Nu vet jag att det finns flera filmer med samma känsla, men för mig är Bambi speciell. Stampes små kommentarer som liten är också bra^^

Andra stora favoriter, som Tarzan, Mulan, och Ringaren i Notre Dame, tvivlar jag också på att jag skulle kunna tröttna på. Dessa filmer har jag dock inte vuxit upp med, och har därmed inte ett lika tydligt bevis på att inte kunna det, eftersom att jag hittills bara sett dem en gång vartdera. =)  

Är det någon som har orkat läsa igenom detta? :P  
Till toppen
Clopin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-mars-2010
var: Skåne
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Clopin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 00:56
Jag kan inte tänka mig att jag någonsin skulle tröttna på Ringaren i Notre Dame, den är alldeles underbar och jag älskar musiken. Eller Skönheten och Odjuret! Den är så vacker.
Otototototoi!
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 01:37

Basil Mus. Jag är ett Sherlock Holmes fan, älskar deckare rent allmänt, och Ratigan är en av mina absoluta favoriter, om inte den absolute favoritskurken.

Låt mig va' rar mot dig är en rätt skön låt, om än lite risque.

Ratigans "bestialisering" i slutet av filmen är det bästa Disneyföretaget nånsin gjort. Galenskapen i hans blick, Hans demoniska drag när han påbörjar sin jakt, och rent allmänt den absolut perfekta musiken för tillfället.

Annars Ringaren i Notre Dame, älskar "Och han besegrar de onda och störtar dem i elden!".

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 09:23
ringaren i nottre dame, skönheten och odjuret, Lejonkungen, och björnbröder är filmer som jag aldrig någonsin kommer tröttna på jag älskar musikal filmer och dessa fyra är otroligt mysiga att se på

jag tycker för övrigt att björnbröder är en av de mest underskattade disneyfilmerna på senare år Tongue
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2010 vid 19:53
Jag kom på ännu en film som jag aldrig tröttnar på! Att jag ska vara så glömsk!Geek

 

Här kommer den! *trumvirvel*

 

Ringaren i Notre Dame! ClapThumbs Up Min första film på bio! Sen jag hittade den svenska versionen på youtube, kan jag nästan inte se mig mätt på den! Filmens handling är förtrollande vacker, miljön är ljuvlig (det är ju samma team som gjorde "Skönheten & Odjuret" som har gjort denna, så det är ju inte fy skam!TongueWink), musiken trollbinder nästan vem som helst och rösterna är ju bara för galet bra! (Behöver jag säga att jag smälter framför datorn när jag hör Stefan Ljungkvists solonummer?).

 

Och vem blir inte förtrollad av dessa karaktärerna?! Den vanskapte Quasimodo med sitt varma hjärta, den onskefulle Frollo med sitt dominanta beteende, Esmeralda, som är mycket hjälpsam och vacker (gröna ögon är snyggt på mörkhyade människor), de tokiga stenfigurerna med sina kvicka kommentarer och den modige Phoebus, som är lite komisk också.

 

Har då tänkt köpa den när jag flyttar hemifrån, detta är en film där man skrattar, förtrollas och gråter till(det är synd om  Quasimodo !Cry).

 

 

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media