Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Herkules

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Megara91 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 15-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Megara91 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Herkules
    Postad: 15-april-2009 vid 13:46
Kunde inte hitta någon tråd om serien Herkules :) Själv tycker jag att den är jättebra och väldigt underhållande. Iaf om man kollar på den på engelska ^^
Vet att det är många som inte håller med mig, men varsågoda att diskutera! :P
Till toppen
DisneyLuna View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 19-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera DisneyLuna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2010 vid 21:24
Jag tyckte att serien var helt ok när jag såg den, fast nu minns jag knappt ett dugg av den, vilket betyder att den inte alls var lika bra som de gamla klassikerna som t ex Bumbibjörnarna. Men vet du om alla delar i serien är dubbade på svenska? Å hur va det nu, serien utspelar sig väl under de tonårs år som Fille tränar honom? 
Länge Leva Disneyklassikerna!Tummar ned för Sveriges utsläpp av Disneydvds!Varför inte släppa ut alla Disneyklassiker på dvd på 1 gång? Fler klassiker på 2-disc! 2-discarna som kommit ut, kom hit!
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 12:34
Det jag framför allt inte gillar med den här tv-serien, eller någon serie som bygger på en film (Den lilla sjöjungfrun, Aladdin och Herkules) är att de mixtrar med kontinuiteten. T.ex. försöker Hades genom hela serien göra sig av med Herkules, med alla till buds stående medel. Trots att Hades inte ens skall känna till att Herkules lever, förens han har blivit vuxen och är klar med sin hjälteträning.

Trots detta uppskattar jag ändå den här serien, även om den är lite väl flamsig och innehåller, i mitt tycke, alldeles för mycket "äckel-humor". Snor och saliv och grejer, sånt gör mig bara äcklad.

Som regel tycker jag att Disney-producerade tv-serier skall bygga på karaktärer och handligar som är fristående från alla tidigare producerade filmer. Ett undantag dock som jag tycker fungerade enormt bra, var Luftens hjältar. Men här hade man å andra sidan tagit karaktärerna helt ur sitt sammanhang, satt dem i en helt ny miljö, fyllt på med nya karaktärer samt till viss del ändrat på de gamla karaktärernas personligheter.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 14:24
Jag har också tänkt på det där med Herkules. Serien förstör jupå ett sätt filmen i det här sammanhanget.
Överhuvudtaget vill jag minnas att jag aldrig gillade Herkules TV-serien. Sedan när jag väl såg filmen (Som jag älskar) blev jag att gilla serien ännu mindre. 
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2017 vid 11:58
Även om den bryter mot filmens kontinuitet så är det en klar guilty pleasure.
Allmänt soft att kolla på.
Och viktigast av allt! Detta är ju serien som gav oss...*trumvirvel*.... Pitahuvet!!!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2017 vid 17:30
Hmmm. Blandade känslor. Jag blir ju nostalgisk och varm när jag tänker på den, men den är ju egentligen bortkastad potential. 
Finns så otroligt mycket mer/bättre de kunnat göra med grekisk mytologi än det här.
Tycker iofs filmen är lite överskattad också. 
Har aldrig gillat den märkliga designen de valde. 
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media