Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kartongemballage runt Micke och Molle?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Zarah View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 14-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 6
inläggsval inläggsval   Citera Zarah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Kartongemballage runt Micke och Molle?
    Postad: 30-januari-2009 vid 18:38
Nu är jag förvirrad! Confused

De säljer Micke och Molle i min lokala matvarubutik - utan kartongemballage runt (nu pratar jag DVD-versionen Tongue ).
Så jag valde att beställa den på nätet istället.. Jag bara ANTAR att det är kartongemballage runt den, då det är en ny- och specielutgåva..

Idag kom filmen - UTAN kartongemballage!

Är den utan en sådan? Ni som har den nyutgåvan hemma?


Kanske heter "Slip-case" förövrigt? Wacko


Ändrad av Daniel - 30-januari-2009 vid 20:37
Till toppen
Zarah View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 14-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 6
inläggsval inläggsval   Citera Zarah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-januari-2009 vid 19:58
Jo, det SKA vara slip-case runt..
Kom på att lillesyster har denna film och frågade henne, och hon hade!

Har nu mailat CDON denna bild..

Varför får vissa slipcase och andra inte på sina utgåvor? Angry

Här är bilderna på lillesyrrans utgåva och min..
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-januari-2009 vid 10:25
Även om en film har haft kartongomslag från början är det ingen garanti för att den kommer att ha det när det trycks nya upplagor.
Till toppen
Zarah View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 14-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 6
inläggsval inläggsval   Citera Zarah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-januari-2009 vid 17:54
Hur menar du med nya upplagor?

Lillesysters Micke och Molle är samma specialutgåva som jag beställt. Men du menar att det kan vara olika utgåvor fast det är exakt samma utgåva, omslag, innehåll, antal DVD:er och tom. samma "serienummer"?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-januari-2009 vid 18:23
Man trycker inte upp alla exemplar av en DVD-utgåva på samma gång, man tar det i olika omgångar, dvs olika upplagor.

Vad Anders menar är att med första upplagan så kan en DVD-utgåva ha pappfodral. men när första upplagan tar slut så trycker man upp en ny upplaga och då är det inte säkert att de har pappfodral. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Zarah View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 14-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 6
inläggsval inläggsval   Citera Zarah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-januari-2009 vid 20:53
Aha, då är jag med. Smile

Och tack för era svar, känner mig lite klokare nu!
Och CDON har sagt att de ska ta tillbaka filmen som "defekt" och jag ska få en ny med slip-case. Hug

Har även, under denna lilla karusell, fått lära mig att DiscShop är bäst på info, för går man in på en film där och klickar på "visa mer info" så ser man exakt vad det är för emballage och fodral på filmerna, då kan man vara SÄKER på vad man får.. CDON har exempelvis inte sådan info..
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2009 vid 21:44
Har märkt att det också varierar beroende på var man beställt filmen...t.ex. Home Entertainment saknade tidigare i stort sätt alltid pappfodral på Disney filmerna. Brukar därför numera bara köpa Disney klassiker direkt i butik.....
Till toppen
DisneyAlex View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 22-september-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera DisneyAlex Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 21:40
Hej Zarah
Jag har precis lagt in ett inlägg/fråga om vilka är de titlar som någon gång släppts/sålts med ett slip-case kartongomslag. Jag har skrivit upp de filmer jag har och som bevisligen har sådant fint omslag. Du ser min lista bakom: http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=1504 men Du får gärna komplettera med fler titlar (inkl EAN-Nr) på andra som du känner till ;-) mvh // DisneyAlex
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2010 vid 19:19
Jag tycker det är grymt synd att inte alla utgåvor kan ha detta. Jag köpte Den lilla sjöjungfrun på ett Ica Maxi utan slip-case, när jag sedan hittade samma film på ett annat Ica Maxi så hade den ett jättefint slip-case, det kändes så irriterande, men, men alla utgåvor har det ju som sagt inte, så det är ju bara sånt man får leva med, det är lite synd dock.
Vill även lägga till att slip-caset till Pinnochio är så himla snyggt med stjärnan som skiner ner i olika färger.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media