Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Walt Disney Treasures *Plåtbox*

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Allied View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera Allied Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Walt Disney Treasures *Plåtbox*
    Postad: 19-oktober-2004 vid 12:48

Hej på www.discshop.se kan man köpa WDT plåtboxar importerade från UK! I ett annat forum sa de att de filmerna va onumererade eller nåt sånt! Är det sämre att köpa de en en vanlig svensk film med "plastbox"?

På plåtboxarna är det svensk text å allt!

 

SNÄLLA KAN INGEN SVARA PÅ DEN FÅRGAN!!



Ändrad av Allied
Kalle e bäst!
Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 12:51

Jag undrar samma sak....

Men vad är det för fördel med att köpa plåtbox? Är det bara en plåtbox med en keepcase inuti? Eller följer det med någon 'booklet' eller så?

Till toppen
Allied View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera Allied Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 12:52

Jag vet faktiskt inte!
Men filmen blir ju mer värd om den ligger i en plåtbox!

Vet nån förresten vilka WDT-filmer som ska komma ut i Sverige den kommande tiden?



Ändrad av Allied
Kalle e bäst!
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2004 vid 19:17

Allied - Det som bör bli nästa utgåva i Sverige är Mickey Mouse in Living Color - Volym 2. Den har redan släppts i bl.a. Australien med svensk text, så det är nog en inte helt orimlig gissning att det är exakt samma skivor som kommer att användas i Sverige. Jag känner inte till några fler än denna...

Åtminstone Walt Disney Treasures-serien i USA och Kanada är en plåtlåda med dubbelt keep-case inuti. Jag skulle förmoda att de brittiska utgåvorna är snarlika... Själva skivorna i England och Sverige bör vara 100% identiska (samma mastring).

Till toppen
Allied View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera Allied Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2004 vid 21:42

Okej, men alla "WDT: Mickey Mouse in black and white" filmerna från USA, är väl numrerade, som t.ex 1 av 135 000 (eller vad nu hur  många exemplar filmen är utsläppt i)! Jag hittade den på Tradera och jag skickade ett e-mail till han å frågade om filmen var från USA, och han sa ja! Men DVD:n är inte nummererad!

Och alla WDT DVD:er från USA har väl ett band runt om, eller vad det nu är för nåt!

Kalle e bäst!
Till toppen
Nuffe90 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 08-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Nuffe90 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2005 vid 20:49

Jag har köpt "The Chronological Donald" som plåtbox på www.axelmusic.com. Det var jättebilligt och utan frakt.

Det är inte svensk text men vem behöver det?

Den var numrerad, det fanns 165 000 exemplar.

Jag rekommenderar att köpa den på axelmusic mycket roligare att ha den i plåtbox även om det inte är svensk text.

Älskar Disneykortfilmer. :D
Till toppen
BambiGirl View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 13-april-2005
var: Finland
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera BambiGirl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2005 vid 15:49
Nuffe, det var ett bra tips, du hade rätt det var ju jätte billigt att köpa den där. Synd att jag köpte filmen igår bara, det skulle varit mycke roligare att ha den i plåtbox. Men det kanske inte skadar att ha två...
Till toppen
Nuffe90 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 08-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Nuffe90 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2005 vid 21:07

Har du köpt kalle anka?

Då kan jag ju tipsa om att även On The Front lines boxen kostar endast 100kr.

Den innehåller alla kortfilmer som Disney gjorde under andra världskriget, vissa underhållande andra helt fulla med propaganda.

Älskar Disneykortfilmer. :D
Till toppen
BambiGirl View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 13-april-2005
var: Finland
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera BambiGirl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2005 vid 14:16
Jo nu har jag köpt kalle anka plåtboxen. Men har inte fått den ännu. såg att on the front lines också var billig men plånboken är tom, fast borde ju passa på så fort som möjligt. undrar om priset på de andra disney tresuresfilmerna kommer sänkas snart?
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media