Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Den Lilla Sjöjungfrun
    Postad: 30-september-2008 vid 19:51
Tv serien om Den Lilla Sjöjungfrun är hyffsat bra. Fast det finns bättre serier. Mina favoritavsnitt är Charmed (Det Stora Djupet) och Den Magiska Treudden. Antar att Sagan Om Ariel utspelar sig innan serien. Eller vad anser ni ?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2008 vid 20:39
Antagligen innan jaa, eftersom att det är musik med i serien Smile
 
Mina favoriter är nog "Det stora Djupet", "Stormvind" och "Sebastians avsked" den tycker jag om för att Ariel är så bra animerad (så bra som det kan bli i serien) med håret och ögonen, också älskar jag låter "Never give up".
Även avsnittet "Den elaka manta" eller "I harmoni" är bra (samma avsnitt)
budskapet är vackert och låten "In Harmony" är oxå väldigt braBig%20smile
 
Tycker i och för sig om det flesta och att de har lagt in låtar i serie avsnitten är ett stort +! Låtarna är 20 ggr bättre på engelska men de svenska har jue sin charm!
 
 


Ändrad av Emmaaa - 30-september-2008 vid 20:46
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2008 vid 20:49
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Antagligen innan jaa, eftersom att det är musik med i serien Smile
 

Mina favoriter är nog "Det stora Djupet", "Stormvind" och "Sebastians avsked" den tycker jag om för att Ariel är så bra animerad (så bra som det kan bli i serien) med håret och ögonen, också älskar jag låter "Never give up".

Även avsnittet "Den elaka manta" eller "I harmoni" är bra (samma avsnitt)

budskapet är vackert och låten "In Harmony" är oxå väldigt braBig%20smile

 

Tycker i och för sig om det flesta och att de har lagt in låtar i serie avsnitten är ett stort +! Låtarna är 20 ggr bättre på engelska men de svenska har jue sin charm!

 

 


Tycker också om sångeran. Älskar Sing A New Song och Daring To Dance.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2008 vid 17:24
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Antagligen innan jaa, eftersom att det är musik med i serien Smile
 

Mina favoriter är nog "Det stora Djupet", "Stormvind" och "Sebastians avsked" den tycker jag om för att Ariel är så bra animerad (så bra som det kan bli i serien) med håret och ögonen, också älskar jag låter "Never give up".

Även avsnittet "Den elaka manta" eller "I harmoni" är bra (samma avsnitt)

budskapet är vackert och låten "In Harmony" är oxå väldigt braBig%20smile

 

Tycker i och för sig om det flesta och att de har lagt in låtar i serie avsnitten är ett stort +! Låtarna är 20 ggr bättre på engelska men de svenska har jue sin charm!

 

 


Tycker också om sångeran. Älskar Sing A New Song och Daring To Dance.
 
 
jaa, Daring to Dance är riktigt bra! The Edge of the Edge of the sea (från Stormvind) tycker jag om oxå, uttrycker hennes innersta känslor väldigt bra Smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2008 vid 18:48
Vilka vhs band med serien har ni ? Jag har alla filmerna. (Med blåa fodralen)
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2009 vid 01:12
Gillar några enstaka avsnitt, men på det stora hela är det här en av de "klassiska" disneyserier som jag inte gillar särskilt mycket.
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-januari-2009 vid 19:13
Postad av RWB bokmal RWB bokmal skrev:

Gillar några enstaka avsnitt, men på det stora hela är det här en av de "klassiska" disneyserier som jag inte gillar särskilt mycket.


Håller med dig. Jag gillar vissa avsnitt. Men tycker att Ariel är bättre animerad i långfilmen samt i Sagan Om Ariel.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2009 vid 03:45
Heeej alla glada sjöjungfru älskare! Big%20smile Jag sitter just nu och tittar på den engelska original versionen utav The Little Mermaid - The TV-Serie och har verkligen fått total minnesförstoppning. LOL Ni vet ledar hajen över "The Shark People", Shaga - Vad kattsingen heter han på svenska? Tongue Jag har säkerligen suttit och bankat mig själv i pannan en hel timme nu, men jag kan bara inte komma på det! Embarrassed




Ändrad av Dinkelhopparen - 09-oktober-2009 vid 03:49
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2009 vid 08:25
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:


Heeej alla glada sjöjungfru älskare! Big%20smile Jag sitter just nu och tittar på den engelska original versionen utav The Little Mermaid - The TV-Serie och har verkligen fått total minnesförstoppning. LOL Ni vet ledar hajen över "The Shark People", Shaga - Vad kattsingen heter han på svenska? Tongue Jag har säkerligen suttit och bankat mig själv i pannan en hel timme nu, men jag kan bara inte komma på det! Embarrassed




Heter han typ inte Härskar Hajga eller nåt..? Jag hör det i huvudet men är inte säker på stavningen
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2009 vid 11:18
HAJGA!! Big%20smile Big%20smile Joo, så heter han, Emma! Big%20smile Eller, det måste han bara heta för jag hör också hur rätt det låter i mitt huvud nu. LOL Tusen tack, du är min räddare i nöden! Hug
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2009 vid 17:37
Vilka sånger i serien gillar ni ? Jag gillar sången Daring To Dance. Som är med i avsnittet då Ariel träffar en sjöjungfru som är döv. Och som har en bläckfisk som vän.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2009 vid 21:23
ja, den sången är vacker! Tycker om "The edge of the edge of the sea" från "Stormy (Stormvind)" avsnittet. 
Och Sången "In Harmony" den sången har så fint budskap och "Never give up" är också bra! Tycker om de flesta sångerna mest de engelska men de svenska har mer en nostalgisk touch vilket gör de lika bra Big smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2009 vid 19:20
Jag älskar verkligen sångerna serien!! Big smile Det har jag gjort ända sedan jag var liten, trots att jag tycker att de engelska är bättre än de svenska. Smile Mina favoriter är, som nämnt tidigare, Daring To Dream, Edge Of The Sea, Harmony men också Just A Little Love och Dreaming. Fast... Dreamning kommer inte från serien va? Jag har aldrig sett det avsnittet i såna fall? LOL
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2009 vid 19:40
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Dreamning kommer inte från serien va? Jag har aldrig sett det avsnittet i såna fall? LOL
 
Nej det gör den inte den kommer från skivan Songs from the sea, den skivan är jätte bra! min favorit låt där ifrån What's It Like to Be A Mermaid. LOL
Minna favorit låtar från serien är You Got to be You,Sing a New Song. Tongue


Ändrad av disney_erika - 04-november-2009 vid 19:41
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 02:09

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vilka sånger i serien gillar ni ? Jag gillar sången Daring To Dance. Som är med i avsnittet då Ariel träffar en sjöjungfru som är döv. Och som har en bläckfisk som vän.

Hon var väl stum, inte döv?

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 12:24

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Dreamning kommer inte från serien va? Jag har aldrig sett det avsnittet i såna fall? LOL
 
Nej det gör den inte den kommer från skivan Songs from the sea, den skivan är jätte bra! min favorit låt där ifrån What's It Like to Be A Mermaid. LOL
Minna favorit låtar från serien är You Got to be You,Sing a New Song. Tongue

Oh, "Whats it like to be a mermaid" är riktigt mysig, håller med dig om att den är bäst från den skivan!

Och RWB bokmal du har rätt hon är stum, fast om jag inte minns helt fel säger hon inte eller bläckfisken att hon är döv? Alltså att det blivit något fel, vill verkligen minnas det men ja brukar få för mig saker så...





Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 15:17
Postad av RWB bokmal RWB bokmal skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vilka sånger i serien gillar ni ? Jag gillar sången Daring To Dance. Som är med i avsnittet då Ariel träffar en sjöjungfru som är döv. Och som har en bläckfisk som vän.

Hon var väl stum, inte döv?

Hon är faktis både stum och döv. Wink 
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 16:24
Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att den här döv/stumma sjöjungfrun egentligen är framskapad efter en liten flicka som älskade Den Lilla Sjöjungfrun? Jag har för mig att flickan gick bort och att man sedan hedrade hennes minne igenom att låta henne bli en sjöjungfru som fick träffa sin stora idol - Ariel? Smile
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 16:28
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att den här döv/stumma sjöjungfrun egentligen är framskapad efter en liten flicka som älskade Den Lilla Sjöjungfrun? Jag har för mig att flickan gick bort och att man sedan hedrade hennes minne igenom att låta henne bli en sjöjungfru som fick träffa sin stora idol - Ariel? Smile


Jo, enligt vad jag har hört så var det så, Hon gick bort under första säsongen av serien tror jag. 
Fint av Disney tycker ja: )



Det är sant att hon är både och ja, eftersom att hon simmar in bland krabborna och hör inte när de ropar på henne att akta sig och har en bläckfisk tolk (wow, den meningen trodde jag aldirg att jag skulle säga) 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 16:34
Hahahaha, du är för rolig, Emma! LOL LOL Åh, men då var det som jag trodde. Jag tycker också att det är oerhört fint utav Disney att göra en sådan sak. Därför berör Gabriellas avsnitt mig mycket, mycket mer än vad de andra gör.. Just för att den har ett sånt vackert budskap, och framför allt bakgrund. Smile
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 17:07
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Hahahaha, du är för rolig, Emma! LOL LOL Åh, men då var det som jag trodde. Jag tycker också att det är oerhört fint utav Disney att göra en sådan sak. Därför berör Gabriellas avsnitt mig mycket, mycket mer än vad de andra gör.. Just för att den har ett sånt vackert budskap, och framför allt bakgrund. Smile
Det hadde jag ingen anig om, jösse vad fint av Disney Smile Det jag tycker är lite intresant är att Gabriella är den enda av Ariles sjöjungfrus vänner som är intreserad av den mänskliga världen.
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 18:32
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Hahahaha, du är för rolig, Emma! LOL LOL Åh, men då var det som jag trodde. Jag tycker också att det är oerhört fint utav Disney att göra en sådan sak. Därför berör Gabriellas avsnitt mig mycket, mycket mer än vad de andra gör.. Just för att den har ett sånt vackert budskap, och framför allt bakgrund. Smile
Det hadde jag ingen anig om, jösse vad fint av Disney Smile Det jag tycker är lite intresant är att Gabriella är den enda av Ariles sjöjungfrus vänner som är intreserad av den mänskliga världen.

...Och att det nästan är hennes enda sjöjungfruvän Tongue Om man inte räknar med Pearl och Ariels systrar. 
Sen är det väl mest fiskar och sjöpojkar (LOL) som hon är vän med
eller har jag missat någon? Big smile

Den sista scenen i det avsnittet är vacker när de sjunger daring to dream och allt. Man kan ju se en tydlig ändring i personligheten i Ariel om man jämför de serie avsnittet och filmen vilket är spännande Wink
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 18:46
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Hahahaha, du är för rolig, Emma! LOL LOL Åh, men då var det som jag trodde. Jag tycker också att det är oerhört fint utav Disney att göra en sådan sak. Därför berör Gabriellas avsnitt mig mycket, mycket mer än vad de andra gör.. Just för att den har ett sånt vackert budskap, och framför allt bakgrund. Smile
Det hadde jag ingen anig om, jösse vad fint av Disney Smile Det jag tycker är lite intresant är att Gabriella är den enda av Ariles sjöjungfrus vänner som är intreserad av den mänskliga världen.

...Och att det nästan är hennes enda sjöjungfruvän Tongue Om man inte räknar med Pearl och Ariels systrar. 
Sen är det väl mest fiskar och sjöpojkar (LOL) som hon är vän med
eller har jag missat någon? Big smile

Nej, det har du självklart rätt i Emmma, men jag räknade med "sjöpojkarna" LOL. Urchin är väll hennes bästa vän efter blunder?

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 18:54
Jaaa, har ni också tänkt på detta!? Big smile Det har nämligen jag också gjort. Ariel är lite utav en pojkflicka tycker jag. Hon verkar trivas bäst med pojkarna i havet. Wink Pearl är ju inte alls Ariels typ av vän och det är tydligt hur lite gemensamt hon har med sina systrar som endast kammar sina hår och klär sig i pärlor. LOL Har ni tänkt på det att de flesta vänner som hon skaffar sig under seriens gång också alltid är pojkar? Jag tänker på sjöodjuret Simon, Stormvind, Prick och så Urchin. Den ända kvinnliga vän som jag kan komma på, förutom Gabriella då, är väll Ture... Som i och för sig trors vara en pojke fram tills den allra sista scenen. Wink Tongue

Ändrad av Dinkelhopparen - 05-november-2009 vid 18:56
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 19:04
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

  Den ända kvinnliga vän som jag kan komma på, förutom Gabriella då, är väll Ture... Som i och för sig trors vara en pojke fram tills den allra sista scenen. Wink Tongue
Kanske låter dumt men vem är Ture?
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 19:16
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

  Den ända kvinnliga vän som jag kan komma på, förutom Gabriella då, är väll Ture... Som i och för sig trors vara en pojke fram tills den allra sista scenen. Wink Tongue
Kanske låter dumt men vem är Ture?


Haha, i avsnittet "Mot strömmen" träffar Ariel ett otursdjur som alla säger och ingen vill ha med honom att göra för att folk tror att hon ger otur men Ariel tror inte på sånt och hjälper henne även fast alla tror att det är en kille i början.
Väldigt gulligt avsnitt faktiskt + att Ursula sjunger i detWink


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 19:28
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

  Den ända kvinnliga vän som jag kan komma på, förutom Gabriella då, är väll Ture... Som i och för sig trors vara en pojke fram tills den allra sista scenen. Wink Tongue
Kanske låter dumt men vem är Ture?


Haha, i avsnittet "Mot strömmen" träffar Ariel ett otursdjur som alla säger och ingen vill ha med honom att göra för att folk tror att hon ger otur men Ariel tror inte på sånt och hjälper henne även fast alla tror att det är en kille i början.
Väldigt gulligt avsnitt faktiskt + att Ursula sjunger i detWink


Okej, jag trode det var en sjöjungfru, så jag tyckte det lät lite konstigtLOL 
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 19:35
Hahahaha, en sjöjungfru som heter Ture! LOL Jag förstår helt klart att du blev förvirrad, Erika! Wink Jaa, men visst är det underbart att Ursula är med i det avsnittet? Smile Jag älskar Ursula och älskar när hon är med. Tror ni att hela serien ska utspela sig före originalfilmen, med tanke på att Ursula dör i slutet av ettans film? Eller är det så att serien och filmerna inte alls stämmer överens med varandra utan ligger helt separata? Smile Detta har jag funderat lääänge över, men det verkar som om det inte finns något speciellt svar?
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 19:38
Jag tror att avsnittet utspelar sig innan filmen börjar. Men det är ju litte konstingt eftersom Sebastian är med Ariel och Bluder och vet redan allt om Ariels samling.
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 19:53
Jaaa, eller hur? Visst blir allting snurrigt ifall man flätar samman serien med filmerna? LOL Då utspelar sig nämligen Ariel's och Blunder's första träff hela två gånger och så blir det som du säger, att Sebastian redan känner till Ariel's samling. Wink Jag tror att det är lite som "flera kockar, sämre soppa" - Att det är för många författare inblandade som inte tänker på att hålla ihop historierna mellan serien och filmerna. Eller också så är det helt enkelt så att serien ligger helt separat som en alldeles egen storyline. Smile


Ändrad av Dinkelhopparen - 05-november-2009 vid 19:54
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media