Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Dead Men Tell No Tales

 Svara Svara Sida  <1 23456 7>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 3 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2017 vid 19:15
Kan inte fatta att det snart är dags för mer pirat-äventyr! Sex års väntan går mot sitt slut!

Jack Sparrow VS Flynn Rider. Vem vinner?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2017 vid 12:12
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Jag kan hoppa på och få diskussionen lite mer levande.

Har det pratats i tråden om titelbytet i vissa länder till POTC: Salazar's Revenge? Väldigt torrt, kommer den heta så i Sverige, nån som vet?

Är annars smått taggad på denna trots att bad guy wants revenge-handlingen känns väldigt uttjatat.




Jag nämnde det längre upp på sidan och till min stora besvikelse såg jag idag ayt verkar det som att Sverige också får den generiska undertiteln "Salazar's Revenge"... helt idiotiskt! Tillika idiotiskt att bryta en 14 år och fyra filmer lång tradition att översätta undertiteln till svenska.
Tröttsamt inkonsekvent rakt igenom.

Du tycks veta mer om handlingen än vad jag gör. Jag har hittills lyckats hålla mig helt i radioskugga om allt som rör årets hetaste film och tänker låta så förbli tills jag sitter i biofåtöljen om en och en halv månad.


Mäh... så de kan inte ens döpa den till "Salazar's Hämnd"? Undrar vad det är för spån som jobbar åt svenska Disney. Det verkar inte vara särskilt filmintresserade människor iallafall.

Jaha så du har inte kollat några trailers överhuvudtaget eller?


Verkar inte så.

Nej, det är någonting jag är smått känd för. Jag skyr trailers (för filmer jag vill se) som pesten.
Trailers har en väldigt ful ovana att spoila alla de bästa scenerna/replikerna ur en film och totalt förta effekten när man väl sitter och ska se filmen.

När det kommer till POTC tror jag att "Dead Men Tell No Tales" slår rekorded i hur lite jag vet om filmen månaderna innan.
"On Stranger Tides" visste jag iallfall skulle handla om Ungdomens Källa och Blackbeard.

Jag har råkat se nästan tre sekunder av trailern samt teaser-affischen. Det är allt.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2017 vid 12:15
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Jack Sparrow VS Flynn Rider. Vem vinner?


Rider är mer atletisk och snabb, men Jack spelar fult och vinner när det ser ut som Rider har övertaget.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2017 vid 16:36
Någon som värmer upp med att se de fyra första filmerna innan premiären?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2017 vid 12:26
Surt att det inte släpps ett tv-spel baserat på filmen.
Jag vill ha mer POTC på konsolen!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2017 vid 17:57
Hoppas verkligen att vi får svaret på frågan alla gått och grunnat på i sex år; Vad hände med Jacks hatt!?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2017 vid 22:49
Hur värmer ni upp inför årets hetaste film?
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2017 vid 23:58
Kommer nog se igenom alla filmer innan premiären.
Börjar se mer och mer framemot filmen och hoppas verkligen att den blir bra.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-april-2017 vid 09:45
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Kommer nog se igenom alla filmer innan premiären.
Börjar se mer och mer framemot filmen och hoppas verkligen att den blir bra.


Awesome! Vore ju märkligt om den skulle vara sämre än "On Stranger Tides", som verkligen inte är en dålig film men klart sämst i serien hittills.

Håller du med om att bytet av undertitel samt valet att inte översätta denne är både ologiskt och frustrerande?
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-april-2017 vid 17:44
Bara jag som typ aldrig sett denna filmen? Är den värd att se?
Finns det svenskdubb såna fall ska man ha den på svenska eller engelska?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-april-2017 vid 19:45
Anledningen till att du inte har sett den är för att den inte har kommit ut än. Pirates of the Carribean 5: Salazars revenge (Dead men tell no tales i USA) har biopremiär 24 maj.

Alla Pirates of the Carribean filmer finns endast på engelska med svensk text.

Ändrad av Agrabah - 18-april-2017 vid 19:46
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-april-2017 vid 20:22
Oj, såg inte "Dead Men Tell No Tales" Men menar att jag aldrig sett en Pirates of the Caribbean överhuvudtaget, det enda jag vet om serien är typ att Johnny Depp spelar huvudrollen.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 08:59
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Bara jag som typ aldrig sett denna filmen? Är den värd att se?
Finns det svenskdubb såna fall ska man ha den på svenska eller engelska?


Mer eller mindre, ja. Vilken sten har du bott under de senaste 14 åren?

Tack gode Kek för att det inte finns någon svenskdubb av POTC.... Kan inte tänka mig något mer cringy.

Ändrad av 102dalmatiner - 20-april-2017 vid 09:00
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 09:05
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Pirates of the Carribean 5: Salazars revenge (Dead men tell no tales i USA)


Har du någon förklaring till det efterblivna namnbytet? Jag kan inte komma över hur usel "Salazar's Revenge" är gentemot "Dead Men Tell No Tales"!

Som undertitel på ett spel, en bok eller en graphic novel fungerar den ju utmärkt, men inte till en av filmerna i huvudserien.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 09:38
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Jack Sparrow VS Flynn Rider. Vem vinner?


Rider är mer atletisk och snabb, men Jack spelar fult och vinner när det ser ut som Rider har övertaget.


Det var en retorisk fråga. Ingen kan slå Kapten Jack Sparrow. Savvy?
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 09:40
Håller med om att namnbytet bara är tragiskt. Skulle väldigt gärna ha reda på vilket ärkepucko som ligger bakom hånet. Kommer personligen aldrig kalla filmen något annat än dess äkta namn.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 09:44
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Hur värmer ni upp inför årets hetaste film?


Ser först "Prince of Persia: Sands of Time" och sedan samtliga fyra filmerna (såklart). Sedan läser jag väl serietidningen och kanske spelar något av spelen till DS.
Önskar att de inte lagt ner "POTC Online"... hade varit en sådan fest där nu och nya coola uppdateringar filmen till ära.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 11:37
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:



Awesome! Vore ju märkligt om den skulle vara sämre än "On Stranger Tides", som verkligen inte är en dålig film men klart sämst i serien hittills.

Håller du med om att bytet av undertitel samt valet att inte översätta denne är både ologiskt och frustrerande?


Fattar inte vad Disney kontoret i Storbritannien har rökt på när de kom på en annorlunda titel. Sen att svenskarna viker ner sig och inte översätter titeln gör det mer tragiskt.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2017 vid 11:45
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:



Awesome! Vore ju märkligt om den skulle vara sämre än "On Stranger Tides", som verkligen inte är en dålig film men klart sämst i serien hittills.

Håller du med om att bytet av undertitel samt valet att inte översätta denne är både ologiskt och frustrerande?


Fattar inte vad Disney kontoret i Storbritannien har rökt på när de kom på en annorlunda titel. Sen att svenskarna viker ner sig och inte översätter titeln gör det mer tragiskt.


Haha!
Sant, sant.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2017 vid 17:27
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:



Awesome! Vore ju märkligt om den skulle vara sämre än "On Stranger Tides", som verkligen inte är en dålig film men klart sämst i serien hittills.

Håller du med om att bytet av undertitel samt valet att inte översätta denne är både ologiskt och frustrerande?


Fattar inte vad Disney kontoret i Storbritannien har rökt på när de kom på en annorlunda titel. Sen att svenskarna viker ner sig och inte översätter titeln gör det mer tragiskt.


Alltså, inget sker ju utan en anledning. Och vad jag väldigt gärna skulle vilja veta är vad personen eller personerna bakom denna idiotiska gärning kan ha haft för anledning.
Vad gör att de inte tror att undertiteln "Dead Men Tell No Tales" inte skulle funka i Europa?!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2017 vid 07:58
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:



Awesome! Vore ju märkligt om den skulle vara sämre än "On Stranger Tides", som verkligen inte är en dålig film men klart sämst i serien hittills.

Håller du med om att bytet av undertitel samt valet att inte översätta denne är både ologiskt och frustrerande?


Fattar inte vad Disney kontoret i Storbritannien har rökt på när de kom på en annorlunda titel. Sen att svenskarna viker ner sig och inte översätter titeln gör det mer tragiskt.


Alltså, inget sker ju utan en anledning. Och vad jag väldigt gärna skulle vilja veta är vad personen eller personerna bakom denna idiotiska gärning kan ha haft för anledning.
Vad gör att de inte tror att undertiteln "Dead Men Tell No Tales" inte skulle funka i Europa?!


Tyvärr tror jag det är den typen av frågor man aldrig får svar på.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2017 vid 10:29
Bara en månad kvar till premiären!!! Helt sjukt!
Och att inte för fem öre veta vad handlingen går ut på är så mäktigt!
Att om en månad sätta sig i biofåtöljen och helt oförberedd dyka in i något man längtat till i sex år... svårt att beskriva.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2017 vid 15:05
Vilka har sett regissörernas fantastiska film "Kon-Tiki"?
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2017 vid 02:48
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Vilka har sett regissörernas fantastiska film "Kon-Tiki"?


"Fantastisk" är den inte. Snarare ett oerhört klyschigt, hollywoodflörtande manus som sticker av för mycket från de verkliga händelserna i förmån för en uttjatad dramaturgi som spelar det safe för att va så generisk som möjlig.

Dock är den väldigt snygg! Och regissörerna verkar vara kompetenta nog för att styra ett sånt stort skepp (hehe) som en långfilm kan vara.

Men ja, Kon-Tiki är ++. Jag hade högre förväntningar. POTC5 verkar förlita sig lite mycket på CGI, av att döma av alla trailers men jag har fortfarande förhoppningen/tron om att slutprodukten blir en nice matiné ändå. Håller tummarna!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 10:18
Det var extremt Emmylee-igt sagt.
Katrineholms Filmtudio visade filmen för ett par år sedan och det är inga lätt-imponerade medlemmar vi har. Över 70 pers gav filmen ett genomsnittsbetyg på kring 4/5.
Sedan är den, som sig bör, internationellt prisbelönad och allmänt erkänd som en mycket stark film.
Kändes inte det minsta Hollywod-fånig.
Man var ju helt upprymd efteråt och extremt glad över att nästa del i Pirates-sagan låg i så goda händer.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 10:27
Nu har den officiella postern satts upp på bion!
Kunde inte låta bli att kika ganska närgående på den.
Jag blev besviken över att se att Bardem tycks vara någon slags odöd... Hade hoppats att han skulle spela en karaktär kopplad till spanjorerna i fyran.
Och att dessutom få bekräftat svart på vitt att undertiteln inte är översatt gjorde mig lite less.
Må Kraken ta den ignorante dåre som ligger bakom detta.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 12:20
Efter "Guardians of the Galaxy Vol. 2" igår är jag än mer övertygad om att James Gunn borde få skriva/regissera "POTC VI" eller "VII"!
Chris Pratt kunde spela Nathaniel Hawk, Zaldana återvänder som Anamaria och Bradley Cooper kunde vara en antagonist.
Kunde bli så kickass!
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 15:08
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Det var extremt Emmylee-igt sagt.


Vem fan ÄR denna till synes fantastiska människa som du ständigt tar upp?! Tongue

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:


Jag blev besviken över att se att Bardem tycks vara någon slags odöd... Hade hoppats att han skulle spela en karaktär kopplad till spanjorerna i fyran.


Inte för att avslöja för mycket för dig men han figurerar även som "odöd" i en del av filmen.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2017 vid 15:02
Har inte sett Kon-Tikki men det blir nog å tanka den ikväll.
Låter ju lysande.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2017 vid 21:37
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Har inte sett Kon-Tikki men det blir nog å tanka den ikväll.
Låter ju lysande.


Återkom gärna med en utvärdering sen. Kul å få höra vad du tyckte om den Smile
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media