Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Dead Men Tell No Tales

 Svara Svara Sida  <12345 7>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 3 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 262
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2017 vid 23:13
Jag lyssnade på Filip och Fredriks podd idag där Fredrik nämnde att en manusförfattare (jag skulle kunna googla denna författaren och storyn men palla) jobbat i några år på ett manus med en kvinnlig skurk men att Johnny Depp enligt rykte motsatt sig och sagt "I ain't fighting no chick" eller så och istället begärt ett manus till förmån för roller åt hans polare (Bardem, McCartney). Tveksamt om detta stämmer, kanske var ett uselt manus och är smutskastande från en avundsjuk refuserad manusförfattare. Men inte helt otänkbart att Depp haft mycket inflytande på produktion - på gott och ont.

Jag har också hört att det är den kortaste filmen i serien på 129 minuter? Det tycker jag låter bra! Så länge de lyckas fylla ut den väl.

Väntar ivrigt på en recension av 102diamanter nu men är den nyanserad nog eller är nostalgibrillorna på fanboyen förblindande? Med all respekt. Verkar dock inte mottagits särskilt väl av kritiker. 34% på RottenTomatoes just nu och två plus i Aftonbladet. De verkar tycka det är dags att sänka skeppet - tråkigt om det vore så.

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2017 vid 19:01
Behöver ingen negativitet just nu.

Är för närvarande på väg mot Sunkholm för att, om cirka fem timmar, se vad jag hoppas kommer vara en riktigt kickass äventyrsfilm, tillika femte delen i den franchise som ligger mig allra varmast om hjärtat.
Att för första gången se en POTC i IMAX 3D känns som mäktigt per default, så även om handlingen kanske inte lever upp till förväntningarna så kommer det tvivelsutan bli en maffig visuell upplevelse (något samtliga filmer i serien iofs har varit även i vanlig 2D).

Jag återkommer med mina första intryck efter att jag lämnat bigografen och de sju haven bakom mig.
Yaaarrrrgghhh!
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 262
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2017 vid 10:41
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Bara drygt en vecka kvar!

Var i onsdags på premiären av Guy Ritchies "King Arthur: Legend of the Sword". Snacka om att det känns som att den lekfulla tolkningen av Arthur-myten skulle kunna utspela sig i POTC universumet!
Tror jag placerar den där tillsammans med Ritchies båda ljuvliga Sherlock Holmes-filmer.
Jättesynd att den tycks fetfloppa. Dagens publik är ju för pörskan lobotomerade!
Nästa klonade Marvel-skit kommer väl dra in 800 mille och "Crapformers 9" en miljard. Helt sinnessjukt.


Hah, vet inte om du behöver enbart beskylla publiken - kritikerna är inga fans heller, 27% på RottenTomatoes i skrivande stund. Jag tyckte den såg löjlig ut redan från trailerna så jag skippar nog den helt och hållet.

Ren nyfikenhet: är du ett fan av DC Comic's senaste långfilmer? Det vill säga Batman V Superman, Suicide Squad etc.? Jag har nämligen stött på folk som tokhyllar dessa och dissar Marvel. Samma folk som dessutom avgudar nya King Arthur och tycker att kritiken för dessa filmer är obegriplig. Så det skulle redogöra för mig lite grann om vilket spektra du befinner dig på vad gäller filmsmak/åsikt -  motsatt mig alltså. Inte för att det är särskilt viktigt alls men lite kul å veta för mig Wink


Det är helt och hållet din förlust. Jag bryr mig inte vad du går på.
Gillar man Ritchie och fantasy så gillar man "Legend of the Sword"
Är du någon slags Marvel-fangirl eller?
Känns som det bubblar lite passiv aggressivitet mellan raderna.

Kritikerna kan ta en lång promenad på en kort pir. I regel är de antingen extremt pretentiösa, vänstervridna eller både och.
Och jo, jag beskyller publiken. Dålig/Bra kritik har ingenting med huruvida folk går på en film eller inte.
Hade så varit fallet hade det aldrig gjorts mer än två "Fast & The Tidious" och inte häckat en femte(!) "Trashformers" runt kröken.
Inte heller skulle POTC ha blivit mer än tre filmer om folk brydde sig ett skvatt om vad en bunt skenheliga proffstyckare har att säga.

Angående DC.
DC är ju även på sina sämsta dagar att föredra mot Marvels tillrättalagda och glättiga skit.
Med det sagt betyder det inte att de senaste filmerna är speciellt märkvärdiga.
"Man of Steel" (som jag såg för tredje gången i förrgår) är tvivelsutan den bästa otecknade Superman-filmen hittills, alltså ren och skär mediokeritet.
"Dawn of Justice" gillade jag trots sina enorma svackor och det störda i att mangla ihop 'The Death of Superman' och 'The Dark Knight Returns' och reducera Luthor till en spattig Zuckerberg.
Extended Cut lär vara mycket bättre så det ska bli intressant att bryta plasten på min 3D-bluray inom kort och ta reda på om det ligger någonting i det.
"Suicide Squad" var ren och skär guilty pleasure. Det var störande att den var så extremt ghetto och nog var man besviken på Jared Leto som förmodligen hämmades av att försöka göra en Joker så olik Ledgers han kunde uppbåda. Den lär också ha blivit smått stympad i klipprummet och därför ska det också bli mycket skoj att se Extended Cut även på denna. Pluspoäng för att den provocerade skitnödiga feminister, iofs inte speciellt svårt men alltid lika kul.

Det stora problemet med DC Cinematic Universe är ju att de uppenbart är i komplett panic mode med att försöka efterapa Marvels recept och allting känns tämligen fumligt och stressat.
Istället för att göra tre välgjorda Batman- och Superman-filmer och sedan låta de teama upp på ett spektakulärt sätt så gör de en halvljum Superman-rulle (och kastar bort Zod!!!) och sedan ett hopkok till crossover vars enda syfte är att knappa in på Avengers-möget. Att sedan görs en all-star-villain-film med The Joker och Harley Quinn innan de fått figurera ordentligt i ens EN fristående Batman-film...
Där kan man verkligen tala om karaktärer som förtjänar att byggas upp ordentligt och inte genom några korta jävla flashbacks!

Kort sagt. Ja, DCCU är skoj, men BORDE vara ljusår bättre och mer genomtänkt än det är.
"Wonder Woman" har ju också lyckats trigga feminister (big whoop) så det kan nog bli kul.


Förresten, ge fan i att lägga ord i munnen på mig. Vem har sagt att jag AVGUDAR "Legend of the Sword"? Jag säger bara att det är en tio gånger bättre popcorn-rulle än 90% av möget Shittywood krämar ur sig ett genomsnittligt år.
Att den också känns som Arthur-legenden placerad i samma timeline som POTC gör det bara bättre.
Damn, du är verkligen Emmylee reinkarnerad...


Var fan skrev jag att DU avgudade den? Jag refererade till andra jag stött på. Sen påpekade jag bara att den inte mottogs väl av kritiker HELLER. Men kul att du blev triggad hahaha! LOL

Marvel tillrättalagt och glättigt? Mycket möjligt men de har iallafall konsekventa manus, välcastade rollistor, karaktärer som känns naturliga och är framförallt underhållande filmer för det mesta (Doctor Strange vet jag inte vad det var för skit). De begår heller inte helgerån på sina originalkaraktärer så som DC gjort med Batfleck och Superman. Att DC dessutom gör allt för att försöka efterapa Marvel gör det bara än mer patetiskt, samtidigt som de inte vill släppa "the grittyness" som Nolan bidrog med i sin trilogi som du öser på med till absurdum.

Wonder Woman ser dock rätt nice ut mycket för att Gal Gadot är klippt och skuren för rollen som Diana Prince och Chris Pine är ju underbar och alltid bra.

Snabb sammanfattning om vad jag tycker om Marvel och DC-filmerna:

Marvel

Iron Man: +++
The Incredible Hulk: ++
Iron Man 2: ++
Thor: +++
Captain America: The First Avenger: +++
The Avengers: ++++
Iron Man 3: ++
Thor 2: ++
Captain America: The Winter Soldier: +++
Guardians of The Galaxy: +++
Avengers: Age of Ultron: +++
Ant-Man: ++++
Captain America: Civil War: ++++
Doctor Strange: ++
Guardians of The Galaxy 2: +++

Alltså inga mästerverk direkt men ingen av filmerna är heller riktigt dålig. Ser dessutom ut som att MCU's filmer blir bättre och bättre för varje film nästan.

DC:

Man of Steel = ++
Batman v Superman = ++
Suicide Squad = +

Dom har inte hunnit lika långt med sitt extended universe som Marvel såklart men herregud vad deppigt det ser ut på fronten. Att Snyder har fortsatt förtoende med Justice Leauge är en ren katastrof. Och sen alla problem som varit med The Batman och att Affleck inte ens bryr sig ifall det blir av eller inte och att han dessutom inte har nåra problem att hänga in läderlappsdräkten i garderoben redan är tecken på att DC och Warner Bros. inte vet vad dom pysslar med.

Förlåt för icke-Disney relaterat snack (nåja, de äger ju Marvel iofs) men de här filmerna verkar dela fölket, vilket gör det intressant att diskutera alltså, enligt mig.
 


Ändrad av OliviaBelle - 19-maj-2017 vid 10:41
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2017 vid 10:33
Ja, jösses...

Det är bara fyra dagar kvar till premiären!!! Länge sedan man var så jär taggad inför en rulle. Förmodligen inte sedan tredje Hobbit-filmen.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2017 vid 10:00
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Bara drygt en vecka kvar!

Var i onsdags på premiären av Guy Ritchies "King Arthur: Legend of the Sword". Snacka om att det känns som att den lekfulla tolkningen av Arthur-myten skulle kunna utspela sig i POTC universumet!
Tror jag placerar den där tillsammans med Ritchies båda ljuvliga Sherlock Holmes-filmer.
Jättesynd att den tycks fetfloppa. Dagens publik är ju för pörskan lobotomerade!
Nästa klonade Marvel-skit kommer väl dra in 800 mille och "Crapformers 9" en miljard. Helt sinnessjukt.


Hah, vet inte om du behöver enbart beskylla publiken - kritikerna är inga fans heller, 27% på RottenTomatoes i skrivande stund. Jag tyckte den såg löjlig ut redan från trailerna så jag skippar nog den helt och hållet.

Ren nyfikenhet: är du ett fan av DC Comic's senaste långfilmer? Det vill säga Batman V Superman, Suicide Squad etc.? Jag har nämligen stött på folk som tokhyllar dessa och dissar Marvel. Samma folk som dessutom avgudar nya King Arthur och tycker att kritiken för dessa filmer är obegriplig. Så det skulle redogöra för mig lite grann om vilket spektra du befinner dig på vad gäller filmsmak/åsikt -  motsatt mig alltså. Inte för att det är särskilt viktigt alls men lite kul å veta för mig Wink


Det är helt och hållet din förlust. Jag bryr mig inte vad du går på.
Gillar man Ritchie och fantasy så gillar man "Legend of the Sword"
Är du någon slags Marvel-fangirl eller?
Känns som det bubblar lite passiv aggressivitet mellan raderna.

Kritikerna kan ta en lång promenad på en kort pir. I regel är de antingen extremt pretentiösa, vänstervridna eller både och.
Och jo, jag beskyller publiken. Dålig/Bra kritik har ingenting med huruvida folk går på en film eller inte.
Hade så varit fallet hade det aldrig gjorts mer än två "Fast & The Tidious" och inte häckat en femte(!) "Trashformers" runt kröken.
Inte heller skulle POTC ha blivit mer än tre filmer om folk brydde sig ett skvatt om vad en bunt skenheliga proffstyckare har att säga.

Angående DC.
DC är ju även på sina sämsta dagar att föredra mot Marvels tillrättalagda och glättiga skit.
Med det sagt betyder det inte att de senaste filmerna är speciellt märkvärdiga.
"Man of Steel" (som jag såg för tredje gången i förrgår) är tvivelsutan den bästa otecknade Superman-filmen hittills, alltså ren och skär mediokeritet.
"Dawn of Justice" gillade jag trots sina enorma svackor och det störda i att mangla ihop 'The Death of Superman' och 'The Dark Knight Returns' och reducera Luthor till en spattig Zuckerberg.
Extended Cut lär vara mycket bättre så det ska bli intressant att bryta plasten på min 3D-bluray inom kort och ta reda på om det ligger någonting i det.
"Suicide Squad" var ren och skär guilty pleasure. Det var störande att den var så extremt ghetto och nog var man besviken på Jared Leto som förmodligen hämmades av att försöka göra en Joker så olik Ledgers han kunde uppbåda. Den lär också ha blivit smått stympad i klipprummet och därför ska det också bli mycket skoj att se Extended Cut även på denna. Pluspoäng för att den provocerade skitnödiga feminister, iofs inte speciellt svårt men alltid lika kul.

Det stora problemet med DC Cinematic Universe är ju att de uppenbart är i komplett panic mode med att försöka efterapa Marvels recept och allting känns tämligen fumligt och stressat.
Istället för att göra tre välgjorda Batman- och Superman-filmer och sedan låta de teama upp på ett spektakulärt sätt så gör de en halvljum Superman-rulle (och kastar bort Zod!!!) och sedan ett hopkok till crossover vars enda syfte är att knappa in på Avengers-möget. Att sedan görs en all-star-villain-film med The Joker och Harley Quinn innan de fått figurera ordentligt i ens EN fristående Batman-film...
Där kan man verkligen tala om karaktärer som förtjänar att byggas upp ordentligt och inte genom några korta jävla flashbacks!

Kort sagt. Ja, DCCU är skoj, men BORDE vara ljusår bättre och mer genomtänkt än det är.
"Wonder Woman" har ju också lyckats trigga feminister (big whoop) så det kan nog bli kul.


Förresten, ge fan i att lägga ord i munnen på mig. Vem har sagt att jag AVGUDAR "Legend of the Sword"? Jag säger bara att det är en tio gånger bättre popcorn-rulle än 90% av möget Shittywood krämar ur sig ett genomsnittligt år.
Att den också känns som Arthur-legenden placerad i samma timeline som POTC gör det bara bättre.
Damn, du är verkligen Emmylee reinkarnerad...

Ändrad av 102dalmatiner - 19-maj-2017 vid 10:15
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 262
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2017 vid 14:24
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Bara drygt en vecka kvar!

Var i onsdags på premiären av Guy Ritchies "King Arthur: Legend of the Sword". Snacka om att det känns som att den lekfulla tolkningen av Arthur-myten skulle kunna utspela sig i POTC universumet!
Tror jag placerar den där tillsammans med Ritchies båda ljuvliga Sherlock Holmes-filmer.
Jättesynd att den tycks fetfloppa. Dagens publik är ju för pörskan lobotomerade!
Nästa klonade Marvel-skit kommer väl dra in 800 mille och "Crapformers 9" en miljard. Helt sinnessjukt.


Hah, vet inte om du behöver enbart beskylla publiken - kritikerna är inga fans heller, 27% på RottenTomatoes i skrivande stund. Jag tyckte den såg löjlig ut redan från trailerna så jag skippar nog den helt och hållet.

Ren nyfikenhet: är du ett fan av DC Comic's senaste långfilmer? Det vill säga Batman V Superman, Suicide Squad etc.? Jag har nämligen stött på folk som tokhyllar dessa och dissar Marvel. Samma folk som dessutom avgudar nya King Arthur och tycker att kritiken för dessa filmer är obegriplig. Så det skulle redogöra för mig lite grann om vilket spektra du befinner dig på vad gäller filmsmak/åsikt -  motsatt mig alltså. Inte för att det är särskilt viktigt alls men lite kul å veta för mig Wink
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2017 vid 10:57
Bara drygt en vecka kvar!

Var i onsdags på premiären av Guy Ritchies "King Arthur: Legend of the Sword". Snacka om att det känns som att den lekfulla tolkningen av Arthur-myten skulle kunna utspela sig i POTC universumet!
Tror jag placerar den där tillsammans med Ritchies båda ljuvliga Sherlock Holmes-filmer.
Jättesynd att den tycks fetfloppa. Dagens publik är ju för pörskan lobotomerade!
Nästa klonade Marvel-skit kommer väl dra in 800 mille och "Crapformers 9" en miljard. Helt sinnessjukt.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2017 vid 20:26
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Såg 'Kon-Tikki' på valborgsnatten. Faktiskt det bästa jag sett i år. Ställ den bredvid Oscarsskräp som 'Moonlight' och 'La La Crap' så är den ju för jösingen ett renodlat mästerverk.
Nu får man nog ta och kika på norrbaggarnas action-stänkare 'Bandidas' för att göra sig en uppfattning om vilken hybrid 'DMTNT' kan tänkas komma bli.


Kul att du gillade den! Underbar film. Smart val av regissörer då man kan jämföra tankegången lite med hur Verbinski fick jobbet. Han hade gjort lättsam familjekomedi och gastkramande skräck vilket var stilar som kunde mixas och bli ett klockrent recept för matiné-action med övernaturliga inslag.

Likaså kan man säga att norrbaggarna först gjorde ett lökigt men fartfyllt actionäventyr med snygg koreografi och galna stunts och sedan ett tungt Oscarsnominerat drama till sjöss!
Kan ju inte bli bättre!

Mindre än två veckor kvar!!!


Yes! Jag drog ner 'Bandidas' och kollade den förra helgen. Småkul bagatell där höjdpunkten helt klart var att se Hayek och Cruz göra armhävningar i en flod...


Ah. Också intressant när man tänker på hur uppenbart det är att Westetn-genren ligger Gore Verbinski mycket varmt om hjärtat och att han stoppade in en hel del Western-influenser i "At World's End".
Undrar om "Dead Men Tell No Tales" kommer ha något liknande?
"Bandidas" är kul att skicka i någon gång ibland och njuta av ögongodiset.
Jag leker med tanken på att Maria kan vara en ättling till Catalina...

Ändrad av 102dalmatiner - 13-maj-2017 vid 20:28
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2017 vid 14:52
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Såg 'Kon-Tikki' på valborgsnatten. Faktiskt det bästa jag sett i år. Ställ den bredvid Oscarsskräp som 'Moonlight' och 'La La Crap' så är den ju för jösingen ett renodlat mästerverk.
Nu får man nog ta och kika på norrbaggarnas action-stänkare 'Bandidas' för att göra sig en uppfattning om vilken hybrid 'DMTNT' kan tänkas komma bli.


Kul att du gillade den! Underbar film. Smart val av regissörer då man kan jämföra tankegången lite med hur Verbinski fick jobbet. Han hade gjort lättsam familjekomedi och gastkramande skräck vilket var stilar som kunde mixas och bli ett klockrent recept för matiné-action med övernaturliga inslag.

Likaså kan man säga att norrbaggarna först gjorde ett lökigt men fartfyllt actionäventyr med snygg koreografi och galna stunts och sedan ett tungt Oscarsnominerat drama till sjöss!
Kan ju inte bli bättre!

Mindre än två veckor kvar!!!


Yes! Jag drog ner 'Bandidas' och kollade den förra helgen. Småkul bagatell där höjdpunkten helt klart var att se Hayek och Cruz göra armhävningar i en flod...
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2017 vid 13:17
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Såg 'Kon-Tikki' på valborgsnatten. Faktiskt det bästa jag sett i år. Ställ den bredvid Oscarsskräp som 'Moonlight' och 'La La Crap' så är den ju för jösingen ett renodlat mästerverk.
Nu får man nog ta och kika på norrbaggarnas action-stänkare 'Bandidas' för att göra sig en uppfattning om vilken hybrid 'DMTNT' kan tänkas komma bli.


Kul att du gillade den! Underbar film. Smart val av regissörer då man kan jämföra tankegången lite med hur Verbinski fick jobbet. Han hade gjort lättsam familjekomedi och gastkramande skräck vilket var stilar som kunde mixas och bli ett klockrent recept för matiné-action med övernaturliga inslag.

Likaså kan man säga att norrbaggarna först gjorde ett lökigt men fartfyllt actionäventyr med snygg koreografi och galna stunts och sedan ett tungt Oscarsnominerat drama till sjöss!
Kan ju inte bli bättre!

Mindre än två veckor kvar!!!
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2017 vid 14:58
Såg 'Kon-Tikki' på valborgsnatten. Faktiskt det bästa jag sett i år. Ställ den bredvid Oscarsskräp som 'Moonlight' och 'La La Crap' så är den ju för jösingen ett renodlat mästerverk.
Nu får man nog ta och kika på norrbaggarnas action-stänkare 'Bandidas' för att göra sig en uppfattning om vilken hybrid 'DMTNT' kan tänkas komma bli.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 262
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2017 vid 21:37
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Har inte sett Kon-Tikki men det blir nog å tanka den ikväll.
Låter ju lysande.


Återkom gärna med en utvärdering sen. Kul å få höra vad du tyckte om den Smile
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2017 vid 15:02
Har inte sett Kon-Tikki men det blir nog å tanka den ikväll.
Låter ju lysande.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 262
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 15:08
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Det var extremt Emmylee-igt sagt.


Vem fan ÄR denna till synes fantastiska människa som du ständigt tar upp?! Tongue

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:


Jag blev besviken över att se att Bardem tycks vara någon slags odöd... Hade hoppats att han skulle spela en karaktär kopplad till spanjorerna i fyran.


Inte för att avslöja för mycket för dig men han figurerar även som "odöd" i en del av filmen.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 12:20
Efter "Guardians of the Galaxy Vol. 2" igår är jag än mer övertygad om att James Gunn borde få skriva/regissera "POTC VI" eller "VII"!
Chris Pratt kunde spela Nathaniel Hawk, Zaldana återvänder som Anamaria och Bradley Cooper kunde vara en antagonist.
Kunde bli så kickass!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 10:27
Nu har den officiella postern satts upp på bion!
Kunde inte låta bli att kika ganska närgående på den.
Jag blev besviken över att se att Bardem tycks vara någon slags odöd... Hade hoppats att han skulle spela en karaktär kopplad till spanjorerna i fyran.
Och att dessutom få bekräftat svart på vitt att undertiteln inte är översatt gjorde mig lite less.
Må Kraken ta den ignorante dåre som ligger bakom detta.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 10:18
Det var extremt Emmylee-igt sagt.
Katrineholms Filmtudio visade filmen för ett par år sedan och det är inga lätt-imponerade medlemmar vi har. Över 70 pers gav filmen ett genomsnittsbetyg på kring 4/5.
Sedan är den, som sig bör, internationellt prisbelönad och allmänt erkänd som en mycket stark film.
Kändes inte det minsta Hollywod-fånig.
Man var ju helt upprymd efteråt och extremt glad över att nästa del i Pirates-sagan låg i så goda händer.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 262
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2017 vid 02:48
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Vilka har sett regissörernas fantastiska film "Kon-Tiki"?


"Fantastisk" är den inte. Snarare ett oerhört klyschigt, hollywoodflörtande manus som sticker av för mycket från de verkliga händelserna i förmån för en uttjatad dramaturgi som spelar det safe för att va så generisk som möjlig.

Dock är den väldigt snygg! Och regissörerna verkar vara kompetenta nog för att styra ett sånt stort skepp (hehe) som en långfilm kan vara.

Men ja, Kon-Tiki är ++. Jag hade högre förväntningar. POTC5 verkar förlita sig lite mycket på CGI, av att döma av alla trailers men jag har fortfarande förhoppningen/tron om att slutprodukten blir en nice matiné ändå. Håller tummarna!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2017 vid 15:05
Vilka har sett regissörernas fantastiska film "Kon-Tiki"?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2017 vid 10:29
Bara en månad kvar till premiären!!! Helt sjukt!
Och att inte för fem öre veta vad handlingen går ut på är så mäktigt!
Att om en månad sätta sig i biofåtöljen och helt oförberedd dyka in i något man längtat till i sex år... svårt att beskriva.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2017 vid 07:58
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:



Awesome! Vore ju märkligt om den skulle vara sämre än "On Stranger Tides", som verkligen inte är en dålig film men klart sämst i serien hittills.

Håller du med om att bytet av undertitel samt valet att inte översätta denne är både ologiskt och frustrerande?


Fattar inte vad Disney kontoret i Storbritannien har rökt på när de kom på en annorlunda titel. Sen att svenskarna viker ner sig och inte översätter titeln gör det mer tragiskt.


Alltså, inget sker ju utan en anledning. Och vad jag väldigt gärna skulle vilja veta är vad personen eller personerna bakom denna idiotiska gärning kan ha haft för anledning.
Vad gör att de inte tror att undertiteln "Dead Men Tell No Tales" inte skulle funka i Europa?!


Tyvärr tror jag det är den typen av frågor man aldrig får svar på.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2017 vid 17:27
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:



Awesome! Vore ju märkligt om den skulle vara sämre än "On Stranger Tides", som verkligen inte är en dålig film men klart sämst i serien hittills.

Håller du med om att bytet av undertitel samt valet att inte översätta denne är både ologiskt och frustrerande?


Fattar inte vad Disney kontoret i Storbritannien har rökt på när de kom på en annorlunda titel. Sen att svenskarna viker ner sig och inte översätter titeln gör det mer tragiskt.


Alltså, inget sker ju utan en anledning. Och vad jag väldigt gärna skulle vilja veta är vad personen eller personerna bakom denna idiotiska gärning kan ha haft för anledning.
Vad gör att de inte tror att undertiteln "Dead Men Tell No Tales" inte skulle funka i Europa?!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2017 vid 11:45
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:



Awesome! Vore ju märkligt om den skulle vara sämre än "On Stranger Tides", som verkligen inte är en dålig film men klart sämst i serien hittills.

Håller du med om att bytet av undertitel samt valet att inte översätta denne är både ologiskt och frustrerande?


Fattar inte vad Disney kontoret i Storbritannien har rökt på när de kom på en annorlunda titel. Sen att svenskarna viker ner sig och inte översätter titeln gör det mer tragiskt.


Haha!
Sant, sant.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 11:37
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:



Awesome! Vore ju märkligt om den skulle vara sämre än "On Stranger Tides", som verkligen inte är en dålig film men klart sämst i serien hittills.

Håller du med om att bytet av undertitel samt valet att inte översätta denne är både ologiskt och frustrerande?


Fattar inte vad Disney kontoret i Storbritannien har rökt på när de kom på en annorlunda titel. Sen att svenskarna viker ner sig och inte översätter titeln gör det mer tragiskt.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 09:44
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Hur värmer ni upp inför årets hetaste film?


Ser först "Prince of Persia: Sands of Time" och sedan samtliga fyra filmerna (såklart). Sedan läser jag väl serietidningen och kanske spelar något av spelen till DS.
Önskar att de inte lagt ner "POTC Online"... hade varit en sådan fest där nu och nya coola uppdateringar filmen till ära.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 09:40
Håller med om att namnbytet bara är tragiskt. Skulle väldigt gärna ha reda på vilket ärkepucko som ligger bakom hånet. Kommer personligen aldrig kalla filmen något annat än dess äkta namn.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 09:38
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Jack Sparrow VS Flynn Rider. Vem vinner?


Rider är mer atletisk och snabb, men Jack spelar fult och vinner när det ser ut som Rider har övertaget.


Det var en retorisk fråga. Ingen kan slå Kapten Jack Sparrow. Savvy?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 09:05
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Pirates of the Carribean 5: Salazars revenge (Dead men tell no tales i USA)


Har du någon förklaring till det efterblivna namnbytet? Jag kan inte komma över hur usel "Salazar's Revenge" är gentemot "Dead Men Tell No Tales"!

Som undertitel på ett spel, en bok eller en graphic novel fungerar den ju utmärkt, men inte till en av filmerna i huvudserien.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 08:59
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Bara jag som typ aldrig sett denna filmen? Är den värd att se?
Finns det svenskdubb såna fall ska man ha den på svenska eller engelska?


Mer eller mindre, ja. Vilken sten har du bott under de senaste 14 åren?

Tack gode Kek för att det inte finns någon svenskdubb av POTC.... Kan inte tänka mig något mer cringy.

Ändrad av 102dalmatiner - 20-april-2017 vid 09:00
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-april-2017 vid 20:22
Oj, såg inte "Dead Men Tell No Tales" Men menar att jag aldrig sett en Pirates of the Caribbean överhuvudtaget, det enda jag vet om serien är typ att Johnny Depp spelar huvudrollen.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media