Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean Online!

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Pirates of the Caribbean Online!
    Postad: 29-september-2008 vid 12:44
Jag vet inte om det fanns en tråd om Pirates Online så därför hittade jag på en!
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2008 vid 13:17
Det gör det inte. Men den kommer att bli flyttad till Övrigt Disney, då det rör sig om ett spel och inte en film.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2008 vid 14:11
Säg mig.. vad är det för mening att skapa en tråd om ett ämne, där det ände du skriver är att du skapade tråden för att det inte fanns någon? Det är ju ett effektivt sätt att fylla forumet med meningslösa trådar.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2008 vid 15:49
Jag är medlem nu och är på level 3 tror jag ;) Det laggar rätt mycket men det är roligt ändå, älskar verkligen att det är pirates musik i bakgrunden!
Det ända som är lite trist är att alla andra spelare är väldigt tysta? Det är aldrig någon som svarar när man säger något XD
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2008 vid 16:26
Det kan bero på att de inte hör dig... av en eller annan anledning. Eller kan se texten du skriver. Det finns en del fel och sånt som jag inte riktigt förstår. Men jag tror inte det är att du blir ignorerad.
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2008 vid 16:44

Det är bäst att du pratar engelska med dom annars förstår dem inget.

Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2008 vid 17:10
Postad av Jack Teague Jack Teague skrev:

Det är bäst att du pratar engelska med dom annars förstår dem inget.

 
Ja, jag förstår det, jag springer ju inte omkring och pratar svenska direkt...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2008 vid 19:09
Som sagt, det är nog något fel. Jag tror inte chansen är så stor att ALLA skulle skita i att svara.
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2008 vid 19:42

Alla jag träffar blir mina vänner- Jag tror det är för min level. Eller kanske så får jag bara så många tjejer! I spelet!

Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2008 vid 21:01
Det funkar nu! Och jag hade världens bästa crew, grymt sammarbete men sen sålaggade mitt internet och alla försvann :(
 
Vad är era pirat namn förästen? Jag heter Meg O'Morris  Wink
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2008 vid 16:27
Mitt Namn Är Perpirates Jones!
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2008 vid 20:21
vilken server brukar du spela på?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2008 vid 17:54
Jag brukar bara trycka på PLAY
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2008 vid 19:29
Är det bara jag som är övertygad om att POTC: Online utspelar sig i Kingdom Hearts-universumet? Jag tycker det finns mycket som pekar på det. Likaså spelen "Piglet's Big Game" och "Winnie The Pooh's Rumbly Tumbly Adventure". Möjligen även "Peter Pan: The Legend of Neverland".
 
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 02:51
Haaargh! Det är nästan lika underhållande att kryssa sin skuta på de digitala vattnen i Pirates of the Caribban: Online, som det är att skjuta en ordentlig bredsida och sedan se skräcken i sina fienders ögon när de märker att halva skrovet är bortblåst på verkligetens karibiska vatten. Harrgh, haargh, haaaarrrrgh!!!
 
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Är det bara jag som är övertygad om att POTC: Online utspelar sig i Kingdom Hearts-universumet? Jag tycker det finns mycket som pekar på det.
 
Arrrgh! Sanna mina ord gosse, om du inte har rätt!! Först blev jag en aning ställd inför hur karaktärerna och platserna behandlades i förhållande till filmerna! Men nu ser jag på saken i helt ny dager!

Hurvida det är med de övriga tre titlarna du nämnde så ska jag göra grundligare efterforskningar i ärendet. Tack ska du min fläckiga kamrat! Arrrgh!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 13:02
Det var så lite så, Capn'. Men visst kan jag vara något stort på spåren? För det är ju uppenbart att POTC: Online inte står på samma fötter som filmerna. Hela det här med att möta Jack på en liten sketen fängelsö känns så himmla mycket mer som om det hör hemma i KH2's Karibien än filmernas eller The Legend of Jack Sparrows världar.
 
Men hur är det med Pirates of the Caribbean från 2003, spelet med Captain Nathaniel Hawk i huvudrollen. I slutet så sänker man ju The Black Pearl... Och spelet utspelar år innan The Curse of The Black Pearl... Ska man anta att Barbossa och hans besättning lyckades få upp skeppet ur djupet igen... eller ska man bara ta spelet som en fristående del i mytologin? Jag vill ju helst att den ska knytas samman till filmerna men hela "sänka The Pearl"-grejen punkterar ju liksom den idéen. Förvisso fick ju Jack tydligen Davy Jones att höja The Pearl ur djupen... men var inte det innan besättning gjorde myteri mot honom? Varför var The Pearl på havets botten då? Jag är tämligen förvirrad.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 13:18
Det är indeed, goda frågor. Men icke lätta att besvara. Arrrgh. Även jag vill tro att Pirates of the Caribbean från 2003 har direkt anknytning till Trilogin, men som du själv säger, hur kan The Pearl ha blivit sänkt till Davy Jones' Locker innan The Kraken bryter skorven sönder och samman?
Tämligen förvirrande. Om nu inte skeppet sänktes och Barbossa's besättning på något mirakulöst sätt lyckades få upp det ur havet igen. De behöver ju inte bekymmra sig för att drunkna och de har all tid i världen. Kanske lyckades de med sammlad styrka dra och skjuta skeppet över havsbottnen till någon ö, där de med hjälp av virke och annat kunde reparera båten? Mycket långsökt, men ändock den enda förklaringen jag kan finna? Sedan tystade givetvis besättningen ner det hela för om det kom ut att ett skepp lyckats besegra The Black Pearl så skulle folk inte frukta de hälften så mycket som tidigare. Det är nog den enda möjligheten för att få spelet att passa in i Pirates of the Caribbean-sviten är jag rädd. Savvy?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 19:21
"Om nu inte skeppet sänktes och Barbossa's besättning på något mirakulöst sätt lyckades få upp det ur havet igen."
 
Det har jag också tänkt på. Det borde de i teorin kunna klara på några veckor, högst två månader kanske. Med sammlad styrka och med hjälp av undervattenströmmar skulle de kunna klara det... EN SAK SLOG MIG JUST!!!
Tänk om vi, precis som vi kommit fram till angående POTC: Online och KH, skulle kunna dra slutsatsen att "Pirates of the Caribbean" och "The Legend of Jack Sparrow" utspelar sig i något sorts alternativt POTC-universum, precis som Kingdom Hearts utspelar sig i ett alternativt universum! Då skulle många av problemen lösas, då faktumet att man sänker The Black Pearl i slutet av POTC är mycket konstigt, och faktumet att man inte för sitt liv kan komma på när "The Legend of Jack Sparrow" skulle kunna utspela sig i förhållande till filmerna! Men om vi utgår från att filmerna inte "finns" så behöver vi inte bry oss om någon skuld till Davy Jones och bara utgå ifrån det vi vet från just POTC och The Legend of Jack Sparrow!!! Båda spelen är dessutom utvecklade och utgivna av Bethesda Softworks och Ubisoft!!! Vilket såvitt jag vet inget annat POTC-lir är!
Denna upptäckt skulle kunna vara banbrytande för oss som grubblat oss gråhåriga på dessa fram till nu olösta mysterier!!! Vad tror du, kan vi vara något på spåren!?
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 20:33
Arrrgh! Sanna mina ord, det kan ju vara sant som du säger! Även om det till stora delar spräcker förhoppningarna att POTC skulle kunna fungera som en äkta prequel till "Svarta Pärlans Förbannelse" så är det ack så mycket enklare att godta spelet som en prequel tii "The Legend of Jack Sparrow"! Fast det än nog bäst att vi fortsätter denna diskussion på tråden för just "The Legend of Jack Sparrow" då den här är avsedd för Pirates of the Caribbean Online. Savvy?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 21:27
Ja det gör vi. TLOJS kom bara på tal här genom att vi började snacka om POTC. Fast hur pass bra POTC: Online egentligen passar in i KH-kontinuiteten återstår att se. Men det dröjer ett bra tag innan vi får svar på den frågan så tills dess kan vi slå fast vid det vi har kommit fram till hittills.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 12:26
Hur menar du nu?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 15:12
Jag menar att det beror lite på vad som kommer att hända i Kingdom Hearts-Karibien i framtiden på hurvida handlingen kan stämma överrens med den i POTC: Online. T.ex, hur de presenterar Davy Jones och Lord Becket i KH.
Men som jag sa, det är nog i alla fall tre år till vi får svaren på våra frågor, såvida inte vi mot all förmodan kan få fler ledtrådar via "Birth By Sleep" och "358/2 Days".
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2008 vid 12:54
Hmmm, tre år? Bara vi får svaren innan Ragnarök kommer. Jag skulle avsky att gå till livet efter detta utan den vetskapen. Arrrgh, men vi kan i alla fall fastslå att "Pirates of the Caribbean: Online" utspelar sig efter händelserna i "Kingdom Hearts II". Savvy?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2008 vid 13:15
Definitivt. I Online har ju Jack löst tvisten med Barbossa så det måste utspela sig efter KH2.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2008 vid 15:05
Precis! Men varför har det inte släppts någon expansion till Pirates of the Caribbean: Online än? Arrrgh!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2008 vid 15:29
Bra fråga. Förmodligen för att det är ytterst få som spelar spelet och även mycket få som över huvud taget känner till det. Det är ju lite av en besvikelse. Jag önskar att de hade fått ett år till på sig att utveckla det och cirka tre miljoner dollar till att lägga på produktionen. Skriva ett bättre manus som faktiskt är troget filmerna så att vi slapp sitta och spekulera hurvida spelet är anknytet till trilogin, The Legend of Jack Sparrow eller Kingdom Hearts. Det här spelet lämnar tyvärr mycket att önska.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2008 vid 15:42
Yarrgh! Jag tror bestämt du är lite väl kräsen nu, mäster Dalmatiner!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2009 vid 08:14
Det är buggigt, inte särskilt snyggt och inte alls det spel som förtjänar ett namn som "Pirates of the Caribbean: Online". Av ett spel med den titeln kan man inte vänta sig annat att det ska vräka ner World of Warcraft i ett litet hål och sedan mura igen det. Istället fick vi ett halvfärdigt och framstressat spel som jag inte ens har sett recenserat i en enda speltidning. Nu har jag förvisso bara skrapat på ytan av spelet än och ska (förmodligen framåt sommaren) fördjupa mig i det, men som läget är nu är jag inte imponerad det minsta.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 11:31
Hmmm, det var tråkigt att höra. Men om du gör mer än att bara skrapa på ytan så kan du mycket väl få både en och två positiva överraskningar...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2009 vid 12:16
Som sagt. I sommar ska det bli Pirates of the Caribbean för hela slanten. Jag ska se alla filmerna på raken samma dag. Försöka få tag på så många av spelen som möjligt och klara de alla. Hårdlira Pirates Online. Läsa alla Jack Sparrow-böckerna osv.
 
Jag ska verkligen gå in helhjärtat i Pirates of the Caribbean: Online. Utforska varenda kvadratcentimeter av övärlden och hitta alla hemligheter.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media