Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disneydags

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disneydags
    Postad: 17-augusti-2008 vid 15:07
hehe jag tycker vi behövde en tråd om disneydags
fråno med den 29 augusti börjar nalle puh och en jycke i klassen sändas
eehh föresten vet någon vad en jycke i klassen hanlar om jag jkänner i gen tittlen
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2008 vid 16:34
Ja, Nalle Puh!!! Nej, En Jycke i Klassen!!!!! Den handlar om en ful, blek unge och hans konstiga hund som inget hellre vill än att gå i skolan (!!!) och som klär ut sig till människa och... går i skolan. BORING, ful, vidrig och som tur är kortlivad skitserie.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2008 vid 16:52
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Ja, Nalle Puh!!! Nej, En Jycke i Klassen!!!!! Den handlar om en ful, blek unge och hans konstiga hund som inget hellre vill än att gå i skolan (!!!) och som klär ut sig till människa och... går i skolan. BORING, ful, vidrig och som tur är kortlivad skitserie.
neej ush den låter ju skit tråkit, varför kan de inte börja sända luftens hjältar eller bummbibjörnan mm
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2008 vid 18:55
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Ja, Nalle Puh!!! Nej, En Jycke i Klassen!!!!! Den handlar om en ful, blek unge och hans konstiga hund som inget hellre vill än att gå i skolan (!!!) och som klär ut sig till människa och... går i skolan. BORING, ful, vidrig och som tur är kortlivad skitserie.
neej ush den låter ju skit tråkit, varför kan de inte börja sända luftens hjältar eller bummbibjörnan mm
 
Tittarsiffrorna hade säkerligen gått upp i det fallet,
 
 
 
Smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2008 vid 21:22
Luftens Hjältar, Bumbibjörnarna, Ducktales eller Långbens Galna Gäng hande inte vart dumt.
 
En annan grej (fast det hör till ämnet)
Jag verkligen avskyr den nya vinjetten som de använder till Disneydags nu på senare år. Den är så fruktansvärt tråkig och meningslös.
 
Tacka vet jag vinjetten som var på nittitalet, den med Musse och stora pennor och penslar som tecknar fram de andra Disneyfigurerna.
Ingen vid sina sinnens fulla bruk kan väl ha tyckt att den var sämre än den nya, men tydligen tyckte nån att den behövde bytas ut vilket jag tycker är obegripligt.


Ändrad av stitch - 17-augusti-2008 vid 21:23
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2008 vid 21:30
Postad av stitch stitch skrev:

Luftens Hjältar, Bumbibjörnarna, Ducktales eller Långbens Galna Gäng hande inte vart dumt.
 
En annan grej (fast det hör till ämnet)
Jag verkligen avskyr den nya vinjetten som de använder till Disneydags nu på senare år. Den är så fruktansvärt tråkig och meningslös.
 
Tacka vet jag vinjetten som var på nittitalet, den med Musse och stora pennor och penslar som tecknar fram de andra Disneyfigurerna.
Ingen vid sina sinnens fulla bruk kan väl ha tyckt att den var sämre än den nya, men tydligen tyckte nån att den behövde bytas ut vilket jag tycker är obegripligt.
långbens galna gäng går nu på svt om du inte viste det
 
 
mitt 200 inläggLOL
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2008 vid 21:32
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

långbens galna gäng går nu på svt om du inte viste det
 
Tänk så dum jag är! Jag såg det ju igår! Dead


Ändrad av stitch - 17-augusti-2008 vid 21:33
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2008 vid 21:46
Postad av stitch stitch skrev:

 
En annan grej (fast det hör till ämnet)
Jag verkligen avskyr den nya vinjetten som de använder till Disneydags nu på senare år. Den är så fruktansvärt tråkig och meningslös.
 
Tacka vet jag vinjetten som var på nittitalet, den med Musse och stora pennor och penslar som tecknar fram de andra Disneyfigurerna.
Ingen vid sina sinnens fulla bruk kan väl ha tyckt att den var sämre än den nya, men tydligen tyckte nån att den behövde bytas ut vilket jag tycker är obegripligt.
 
Oj, vad jag saknar det introt! Ser det ibland på gamla inspelade band och sånt men ojojoj vad jag saknar det! Så härligt och man blir såå glad av det!Big%20smile Musiken och alltihop! Det som är nu förstår jag egentligen inte vad det har med saken att göra utan att allt vad det är blir ett musse huvud ..och musiken = Dead
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2008 vid 21:51
Naturligtvis! Håller med dig till etthundra procent!Big%20smile

Ändrad av stitch - 17-augusti-2008 vid 21:52
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2008 vid 19:47
Ja, vad kul att Nalle Puh sänds.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2008 vid 14:44

Va härligt att Nalle Puh ska sändas , då kanske man till och med kan kolla på det igenConfused

de senaste gångerna jag lyckats slå på det har bara varit en besvikelse.

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2008 vid 14:59
Någon som vet när Aladdin och Den Lilla Sjöjungfrun sändes sist ?
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2008 vid 15:39
Neeej, inte En Jycke i Klassen Dead

Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Den handlar om en ful, blek unge och hans konstiga hund som inget hellre vill än att gå i skolan (!!!) och som klär ut sig till människa och... går i skolan. BORING, ful, vidrig och som tur är kortlivad skitserie.


Couldn't agree more.

Gah, varför ska Disney/de som bestämmer vad som ska visas på TV försumma sina klassiska serier!? Om de visade Bumbibjörnarna, Räddningspatrullen eller Luftens Hjältar skulle till och med jag börja titta på Disneydags igen! Disney har så många underbara, klassiska serier som man kan titta på hur många gånger som helst men de slängs åt sidan för att ge utrymme åt det kantiga, slarviga, billiga, larviga, högljudda skräpet som produceras i dag. Suck.


Ändrad av Akeruru - 23-augusti-2008 vid 15:39
Save 2D-animation!
Till toppen
danne . 96 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera danne . 96 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2008 vid 19:49
har står det om vad  jycke i klassen handlar om          klicka på länken står det  http://sv.wikipedia.org/wiki/En_jycke_i_klassenSmile
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2008 vid 20:20
Gillar bara disneydags om de visar de gamla härliga serierna som bumbibjörnarna osv <33


och det gamla introt är så fantastiskt underbart :D
http://nz.youtube.com/watch?v=vmPZUJI_U5k&feature=related <3


Ändrad av Proximus - 24-augusti-2008 vid 23:16
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2008 vid 21:32
Postad av Amaranth Amaranth skrev:

och det gamla introt är så fantastiskt underbart :D
http://nz.youtube.com/watch?v=vmPZUJI_U5k&feature=related <3


Åh, ljuva nostalgi <3
Save 2D-animation!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2008 vid 10:43
Postad av Akeruru Akeruru skrev:

Postad av Amaranth Amaranth skrev:

och det gamla introt är så fantastiskt underbart :D
http://nz.youtube.com/watch?v=vmPZUJI_U5k&feature=related <3


Åh, ljuva nostalgi <3
 
Jaaa! Man mår så bra av det!
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2008 vid 11:28
Hehe denna har man ju inte hört på ett tag.. ändå sitter texten som en smäck så fort sången börjar.

Gjorde länken klickbar.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2008 vid 18:56
Bättre intro finns jue inte, <3 Sååå underbart!
 
 
 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2008 vid 16:49
Håller med er allihopa. Riktig nostalgi det där. Big%20smile
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2008 vid 10:32
Häromdan kom jag på att jag hade mågra gamla Disneydags inspelade på Vhs. Och det är jag väldigt lycklig för.
 
Det har visst gått i både SVT, TV 4 och Kanal 5.


Ändrad av stitch - 27-augusti-2008 vid 10:40
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2008 vid 15:23
Kom ihåg nr man var liten och väntade hela lördan på disneydags, sen när det till slut var dags , så satt man redystedy i sackosäcken medn läsk och godis. detta var ju lördagens höjdpukt. Detta introt kommer med många många minnen från barndommen.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2008 vid 16:11

Det här underbara introt ger mig en snabb tripp genom minnenas allé. Håller verkligen med Art_of_Minnie, med sackosäcken släpandes i vänster hand och godiset i höger hand sprang man snabbt uppför trappan till tv:n och såg på Disneydags, helt klart en höjdpunkt.

Vill minnas att jag har ett par band inspelade med Disneydags som nog allt borde dammas av och kollas på. Nostalgi! Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Firefox View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 28-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Firefox Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2008 vid 21:11
Hej alla!

Hittade denna diskussionen och gör då mitt första inlägg.
Växte upp med Disneyklubben under 90-talet.
En jycke i klassen gick på Disney 2001 om jag kommer ihåg rätt och jag tycker att det var en bra serie.
Sedan så undrar jag om nån vet var man kan finna den svenska versionen av Disney Dags låten?
Det fanns en lång version på ett av Disney's kassetband men detta har jag sedan 10 år förlagt nånstans.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2008 vid 09:35
Postad av Firefox Firefox skrev:

Sedan så undrar jag om nån vet var man kan finna den svenska versionen av Disney Dags låten?
Det fanns en lång version på ett av Disney's kassetband men detta har jag sedan 10 år förlagt nånstans.
 
På YouTube finns det mesta.
 
Nåt jag tyvärr inte lyckas hitta nånstans är den första svenska versionen av introt (där Musse fångar Sigge McKvack i famnen och en stor röd ring med Musses ansikte dyker upp). Har bara den senare versionen (där den röda ringen med Musses ansikte dyker upp i en explosion av färger och stjärnor)
Till toppen
Firefox View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 28-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Firefox Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2008 vid 16:40
Har den svenska versionen på VHS.
Men den låt jag menade var en de hade med svensk text på ett av kasettbanden.
Det var alltså disney afternoon introt med svensk översättning.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2008 vid 16:55
Ja, och det är den här!
 
Jag pratade om två olika saker (nästan).
Dels "Disney Afternoon"-låten med svensk text, som är en längre version av den som vistas i tv. Och dels den som vistas i tv (i svensk tv var det ju inte sång utan bara instrumentalt.)


Ändrad av stitch - 29-augusti-2008 vid 16:59
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2008 vid 10:25
Kan någon berätta vilket Puh-avsnitt det var? Jag missade det både i fredags och reprisen idag.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2008 vid 23:28
Ingen som såg Disneydags?
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2008 vid 23:40

Nej, men jag ska se det på fredag för att se om det är nåt att ha nuförtiden. (introvinjetten är det ju som bekant inte)

Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media