Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Andra Filmversioner

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Andra Filmversioner
    Postad: 14-augusti-2008 vid 19:03
Vilka andra filmversioner av disneyfilmer har ni sett ? Jag har sett en annan version av Den Lilla Sjöjungfrun och Lejonkungen. Dessa är: Tv serien Simba - Lejonkungen.(Gick på tv förut) Och Saban´s Den Lilla Sjöjungfrun. (Gått på Foxkids) Har även ytterligare en annan version av Den Lilla Sjöjungfrun på dvd.
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2008 vid 20:06
Jag har sett en annan version av Ringaren i Notre Dame som fanns på VHS, har ingen aning om vilka som gav ut den
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2008 vid 02:14
Jag har sett en annan version av Törnrosa, Askungen och Pocahontas.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2008 vid 04:17
En riktigt hemsk(t rolig) Aladdin film som jag tror pumpades ut samma år eller året efter Disneys Aladdin som är så dålig att jag kan se den om och om igen och bara garva skallen av mig.
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2008 vid 11:05
Ah, Aladdin har jag sett också, har den på VHS, den e dålig xP
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2008 vid 11:10
Jag har en jättedålig version av Pocahontas, den heter typ Young Pocahontas eller nåt, den är värdelös xD
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2008 vid 13:05
jag har en anan vertion av mulan och en av bambi
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2008 vid 13:06
Postad av disneyworld_ disneyworld_ skrev:

Jag har en jättedålig version av Pocahontas, den heter typ Young Pocahontas eller nåt, den är värdelös xD


Vad handlar den om ? Jag har hafft en Ringaren i Notredame film samt Törnrosa. När jag var liten.Har ni sett fler versioner av Den Lilla Sjöjungfrun ?
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2008 vid 15:22
*hämtar filmen*. Hm, det står att hon räddar "Den stiliga kaptenen John Smith" från den elaka medicinmannen xD vad jag minns från den så har hon en björn som sin bästa vän.. Jag minns inte så jättemycket, måste titta på den nån dag ^^
 
Pocahontas har i alla fall kort hår i två tofsar och John Smith ser ut som en 40-åring och han har rött hår och skägg xD
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2008 vid 18:56
Visst finns det fler versioner av Djungelboken ?

Ändrad av disney_girl - 12-oktober-2008 vid 13:12
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2009 vid 16:25
Har ni sett filmen Splash ? Jag tycker den är mycket bra. Gillar sjöjungfru scenerna. Jag har även en film som heter Mermaids. Också spelfilm om sjöjungfrur.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2009 vid 15:21
Postad av disneyworld_ disneyworld_ skrev:

*hämtar filmen*. Hm, det står att hon räddar "Den stiliga kaptenen John Smith" från den elaka medicinmannen xD vad jag minns från den så har hon en björn som sin bästa vän.. Jag minns inte så jättemycket, måste titta på den nån dag ^^
 
Pocahontas har i alla fall kort hår i två tofsar och John Smith ser ut som en 40-åring och han har rött hår och skägg xD
Jag tror att jag också har sett den där. Har för mig att någon rulla runt i honung och fjädrar i upplösningen för att se läskig ut eller hur det nu var xD Filmen i sig kanske inte är en sådan dålig barnfilm egentligen men i och med att Disney gjorde en mästerlig version om Pocahontas historia så är den här ju inte värd ett ruttet lingon i jämförelse om jag nu minns den rätt.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2009 vid 16:21
För att spinna vidare på Young Pocahontas - min kompis råkade ha den hemma, vi tvingade förstås oss själva att se den, i höstas. OJ vilken usel film. Skrattretande dålig, på alla punkter, inte bara om man jämför den med Disneys version...vilket ingen förstås borde göra. Man har uppenbarligen försökt följa Disneymallen med talande djur (en mysko björn) och musikalnummer (hahaha!) och satan i elden vad man inte lyckats väl!
Ett utdrag ur en av (de tre) sångtexterna: Jag är en konstnär med min färg, denna honung klibbar bra!
 
 
Clap
 
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2009 vid 16:55

Det låter onekligen som att jag hade ett bättre minne av den än den förtjänadeTongue Jag har inte sett den på många år men jag hade för mig att det fanns ett litet, litet underhållningsvärde i den men efter att ha sett några bilder från den så börjar minnet komma tillbaka och det tycks som att jag misstog mig gruvligt!

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2009 vid 19:04
Jag vet inte...jag har också sett en del skit fler gånger än en när jag var mindre, tex den där konstiga anime-Peter Pan. Hade några avsnitt av den serien på vhs som jag fått av någon förvirrad släkting som säkert tänkt "Äsch, Peter Pan som Peter Pan". Inte för att jag tyckte det var bra direkt, men någonting fanns där uppenbarligen som gjorde att det gick att se. Nu skulle jag nog inte stå ut länge, om jag gav mig på det, dock..
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 09:56
Hadde förut en annan version av Törnrosa. Simba- Lejonkungen såg jag mycket på när jag var yngre. En animerad serie som gick på tv förut.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2010 vid 19:30
Har ni sett en film som heter Snowhite Happily Ever After ? Jag har sett lite av den på Youtube. Har den funnits på svenska ?
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2010 vid 00:03
Jag har en annan version av Mulan, en annan version av Djungelboken, Alice i underlandet och Askungen.

 

I alla fall förutom vid Alice i Underlandet så såg jag de här lite mer... udda versionerna innan jag såg Disneyversionerna (Disneys Askungen har jag inte sett än alls...)

 

Vad jag minns av Mulan var att jag tyckte den var konstig. Det var några väderdrakar eller något sånt och Mulan (Som i denna film uttalas Mu-lan (Där Muet låter ungefär som en ko)) och någon kille skulle resa iväg och få tag på dessa.

 

Askungen var det egentligen inga större fel på och jag vill minnas att den hörde till mina favoriter bland filmer när jag var liten.

 

Djungelboken var hoppig och snurrig och jag förstod inte ett dugg av den när jag sett den.

 

Alice i Underlandet var även den hoppig och snurrig (Även fast det i detta fall är meningen) Men jag vill minnas att jag inte tyckte den var så bra. Vilket jag inte tycker Disneys version är heller.

Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2010 vid 22:15
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Vad jag minns av Mulan var att jag tyckte den var konstig. Det var några väderdrakar eller något sånt och Mulan (Som i denna film uttalas Mu-lan (Där Muet låter ungefär som en ko)) och någon kille skulle resa iväg och få tag på dessa.

Den hade jag som barn, jag mins att jag tyckte den var okej (Nu när jag sett Disneysvertion är de ju ojämförbara) Minns att hennes "killkompis" (typ shang) och hon blev fast i en grotta under en sandstorm och då förvandlade han sig till drake.
Jag mins att jag störde mig något fruktansvärt på hur Mulans namn utalades ;)
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2016 vid 21:50
Vet ni om serien Simba The King Lion kom efter eller innan disney´s Lejonkungen ?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2016 vid 11:54
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vet ni om serien Simba The King Lion kom efter eller innan disney´s Lejonkungen ?


Året efter, vad jag vet. Fattar inte hur de klarade sig undan stämning.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media