Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

WALL-E

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: WALL-E
    Postad: 06-augusti-2008 vid 20:22
jag har sett wall-E och jag tyckte att den var jätte bra.det vara både humor och kärlek
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2008 vid 21:33
Jag såg Wall-e några dagar efter premiären i U.S.A när jag var där i sommar. Jag tycker den var helt ok. Inte den "Typiska" disney stilen alls men speciell på sitt sätt, det är ju trots allt pixar. Den kändes  som en ringklocka för människan, att vi måste börja tänka om ett och annat. Den var väldigt oskyldig när det gäller Wall-e själv. Men blir värkligen kär i den söta lilla robboten som samlar skrot med sin lilla kackerlaks vän. Kan hända att den blev lite långtråkig emellanåt eftersom Wall-e bara pratade några enstaka ord men för det mästa underhållande. Kanske lite mer en film för äldre eftersom barn inte vet vad som kanske kommer hända våran planet.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 09:35
ja filmen har ett otroligt bra budskap.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 15:24
Jag håller helt med dig, Mimmi! Jag såg den för ett par veckor sedan i England, och den fick mig verkligen att fundera. En liten varningsklocka för mänskligheten skulle jag nog säga att den är också... Det känns lite som att det redan skulle kunna vara på väg att hända, om man bara ser sig omkring en aning, och man blir lite... fundersam efter att ha sett filmen. En sådan framtid vill väl ingen att vi ska få? Inte jag i alla fall.

WALL-E själv är en härlig liten figur, och jag hade gärna sett mer av när han utforskar jorden och hittar olika saker att experimentera med. Lite som i de teaser-trailers som de släppte före premiären; jag skrattar fortfarande åt dem. Det måste ha varit ganska knepigt att göra en film med då minimal dialog också... Jag menar, vad kan det vara, nästan första halvan av filmen? På så lång tid så hade så gott som ingen karaktär som pratade alls (eller, ja, som knappt pratade i alla fall), och det måste ha varit en utmaning; skulle åtminstone jag ha tyckt.

Filmen känns inte typisk Pixar-aktig, men det går ändå inte att inte gilla den om ni förstår vad jag menar xP Och den har nog det allra starkaste budskapet som jag har sett i en Disney-film på ganska länge.
Save 2D-animation!
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 15:34
Postad av Akeruru Akeruru skrev:

Jag håller helt med dig, Mimmi! Jag såg den för ett par veckor sedan i England, och den fick mig verkligen att fundera. En liten varningsklocka för mänskligheten skulle jag nog säga att den är också... Det känns lite som att det redan skulle kunna vara på väg att hända, om man bara ser sig omkring en aning, och man blir lite... fundersam efter att ha sett filmen. En sådan framtid vill väl ingen att vi ska få? Inte jag i alla fall.

WALL-E själv är en härlig liten figur, och jag hade gärna sett mer av när han utforskar jorden och hittar olika saker att experimentera med. Lite som i de teaser-trailers som de släppte före premiären; jag skrattar fortfarande åt dem. Det måste ha varit ganska knepigt att göra en film med då minimal dialog också... Jag menar, vad kan det vara, nästan första halvan av filmen? På så lång tid så hade så gott som ingen karaktär som pratade alls (eller, ja, som knappt pratade i alla fall), och det måste ha varit en utmaning; skulle åtminstone jag ha tyckt.

Filmen känns inte typisk Pixar-aktig, men det går ändå inte att inte gilla den om ni förstår vad jag menar xP Och den har nog det allra starkaste budskapet som jag har sett i en Disney-film på ganska länge.
ja budskapet handlar om att man ska sköta om jorden så att den inte blir förstörd.bättre budskap får man leta efter.och jag tycker att wall-e själv är ganska lik ET som knappt sa ett ord.älskar den lilla roboten.so cute


Ändrad av spider pig - 07-augusti-2008 vid 15:36
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2008 vid 18:40

Bra att den verkar ha ett budskap, inte någon tom tråkig film som superhjältarna, men jag har alltid varit rädd för robotar så jag vet inte riktigt om den är värd att se!

"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 10:17
Postad av Basil Basil skrev:

Bra att den verkar ha ett budskap, inte någon tom tråkig film som superhjältarna, men jag har alltid varit rädd för robotar så jag vet inte riktigt om den är värd att se!

du kan va lung.robotarna är jättesöta och snälla.


Ändrad av spider pig - 15-augusti-2008 vid 18:58
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2008 vid 14:55
Wall-E fick högsta betyg i tidningen idag, (den lokala jag läser)
Skulle bara påpeka det
 
Smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2008 vid 19:26
Den har fått högsta betyg av Svenska Dagbladet också!
Save 2D-animation!
Till toppen
ArielTvättmedel View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 26-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ArielTvättmedel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2008 vid 10:43
Jag såg Wall-e förra helgen -på svenska för den fanns inte på engelska.
Den var jättebra, och jag har gett den en tia. Jag skulle däremot inte kunna se den mer än två gånger. Star
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2008 vid 08:33
Postad av ArielTvättmedel ArielTvättmedel skrev:

Jag såg Wall-e förra helgen -på svenska för den fanns inte på engelska.
Den var jättebra, och jag har gett den en tia. Jag skulle däremot inte kunna se den mer än två gånger. Star
 
Hur var de svenska rösterna?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-september-2008 vid 14:07
WALL-E: Johan Lejdemyr
Eva: Mikaela Tidermark
Kaptenen: Henrik Dorsin
Skeppsdator: Annica Smedius
Auto: Calle Stjernlöf
John: Dan Bratt
VD: Pontus Gustafsson
Mary: Louise Hoffsten
Skeppets högtalar röst: Jennie Jahns
 
För att läsa hela rollistan gå in på www.dubbningshemsidan.se
 
Jag såg den filmen på Bio igår! Den var så bra! Lite sorgligt dock i slutet när Eva försökte få Wall-E att komma ihåg henneCryUnhappy


Ändrad av Disneygalnigen - 14-september-2008 vid 14:18
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-september-2008 vid 18:22
Ska se Wall-E ikväll och, som jag skrivit förut, väntar jag mig faktiskt ingen höjdarfilm, alla goda omdömen till trots. Sedan jag läste om den första gången har jag faktiskt förväntat mig Pixars "sämsta" film hittills och det är första gången jag inte har höga förväntningar på en Pixarfilm! Det känns faktiskt ganska bra, så nu kan den överraska mig väldigt positivt om jag har tur! Återkommer med omdöme ikväll. Mycket spännande ska det bli!




Ändrad av Proximus - 14-september-2008 vid 21:15
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-september-2008 vid 21:15
Är tämligen övertygad om att ditt näste inlägg i denna tråd kommer handla om hur positivt överraskad du blev. :)
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2008 vid 00:38
Det hade vart trevligt med ett sådant inlägg.
 
Det blev faktiskt nästan precis som jag misstänkt. Wall-E är en bra film. Den är välgjord, trevlig, söt, smårolig, ja...allt sånt. Tyvärr är den också ganska händelsefattig och trög. Karaktärerna är lyckade och det är rätt otippat lätt att fatta tycke för dem. Det är väl handlingen som är filmens största brist (det har blivit så ett par gånger i rad nu, Pixar?). Snygga animationer och ett bra, om något uttjatat och övertydligt, budskap är det Wall-E i första hand bjuder på.
Ingen ny Nemo eller Incredibles, och absolut ingen ny Ratatouille. Trots positiva punkter tycker jag Wall-E är Pixars sämsta film.
 
3/5, det lägsta betyget hittills för en Pixarfilm. Halvtidsvila?
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2008 vid 21:23
Såg den idag, tyckte inte alls den var så bra som jag förväntat mig. Långtråkig och seg. Visst den var fint gjord och en bra tanke om att man ska ta hand om jorden osv men näe. Gillade filmen med trollkarlen och kaninen innan mkt bättreTongue
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2008 vid 14:46
Efter att jag såg Wall-E så har jag längtat efter att den ska släppas på DVD. Så bra tyckte jag att den var. Om den är den bästa kan jag inte svara på men den har alla viktiga ingridienser för att man ska bli nöjd helt och hållet.
 
Pixar har lyckas igen.
MVH
   //Håkan
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2008 vid 19:53
Jag såg WALL-E ikväll (ja, filmer kommer JÄTTESENT hit) och jag tyckte den var UNDERBAR! Den överträffade mina förväntningar och om jag inte hade gått på den med mina vänner hade jag suttit och bölat under typ hela filmen för att jag tyckte att den var så bra och för att den var så sorglig vissa stunder. En tiopoängare!
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-januari-2009 vid 19:41
Tycker riktigt synd om Wall-E. Stackarn fick ovanligt mycket stryk för att vara en Disney/Pixar-film. Men det är väl för att han är en robot, kött och blod syns dåligt då.


Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-januari-2009 vid 19:51
Såg Wall-E för första gången för några dagar sedan.
 
Vet egentligen inte vad jag tycker om den... Den var bra, fint budskap, en riktigt tankeställare och mysig.
Men den var väldigt deprimerande, alltså det var dystert och knappt några färger ( jag förstår att det är meningen eftersom att det inte finns något grönt kvar på planeten men det gjorde den allmänt tråkig)
 
Men jag har inte bara negativa kommentarer. För att inte ha så mycket till handling tycker jag inte att filmen var seg. Jag undrade när jag satt i tv- soffan vad som skulle hända innan de där 20 min hade gått som ska förändra huvudpersonens liv... men det funkade riktigt bra.
 
Filmen får 3,5/5 av mig ialla fall.  
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media