Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hur ofta tittar ni på Disney?

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Hur ofta tittar ni på Disney?
    Postad: 03-augusti-2008 vid 20:03
Japp, det är frågan Wink Hur ofta tittar ni på era Disneyfilmer (klassikerna)? Jag brukar oftast göra det när jag är sjuk eller när jag mår dåligt och behöver piggas upp Smile För det är vad Disneyfilmer är bäst på, att få en att må bra i hela kroppen Heart Och därför brukar det bli en hel del Disneytittandes för mig Tongue Men nu får ni berätta om hur det är för er Smile
 
(Hoppas inte tråden redan finns! Om den gör det ber jag om ursäkt)
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2008 vid 22:13
på kvällarna det är ju hur mysigt att gossa ner sig i sängen och kolla på tex taran och den magikisa kitteln , nu när jag har sommar lov blir det oi bland att jag har marrato och försöker se alla mina långfilmer på radd för sökte i går men jag somnade mitt i den 4 ( har 9) så jag får försöka någon annan gång Wink
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2008 vid 23:37
Jag ser väl typ 3-3 st i månaden. Försöker att inte se de för ofta (särskilt inte de bra) och vissa av de har jag bara sett en gång och jag tvivlar på att jag kommer se de igen..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2008 vid 01:08
Lejonkungen, en gång om året. Filmen om Nalle Puh, ett par gånger om året och Puhs film om Heffaklumpen omkring 10 gånger om året. Annars är det tunt om man inte räknar med Nalle Puhs Magiska Värld-dvderna.

Ändrad av 101dalmatiner - 04-augusti-2008 vid 01:08
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 15:16
hmmm..., nu på sommarlovet har det väll blivit en hel del. och när jag fick min classics box blev det också ganska ofta. Men också när jag år dåligt elr är mycket ledsen finns det inget som gör mej gladare än att sätta på en klassiker. Det påminner mej om när jag var liten. Så det är olika hur det änn kommer och går. Ibland känner jag inte alls för det. Men jag tycker inte att man ska se det för mycket för då försvinner hela känslan. Men ett par gånger i månaden i alla fall.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 15:26
Det blir väl en, två eller tre gånger i månaden. Förr såg jag dem mest hela tiden. Speciellt när jag var liten, som ensambarn uppskattade jag sällskapet filmerna gav. Numera försöker jag att inte se filmer jag har som favoriter allt för ofta för att inte slita ut dem. Det är alltid roligare att se filmer där man fortfarande kan upptäcka nya saker varje gång man ser dem, och för att göra en sådan chans större försöker jag se dem med längre mellanrum imellan numera.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 16:08
ooj, just den senaste veckan har det blivit varje dag, ( köpt 5 nya DVD:er kan bero på det:)
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 21:11
För mig går det i perioder. Ibland är jag inne i värsta Disneyperioder och kan titta på flera disneyfilmer per dag (när jag är ledig) eller flera per vecka och ibland finns det perioder där det går någon vecka mellan filmtittandet. Smile
Älska Disney
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 21:23
Denna månaden (eller de senaste 30 dagarna) så har jag sett: 3st disney-filmer
 
Lejonkungen II
Narnia - Prins Caspian
Micke och Molle
 
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2008 vid 11:38
Det är helt olika, beror på om man är ledig eller inte också och om man har mkt läxor som ska göras. Nu på lovet kan jag minst en om dagen. Såg Björn bröder och Tarzan häromdagen tex =)
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2008 vid 19:01

Det varierar från film till film, vissa brukar jag se varje månad och vissa edast var tredje år.

"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 21:39
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

hmmm..., nu på sommarlovet har det väll blivit en hel del. och när jag fick min classics box blev det också ganska ofta. Men också när jag år dåligt elr är mycket ledsen finns det inget som gör mej gladare än att sätta på en klassiker. Det påminner mej om när jag var liten. Så det är olika hur det änn kommer och går. Ibland känner jag inte alls för det. Men jag tycker inte att man ska se det för mycket för då försvinner hela känslan. Men ett par gånger i månaden i alla fall.
 
Haha, har tittat sjukt mycket jag med nu när jag fått boxen! Tongue
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
Juliana View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 11-augusti-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Juliana Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 19:39
Jag tittar ganska ofta på Disney. Men då är det mest dom tecknade klassikerna, gillar inte de andra lika mkt
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2008 vid 14:51
Det varierar från gång till gång. Eftersom jag tittar mycket på film allmänt så beror det helt på. Jag har upp och nedförsbackar när det gäller Disney. Ibland finns det perioder där jag tittar mycket på Disney, ibland perioder när jag inte tittar alls. Det finns inga speiella tidpunkter när jag kollar på Disney men en sak är säker. Kollar jag in en bra Disneyfilm (vilket är de flesta) så blir jag alltid glad.
 
Den senaste jag kollade på var Djungelboken som jag inte har sett på evigheter och den kändes bättre än vad jag tyckte om denn förr, även om den var bra redan då.
 
Sammanfattningsvis kan jag bara säga att det är olika från gång till gång hur ofta jag kollar på Disneyfilmer men när jag gör det så njuter jag fullt ut.
MVH
   //Håkan
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2008 vid 15:48
Det beror på vilka filmer det är. Nu på senaste har det blivit en del disneyfilmer. Sett på Skönheten Och Odjuret nu rätt så mycket. Har just köpt den på dvd via Blocket.
Till toppen
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2008 vid 21:12
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Det beror på vilka filmer det är. Nu på senaste har det blivit en del disneyfilmer. Sett på Skönheten Och Odjuret nu rätt så mycket. Har just köpt den på dvd via Blocket.
 
Åhhh, Skönheten och Odjuret! Hur mycket köpte du den för? Smile Letar själv efter den.
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
matilda View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera matilda Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2008 vid 16:37
jag brukar kolla på klassikerna varje dag eller varannan dag. väldigt mycket på helgerna...
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2008 vid 18:18
Ibland så kollar jag på disney när jag pluggar...brukar kurra ihop mig på mattan med en filt, fram med böckerna och fram med en disney-klassiker...det blir mycket mysigare och roligare att plugga dåSmile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2008 vid 21:00
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Ibland så kollar jag på disney när jag pluggar...brukar kurra ihop mig på mattan med en filt, fram med böckerna och fram med en disney-klassiker...det blir mycket mysigare och roligare att plugga dåSmile
 
vad mysigt Smile det ska jag testa nästa gång jag ska plugga Big%20smile
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2008 vid 21:18
jag har perioder jag tittar på Disneyklassikerna i, nu är jag inne i en sådan och kollar varje dag!Big%20smile jag älskar ju Disney, men har inte så ofta tid att titta på dem, tyvärr Confused
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Miss Belle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 21-september-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Miss Belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2008 vid 20:18
Tittar inte så jätteofta, eftersom tiden inte räcker till. Men när jag var liten gick videon varm med alla vhs-filmerna. Smile
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2008 vid 20:32
Varierar....blir väl att jag får nåt ryck nån gång per år eller så och ser om alla filmerna ( i alla fall klassiker).....eller om jag är sjuk så kan det också bli att jag kollar på några Disney filmer - det botar det mesta Wink
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2008 vid 18:13
Inte tillräckligt ofta D= Sedan bytet från VHS till DVD så har jag hamnat ganska mycket efter med min Disney-samling och sedan jag började gymnasiet så har jag i princip inte haft någon tid över whatsoever till att titta på film alls... *suck* =/
Save 2D-animation!
Till toppen
Lambi View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-september-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera Lambi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 23:24

Så fort jag köper en ny disney Klassiker så måste jag titta på den.  Och då måste jag så klart titta på några till, köper ca en ny klassiker som jag inte har i månaden...så de blir lite tittande.

Men jag håller absolut med er att dom piggar verkligen upp en..Tongue
Vadå, har du aldrig sätt en Pandahäst? ~Mulan~
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 15:03
Har disney perioder då och då kanske 2-3 gånger om året och då ser jag ganska många under den tiden, favorit filmerna kan jag se ganska många gånger minst 1 gång per år iallafall men oftast oftare Tongue. Sen är de endel filmer som jag ser på typ varannnat år, vilket är skoj för man kommer inte ihåg handlingen lika bra på de filmerna. Har köpt en hel del nya filmer på senaste tiden så nu är jag inne i en disneyperiod Smile
Love will be your guide
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2010 vid 20:34
Det beror på hur jag känner mig.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2010 vid 23:33
Alla mina klassiker är på whs-band och vi har bara en video så jag hinner aldrig se någon kär gammal klassiker.Cry När brorsan är hemma, är teven jämt upptagen och det gör ju inte saken lättare. Cry
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2010 vid 12:35
inte så ofta egentligen det blir när jag blir sugen helt enkelt ofta blir det först under höst och vinter som jag känner att jag har tid att se på flera filmer varje vecka nu när dagarna blivit ljusare är jag mer aktiv utomhus eller gör saker ihop med familjen men nån gång per år brukar jag väll åtminstone se vissa av dem och de jag har som favoriter blir såklart sedda oftare (jag brukar göra mej av med filmer som jag inte ser tillräckligt ofta) Senaste disneyfilmen jag såg var hercules jag såg den ihop med mina kusiner när de var och hälsade på senast ^-^ just nu är jag nog mest sugen på att se ringaren i notre dame men vi får väll se när det blir för innan dess ska jag ju klämma in en avatar filmkväll med mina föräldrar och så¨har ju jeppes kommentar om prinsen av egypten gjort mej väldigt sugen på att se den med :P


"avatar av fireleaming"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2010 vid 19:43
Tinsan, vilka VHS-klassiker har du, lite nyfiken bara.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2010 vid 23:54
Oj, jag har vissa Disneyperioder då jag endast ser Disney då jag ser på film. Och jag brukar se filmer på helgerna för på veckodagarna så har man inte tid, så låt oss säga att jag ser på film kanske två gånger i veckan om det är en skolvecka. Den senaste tiden har det inte varit så mycket Disney alls, jag försöker se filmerna så sällan som möjligt, men det brukar bara bli några månaders mellanrum mellan dem. Jag har svårt att se flera filmer på samma dag (Förutom på teaterns filmkvällar) så det brukar bli högst en film varje dag. Senaste som jag såg var Pinnochio, det var andra gången jag såg den sedan jag skaffade den i höstas.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media