Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

 Svara Svara Sida  <1 56789 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2009 vid 19:50
Fantasiska bilder! Och bra beskrivning där HadesWink
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2009 vid 19:59
Till och med min bror tyckte bilderna var snygga och att filmen kunde vara kul att se. Han som inte tittat på Disney på de senaste 15 åren. Johnny Depp gillar han inte heller, men den här filmen såg tydligen lite lockande ut. Får se om man kan dra med honom på bio sen då. Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2009 vid 09:26
Det är just Johnny Depp som fortfarande gör mig tveksam till filmen. På det sättet som Depp är klädd (som en fågelskrämma som haft tillgång till circus smink) är den värsta visuella porträtteringen av hatmakeren jag någon sin sett.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2009 vid 15:55
men är det Disney som producerar filmen?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2009 vid 16:11
Som de flesta filmer som görs idag så är det mer än ett Produktionsbolag. Förutom Walt Disney Pictures så är det även Tim Burtons egna produktionbolag. Samt Zanuck Company (Richard D. Zanuck) och Team Todd (Jennifer  och Suzanne Todd).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2009 vid 13:53
Jag kan ju säga att det inte är så jag ser Hattmakaren framför mig, men jag är villig att ge honom en chans då jag tror han kommer att ha en fantastiskt sinnessjuk personlighet.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2009 vid 17:49
Johnny Depp sa i en färsk intervju (som jag såg på youtube, men inte riktigt vet hur jag ska hitta igen) att the Mad Hatter inte kommer vara så läskig som han ser ut på bilden, utan att han är en rätt skön snubbe att vara omkring. Han sa dessutom att han för ovanlighetens skull frågat filmteamet om han gick för långt i sin gestaltning, om han var för "galen", så nog kommer karaktären bli extrem och minnesvärd alltid.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2009 vid 19:36
Annat bör man inte vänta sig av gamle gode Johnny.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2009 vid 19:34
Hittade några fler bilder på imdb på karaktärerna, tror att man ser mer av dem på dessa bilder men inte helt säker eftersom att mitt internet segar.


Clicky here!
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2009 vid 20:44
Jag tycker det ska bli intressant att få se Barbara Windsor (spelar the Dormouse i filmen) på film igen. Alltid kul att få se nån av de gamla Carry on-skådespelarna på film igen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2009 vid 02:54
Den första trailern (teasern) har kommit! Den verkar försvinna fort från många sidor, så skynda er att kika innan denna också försvinner.
 
 
Sjukt, stört, konstigt, perfekt.
 
Bytte länk till en bättre.
 
Ja, lite tankar såhär dagen efter att jag sett teasern då: Utan tvekan är Tim Burton rätt man att ta sig an Alice in Wonderland. Det märks framför allt i början av teasern, resan ner genom kaninhålet med Danny Elfmans musik och Burton-känslan vi alla så väl känner till. Precis så vill jag ha det. Väldigt kul att få se så många av karaktärerna, även om jag tycker man kanske fokuserat lite väl mycket på the Mad Hatter. Det säger jag som stooooort Johnny Depp-fan. Han var briljant, återigen. Allt ser underbart skruvat ut, och det råder ingen tvekan om att filmen kommer bli helt störd!!
 
Teasern släpptes även på min födelsedag..sicken present!


Ändrad av Hades - 23-juli-2009 vid 14:57
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2009 vid 15:14
Hahaha!
Den där smilande katten var dagens! Fantastiskt!

Tycker att det ser riktigt bra ut är inget stort Tim Burton fan men vill verkligen se denna filmen!


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2009 vid 15:47
Postad av Hades Hades skrev:

Det märks framför allt i början av teasern, resan ner genom kaninhålet med Danny Elfmans musik och Burton-känslan vi alla så väl känner till.


Rätta mig om jag har fel. Men Elfmans musik som vi får höra i teasern när Alice faller genom hålet. Det är från en annan film för jag tycker jag känner igen den. Men jag kan inte sätta mitt finger på vilken film.Det är ju trots att ganska vanligt att man använder musik från andra filmer till tidiga teaser trailers då kanske inte musiken är färdigskriven när den släpps.

PS: Jag motsätter mig fortfarande Johnny Depps hatmakare. Den här teasern lyckades in heller att få mig att ändra min tidigare åsikt.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2009 vid 17:59
Jag vägrar se den (som jag alltid gör). Men för mitt inre kan jag se det, och det ser helt perfekt ut.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2009 vid 01:33
Postad av Daniel Daniel skrev:

Rätta mig om jag har fel. Men Elfmans musik som vi får höra i teasern när Alice faller genom hålet. Det är från en annan film för jag tycker jag känner igen den. Men jag kan inte sätta mitt finger på vilken film.
 
Det är mycket möjligt att den är från en annan film. Jag känner också igen den, eller så liknar den något annat. Jag tycker visserligen man ganska snabbt känner igen Elfmans musik, även om den inte alltid låter likadant finns det nåt Elfmanklingande sound, är det inte så?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2009 vid 10:37
Postad av Hades Hades skrev:

Jag tycker visserligen man ganska snabbt känner igen Elfmans musik, även om den inte alltid låter likadant finns det nåt Elfmanklingande sound, är det inte så?


Visst är det så. Elfman är väl en av de mest originella filmkompositören i Hollywood.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2009 vid 23:59
Kom hem för en stund sedan från Public Enemies. Wow... Kan inte Depp göra en dålig film snart? Jag börjar bli trött på att låta som en skiva med hack i, mannen är ett geni!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2009 vid 13:01

Ja, det kan ingen säga emot. Public Enemies var den första i raden av filmer jag längtat efter och taggat inför, Alice in Wonderland är den sista. Där emellan ska både Tarantino, Pixar och Disney själva få glänsa lite. Det här blir en kanonhöst/vinter/vår.

Jag hade gärna sett en Alice-trailer som presenterade fler skådespelare och inte bara fokuserade på Johnny Depp ävenom han är min stora, stora favorit. Jag gillar såna trailers, två bra exempel är

 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2009 vid 11:27
Enligt Burton så är hans film INTE en "uppföljare"! Han påstår att han plockat de bitar han gillar från båda böckerna och mixat de till en helt "egen" film. Se där.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2009 vid 11:53
Han gillade tydligen inte Hatmakaren som han var i böcker, det är då tydligt.

Jag har sett många tolkningar av Hattmakaren på film (och spel) och Burtons/Depps version är bland värsta jag sett av det lilla jag såg i trailern. Så totalt fel.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2009 vid 21:55
Vilka spel förutom American McGee har du sett Hattmakaren i?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2009 vid 21:24
Inget... bara McGee (Den hattmakaren är jag väldigt fäst vid, därav min kortfilm ^_^).

Men jag anser att hattmakaren ska ha kostym, sliten eller ny spelar ingen större roll (inte se ut som en förrymd fågelskrämma/clown). Han ska vara egocentrisk, oförskämd, konstigt sinne för humor (inte en munter mes med dåliga repliker). Detta är i alla fall den den bild jag har fått av Depp/Burtons hattmakaren utifrån trailerna (texten inom parentes).


Ändrad av Daniel - 08-augusti-2009 vid 09:58
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2009 vid 15:10
Din kortfilm är fantastisk. Jag har kollat på den fler gånger än jag orkar räkna. Du skulle göra en långfilm med samma teknik, baserad på McGee.
 
På tal om Alice spel, de första bilderna från spelet som bygger på Burtons Alice har släppts;
 
 
Ett mer givet köp för Nintendo Wii har jag aldrig sett.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 21:33

Här på sidan står det att filmen har svensk premiär 12e maj, men på imdb står det mars. Vad är det egentligen som gäller? Maj låter lite väl sent...

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 21:42
De ska vara den 12 mars på sidan, litet miss av mig när jag ändrade det sist. Ska vara åtgärdat nu.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 21:51
Och plötsligt mår jag mycket bättre än för en liten stund sedan!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 22:02
Vilken mirakelmedicin, kanske borde omskola mig till kvacksalvare ^_^.

Det blir lite misstag ibland. Mitt egna CMS-system som sidan bygger på är inte perfekt ^_^

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2009 vid 01:03
Faktiskt, du är välkommen att fixa min ihärdiga förkyldning också. Hejdå, aktiva liv.
 
Fel får gärna förekomma men jag hade aldrig pallat att vänta till maj med att se just den här filmen, och en tripp till usa enbart för ett biobesök in time hade svidit i plånboken.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2009 vid 23:06
Hm...jag har sett trailern till filmen nu, och jag måste erkänna att jag är ruskigt skeptisk när det gäller Johnny Depps rollfigur!GeekErmm Visst är Hattmakaren lite konstig, men så underlig...?Geek
 
I alla fall så skulle jag bli tacksam om jag fick svar på en fråga.
 
Vad är Caterpillar för figur?
 
Det låter inte alls bekant. Såg att Alan Rickman skulle få den rollen. 
 
Sen i somras känner jag att jag inte gillar Alan Rickman riktigt. Har väl tyckt att han har varit sådär tidigare, men nu tilltalar han mig inte alls, så jag vet inte ens om jag ska se den.
 
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2009 vid 00:06
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

I alla fall så skulle jag bli tacksam om jag fick svar på en fråga.
 
Vad är Caterpillar för figur?


Caterpiller är en fjärilslarv, kallad kålmasken i svenska översättningen från 1977.

I Disneys tecknade versionen av Alice i Underlandet från 1951 så är det den rökande hetlevrade larven som sjunger sången A-E-I-O-U.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 56789 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media