Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

 Svara Svara Sida  <1 45678 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2009 vid 20:44
Angående Corpse Bride så är det många som håller med dig om just musiken, men jag tycker ändå om den, speciellt sången om hennes bakgrund.

Men kom igen.. inte ett enda klagomål på Sweeney? Hur man än ser på den är det inte en fulländad film, till och med de kritiker som brukar ge Burton bra betyg gav den ett ljummet mottagande.

Jag såg också Batman-filmerna mycket när jag var liten, tyckte Jack Nicholson var läskig i den första.. Tongue Men när jag nyligen såg om dem var de inte alls lika spännande eller underhållande.

Om jag skulle lista Burtons filmer ser det ut så här:

1. Sleepy Hollow
2. Big Fish
3. Corpse Bride
4. Ed Wood
5. Edward Scissorhands
6. Charlie and the chocolate factory
7. Batman
8. Beetle Juice
9. Batman Returns
10. Mars Attacks!
11. Sweeney Todd: The demon barber of Fleet Street
12. Planet of the apes

Pee-Wees Big adventure har jag inte sett.
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2009 vid 21:18
För mig är Sweeney Todd helt fulländad, då jag satt som ett ljus hela biobesöket, och ser den ofta och gärna och varje gång slås av hur bra den är. Dessa kritiker du pratar om kan kasta sig i havet, deras åsikter är både risiga och ointressanta.
 
Min lista lyder som följer;
 
1. Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
2. Sleepy Hollow
3. Edward Scissorhands
4. Charlie and the Chocolate-Factory
5. Big Fish
6. Ed Wood
7. Corpse Bride
8. Batman Returns
9. Batman
10. Beetlejuice
11. Planet of the Apes
12. Mars Attacks!
 
Osäker på Charlies höga position på listan, vilken som förtjänar den högre placeringen av Big Fish och Ed Wood, samt vilken som egentligen kommer sist. Pee-Wee tänkte jag skippa helt och hållet.. Tongue
 
Jag hoppas att Alice in Wonderland kan slå sig in högt på denna lista. Allt talar till dess fördel, men ta ut något i förskott vill jag inte göra.


Ändrad av Hades - 04-maj-2009 vid 21:19
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2009 vid 21:41
Mina favoritfilmer av Burton är nog som följer:
 
- Edward Scissorhands
Otroligt vacker, sorglig men också surealistisk och rolig. Perfekt!
 
- Sleepy Hollow
Underbar musik och spännande handling. Både Depp och Ricci är bra i denna filmen och är överhuvudtaget en film jag är mycket glad över att ha i min filmsamling.
 
- Charlie and the Chocolate-Factory/ Corpse Bride
Två helt godkända filmer som är ganska underhållande och visuellt njutbara.
 
- Sweeney Todd
Hel ärligt så tycker jag inte så mycket om den här filmen. Visst, skådespelarna är briljanta, vis smusik är bra och filmen är överlag väldig vacker på sitt dystra och gothiska vis. Men jag vet inte riktigt, jag gillar inte riktigt musikaler och den här filmen gjorde mig faktiskt lite besviken..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2009 vid 21:45
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

 
Det har du ju faktiskt rätt i att underlandet påminner lite om Pinocchio. Har aldrig tänkt tanken men nu när du säger det.
Personligen har jag ett stort problem med Alice i Underlandet - att jag inte hittar ett sammanhang, bara massa händelser utan mening precis som Svenzon säger. Det kanske är det som är grejen, att ett sådant inte ska finnas, men jag letar ändå desperat efter ett. Och jag skulle nog säga att jag är tillräckligt skruvad för att uppskatta den här typen av berättelse, men istället retar det gallfeber på mig att jag inte får ihop det hela till någon djupare mening.
Filmen ska såklart ses i alla fall för jag gillar historien trots att jag irriterar mig på att jag inte fullt ut förstår den. Ska bli intressant att se vad Burton gör av denWink



Vad kul att någon förstod vad jag menade och faktiskt höll med också. Jag vet knappt själv vad jag menade, men Pinocchio dök upp i huvudet när jag försökte hitta rätt ord för att formulera mig.

Jag tycker bara det är jobbigt när jag inte förstår och hänger med i berättelser, orka lägga tid och energi på att sitta och bli irriterad. Men jag kanske ger upp för lätt... Embarrassed
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2009 vid 23:49
Haha, jag sade att de kritiker som normalt hyllar Burton hade en ljummen inställning, de flesta andra var betydligt mer kritiska än så.

Ärligt talat blev jag förvånad själv när jag skrev min lista att Burton faktiskt inte gjort fler filmer som jag verkligen tycker om. Är egentligen bara 5-6 st. Inte så dåligt visserligen men ändå. Hade för mig att det var mer. Å andra sidan tyckte jag mycket om mars attacks när jag var yngre... Nu tycker jag den är smårolig men extremt ojämn. Planet of the apes är det enda riktiga botennappet i min mening, även om Sweeney Todd inte var mycket bättre.

Ja, jag tycker det här projektet är mycket lovande. Om man ser till vad han normalt sett är duktig på så är det just att göra intressanta, mörka och skruvade sagobetonade berättelser. Den här versionen av Alice borde således passa honom perfekt. Hoppas verkligen att den kan slå sig in på topp 5 om inte topp 3.


Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2009 vid 00:52
Jag har ingen aning om vilka kritiker som hyllar vilka regissörer, men jag antar att kritikerna på aftonbladet, allt om film, dagens nyheter, expressen, gefle dagblad, gomorron sverige, göteborgs posten, kommunalarbetaren, metro, sundsvalls tidning, svenska dagbladet, sydsvenskan är ena riktiga Burtonälskare.
 
Det är sant, det där i ditt mittenstycke där. Han har gjort kanske 6-7 filmer som jag, överlag, tycker är riktigt bra. Det tycker jag dock får ses som bra, det är ändå hälften av alla filmer han gjort. Han kan helt klart kalla sig min favoritregissör (lucky him). Detsamma gäller tex Quentin Tarantino som av sina 6 filmer gjort två som jag älskar. Även han är, överlag, en favorit.
 
Angående Alice tycker jag som sagt att Disneyfilmen är riktigt, riktigt bra. Boken (som jag läser om nu) har jag inte fattat lika mycket tycke för av någon anledning. Vet inte riktigt varför. Jag gillar ju egentligen hela grejen med Wonderland och tror inte någon skulle kunna göra en version lika bra som Tim Burton.


Ändrad av Hades - 05-maj-2009 vid 00:56
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2009 vid 11:14
Jag måste faktiskt erkänna att Alice i underlandet är en av mycket få Disneyklassiker jag inte sett. Embarrassed Och då har jag ändå sett de lite smalare filmerna som Make mine music och Pank och fågelfri. Det har helt enkelt inte blivit av, och när jag skulle köpa den hade den utgått.

Jo, visst är det så att ingen regissör är felfri, men om man ser till en av mina andra favoriter, Stanley Kubrick så var det en period när han formligen spottade ur sig mästerverk. Samma sak med Guillermo DelToro som jag tycker om som skapare av underhållningsfilmer (dvs lite enklare filmer), han har nästan utesluitande gjort filmer jag gillar skarpt... Men det är svårt det där med favoriter, det ändras lite från år till år. När första Matrix kom var bröderna Wachowski högt upp på min lista, nu är de inte ens med.

Jag tror också att Tim Burton är den som passar bäst just till att filmatisera Alice, och jag hoppas att historien blir närmre American McGees alice än en mer barnvänlig betoning. 
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2009 vid 17:35
Postad av Hades Hades skrev:

Jag har ingen aning om vilka kritiker som hyllar vilka regissörer, men jag antar att kritikerna på aftonbladet, allt om film, dagens nyheter, expressen, gefle dagblad, gomorron sverige, göteborgs posten, kommunalarbetaren, metro, sundsvalls tidning, svenska dagbladet, sydsvenskan är ena riktiga Burtonälskare.

 

Det är sant, det där i ditt mittenstycke där. Han har gjort kanske 6-7 filmer som jag, överlag, tycker är riktigt bra. Det tycker jag dock får ses som bra, det är ändå hälften av alla filmer han gjort. Han kan helt klart kalla sig min favoritregissör (lucky him). Detsamma gäller tex Quentin Tarantino som av sina 6 filmer gjort två som jag älskar. Även han är, överlag, en favorit.

 

Angående Alice tycker jag som sagt att Disneyfilmen är riktigt, riktigt bra. Boken (som jag läser om nu) har jag inte fattat lika mycket tycke för av någon anledning. Vet inte riktigt varför. Jag gillar ju egentligen hela grejen med Wonderland och tror inte någon skulle kunna göra en version lika bra som Tim Burton.


Håller med om att både Burton och Tarantino är mycket bra regissörer men mina favoriter är nog följande:
Ridley Scott (Gladiator, tvserien Numbers och kommande Robin Hood-filmen)
Peter Jackson (LOTR och King Kong)
Andrew Adamson (Shrek, Narnia)
Michael Bay (Transformers)
Christopher Nolan (senaste Batman filmerna)

Ändrad av Sockerpajen - 05-maj-2009 vid 18:00
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2009 vid 17:48
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:


Michael Bay (senaste Batmanfilmerna och Transformers)


Nu är vi ruskigt mycket off-topic men...

Bay har AFAIK ingenting med de senaste Batman filmerna att göra, de är regiserade av den betydligt vassare Christopher Nolan. 

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2009 vid 18:00
Postad av Proximus Proximus skrev:


Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Michael Bay (senaste Batmanfilmerna och Transformers)
Nu är vi ruskigt mycket off-topic men...

Bay har AFAIK ingenting med de senaste Batman filmerna att göra, de är regiserade av den betydligt vassare Christopher Nolan. 



Ojdå, fel av mig, rörde ihop det lite där, tack för infon Proxi. Jag rättar till inlägget på direkten.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
J_Sparrow View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Avstängd

Medlem sedan: 06-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera J_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2009 vid 11:07
För att styra upp den här totalt kringdrivande tråden på rätt köl igen så vill jag bara sticka in att rollistan till Burton's Alice in Wonderland är något av det mest imponerande jag sett sedan Sin City. Christopher Lee som The Jabberwock! Genialt! Mannen med den mäktigaste rösten i filmbranchen! Men personligen var jag säker på att han skulle spela The White Knight som såvitt jag vet ännu inte är officiell om han kommer att förekomma i filmen.

Ändrad av J_Sparrow - 06-maj-2009 vid 14:02
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2009 vid 11:39
Det är Christopher Lee som ska spela jabberwock, inte christopher walken. Walkens hesa röst är ju inte speciellt imponerande. Om du sett Sleepy Hollow så är det just Walken som spelar den huvudlöse ryttaren. Han är även med I bland annat Deer hunter och True Romance om du sett dem.
Christopher Lee är bland annat Saruman i Sagan om ringen. 

Dessutom, du behöver knappast "styra upp" tråden, då en tråd gärna får utvecklas på det här sättet. Att bara klamra sig fast vid ett dött topic för sakens skull ger ingenting.


Ändrad av råttigan84 - 06-maj-2009 vid 11:55
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
J_Sparrow View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Avstängd

Medlem sedan: 06-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera J_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2009 vid 13:59
Yarrrgh! Jag fick hjärnsläpp när jag skrev Walken. Det var Lee jag menade hela tiden och det var även Lee's röst jag menade var en av de mest imponerande av alla. Christopher Lee är dock även han med i Sleepy Hollow.
 
"Dessutom, du behöver knappast "styra upp" tråden, då en tråd gärna får utvecklas på det här sättet. Att bara klamra sig fast vid ett dött topic för sakens skull ger ingenting."
 
Du kan ju fråga Daniel och Proxi om den saken. Det är inte jag som sätter reglerna på sidan. Savvy?
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2009 vid 16:44
Haha, ja jag misstänkte att det var så, det är lätt hänt. Och jag håller med om att Lees röst är slår det mesta. Jo, han hade ju en liten roll som domare i den filmen, men det var inte många sekunder han var med där. Han har en skön roll som rösten till prästen I Corpse Bride också.

Jo, men det här är ändå relaterat till topic, dvs Alice i underlandet som regisseras av Burton. Det är inte direkt så att vi diskuterar allt mellan himmel och jord.
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2009 vid 16:50
Sen får vi inte glömma Pappa Wonka. Eftersom jag gärna ville se lite "Burton-favoriter" med i Alice, är Christopher Lee mycket uppskattad! Dock minns jag inte mycket av The Jabberwock, men hur fel kan det bli?
Till toppen
sanne88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 06-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera sanne88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2009 vid 18:33
Jag tror den här filmen kommer bli hur bra som helst. Sweeney Todd är en av de bästa filmer jag någonsin sett.
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2009 vid 21:16
Postad av Hades Hades skrev:

Sen får vi inte glömma Pappa Wonka. Eftersom jag gärna ville se lite "Burton-favoriter" med i Alice, är Christopher Lee mycket uppskattad!


Ja, åtminstone är det de bästa Burton-favoriterna som är med, inte som förr när han envisades med att ha med Michael Keaton i varje film. Har aldrig tyckt om honom något vidare.
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
sanne88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 06-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera sanne88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2009 vid 13:52
Michael Keaton, i varje film? Tre filmer varav en är en uppföljare? För övrigt är Keaton en helskön skådespelare.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2009 vid 20:40
Michael Keaton är underskattad. Tyvärr har jag nästan bara sett honom i Burtons filmer och i Tarantinos Jackie Brown. Och hört honom i Cars, då. Var är han, killen?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2009 vid 20:19
Såg ännu en gång Edward Scissorhands häromdagen och blev ännu mer övertygad om att Burton kommer att göra Alice riktigt bra. Satt och lekte lite med tanken på hur han skulle kunna bygga upp somliga sekvenser och blev riktigt förväntansfull för jag tror nog allt att det kan bli riktigt bra. Lagom knäppt och galet men samtidigt med en vacker vinkling. Det är åtminstone vad jag hoppas på, för Alice behöver inte endast vara knäpp och konstig och bör enligt mitt tycke inte heller vara endast det.
 
Det känns som att det är hög tid för mig att ge mig in i Burton träsket lite mer än tidigare. Hitills har jag mest stått och doppat fötterna, men någon gång måste man ju göra en kanonkula, eller hur?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2009 vid 21:07
Gör en fet en, så det stänker på alla som står runt omkring!
Läste klart första Alice-boken häromdagen. Bästa kapitlet är helt klart A Mad Tea-Party! Alice blir ägd av Haren och Mr Hatt hela tiden. Underbart.
 
F.ö: Hur svårt är det inte att låta bli att se på Sweeney Todd, när den går på canal+? Spelar ingen roll att den står i hyllan, och ofta åker fram..
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2009 vid 15:43
Ja det är nog allt dags för en riktigt stor kanonkula rakt ner i Burton-havet! Jag har förberett mig genom att springa bakåt och ta sats!
 
Oj boken har jag dessvärre inte haft tid att läsa, jag som bestämde mig för att gå till biblioteket för några månader sedan. Det blir nog allt dags att dra sig dit också fortast möjligt och läsa om Alice, det var alldeles för länge sedan.
 
Jag har faktiskt inte sett Sweeney Todd än - vilken skam! Började se den men sällskapet insåg att det var en musikal och stängde snabbt av den, attans bananers för mig. Frågan är om canal+ finns kvar här hemma? Håller tummar och tår hårt för att den ska göra det så att jag äntligen kan få se den här filmen!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2009 vid 19:30
Till och med jag har sett Sweeney Todd. Wink Men hade det inte varit en musikal så hade jag nog inte sett den, är inte så förtjust i skräck/rysare, men det visade sig vara en klart sevärd film.
 
När jag tänker efter så har jag sett ett par stycken Burton-filmer, men får väl joina Bara lilla jag i den där kanonkulan snart. Börjar med Alice när den dyker upp. Trots att jag inte gillade boken så tror jag att filmen kan vara intressant att se.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2009 vid 19:06
De första ordentliga bilderna är släppta! At last!
 
Efter att nu ha sett hur Anne Hathaway, Helena Bonham Carter och Johnny Depp kommer se ut känns det inte helt otippat om detta blir Burtons sjukaste film hittills.
 
 
Jag gillar det. Mycket.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2009 vid 19:48
Oh my god! Vilka bilder! LOL Håller med om det där med Burtons sjukaste film hittills, och Depp ser så skruvad ut som bara Depp kan. Jag vill se filmen nu!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2009 vid 20:06

Önskar nästan att jag kunde titta på bilderna... Men, nah! Det är bara ett år kvar. Och om lite drygt en månad så har Public Enemies premiär!!! Depp + Maffia = AWESOME!!!

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2009 vid 17:10
Oj bilderna är guld värda närapå! Jag blir riktigt förväntansfull nu faktiskt och ska nog allt ta en tur till biblioteket efter jobbet imorgon och låna Alice nu när man har tid!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2009 vid 06:42
Hur bra är bilderna? Beskriv era känslor inför dem för en som vägrar att titta på dem. --- Skumt? Heck yeah!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2009 vid 11:23
Miljöerna känns som en slags mix av Edward Scissorhands och Big Fish. Det är väl en ganska bra känsla. Allt känns just nu som en barnfilm för vuxna.
Karaktärerna (de få man sett, dvs) ser ut som om de alla tillhörde ett Olympos där Sweeney Todd är Hades och Willy Wonka är Zeus, ungefär. Tweedle-Dee och Tweedle-Dum är det obehagligaste jag sett på länge Big%20smile
 
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2009 vid 18:48
"Karaktärerna (de få man sett, dvs) ser ut som om de alla tillhörde ett Olympos där Sweeney Todd är Hades och Willy Wonka är Zeus, ungefär."
 
Haha, TWISTED! Fantastisk beskrivning. Den tackar vi för.
 
Jag råkade få en bild kastad i ansiktet på startsidan för imdb nyss. Där man på avstånd ser Tweedlarna, så jag har bara ett svagt hum om hur deras konturer ser ut. Jag gillar dock det jag har sett hittills.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 45678 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media