Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

 Svara Svara Sida  <12345 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2008 vid 11:04

Jag har inga som helst problem med henne, tycker att hon är duktig och jag tror ( är inte så jätte insatt i denna filmen) men jag tror att hon kan göra så att filmen oxå lockar en yngre publik, men vad vet jag Smile

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2008 vid 13:57
En yngre publik? Uäsch! En massa mobiltelefon-pratande 12- och 13-åringar. Nej tack, det klarar vi oss utan.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2008 vid 14:18
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Har man varit med i "En prinsessas Dagbok" så ska man inte få komma närmare än tio mil ifrån en Burton-film.
 
Men några av de skådespelare du föreslår har ju också varit med i några inte så jätte smickrande filmer.
Ett exempel är t.ex. Cristina Ricci i "Addams Family Values", Chrisopher Walken i "Gigli" och Jeffrey Jones i "Doctor Dolittle 2"
 
Det är inte bara Anne Hathaway som varit med i dåliga filmer, och jag måste säga att hon verkar lovande eftersom hennes i sina senaste filmer t.ex. Becomming Jane och The Devil Wears Prada så har hon varit mycket bra.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2008 vid 17:15

Jag ser till och med Gigli en andra gång hellre än ser klart "En Princessas Dagbok", och det är skillnad då alla tre ovan nämnda skulle kunna spela ut "HATA-away" i sömnen. Hon har någonting över sig som jag irriterar mig på något enormt. Det här är för mig en mycket dålig nyhet och jag är inte lika uppspelt längre. Jag tänker förstås inte låta henne förstöra en för övrigt perfekt film men det är allt en besk karamell i den stora godisskålen.

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2008 vid 21:52
Ingen godisskål är la komplett utan lite ögongodis :)
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2008 vid 22:13
Helena är ögongodis så det räcker. Förresten, du hade ett liknande argument för "En Prinsessas Dagbok", hon kan inte komma undan med att se skapligt bra ut i alla filmer hon gör.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2008 vid 13:04
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Helena är ögongodis så det räcker. Förresten, du hade ett liknande argument för "En Prinsessas Dagbok", hon kan inte komma undan med att se skapligt bra ut i alla filmer hon gör.


Hmm vore jag på ett elakt humör skulle jag nog säga ett det är just det som hela den senaste generationen holywood skådisar gör. Sleepy
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2008 vid 14:20
Det kan jag nog till ganska stor utsträckning hålla med om. I alla fall om vi snackar om American Pie-"stjärnorna" och liknande. Jake Gyllenhaal, Heath Ledger mfl är långt mer än bara snygga flickidoler.

Ändrad av 101dalmatiner - 09-oktober-2008 vid 14:58
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2008 vid 20:08
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

En yngre publik? Uäsch! En massa mobiltelefon-pratande 12- och 13-åringar. Nej tack, det klarar vi oss utan.
 
 
hm, kanske sant.. tänkte mig ändå liiite yngre när jag skrev inlägget..fast yngre än så kanske inte är så jätte intresserade av en otecknad version av Alice I Underlandet  ( kommer den svenska titeln att vara den samma?)
 
I alla fall är jag inte alls, särskilt, mycket, säker vem den vita drottningen är så jag vet inte vad man förväntar sig av henne, men förhoppningsvis vet de va de gör.


Ändrad av Emmaaa - 09-oktober-2008 vid 20:09
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2008 vid 22:36
Den vita drottningen är en schackpjäs i Alice i Spegellandet.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2008 vid 22:37
Den vita drottningen är den vita schackdrottningen. Helena  är den röda Drottning på andra sidan brädet. I den svenska översättningen av Harry Lundin från 1977 så är den röda drottningen svart.

Ändrad av Daniel - 09-oktober-2008 vid 22:38
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2008 vid 04:03
Men, vad händer då med Hjärter Dam? Och kommer vi inte få se kort-soldater?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2008 vid 11:30
Det konstiga var, att i den artikel som sa att det var bekräftat Helena och Anne skulle vara med, sa att Helena var den som skulle säga den klassiska repliken "Off with their heads". Det är ju möjligt att skribenten till den artikeln, som många har gjort, förväxlat the red queen med the Queen of hearts. Eller kanske så ska Helene spela Queen of heart, men då är det inte  lika logiskt att de båda skulle vara systrar som artikeln också nämande,
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2008 vid 14:02
Jag har läst att de har gjort en sammanslagning av karaktärerna The Red Queen och Yhe Queen of Hearts. Så hon kanske är "Hjärter Dam" som härskar över korten och hennes syster är den Vita Schackdrottningen. Möjligheten finns.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-oktober-2008 vid 17:25
Nu vet jag inte om den här sidan är mycket att hänga i granen, men ändå:
 
 
Bra spånat i så fall, dalmatinern! Det har nog inte bekräftats nånstans, men ändå..
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-oktober-2008 vid 12:17
Jag blir mycket belåten om Rickman får den rollen. Hade ju (som jag sagt både en och två och tre gånger) allra helst velat se Depp som The Caterpillar, men nu är ju helt klart Rickman det bästa alternativet. Men varför skulle Depp typecastas som Hattmakaren? Mer eller mindre vilken annan rollfigur som helst hade varit mer intressant. Michael Keaton som Hattmakaren och Depp som Påskharen, Jack Nicholson eller Tim Curry som Cheshire-katten, lite i den här stilen:
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2008 vid 12:27
Crispin Glover kommer spela Knave of Hearts! Han har spelat mot Depp i både Gilbert Grape och Dead Man (två suveräna filmer) och spelade en Willy Wonka-parodi i avskyvärda Epic (fail) Movie, som jag inte har sett.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2008 vid 21:36
Första bilden på Johnny 'Mad Hatter' Depp är släppt! Underbart, den här filmen kommer ju bli så störd, va.
 


Ändrad av Hades - 17-november-2008 vid 21:38
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2008 vid 21:38
Jag kan inte riktigt förmå mig att titta på den. Men, jag är säker på att den är is!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2008 vid 21:41
De som var oroliga att vi skulle få se Willy Wonka en gång till kan nog på allvar släppa de tankarna, i alla fall..
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2008 vid 22:09
Jag hade nog föredragit att han såg ut som Willy Wonka än så där. och jag som trodde att Tim Burton var rädd för clowner. Jag är ännu en gång besviken.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2008 vid 03:19
Det är Depp som är rädd för clowner.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2008 vid 12:20
Jag har för mig att jag läste för länge sedan att Tim som barn också var rädd för Clowner. Läste även att det var Bozo the Clown, vilket ironiskt  nog har liknande hår som Depps Hatmakare. ^_^
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2008 vid 17:04
Tja, Burton kanske är rädd för Hattmakaren också? Klandrar honom inte i så fall..
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2008 vid 19:26
Jag har läst att många tycker att Hattmakaren ser fantastisk ut, och väldigt läskig.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2008 vid 18:21
Vad tycker folk här som har sett bilderna? Är det bra eller dåligt? Vissa har jämfört honom med The Joker i The Dark Knight. Åsikter?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2008 vid 20:37
Tycker som sagt han ser fantastisk ut. Kan jämföras med The Joker, absolut. Båda ser otippad messed up ut. På något sätt ser han väl även lite ut som Sweeney Todds mesigare lillebror, eller nåt. Ska bli intressant att se vad Depp planerar att köra för röst och manér till Hattmakaren, känns svårt att säga vad som kan passa..
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 00:50

Låter mycket lovande tycker jag. Jag har en ganska märklig bild av honom i huvudet och det ska bli spännande när hans utseende avslöjas för mig. Undrar hur filmen i stort blir. Hur nära boken/böckerna de kommer hålla sig osv.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 10:55
Jag har läst nånstans att filmen ska utspela sig efter böckerna, och att Alice då besöker Underlandet för andra gången. Det låter mycket oroväckande och jag hoppas det bara var nån oinsatt fåne på imdb som skrev det. Jag minns inte var jag läste det men...kan detta stämma?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 12:25
Det låter ju snarare som "American McGee's Alice". Skräck-plattformspelet med Alice i huvudrollen som återbesöker Underlandet efter att i flera år suttit inspärrad på mentalsjukhus. En film som bygger på det spelet har varit i och ur produktion i över fem års tid nu. Men vad vet jag?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media