Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

 Svara Svara Sida  <1 17181920>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2013 vid 08:53
Det tycker jag absolut låter spännande. Har inte hört ett dugg om det innan nu. Ska bli kul att se vad det kan bli av det :)
Med två böcker i Alice-serien känns det ju som rätt så naturligt med en uppföljare, och att den då skulle baseras mer på Through The Looking Glass :)
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2013 vid 17:17
Det du säger är både sant och inte på samma gång. Första filmen bygger ju inte på första boken.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2013 vid 08:33
Nä, jag kom på det så fort jag hade skickat iväg, men antog att ni skulle förstå ändå :)

Vad jag menar är väl mest att inspirationen för den första filmen är mer tagen från den första boken. Trots karaktärer som TweedleDee och TweedleDum. Alice är i Underlandet, Hattmakaren och Röda Drottningen är med (fast det kanske de är i den andra boken också? Det var ett tag sedan jag läste dem).

Medan de nu, som titeln verkar visa, istället ska röra sig i Spegellandet så verkar det ju som att den här blir mer inspirerad av den andra boken. Fast jag antar att de inte kommer strunta i Hattmakaren och Johnny Depp, så det blir väl en blandning, som det brukar :)
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2014 vid 18:33
Tarrant Hightopp är given att han kommer vara med. Mer än så är inte känt. Undrar hur de ska bära sig åt för att få tillbaka Mia Wazikowska.
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2014 vid 21:24
Ah, såg den här ljuvliga pärlan för nionde gången på långfredagsnatten. Den har blivit en riktigt trivsam påsktradition och jag häpnar fortfarande över hur grymt bra 3Dn är fast den inte är äkta.

Den här filmen har fått ta emot så enormt mycket spott och spe att man inte blir annat än bedrövad när sedan skit som Transformers 18 kommer och drar in två miljarder dollar.

AiW är bättre än det mesta Hollywood-dravel som massproduceras men den får inte den respekt den förtjänar! Pirates of the Caribbean får ju också en hel del oförtjänt skit kastad på sig men det är ändå en franchise med en trogen fanbase, något Alice tyvärr saknar.
Till toppen
Heffridge View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 12-juni-2014
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Heffridge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2014 vid 22:06
Jag tror den STORA utmaning med Through the Looking Glass kommer att bli att hitta en passande ersättare för Mia.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2014 vid 10:40
Postad av Proximus Proximus skrev:


Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:


Michael Bay (senaste Batmanfilmerna och Transformers)


Nu är vi ruskigt mycket off-topic men...

Bay har AFAIK ingenting med de senaste Batman filmerna att göra, de är regiserade av den betydligt vassare Christopher Nolan. 




Min lista av Burton filmerna

1. Kalle och Chokladfabriken

2 Edward Scissorhands

3 Alice i Underlandet

4 Sleepy Hollow

Jag gillar Nolans Batman filmer samt Inception. Den har mycket bra skådespelare samt snygga effekter och grym musik av Hans Zimmer.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2014 vid 11:41
Postad av Heffridge Heffridge skrev:

Jag tror den STORA utmaning med Through the Looking Glass kommer att bli att hitta en passande ersättare för Mia.

Tror inte det kommer att behövas, hon ska nämligen vara med ;)



Ändrad av kung-triton - 09-augusti-2014 vid 11:41
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2014 vid 02:45
Det vore ju fantastiskt, men jag tar inte ut någonting i förskott innan inspelningen börjar.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2014 vid 12:25
Jag undrar vad filmen ska handla om. Kommer den att bli en rak uppföljare som helt går i första filmens fotspår eller kommer den att gå sin egen väg, kanske mer i böckernas anda. Med tanke på att sopan Woolverton återvänder med manuspennan lutar det ju tyvärr åt alternativ A.
Till toppen
ilovedisneyforever View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 16-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera ilovedisneyforever Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2015 vid 21:48
Jag såg den här filmen på bio, och jag kommer knappt ihåg någonting alls av den om jag ska vara ärlig. Var väl inte så fokuserad när jag såg filmen antar jag. xD

Men jag har för mig att jag tyckte att filmen var okej när jag såg den.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2015 vid 11:02
Postad av ilovedisneyforever ilovedisneyforever skrev:

Jag såg den här filmen på bio, och jag kommer knappt ihåg någonting alls av den om jag ska vara ärlig. Var väl inte så fokuserad när jag såg filmen antar jag. xD

Men jag har för mig att jag tyckte att filmen var okej när jag såg den.


WTF? Du tyckte AiW var "okej" men Maleficent är "riktigt bra"??? Du kan verkligen inte varit fokuserad. Damn.

Jag älskar den här filmen (trots dess många brister, där Woolvertons manus är den största) och såg den fem gånger på bio och har sett den en gång om året sedan den släpptes som 3D Blu-ray. 

Du borde göra dig en tjänst och se om den nu i mars när filmen fyller fem år. Det ska jag personligen fira med att se den för tionde gången!
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2015 vid 20:10
Idag är det fem år sedan den här underskattade pärlan (som drog in över en miljard dollar i biljettintäkter allena) hade världspremiär! 
Det var visserligen i förrgår som det var fem år sedan jag såg den för första gången, på smygpremiären.

Jag uppmärksamade idag detta jubileum med att läsa den här förträffliga serieboks-adaptionen ute i vårsolen;
http://www.wolfstad.com/dcw/blog/2010/06/alice-in-wonderland-movie-adaptation/


Ändrad av Guybrush.Threepwood - 05-mars-2015 vid 20:11
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2015 vid 18:26
Dreamer! Du försvann ju innan du hann berätta vad du tyckte om AiW! Jag har väntat i många år nu.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2015 vid 19:51
Ha ha av ren slump så var det faktiskt så att jag såg om den i förrgår.

Inte en favvorit av de filmer burtons haft fingret med i men den är ju helt klart sevärd. Jag älskar designen på filurkatten och tycker om hur man ser att personerna på tepartyt återspeglas i karaktärerna i underlandet. Tjejen som spelar Alice är klockren i sin rolltolkning men Anne hattaway som den vita drottningen är jag inte lika förtjust i. Tycker Depp är härlig som Hattmakaren men jag gillar inte att de förstorade depps ögon.

Storyn är bra och självklart störd med tanke på vilken bok filmen baserades på och det är en film jag gärna ser om men inte känner behov av att se om för ofta. Sen är det ju synd att man inte får höra mer av cristopher lees röst som jaberwockyn men det säger jag bara för att jag är så kär i honom som skådis XD
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2015 vid 22:56
Såg denna film på bio när den kom ut. Som naiv tidig tonåring tyckte jag om den, men nu när jag ser tillbaka på den så ser jag att den verkligen inte är så bra. Den är visuellt rätt snygg när den inte är genomgrå bara för att vara "mörk" men storyn är generiskt drevel och karaktärerna är ungefär lika intressanta som havregrynsgröt där en klumpig kock glömt tillsätta salt. Hade stilen varit riktigt bra hade jag kanska kunnat uppskatta den som en "stil över substans"-film, men en film med så här lite substans skulle kräva en helt extraordinär stil för att rädda den och det har inte den här filmen.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2015 vid 19:55
Såg just att de hade ett släppdatum på uppföljaren (27 mars 2016) whoop whoop
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2015 vid 18:32
Förrförra fredagen såg jag denna sorgligt underskattade, missförstådda oslipade diamant till film för tionde gången. Min kärlek till en film som är så långt ifrån perfektion en film kan komma är svår att förklara, men kan nog enklast sammanfattas i meningen; "det ligger i detaljerna." 

Det finns helt enkelt fler positiva beståndsdelar än negativa. 

Det är bara att hoppas att filmen en dag kommer få det erkännande den så väl förtjänar. +1 miljard i biljettintäkter vore ett betyg så gott som något annat om det inte vore för att den en gång så åtråvärda summan har blivit nådd av komplett dynga som Transformers 3, Avengers, The Dark Knight Rises och annat dravel. Det är kort och gott inte längre någonting för riktigt mästerliga filmer, utan för den skräpkultur som korkade tonåringar för stunden tycker är "inne". 

Alice in Wonderland trots sina många skönhetsfel är (liksom de flesta av Burtons filmer) ett konstverk. En vacker (men som sagt oslipad) juvel som bubblar av atmosfär och ofulländad potential.

Om lite mindre än ett år kommer "Through The Looking Glass", jag är försiktigt förväntansfull. 
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2015 vid 16:52
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

Såg just att de hade ett släppdatum på uppföljaren (27 mars 2016) whoop whoop


Blir perfekt i påsktider! Bara ett par veckor efter sexårsjubileet av första filmen. Men att sopan Woolverton skriver manus är en veritabel orosfaktor man inte kan bortse från.
Till toppen
Conan View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 19-augusti-2015
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera Conan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2015 vid 22:13
Såg den här för något år sen, ingen film för mig. Ingen bra story, inga bra cgi-effekter och Depps Hattmakaren verkar inte vara imponerade heller. Tänker inte slösa bort pengar på att se uppföljaren!
Ser hellre framemot Captain America: Civil War och Batman v Superman: Dawn of Justice (som kommer ut nästa år också).
Till toppen
Alice. View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 01-februari-2016
var: Sthlm/Hollywood
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Alice. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-februari-2016 vid 16:28
Sakta men säkert så kryper premiären för "Alice Through The Looking Glass" närmare!

Har längtat efter denna film i över fem år!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2016 vid 20:29
Postad av Conan Conan skrev:

Såg den här för något år sen, ingen film för mig. Ingen bra story, inga bra cgi-effekter och Depps Hattmakaren verkar inte vara imponerade heller. Tänker inte slösa bort pengar på att se uppföljaren!
Ser hellre framemot Captain America: Civil War och Batman v Superman: Dawn of Justice (som kommer ut nästa år också).


Din filmsmak suger hårdare än Ava Devine och Lady GaGa tillsammans.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2016 vid 20:33
Någon som värmer upp inför "Alice Through The Looking Glass" med att se den eminenta föregångaren?

Jag såg den för elfte gången kring påsk och läste seriealbumet också så jag är minst sagt redo att återvända till Underland.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2017 vid 21:45
Idag är det sju år sedan "Alice in Wonderland" hade premiär!
Skall strax se den, för tolfte gången, IN THREE-DEE!!!
Älskar den här filmen!
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2017 vid 23:58
Gillade Tim Burtons version skarpt. Uppföljaren var inte fullt lika bra men så pass att den var värdig. Dock tror jag inte att en tredje film är möjlig utan låt det bero nu.
MVH
   //Håkan
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2017 vid 12:45
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Gillade Tim Burtons version skarpt. Uppföljaren var inte fullt lika bra men så pass att den var värdig. Dock tror jag inte att en tredje film är möjlig utan låt det bero nu.



Om man skall vara riktigt petig är det fel att kalla filmen för en "version". Det är en semi-unik semi-suppföljare på böckerna.

"Alice Through The Looking Glass" var sämre på samtliga punkter och istället för att försöka rätta till de misstag första filmen gjorde så byggde den på dem och i vissa fall förvärrade dem.
Med det sagt, det är en härlig visuell upplevelse som jag utan problem såg tre gånger på bio och såg för andra gången på 3D-bluray i lördags.

Mja, jag vet inte. De har sannerligen gjort det mycket svårt för sig när det kommer till en tredje film, men på.sätt och vis tycker jag det skulle kännas så snopet att avsluta på en då låg nivå som ändå tvåan får sägas hålla.
Jag vill tro att en tredje och sista film kunde rätta till tvåans klavertramp och avrunda det hela tillfredsställande. Men tyvärr tror jag inte att den drog in tillräckligt med pengar för att motivera Disney till att producera en till.
Hade "Through The Looking Glass" dragit in plus en miljard likt ettan hade det nog inte varit något snack om saken.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2017 vid 15:08
Såg för en stund sedan det så-kallade bonusmaterialet till AiW för första gången på de över sex år jag ägt filmen. Fy pörskan vilket hån!
Tre pissiga tv-featurettes,på i snitt sex minuter vardera, som förmodligen gått på TV1000 eller liknande skräpkanal! Det är allt!
Inga spel, inget kommentarspår, ingen djuplodande dokumentär.
Filmen drog in över EN MILJARD på biljettintäkter allena och de snåla djävlarna behandlar 3D-Blu-ray-utågvan som något billigt direkt-till-video-mög.

Snälla, säg att det existerar en mindre patetisk utgåva någonstans som jag kan importera.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2018 vid 23:59
Såg ikväll denna härliga film för trettonde gången. 
Till toppen
Bakura! View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 26-april-2011
var: Japan?
Status: Offline
Poäng: -9995
inläggsval inläggsval   Citera Bakura! Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2018 vid 15:13
Älskar verkligen den här filmen! Burton är en mästare.
Till toppen
Guybrush/Threepwood View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-maj-2018
var: Tri-IslandArea
Status: Offline
Poäng: -9866
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush/Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2018 vid 12:54
Den är som bekant galet underskattad och kommer förhoppningsvis att få det erkännande den förtjänar i framtiden.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 17181920>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media