Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

 Svara Svara Sida  <1 1617181920>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2010 vid 20:36
Yarrrgh! Tim Burton's Alice in Wonderland har nu dragit in mäktiga $ 1 Miljard!!! Det skall firas! Rom, laget runt! Arrrgh!!

Ändrad av Jack-Sparrow - 28-maj-2010 vid 20:36
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2010 vid 21:12
Jag såg den just igen, och nu var den mycket bättre av någon anledning. Kanske för att jag inte såg den med kompisar som hakar upp sig på allt som är dåligt istället för allt som är bra ...
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2010 vid 07:57
Aye! Glad to hear it! Folk har en obehaglig förmåga att förstöra bra filmers helhet genom att gnälla på obetydliga detaljer.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2010 vid 10:39
Yes, och inte blir det bättre av att de klagar på slutet av filmen så fort jag nämner den.
"Alice i Underlandet är bra!"
"SLUTET ÄR DÅLIGT!!"
Ok, den hade inte världens bästa slut, but the rest of it was good. >.<
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2010 vid 12:49
Såhär ser den amerikanska utgåvan av blu-ray versionen ut: http://www.axcessmypics.com/photos/photo02/dc/9d/ae8a90963237.jpg

Ett  yttre slipcase, sen ett inre slip-case med ett utklippt nyckelhål och medföljande bilder så man kan välja omslag själv..riktigt snyggt. Hoppas den svenska utgåvan blir liknande!


Ändrad av Blunder - 03-juni-2010 vid 12:50
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2010 vid 13:06
Det hade varit underbart, jag gör vad som helst för att få bort Depp från omslaget ^_^ (jag har eg. ingenting emot Depp, bara trött på honom).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2010 vid 15:32
Arrrgh! Mäster Depp är  en filmgud. Han är den ende skådespelaren i världshistorien som medverkat i två filmer som dragit in över en miljard dollar och om saker och ting vill sig väl så kommer On Stranger Tides att bli den tredje.
Jag införskaffade den fantastiska The Imaginarium of Dr Parnasuss för en vecka sedan och planerar att bryta plasten på lördag. Arrrgh!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2010 vid 23:30
Han må vad duktig men så vitt jag vet så spelar han ändå inte Alice. Och omslaget till Alice i Underlandet borde väl ändå vara mest fokuserat på henne, eller?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2010 vid 23:39
Precis Sockerpajen, jag är så förbaskad trött på fokuseringen av hattmakaren i marknadsföringen av denna film. Jag förstår varför de gör detta då han är det mest kända namnet i filmen men jag tycker det är smått fegt.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 21:39
Allt hände för snabbt, hon totaldissade hattmakaren och alla andra när hon bara tänkte dricka utan att säga hejdå, jag tvivlar starkt på att reglerna på den tiden tillåtit henne att ta över sin pappas företag bara sådär och ... det var bara allmänt klyschigt. Det är svårt att förklara. Men det var bättre andra gången när man var beredd på det.

Apropå Johnny Depp, jag såg honom i italien. Några klasskompisar skakade hand med honom. :P

AdminEdit: Inlägg ihopslagna


Ändrad av Adrina - 05-juni-2010 vid 21:58
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2010 vid 01:43
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Han må vad duktig men så vitt jag vet så spelar han ändå inte Alice. Och omslaget till Alice i Underlandet borde väl ändå vara mest fokuserat på henne, eller?
Aye, 'tis true. Alice har hamnat något i skymundan, men det är Disney's fel.
"jag tvivlar starkt på att reglerna på den tiden tillåtit henne att ta över sin pappas företag bara sådär och ... det var bara allmänt klyschigt."
Fel, för det första så hände det att kvinnor på 1800-talet var företagsledare, inget man såg varje dag men det hände. För det andra; hon tog inte över sin pappas företag överhuvud taget, för det ägdes ju inte av hennes familj längre, hon blev lärling i företaget vilket jag ser som riktigt realistiskt med tanke på hur pass likasinnad hon var sin far.

"Allt hände för snabbt, hon totaldissade hattmakaren och alla andra när hon bara tänkte dricka utan att säga hejdå,"
Även om hon gjorde ett dumt val så var det inte någon "diss". Han var det sista hon såg innan hon återvände till "Overland" och hon lovade ju dessutom att återvända.
Till toppen
Tarrant__Hightopp View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2010
var: Underland
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Tarrant__Hightopp Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2010 vid 11:39
Hihihi! Det här är den bästa filmen som någonsin har gjorts! 3D, 2D upp- och ner, ut och in, spelar ingen roll! Jag gick på den tretton gånger och kan inte vänta på den frabjuösa Bluray-utgåvan! Tihi! Jag kommer se den minst en gång i månaden i resten av mitt liv. Åh underbara framtid!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2010 vid 11:51
Postad av Tarrant__Hightopp Tarrant__Hightopp skrev:

...kan inte vänta på den frabjuösa Bluray-utgåvan!

Så fabulös är väl knappas varken DVD- eller Blu-ray-utgåvan med det spartanska extramaterialet som fanns med på dem. Jag var faktiskt lite besviken när jag fick se hur lite det var. Men det gör ju att man anar en Specialutgåva eller Collectors edition av filmen lite längre fram.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2010 vid 15:53
Postad av Adrina Adrina skrev:

Postad av Tarrant__Hightopp Tarrant__Hightopp skrev:

...kan inte vänta på den frabjuösa Bluray-utgåvan!

Så fabulös är väl knappas varken DVD- eller Blu-ray-utgåvan med det spartanska extramaterialet som fanns med på dem. Jag var faktiskt lite besviken när jag fick se hur lite det var. Men det gör ju att man anar en Specialutgåva eller Collectors edition av filmen lite längre fram.

tror du att de kommer göra något liknande med prinsessan och grodan? var väldigt besviken på extramaterialet på dvdn :(

jag kan nog vänta lite till på alice i underlandet och hoppas på en specialutgåva framöver ^_^
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2010 vid 16:32
Postad av Jack-Sparrow Jack-Sparrow skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Han må vad duktig men så vitt jag vet så spelar han ändå inte Alice. Och omslaget till Alice i Underlandet borde väl ändå vara mest fokuserat på henne, eller?
Aye, 'tis true. Alice har hamnat något i skymundan, men det är Disney's fel.
"jag tvivlar starkt på att reglerna på den tiden tillåtit henne att ta över sin pappas företag bara sådär och ... det var bara allmänt klyschigt."
Fel, för det första så hände det att kvinnor på 1800-talet var företagsledare, inget man såg varje dag men det hände. För det andra; hon tog inte över sin pappas företag överhuvud taget, för det ägdes ju inte av hennes familj längre, hon blev lärling i företaget vilket jag ser som riktigt realistiskt med tanke på hur pass likasinnad hon var sin far.

"Allt hände för snabbt, hon totaldissade hattmakaren och alla andra när hon bara tänkte dricka utan att säga hejdå,"
Även om hon gjorde ett dumt val så var det inte någon "diss". Han var det sista hon såg innan hon återvände till "Overland" och hon lovade ju dessutom att återvända.

Okej, jag antar att det funkar då (ang. Alice som blir lärling) men när det gäller dissen menade jag inte när hon åker hem utan när hon just får blodet hon ska dricka, och tänker dricka det och ta sig hem utan att säga hejdå till någon. Alldeles innan hattmakaren dyker upp bakom henne och säger att hon kan stanna.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2010 vid 16:41
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

tror du att de kommer göra något liknande med prinsessan och grodan? var väldigt besviken på extramaterialet på dvdn :(


Jag tvivlar på det. Det fanns ju mer extramaterial på Blu-ray versionen (jag har inte hunnit kolla på det ännu, så jag vet inte hur bra det materialet är). Men det har ju oftast varit så att det mest intressanta extramaterialet på Disneys utgåver den senaste tiden har funnits på Blu-ray versionen när Blu-ray och DVD har släpps samtidigt för samma film.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Tarrant__Hightopp View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2010
var: Underland
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Tarrant__Hightopp Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2010 vid 14:15
Ikväll blir det en resa till Underland via Bluray! Fjortonde gången gilt!
YOU'RE LATE FOR YOUR TEA!!!
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2010 vid 22:05
Jag fick också hem mitt ex idag, men tid till att sitta ner i tv-soffan och avnjuta detta mästerverk blir det inte förens på fredag.

Ser fram emot en helmysig filmkväll. Smile 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2010 vid 18:30
helt underbar dvd och även om jag hade önskat mej lite mer extramatereal så var ju det lilla som var med av toppklass det var verkligen roligt att få se johnny depps egna skisser på hur han hade tänkt sej hattmakaren och hur de hade löst alla specialefekter och sånt
det jag saknade var kanske lite mer tänk om inspirationen bakom designen tex filurkatten eller den röda drottningens slott jag är väll lite av en dokumentär nörd och njuter verkligen av extra matrial ju mer destu bättre

och föresten... jag tyckte alice var riktigt bra redan första gången jag såg den men den blev faktiskt bättre efter en andra gång ;)
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2010 vid 18:42
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

och föresten... jag tyckte alice var riktigt bra redan första gången jag såg den men den blev faktiskt bättre efter en andra gång ;)


Jag är tyvärr av motsatt åsikt. Jag tyckte ännu mindre om filmen när jag kollat på den en andra gång. Filmen känns allt för ytlig och och det är ingen karaktär som jag fastnar för, allra minst hattmakaren som jag totalt avskyr. Depp kunde väl ha lämnar kvar Willy Wonka i chokladfabriken.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2010 vid 16:46
Som stor Tim Burton och Jhonny Depp fan så var den film ett absolut måste. Dessutom så gillade jag den tecknade orginalfilmen.
Det som fick intresset att höja sig ännu mer var att denna film var mer som en uppföljare och då var det bara att rusa till biografen och jag blev verkligen betagen av hur bra filmen var.

Den hade både humor, den var vackert skapad och även lite smått otäck, något som hör till i en Tim Burton film.

Att se Depp som hattmakaren var en fröjd för ögat, alla karaktärerna var bra och Alice kunde man inte låta bli att tycka om.
Denna film är en given klassiker som man inte kan göra annat än att tycka om.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Randolph_Carter View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Persona non grata

Medlem sedan: 29-september-2010
var: Arkham
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Randolph_Carter Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2010 vid 16:41

"Som stor Tim Burton och Jhonny Depp fan så var den film ett absolut måste."

Instämmer precis.

 

"Dessutom så gillade jag den tecknade orginalfilmen."

Jag älskar också Disneys klassiker från -51. Men den är inte en "orginalfilm" i någon betydelse då den inte är den första filmatiseringen av Alice's Adventures in Wonderland eller har någonting med Burtons film att göra annat än titeln och att den är gjord under Disneys fana.

 

"Det som fick intresset att höja sig ännu mer var att denna film var mer som en uppföljare och då var det bara att rusa till biografen och jag blev verkligen betagen av hur bra filmen var."

Den ÄR faktiskt en uppföljare, men inte på Disneys tecknade klassiker utan snarare en sorts pseuto-fortsättning på böckerna.

"Den hade både humor, den var vackert skapad och även lite smått otäck, något som hör till i en Tim Burton film."

Instämmer på alla tre punkterna.

"Att se Depp som hattmakaren var en fröjd för ögat"

Depp är alltid bra, så även i Alice. Jag hade först liiite svårt för hans look, men när man får veta att han är en schizofren, kvicksilverförgiftad skotte så passar helt plötsligt han utseende som huvudet i hatten. 

"alla karaktärerna var bra"

Alla karaktärerna såg bra ut. Men många av de blev tyvärr aldrig mer än bakgrundsfigurer som aldrig fick någon chans att bidra med någonting, Å andra sidan var de som fick delta smått underbara allihopa, Chessur, Stayne, McTwisp och The March Hare bara för att nämna några.

"Alice kunde man inte låta bli att tycka om."

Mm. Mia Wasikowska var ett fynd. Väldigt naturligt skådespeleri och ett vardaligt utseende, hon är söt utan att gå över gränsen och bli sexig. Alice ska ha skinn på näsan men aldrig bli utmanande... inte i den här typen av berättelse i alla fall.

"Denna film är en given klassiker som man inte kan göra annat än att tycka om."
Det är många som skulle säga emot dig. Jag är inte en av de. Trots sitt ganska bristfälliga manus, för korta speltid, en ibland lite cringe worthy-ig dialog och Futterwacken så intsämmer jag och säger JA! Den här filmen är en blivande klassiker. Den slog den undermåliga och mediokra Hook på fingrarna på samtliga punkter och om tio år så är jag säker på att hatet mot den här filmen har övergått i kärlek.

Vad jag är mest besviken på av allt är att det inte har blivit någon riktig franchise av AiW, inte som har nått Sverige i alla fall. Var är alla produkter? Förvisso äger jag båda de mycket kompetenta spelen (Wii och DS) som bygger på filmen, men var är spin-off-böckerna? Var är serietidnings-adaptionen? Var är Actionfigurerna?

Jag hade hoppats att den skulle göra storslam a'la POTC när det kom till franchising. Nåväl det kommer kanske. Tycker bara att det är väldigt tråkigt att den här filmen (liksom Charlie & the Chocolate Factory) föraktas av fler än som tycker om den.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2010 vid 18:22
Postad av Randolph_Carter Randolph_Carter skrev:


Vad jag är mest besviken på av allt är att det inte har blivit någon riktig franchise av AiW, inte som har nått Sverige i alla fall. Var är alla produkter? Förvisso äger jag båda de mycket kompetenta spelen (Wii och DS) som bygger på filmen, men var är spin-off-böckerna? Var är serietidnings-adaptionen? Var är Actionfigurerna?

Jag hade hoppats att den skulle göra storslam a'la POTC när det kom till franchising. Nåväl det kommer kanske. Tycker bara att det är väldigt tråkigt att den här filmen (liksom Charlie & the Chocolate Factory) föraktas av fler än som tycker om den.


Du syftar inte på merchandise?
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2010 vid 19:36
Postad av Randolph_Carter Randolph_Carter skrev:

Den slog den undermåliga och mediokra Hook på fingrarna på samtliga punkter och om tio år så är jag säker på att hatet mot den här filmen har övergått i kärlek.

Vad jag är mest besviken på av allt är att det inte har blivit någon riktig franchise av AiW, inte som har nått Sverige i alla fall. Var är alla produkter? Förvisso äger jag båda de mycket kompetenta spelen (Wii och DS) som bygger på filmen, men var är spin-off-böckerna? Var är serietidnings-adaptionen? Var är Actionfigurerna?

Jag hade hoppats att den skulle göra storslam a'la POTC när det kom till franchising. Nåväl det kommer kanske. Tycker bara att det är väldigt tråkigt att den här filmen (liksom Charlie & the Chocolate Factory) föraktas av fler än som tycker om den.

Nja, jag kan tyvärr inte alls hålla med dig här, 101dalma...förlåt, Randolph. Jag har väldigt svårt att tänka mig att denna produktion i framtiden kommer att visa sig ha satt några djupare spår inom filmbranschen eller i publikens medvetanden. Inte för att den inte var bra, det håller jag med om. Men den är knappast nyskapande på något sätt, och den sticker inte ut i något avseende. Varken vad gäller scenografi, effekter, berättelse eller rollgestaltningar.

Det är en helt okej film. Men inte mer än så. Ungefär på samma sätt som Transformers eller Sweeney Todd. Bra filmer som sagt, men inget märkvärdigt på något sätt.  

Bristen på merchandise har kan hända att göra med just det faktum att en övervägande majoritet av biopubliken och recensenterna inte inte såg den som något annat än en okej film. Den saknar helt enekelt det där egenartade och speciella som lockar en majoritet av publiken till att vilja ta del av mer utöver själva filmupplevelsen.  Givetvis finns det undantag, som du själv, men överlag tror jag att den generella uppfattningen är sådan. Förutsättningarna finns helt enkelt inte för ett utvecklande av ett starkt franschise med ett tillhörande stor tmerchandiseutbud.

Tråkigt för den/de som vill ha mer, men så fungerar det tyvärr.  

 

Till toppen
Randolph_Carter View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Persona non grata

Medlem sedan: 29-september-2010
var: Arkham
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Randolph_Carter Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2010 vid 19:40
Vad jag säger/skriver och vad jag syftar på är ofta tre olika saker (ibland fler).
Den här är tillägnad dig, Emmy.
http://www.youtube.com/watch?v=z3EIxuvsWiw&feature=player_embedded
Till toppen
Randolph_Carter View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Persona non grata

Medlem sedan: 29-september-2010
var: Arkham
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Randolph_Carter Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2010 vid 19:48
Dessutom menade jag delvis franchising. Jag vill att Burton gör två stycken Stop-motion prequels. Alice's Adventures in Wonderland och Through The Looking Glass. Sedan tackar jag ju inte nej till minst en uppföljare också.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2010 vid 21:46
På tal om inget. Har nu gett denna film en andra chans. På bio tyckte jag inte så värst mycket om den. men när jag såg den här hemma igen. Så blev den bättre. Fortfarande inget märkvärdigt och ingen jättebra film, men som många har sagt innan helt OK.

 

Jag vet inte varför men filmer blir oftast bättre (Eller sämre) för mig andra gången jag ser dem. Det finns bara vissa fall då jag kan säga med en gång vad jag tyckte om en film...

Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2010 vid 22:18
Det är inte ovanligt.
Så brukar det vara för mig många gånger också. Ibland måste jag se filmen mer än en gång innan jag kan ge en riktig uppfattning om vad jag tycker om den.
Men i vissa fall så kan jag vid första glimten säga på direkten om den är bra eller dålig.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2013 vid 20:26
Wow, tre år sedan världspremiären av Burtons "Alice in Wonderland". Kan inte fatta att det gått tre år redan... Och fortfarande har ingenting nämnts om uppföljaren!? Why!?!

I och med att jag sedan förra året ser denna härliga film som en Påsk-tradition så ser jag den givetvis inte idag. Däremot så bröt jag plasten på dvd:n som innehåller de två hyffsat hyggliga tv-filmerna "Alice in Wonderland" och "Through The Looking Glass" från 1985.

Sammy Davis Jr i rollen som The Caterpillar!!!
http://www.aliceinwonderland1985.com/Cast_Cat.jpg


Ändrad av Patch - 03-mars-2013 vid 20:30
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2013 vid 11:28
För pörskan! Varför har ingen reagerat på att uppföljaren är utanonserad!? Det är ju awesome!!! Äntligen lite "nyheter"! Det mest negativa är ju att Linda "the one-hit-wonder hack" Woolverton åter står för manuset (vilket vi alla vet var första filmens största svaghet), men fan vad glad man är ändå! Givetvis är det inte Burton som står för regin (den mannen står verkligen vid sitt ord! Inga sequels för honom!) utan det är James "Mupparna" Robin vilket känns som ett ganska tryggt val.

Först nyheten om POTC V och strax efteråt Alice 2!!! Shit! 2015 kan inte komma snart nog!

Tror ni den kommer heta "Through The Looking Glass"? Produktions-titeln är för närvarande "Into The Looking Glass"...
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 1617181920>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media