Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

 Svara Svara Sida  <1 1516171819 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 22:20
Det var som tusan! Har någon hypnotiserat mig? Jag kunde svära på att jag såg Taylor i eftertexten till filmen... men så var nog inte fallet. När ändrades det på imdb?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 22:22
Jag vet inte riktigt. Otippat sent tyckte jag, fast minns inte när det var. Håller dock med om att haren var riktigt skön.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-mars-2010 vid 10:06
Han var perfekt. Man tyckte synd om honom, faktum är att man tyckte synd om de flesta av inånarna. Stackars Tweedlarna som används som underhållning precis som dvärgar och missbildade gjorde förr i tiden. "Fatboys!"
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-mars-2010 vid 18:50
Postad av Jessica Jessica skrev:

 
Jag vart mäktigt besviken på Alan Rickman som larven också. Trodde att han skulle vara underkolossalt bra, men nää.

 

Vad var det då som inte var så bra, om jag får fråga? Var larven konstig eller hade Rickman ingen inlevelse? Är bara lite nyfiken.

 

Funderar på att hyra filmen. Är den värd pengarna? Den ser ju väldigt fin och välgjord ut, men om jag inte gillar den, kan jag lämna tillbaka den med gott samvete än att den ska stå och samla damm.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-mars-2010 vid 19:29
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:


Vad var det då som inte var så bra, om jag får fråga?


Alltså, egentligen var det intye så mycket Rickman som själva larven. Mina kompisar var också besvikna på den. Vi är nämligen alla tre ganska så förtjusta i den tecknade laren, och Rickman gör honom så himla annorlunda att det för mig kändes "fel".


- jag är en bacill
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2010 vid 23:58
"Vi är nämligen alla tre ganska så förtjusta i den tecknade laren, och Rickman gör honom så himla annorlunda att det för mig kändes "fel"."

 

Hur kan det finnas något rätt eller fel angående en karaktär som tolkats över ett dussin gånger? Kom ihåg att Disney-klassikerns Kålmask är långt ifrån att vara vare sig den första eller sista versionen som gjordes och på intet sätt är den slutgiltliga The Caterpillar. Jag tycker att klassikerns Kålmask inte är slö (läs hög) nog. Jag utgår alltid efter boken snarare än Disney-klassikern som verkligen tog sig stora friheter med böckerna.

 

"Funderar på att hyra filmen. Är den värd pengarna? Den ser ju väldigt fin och välgjord ut, men om jag inte gillar den, kan jag lämna tillbaka den med gott samvete än att den ska stå och samla damm."

 

Se den på bio och köp den sedan. Jag ska gå på den för tredje gången imorgon kväll.

Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2010 vid 12:00
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Hur kan det finnas något rätt eller fel angående en karaktär som tolkats över ett dussin gånger?


Ja, nu sa jag ju inte att han ÄR fel, utan att känslan för mig blev fel. Känslor är ju ganska subjektiva, och skiljer sig självklart mellan dig och mig. En annan subjektiv sak är hur man uppfattar boken, som jag faktiskt inte tyckte var någon höjdare när jag läste den där för några år sedan. Däremot tycker jag väldigt bra om den tecknade disneyversionen av filmen (ja, frånsett två sångscener) och därmed är det från den jag utgår när jag menar att något har rätt eller fel känsla.
- jag är en bacill
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2010 vid 00:52

På ssså vis. För några timmar sedan kom jag hem efter att ha sett den för tredje gången. 3D;n var mycket uppskattad efter att ha varit utan den, den andra gången jag såg den. Det är som en drog jag inte kan få nog av. Jag önskar att jag kunde se den här filmen på bio varje fredag i resten av mitt liv.

 

Det var några fler som såg filmen idag (den sista visningsdagen i K-holm) än det var folk som såg Avatar-skräpet. Alice borde vara den succé som Katt-smurf-indian-alien-missfoster-filmen är.

Ta mig tusan, Alice är ju mer underskattad än Public Enemies förra sommaren. Vad härnäst? POTC: On Stranger Tides en ekonomisk flopp!?
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2010 vid 11:31
Vill inflika förresten. De gamla, coola, blåröda 3Dglasögonen funkar inte på nya 3dfilmer. jag provade.
- jag är en bacill
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2010 vid 12:00
Det var ju bra att veta. Tror jag.

 

Varför är ingen här och diskuterar filmen? Det är ju ändå vårens första storfilm så varför är det så dött här? Det var ju hur livat som helst i flera veckor innan premiären och nu är det mer visset än Katrineholm en lördagkväll.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2010 vid 12:27
Alla kanske inte är lita entusiastiska om denna film som du är 101. Jag har sagt mitt om denna film, vet inte vad mer jag skulle kunna säga.

Kanske finns det en logisk förklaring till att det var bra fart i denna tråd innan premiären, när ingen sett filmen. Kanske inte så många fortsatte vara så entusiastiska när de väl sett resultatet *PIK* Ermm
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2010 vid 13:31
Postad av Daniel Daniel skrev:

Alla kanske inte är lita entusiastiska om denna film som du är 101. Jag har sagt mitt om denna film, vet inte vad mer jag skulle kunna säga.

Kanske finns det en logisk förklaring till att det var bra fart i denna tråd innan premiären, när ingen sett filmen. Kanske inte så många fortsatte vara så entusiastiska när de väl sett resultatet *PIK* Ermm


*clap clap*

Ja, jag är sur på dig 101. Min kommentar om 3dbrillorna var VIKTIG!  Så jag funderade lite på att quota alla inlägg där någon inte håller med dig. Men Näääe, Du är inte värd det ; )

Alicetråd ja.

Matt Lucas <3
- jag är en bacill
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2010 vid 21:23
jag har inte sett den än så jag har inget å säga den här tråden är ju ändå en av de aktivaste nu och det är ju bra
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2010 vid 22:15
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Det var ju bra att veta. Tror jag.

 

Varför är ingen här och diskuterar filmen? Det är ju ändå vårens första storfilm så varför är det så dött här? Det var ju hur livat som helst i flera veckor innan premiären och nu är det mer visset än Katrineholm en lördagkväll.



En av anledningarna till att det inte är så kul att diskutera i denna tråden längre är kanske att du, 101 Dalmatiner är så entusiastisk och engagerad i filmen. Det är inte särskilt roligt att diskutera med dig när du känner starkt för något eftersom du då nästan verkar tro att det du säger är lag och att alla andra är dumma i huvudet.

Och förresten, jag älskade Avatar. Även om berättelsen inte är alltför originell så underhöll den mig till max från början till slut som Alice inte en kom i närheten av. Pandora kändes som en riktig värld, något jag inte ville lämna medan Wonderland var som en åkattraktion på Disney Land, det var kul så länge det varade men när turen är slut så hoppar jag mer än gärna av.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2010 vid 16:36
Jag älskar Avatar och precis som Sockerpajen säger så känns Pandora som något som faktiskt skulle kunnat existera..en riktig värld liksom. (personligen skulle jag gärna bott därXD) medans Wonderland kändes mer som..en dröm (inte attraktion enligt mig). Avatar har ju mycket mer dramatik men jag skulle aldrig påstå att det var en bättre filmupplevelse än Alice in Wonderland, och absolut inte nu efter att ha sett om den i 3DBig smile. Alice in wonderland har även mer karaktär också och mer bakrund. Plus så fick jag inte någon tv-spelskänsla när jag såg den som jag faktiskt reagerade på 3D visningen av Avatar.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2010 vid 21:37
Såg den här filmen för några veckor sen, grymt bra film. såg den i 3D naturligt vis.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2010 vid 09:07
Äntligen klar med tavlan och nästa vecka ska jag se filmen på bio YAY ^-^

http://greyretriever.deviantart.com/art/johny-depp-158803297


"avatar av fireleaming"
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2010 vid 09:26
här är en liten färgstudie på filurkatten som jag håller på att skulptera just nu

fast det blev mer chetchire kitten än chetchire cat tycker jag Approve

http://greyretriever.deviantart.com/art/chetchire-kitten-158804130

"avatar av fireleaming"
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2010 vid 23:15
Okej, det kanske är dags att säga vad jag tycker om filmen nu... 

Jag är inget stort fan av Burtons filmer egentligen. Alla hans filmer är "vackert" gjorda och de är annorlunda på ett bra sätt men ärligt talat skrämmer de mig på samma gång... 
Så jag hade inte så många förväntningar på Alice. Jag tycker filmen var bra, det var roligt att de hade gjort den som en "uppföljare" istället för att göra originalsagan igen. Och nu förstår jag hur hattmakaren kunde få så mycket marknadsföring som han fick eftersom han var med mer i filmen än vad jag trodde så det är ju en positiv överraskning. Men visst filmen var helt okej, tror att problemet ligger i att jag har börjat tröttna på alla dessa filmer som bara använder CGI och green screens genom hela filmen.. det känns ju inte som att något är äkta längre... 
Skådespelarna var bra, blev besviken på Anne Hathaway hennes rörelser var bara för mycket! och Depp funkade ju bra, men tycker mera om honom som Jack Sparrow, (fast han är allra allra bäst i "Finding Neverland") 

Vilken tråkig recension.. men jag visste inte vad jag skulle förvänta mig av filmen så blev varken postivit eller negativt överraskad. Men det var häftiga effekter och manuset funkade så jag har inget direkt att klaga på. : )

Visste ni förresten att hattmakarens dans han gör i slutet har blivit nominerad i MTV galan som "Best WT* moment" xD
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2010 vid 01:27
Jag har sett filmen (vilket jag djupt ångrar) och det finns 4 (EDIT: 5) ord som konstant poppar upp när jag tänker på den: Hjärtlös, själlös, smaklös, ooriginell, tråkig. Plus usla skådespelarprestationer, ett helt förfärligt ÄCKLIGT slut och ett övertydligt kapitalistiskt ändamål över hela produktionen. 
Jag lär inte få många med mig på det här forumet, vilket jag har lärde mig ganska snabbt. Väldigt synd, tycker jag...


Ändrad av Emmylee - 01-april-2010 vid 21:59
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2010 vid 21:40
Om man ska vara petig så var det där 5 ord Wink

Och nej, inte alltför ofta man får någon med sig på detta forumet, de allra flesta har ganska starka unika åsikter som oftast framförs på ett ganska drygt sätt (ett positivt drygt sett enligt mig som gillar rappa svar och sarkasm).

Jag tycker inte att det var usla skådespelarinsatser någonstans utan att alla gjorde det bästa med de det fått givet till sig, att sedan många karaktärer var otroligt träiga och skumma (men inte tillräckligt extasy-skumma för att passa in i Underlandet) är en annan sak.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2010 vid 21:55
Håller inte med dig, Emmylee, annat än till när det kommer till slutet. Riktigt ... finns inget ord, bara konstigt :S
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2010 vid 22:30
Att "ÄCKLIGT" är ett provocerande oklart ord i sammanhanget kan vi väl dock enas om? Slutet var lite mysko, det håller jag med om. Den beryktade dansen, uppläxningen Alice drar till med när hon kommer upp ur hålet samt "är-det-kanske-på-riktigt-allting-tänket" med larven i slutet...det kändes lite förhastat. Gillar början bäst. 

 

Måste säga att ju mer jag tänker på den här filmen...nej, fan, det är ju just det. Jag tänker inte på den här filmen. Sweeney Todd ligger ju väldigt nära att jämföra med och den tänkte jag på i princip varje dag i över ett år efter att jag sett den. Läste om den, lyssnade på musiken, nynnade i allmänhet, peppade inför dvdn osv. I fallet Alice är jag relativt blank. Tyckte filmen var bra men...ja. Skådespelarna var lååångt ifrån usla. Däremot kändes de inte fullt så engagerade som de hade kunnat vara. Kan inte sätta fingret på vad det är, och tyckte att Johnny Depp och Helena Bonham Carter var väldigt bra men i jämförelse med i Sweeney Todd känns de inte riktigt lika...ja, taggade helt enkelt.

 

Mitt intresse har alltså svalnat lite, men vill gärna se om filmen.

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2010 vid 00:27
Postad av Hades Hades skrev:

Att "ÄCKLIGT" är ett provocerande oklart ord i sammanhanget kan vi väl dock enas om? Slutet var lite mysko, det håller jag med om. Den beryktade dansen, uppläxningen Alice drar till med när hon kommer upp ur hålet samt "är-det-kanske-på-riktigt-allting-tänket" med larven i slutet...det kändes lite förhastat. Gillar början bäst. 

 

Måste säga att ju mer jag tänker på den här filmen...nej, fan, det är ju just det. Jag tänker inte på den här filmen. Sweeney Todd ligger ju väldigt nära att jämföra med och den tänkte jag på i princip varje dag i över ett år efter att jag sett den. Läste om den, lyssnade på musiken, nynnade i allmänhet, peppade inför dvdn osv. I fallet Alice är jag relativt blank. Tyckte filmen var bra men...ja. Skådespelarna var lååångt ifrån usla. Däremot kändes de inte fullt så engagerade som de hade kunnat vara. Kan inte sätta fingret på vad det är, och tyckte att Johnny Depp och Helena Bonham Carter var väldigt bra men i jämförelse med i Sweeney Todd känns de inte riktigt lika...ja, taggade helt enkelt.

 

Mitt intresse har alltså svalnat lite, men vill gärna se om filmen.



Jag mådde illa av slutet. Jag höll på att spy. Jag fick "äckelkänslor". Ett väldigt tydligt ord, om du frågar mig.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2010 vid 00:28
Now it is.
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2010 vid 00:44
Jag var lite besviken på filmen, tror jag. Jag hoppades att den skulle vara mer Burton och när den istället försökte vara mer Disney så blev det lite konstigt. Det kunde inte samspela utan krockade istället, vilket jag tycker är otroligt synd.

Precis som har framförts tidigare så var filmen för kort, det kändes lite som om allting hastades igenom och jag hade inte riktigt tid att få in alla karaktärer. Mitt största problem var dock slutet, vilket hemskt och olyckligt slut! Den stackars ensamma och olyckliga drottningen tvingades leva resten av sitt liv ensam (om man bortser från mannen som avskydde henne) och utan vänner. Under tiden som de gav henne straffet kände jag bara "men är inte det livet hon lever just nu? Vad för slags straff är det?" Jag vet att drottningen ska vara ondskefull och att alla hatade henne, men i hennes fall tror jag att rehabilitering och kärlek hade varit precis det hon behövt.
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2010 vid 23:34
Jag har inte hunnit sett den än så jag är tacksam om inte alltför mycket handling avslöjas :), jag skulle ha sett den igår, men råkade ut för ett dåligt aprilskämt och den skulle i stället visas den åttonde, gud vad arg jag blev. 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2010 vid 12:23
There's a place where the garden can take you
Through the looking glass
Find a way with the plants - they can take you
To your path
Chase away all the funny pain
Down the rabbit hole
And another world awaits behind the little door

You can go ask Alice
Just why the hatter is mad

All are welcome in wonderland
‘Till the queen screams off with your head
And life will always get twisted
When you're living it through the looking glass

There's a cat that smiles like
The crescent moon
And the caterpillar that needs a light
On top of his mushroom

You can go ask Alice
Just why the hatter is mad

All are welcome in wonderland
‘Till the queen screams off with your head
And life will always get twisted
When you're living it through

Next time you see the white rabbit run free
You might not want to follow
Lose your youth ‘cause beauty is truth
It's just harder to swallow

So go ask Alice
Why the hatter is mad
She'll turn when you see her
And laugh And laugh

All are welcome in wonderland
‘Till the queen screams off with your head
And life will always get twisted
When you're living it through the looking glass

(All are welcome in wonderland)
The looking glass
(All are welcome in wonderland)
You're living your life
(All are welcome in wonderland)
‘Till the queen, she screams, off with your head

There's a place where the garden can take you
Through the looking glass.........

                   Good bye.


Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-april-2010 vid 18:01
Bland de bästa som gjorts med koppling till Alice I Underlandet:

One pill makes you larger
And one pill makes you small
And the ones that mother gives you
Don't do anything at all
Go ask Alice
When she's ten feet tall

And if you go chasing rabbits
And you know you're going to fall
Tell 'em a hookah smoking caterpillar
Has given you the call
Call Alice
When she was just small

When men on the chessboard
Get up and tell you where to go
And you've just had some kind of mushroom
And your mind is moving low
Go ask Alice
I think she'll know

When logic and proportion
Have fallen sloppy dead
And the White Knight is talking backwards
And the Red Queen's "off with her head!"
Remember what the dormouse said:
"Feed your head
Feed your head
Feed your head"





I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2010 vid 03:01
Såg den idag på bio i 3D Smile. Den var jättebra och levde upp till mina förväntningar på det mesta förutom ett par små detaljer, med tanke på originalhistorien hade jag faktiskt väntat mig att den skulle vara grymt mer skruvad än vad den var. Den här var ju såklart skruvad och udda, men jag hade förväntat mig mer.
I 3D så var det verkligen jättehäftigt att se filmen, så det var bara bra. Som många andra har sagt så var filmen lite för kort för den enorma mängd karaktärer och handling som skulle in och det gick lite för snabbt fram. Slutet var lite udda överhuvudtaget, men jag gillar uppläxningen som alla får på slutet, den var lite kul och fjärilen var väldigt fin. 

Ändrad av Jeppe - 09-april-2010 vid 03:14
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 1516171819 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media