Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

Svara Svara Sida  <1 181920
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Status: Offline
Poäng: 209
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2018 vid 21:18
Postad av Guybrush/Threepwood Guybrush/Threepwood skrev:

Den är som bekant galet underskattad och kommer förhoppningsvis att få det erkännande den förtjänar i framtiden.

Det är högst osannolikt. Troligtvis kommer den att bli ihågkommen för det clusterfuck den är.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: -7292
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2019 vid 15:00
Idag är det nio år sedan denna ljuvliga film hade smygpremiär runtom i världen!

Tänker inte se den en sådan sunkig söndag som denna, utan det blir nog till påsk istället.

Istället tar jag nog och dammar av American McGee's grymt galna och galet grymma "Alice: Madness Returns" som jag började spela för snart tre år sedan och aldrig spelade klart (skäms).
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: -7292
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2019 vid 00:00
För 45 minuter sedan så rullade eftertexterna klart för fjortonde gången.

Jag avrundade påskhelgen med att se denna ljuvliga film.
Obeskrivligt hur mycket jag älskar den.
Miljöerna är så förbannat salivframkallande läckra. Skogen där Alice möter Chessur är nog min favorit.
Designen på karaktärerna är för mesta delen klockren. Finns ett par stycken man kan ha invändningar mot.

Handlingen är inte dålig, men den är inte heller vad Burtons tolkning borde ha varit.
En Narnia-klon är helt enkelt inte vad vi hoppades på 2007.
Men, ack så kort!
Jag glömmer jämt bort hur ynklig speltid den faktiskt har.
Den hade behövt MINST en halvtimme extra för att berätta historien på ett värdigt sätt. Helet en timme.

Musiken får mig att rysa. Ett av Elfmans bästa verk.

Något som slog mig är att om filmen gjorts idag så skulle de inte vågat låta bli att stoppa in malplacerade minoriteter i var och varannan scen. Helt sjukt vad illa det gått på de få år som passerat sedan "Alice" spelades in!

Riktigt tragiskt hur få som uppskattar en så gnistrande, känslosam, psykologisk resa mot självbefinnande.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 181920
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2019 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media