Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun II

 Svara Svara Sida  123 4>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Den Lilla Sjöjungfrun II
    Postad: 09-oktober-2004 vid 13:43
Jag tycker väldigt mycket om Den lilla sjöjungfrun II.
Speciellt Melody Ariels dotter.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2004 vid 16:55
Vet ni varför sjöjungfrun II heter Havets Hemlighet ?
Vad är det som är havets hemlighet ? Är det Melody eller ?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2004 vid 17:50
Sjöfolket, Atlantica, Ariels tidigare liv som sjöjungfru. Det är vad jag tror för Melody hålls ju borta från havet, de håller livet under vattnet som enhemlighet för att hon inte ska råka illa ut.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2004 vid 18:23
Fast den heter ju Return to the sea på engelska. Alltså tillbaka till havet.

Ändrad av stitch
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2004 vid 18:55
Fast nu var det ju den svenska titeln som hon undrade över, varför den hette som den gör. Det är ju även viktigt att inte en svensk titel eller undertitel är gripna ur luften.

Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2004 vid 18:59
Vet ni om Den lilla sjöjungfrun II kommer att släppas igen på DVD ?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2004 vid 21:15
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vet ni om Den lilla sjöjungfrun II kommer att släppas igen på DVD ?

Gissningsvis kommer den att ges ut i samband med att den första filmen (Den lilla sjöjungfrun) kommer i platinautgåva. Det kan bli hösten 2006.

Om du inte kan vänta så länge tycker jag att du ska passa på att köpa den nu medan den fortfarande går att få tag på. Den är nog på väg att gå "out of print" och kommer väl förr eller senare att ta slut helt. Men ännu finns det exemplar kvar i många butiker.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2005 vid 16:54
Vad tycker ni om de svenska rösterna ? Jag tycker att dom låter hyfsat bra.
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-mars-2005 vid 12:52

Detta är den bästa uppföljaren som jag vet, eftersom den på något sätt är så noga uträknad, så fint gjord och att den är uppföljare till den allra bästa disneyklassikern genom tiderna "Den lilla sjöjungfrun"!

Däremot uppföljaren till "Ringaren i Notre Dame", "Ringaren i Notre Dame 2" blev jag rejält besviken på. Dåligt gjord, dålig handling dåligt slut.

Någon mer än jag som tycker att "Den lilla sjöjungfrun 2: Havets Hemlighet" är den absolut bästa uppföljaren och kan mäta sig med en disneyklassiker? '

Edit: Jag flyttade denna tråd till en redan befintlig tråd om DLS II
/Daniel

 



Ändrad av Daniel
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2005 vid 16:35
Tycker filmen suger och skulle tycka det vore mkt roligare om den handlade om Ariel när hon fortfarande bodde i havet.Vet att serien finns men ändå.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
jonas83boy View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera jonas83boy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2005 vid 11:31
Jag hade inga förväntningar på denna film. Sen köpte jag den begagnad för 79 kronor. Den är helt okej. Inte lika bra som den första filmen, men den är långt ifrån en katastrof.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2005 vid 19:42
Jag tycker att de har lyckats bra med Melody både utseendemässigt och hennes personlighet hon är ju en perfekt blandning mellan Ariel Och Eric när det gäller håret. Sen är hon ju lika nyfiken som Ariel fast hon är ju nyfiken på havet och Ariel var det på det ovanför havet men det är ju samma sak de ville ju veta mer om livet fast på ett annnat ställe helt enkelt
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2005 vid 12:21

Postad av Saga Saga skrev:

Jag tycker att de har lyckats bra med Melody både utseendemässigt och hennes personlighet hon är ju en perfekt blandning mellan Ariel Och Eric när det gäller håret. Sen är hon ju lika nyfiken som Ariel fast hon är ju nyfiken på havet och Ariel var det på det ovanför havet men det är ju samma sak de ville ju veta mer om livet fast på ett annnat ställe helt enkelt

Jag tycker att de har gjort en väldigt bra personlighet till Melody. Man ser liksom vad som kommer från Ariel och vad som kommer från Eric (eller det där med Eric kanske jag ska ta tillbaks, man vet ju inte så mycket om honom...eller?)

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2005 vid 15:37
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

. Man ser liksom vad som kommer från Ariel och vad som kommer från Eric (eller det där med Eric kanske jag ska ta tillbaks, man vet ju inte så mycket om honom...eller?)

 

ja nog har hon en heldel ifrån sin mamma alltid det säger ju Sebastian oxå vid nåt tillfälle hmm Eric ja va har han för personlighet han verkar ju bestämd av sig iallafall men det är ju Ariel oxå...

Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2005 vid 22:22

Nej, hans personlighet får man inte veta så mycket om. Men Melody har hans färger. Jag syftar då på färgen på hennes hår och ögon.

Jag tycker att Morgana (heter hon så?) är en bra karaktär. Hon är faktiskt ganska lik Ursula, båda suktar efter makt tex. Fast jag tycker att rockorna (de är väl sådana hon har?) bara är löjliga, det är så uppenbart att de ska "ersätta" Ursulas ålar Kroken och Snoken.

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2005 vid 01:40
Morgana har ett stort problem som skurk, hon är inte ens i närheten av så ond som hon ger sken för att vara, hon anspelar sig för mycket på lätt humor. Hon är helt enkelt en dålig skurk, hästlängder från Ursula och skurkar som Scar, Jafar, Den Onda Fen m.f. Hon ligger mer åt Alameda Slim ("I yodel, and yodelin'... is an art...!", ...jag tror mina kanintofflor stack och gömde sig ).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2005 vid 12:22

Postad av Daniel Daniel skrev:

Morgana har ett stort problem som skurk, hon är inte ens i närheten av så ond som hon ger sken för att vara, hon anspelar sig för mycket på lätt humor. Hon är helt enkelt en dålig skurk, hästlängder från Ursula och skurkar som Scar, Jafar, Den Onda Fen m.f.

ja det stämmer ju, har inte tänkt så mycket på det faktiskt men jag tycker hon duger men skulle hon varit med i ettan istället för Ursula hade det ju inte varit så kul!

Love will be your guide
Till toppen
Nutte View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 20-november-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera Nutte Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2005 vid 18:49

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vet ni varför Sjöjungfrun II heter Havets Hemlighet?
Vad är det som är havets hemlighet? Är det Melody, eller?

De som har översatt filmtieln har nog varit smarta på sitt sätt, även om de inte direkt har översatt från "Return to the sea;" så tycker jag att "Havets hemlighet"  är ganska fyndigt. Det syfter ju, som tidigare  ovan nämnt; (se högre upp på tråden) att Ariel försöker hålla Atlantica hemligt för Melody.

Så jag tycker att denna titel är en utmärkt, genomtänkt filmtitel.

 



Ändrad av Nutte
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2005 vid 15:26
det känns som i denna filmen att man inte får någon respekt för triton vad jag tycker
kan inte riktigt sätta fingret på vad det är
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2005 vid 17:51

Postad av Ariel_ Ariel_ skrev:

det känns som i denna filmen att man inte får någon respekt för triton vad jag tycker
kan inte riktigt sätta fingret på vad det är

Vadå ingen respekt för Triton? Hur menar du då?

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2005 vid 21:24
allstå i första film så fick man intrycket att denna person ska man defentivt inte skulle jäklas med honom och i lilla sjöjungfrun II så känns han lite löjlig eller vad man kan säga
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2005 vid 15:19

Postad av Ariel_ Ariel_ skrev:

allstå i första film så fick man intrycket att denna person ska man defentivt inte skulle jäklas med honom och i lilla sjöjungfrun II så känns han lite löjlig eller vad man kan säga

Ja, det har du faktiskt rätt i! Man får inte alls intryck av att alla har samma respekt för honom som i ettan. Har inte tänkt på det förut.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2005 vid 15:31

Postad av Ariel_ Ariel_ skrev:

allstå i första film så fick man intrycket att denna person ska man defentivt inte skulle jäklas med honom och i lilla sjöjungfrun II så känns han lite löjlig eller vad man kan säga

Ja det har du ju rätt i, jag menar den scenen när Melody blir tagen av Morgana i början så verkar han ju jätte mesig han är ju inte sen att vilja ge henne treudden (om jag ej minns fel...) Men som tur är så rycker ju Ariel och Eric in! Och sen när Ariel säger att de inte längre kan ha kontakt och Melody aldrig ska få höra om Atlantica så protesterar han ju inte direkt. Vilket han mer troligt skulle ha gjort (protesterat alltså) i och med den profil/karaktär han har i ettan. Där dundrar han ju på och styr och ställer



Ändrad av Saga
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2005 vid 15:33
Nej, han bara: Jaha okej, det som ska ske, det ska ske... typ, han bara hänger med, han gör inte så mycket själv!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Fina View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Fina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2005 vid 17:23
En sak som jag har lite svårt för när det gäller denna film är att Blunder har blivit vuxen, han är ju inte lika söt som i den första och sen känns det bara konstigt, Ariel och de andra har ju inte förändrats så mycket ( förutom att Ariel är människa på heltid förstås )
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2005 vid 17:04
Varför är inte Melody rödhårig?
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2005 vid 17:16
För att hon förmodligen ärvt sin hårfärg från Eric
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2005 vid 18:39
Tycker det är dumt. Var det han som hade huvudroller i ettan eller????????????+
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2005 vid 23:28
Jamen, varför skulle hon inte kunna ärva Erics hårfärg? Det spelar väl ingen roll
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2005 vid 14:26
hon hade blivit för lik ariel då tycker jag hon ska ju
ha något från båda föräldrarna även om en inte har
huvudrollen i förra filmen
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 4>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media