Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun II

 Svara Svara Sida  <1234>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Råsacc View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 05-december-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Råsacc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2006 vid 17:29
Jag tycker hennes röst duger bra, fast ja skulle gilla den vem de än var dock
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2007 vid 17:09

Jag såg den igår, blev lite besviken på den. Historien var bra, men jag tycker kvaliten var dålig. Och Blunder som stor såg hemsk ut.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2007 vid 17:59
Tack, en till som håller med. Blunder ser hemsk ut!
 
Jag tycker själva historien har sina brister också. Ariel och Eric får ett barn. Ojj vad ville hon? Nästan samma sak som sin mamma (fast tvärtom). Och vad gjorde hon? Trotsade sina föräldrar. Och råkade i knipa. Sen kom räddningen i slutet där hon självklart hjälpte till. Hrmm...låter lite bekant med en annan film? Vilken kan det vara? Ettan kanske! Shocked
Okej ska lägga ner den ironiska rösten. Men dom kunde faktiskt ha hittat på nått bättre. Historien känns bara b.
 
Ursulas syster är förresten en rätt sorglig kopia av Ursula. Hon känns mest bara larvig. Fast värst är ändå hennes rockor eller vad det nu var, kommer inte riktigt ihåg. För dom var verkligen riktigt dåligt lika Ursulas ålar. Confused
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2007 vid 19:14
Jo, du har en poäng. Den är väldigt lik ettan och det är synd.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2007 vid 21:02
Dom kunde faktiskt ha kommit på en hel del annat. Det känns lite patetiskt att Ariels dotter vill typ samma sak som henne och att det dessutom är Ariel som förbjuder henne det! Confused
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2007 vid 13:33

Ja hon borde nog mer diskutera problemet med Melody. För isåfall hade hon kanske aldrig rymt. Visst, filmen hade inte blivit något extra om hon inte hade rymt, men å andra sidan hade inga risker bildats. Men det är ju filmen som vi vill ha, eller hur? Och tvåan är ju samma som ettan fast baklänges i Land<->Hav-problemet, som ni säger.

Till toppen
Kevlarsoul View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kevlarsoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2007 vid 19:13
Jag såg den för första gången förra helgen, tckte den var ganska usel.
Typ en av de sämsta uppföljarna jag sett.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 09:49

Visst, det är lite för lite nytänkande, och FÖR lite "leva nere i vattnet" tycker jag efter att ha tittat kritiskt på filmen. Den måste ju leva upp till namnet "Den Lilla Sjöjungfrun". Men detta till trots så tycker jag att Disney har lyckats riktigt bra.

 
Jag har länge undrat vad den halvtransparanta hinnan/kanten som de har runt midjan betyder. Någon som vet det och kan hjälpa mig i den frågan? Den frågan hade jag kanske kunnat ställa till ett annat forum men nu blev det det här. Jag hittade inget som riktigt passade annars eftersom det är en generell fråga.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 11:28
Usch, har aldrig gillat den lilla sjöjungfrun 1 med detta är jävlar enu sämre.
Hur jag orkade se klart filmen är ett under, för efter typ 15 minuter insåg jag att det var en kopia av 1:an + en överviktig Blunder.
Nej nej nej, riktigt dålig. Kass handling och inga minnesvärda sånger.
Dessutom förstår jag inte detta med att dem har en mur runt slottet, dem kan ju annars bara flytta längre inåt land?
 
Uch, 0.5/10.
En halv poäng för att det är endå disney Big%20smile
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 15:58
Visst är det en kopia fast bakvänd. Och det är skilda meningar om vad man tycker om det. Jag tycker att lite mer nytänk hade kunnat vara på sin plats men att Disney trots det har lyckats riktigt bra.
 
 
Slottet var ju platsen där Eric bodde och skulle de flytta fick ju dels de bygga ett nytt slott (förstår egentligen inte varför de ska ha ett helt slott. Men det är väl för att Eric är prins), och dels hade Ariel kommit ännu längre från sin far.
Vad gäller sångerna så tror jag att Sissel kanske hade kunnat göra dem mer minnesvärda än vad Myrra lyckades med.
Förresten, mitt betyg just nu är nog 9/10.


Ändrad av Egd som fan - 20-maj-2007 vid 15:59
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2007 vid 18:17
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Hur jag orkade se klart filmen är ett under, för efter typ 15 minuter insåg jag att det var en kopia av 1:an + en överviktig Blunder.
LOLLOL En väldigt bra beskrivning Sockerpajen! Kunde inte sagt det bättre själv. Wink
 
Fast jag är dock inte bara kritisk mot denna film. Den har sina bra sidor. Typ.....Ermm...Sebastian! "Inte barnvakta ännu en tonåring!" Big%20smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2007 vid 22:57
Jag tycker att han har en coolare röst i tvåan. Speciellt när han säger: "Jag är för gammal för sånt här." Men även det som du säger: "Inte barnvakta ännu en tonåring!". Och här på forumet har det förekommit en diskussion om Melodys ålder. Sebastian säger ju hur gammal hon är här:"Tonåring": alltså förmodligen 13+. Men det är synd att den i princip är en kopia av ettan. Hoppas trean innehåller lite mer nytänk. Ariels mor ska ju tydligen medverka. Men det hör inte till denna tråd. (Tror jag i alla fall.)
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2007 vid 22:50
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Jag tycker själva historien har sina brister också. Ariel och Eric får ett barn. Ojj vad ville hon? Nästan samma sak som sin mamma (fast tvärtom). Och vad gjorde hon? Trotsade sina föräldrar. Och råkade i knipa. Sen kom räddningen i slutet där hon självklart hjälpte till. Hrmm...låter lite bekant med en annan film? Vilken kan det vara? Ettan kanske! Shocked
Okej ska lägga ner den ironiska rösten. Men dom kunde faktiskt ha hittat på nått bättre. Historien känns bara b.
 
 
 
 
Jag tycker att många uppföljare har många likheter med sina ettor: t.ex. Lejonkungen. Men det finns säkert fler men jag kommer inte på någon nu. Den bara dök upp i huvudet.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 17:17
Har inte precis så mycket att göra så jag tänkte smita in och ge er mina fina åsikter om denna filmenLOL
Ju mer jag tittar på desto mer gillar jag den inte, försöker varje gång jag se den föröska lista ut något bra med den men antingen så skriker ja eller så gråter jah för att allt är allmänt sorgligWink Missuppfatta mig inte jag tycker inte att filmen är hemsk men bara att se och reagera på allt de har glömt av och strunar i att förklara, tex. När hunden (Max:) leker i vattnet och Ariel lutar sig mot statyn så ser man ju att muren tar slut lite längre bort... varför ska de bygga en mur då? om man bara kan gå runt den? jaja.. och Ariels systrar hur mkt e de me då? Får melody ens reda på att Ariel har systrar de är med i ½ sekund under låten ner i det stora blå.. och jag gråter ärligt jag gråter nnär Ariel säger att hon inte kan träfffa hennes far eller blunder eller någon mer... och som ni nämn tidigare Blunder? den söta lilla varelse har blivit en stor avlång pappa på 5 barn eller nåt(?)
 
Jaja.. Men jag antar att jag ser bristerna efter somn att jag ville att de n skulle handla om Ariel och inte om Melody.Ouch
 
 
En sak som jag nästan oxå började smågråta åt var att ( som jag läste på wikipedia och sedan kollade upp)
I ett serieavsnitt (Harmoni / den elaka manta) så säger Blunder: Inte ens vilda sjöhästar kan slita mig från dig.
Och i tvåan så säger Ariel - Blunder nu behöver jag din hjälp
och då säger Blunder: Inte ens vilda sjöhästar kan stoppa migCry
 
 
Det kanske är mer korrekt på engelska men ändå det var lite gulligtHeart
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2008 vid 15:02
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

 
En sak som jag nästan oxå började smågråta åt var att ( som jag läste på wikipedia och sedan kollade upp)
I ett serieavsnitt (Harmoni / den elaka manta) så säger Blunder: Inte ens vilda sjöhästar kan slita mig från dig.
Och i tvåan så säger Ariel - Blunder nu behöver jag din hjälp
och då säger Blunder: Inte ens vilda sjöhästar kan stoppa migCry
 
 
Det kanske är mer korrekt på engelska men ändå det var lite gulligtHeart
Åh någon som insett att wikipedia inte är en tillförlitlig källaWink Angående "vilda sjöhästar.." så var det faktiskt något jag också la märka till. Lite kul att de ändå hade med något från serien och inte bara kopierade ettan rakt av.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2008 vid 16:27
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Ariels systrar hur mkt e de me då? Får melody ens reda på att Ariel har systrar de är med i ½ sekund under låten ner i det stora blå...
 
Där har du en bra fråga! Varför är Ariels systrar inte med?!  och nej jag tror inte Melody får reda på nåt om dem, inget som de visar i filmen iaf.
Men i ettan så syns ju knappt systrarna nått heller så Disney tycker väl inte att dom är viktig helt enkelt...
 
Men om disney bara ville så tror jag nog de skulle kunnat hittat på en bra story till tvåan och då skulle systrarna kunnat få större roller Smile
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-februari-2008 vid 21:15
Håller med om att det är för lite sjöjungfru scener i 2an. Man borde ha fått sett Ariel som sjöjungfru mer. Vad tycker ni om färgen på Melodys fena ? Tycker dock att Ariel har finare färg på fenan i ettan än i tvåan. Likaså Kung Triton. Vad tycker ni om dvd omslaget till Sjöjungfrun 2 ? Tycker det hadde varit bättre med Ariel brevid Melody istället för Ariel uppe vid texten Den Lilla Sjöjungfrun II.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2008 vid 19:25
Håller med dig Ariel skulle inte sitta där uppe i texten som en biroll, Fast i originalomslaget sitter hon på stenen jämte Melody och håller om henne medan Kung Triton och Morgana är uppe i texten- Mycket bättre!
 
Hennes fena i originalet är guld! En blandning mellan grönt och blått, Disney var ju faktiskt tvugna att skapa en ny färg för hennes fena, som de kallade "Ariel!"LOL Och sen gjorde de den helt annorlunda. Melodys fena är väldigt vacker men hennes linne!? Vad hände med snäckskalen!?
Okej, inget slår Ariels fena den är historisk! Big%20smile
 
Usch, ne jag pallar inte denna filmen, Ariel blir satt åt sidan och hennes underbara personlighet är som bortblåst Cry Fyyy!
 
 
Om jag får för mig att titta på filmen kör jag engelsk tal, där är ju ialla fall original rösterna kvar, fast det ör inte mkt som slår Öjebos Sebastian! Haha, Så härlig röst! LOL
 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2008 vid 20:05
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Håller med dig Ariel skulle inte sitta där uppe i texten som en biroll, Fast i originalomslaget sitter hon på stenen jämte Melody och håller om henne medan Kung Triton och Morgana är uppe i texten- Mycket bättre!
 

Hennes fena i originalet är guld! En blandning mellan grönt och blått, Disney var ju faktiskt tvugna att skapa en ny färg för hennes fena, som de kallade "Ariel!"LOL Och sen gjorde de den helt annorlunda. Melodys fena är väldigt vacker men hennes linne!? Vad hände med snäckskalen!?

Okej, inget slår Ariels fena den är historisk! Big%20smile

 

Usch, ne jag pallar inte denna filmen, Ariel blir satt åt sidan och hennes underbara personlighet är som bortblåst Cry Fyyy!

 

 

Om jag får för mig att titta på filmen kör jag engelsk tal, där är ju ialla fall original rösterna kvar, fast det ör inte mkt som slår Öjebos Sebastian! Haha, Så härlig röst! LOL

 


Tycker också att denna film är bättre på engelska än på svenska.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2008 vid 15:33

Kollade på denna filmen häromdagen faktiskt och har ytteligare lite olika synpunkter.

En sak som jag tycker är lite konstig är (som om jag inte missförstod har skrivits i ett tidigare inlägg) är att om nu Morgana skulle ha tag i Melody så kan hon jue ändå inte ta sig upp på land och om den nyblivna föräldrarna hade berättat för melody anledningen till varför hon inte fick vara i havet hade hon nog med största sannolikhet inte rymt...
och vad var det där då!? Rymma ut i en båt på havet? vart hade hon tänkt att hon skulle ta vägen!? och Sebastian visste jue antagligen att hon brukade simma i vattnet varför sa han inget från början?
 
Hm, insåg att om de hade skrivit en låt till Ariel som hon skulle sjunga själv när hon precis hade blivit sjöjungfru igen tror jag att jag skulle tycka om filmen lite mer (hon sjunger jue inte så jätte mkt i "For a moment"-låten..och hon är inte särskilt bra tecknad heller för den delen:P
 
Okkeej, för att avsluta så kommer här en postitiv sak, går dageligen runt och sjunger på "Part of that world" och har lärt mig låten och melodin utan och innan och som jag upptäckte när jag såg filmen (God morgon antar att fler upptäckt det redanLOL) att i slutet efter att Melody säger "Nu kan alla vara tillsammans" och river muren går Part of that world som bakrundsmusik och själva musiken är den när Ariel egentligen sjunger "Vem ger mig stöd när jag är svag ska jag få gå i solen en dag, " och så byter melodin till sista låtenSmile Kul tycker jaa:)
 
Långt inlägg men nu är jag klar!Smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 11:10
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Melodys fena är väldigt vacker men hennes linne!? Vad hände med snäckskalen!?  
Har också funderat på det. Förstår inte riktigt varför man inte har valt att ha snäckskal som alla andra sjöjungfrur har. Om jag inte minns alldeles fel så har väl tjejen hon möter i Atlantica (som är i hennes ålder) också snäckskal? Och vi har ju sett att Ariel, även när hon var yngre hade snäckskal. För den enda anledningen jag kommer på är att det är för att hon är yngre, eller för att de helt enkelt ska understryka att hon är människa egentligen, att hon inte platsar egentligen. Men jaa, lite onödigt dock.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 12:17
Jo, alla där nere har jue snäckskal liksom, men det är väl som du säger någonting med att det ska synas att hon egentligen är människa, men ändå^^
 
Borde inte Prins Erik bli Kung Erik nu? Ja menar han är jue gift och inga föräldrar, jag har full respekt för att de inte bytte titel på honom för det hade blivit jobbigt (speciellt för de yngre kanske) men i verkligheten menar jaa?:)
 
 
 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 14:09
Eriks föräldrar existerar väl inte i ettan heller? Så rent logiskt borde han väl vara kung redan då? Att de inte finns är väl helt enkelt för att de är överflödiga skulle jag tro. De, som karaktärer, skulle inte tillföra filmen någonting. Men säger de förresten prins till Erik i tvåan? Var ett tag sedan jag såg tvåan. Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 17:57
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Eriks föräldrar existerar väl inte i ettan heller? Så rent logiskt borde han väl vara kung redan då? Att de inte finns är väl helt enkelt för att de är överflödiga skulle jag tro. De, som karaktärer, skulle inte tillföra filmen någonting. Men säger de förresten prins till Erik i tvåan? Var ett tag sedan jag såg tvåan. Tongue
 
Joo, det är sant. Och Morgana säger i slutet "åh, prins erik vill du vara med på festen vi har strålande roligt!" typ något sånt:)
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 21:00
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Eriks föräldrar existerar väl inte i ettan heller? Så rent logiskt borde han väl vara kung redan då? Att de inte finns är väl helt enkelt för att de är överflödiga skulle jag tro. De, som karaktärer, skulle inte tillföra filmen någonting. Men säger de förresten prins till Erik i tvåan? Var ett tag sedan jag såg tvåan. Tongue

 

Joo, det är sant. Och Morgana säger i slutet "åh, prins erik vill du vara med på festen vi har strålande roligt!" typ något sånt:)


Då borde ju Ariel vara drottning.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 21:38
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Eriks föräldrar existerar väl inte i ettan heller? Så rent logiskt borde han väl vara kung redan då? Att de inte finns är väl helt enkelt för att de är överflödiga skulle jag tro. De, som karaktärer, skulle inte tillföra filmen någonting. Men säger de förresten prins till Erik i tvåan? Var ett tag sedan jag såg tvåan. Tongue

 

Joo, det är sant. Och Morgana säger i slutet "åh, prins erik vill du vara med på festen vi har strålande roligt!" typ något sånt:)


Då borde ju Ariel vara drottning.
 
joo, det är det som är roligt!  Lyckat liv liksom Drottning på land och Prinsessa i havet Big%20smile


Ändrad av Emmaaa - 13-augusti-2008 vid 21:39
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2008 vid 11:57
Jag hatar den här filmen, blir bara förbannad när jag ser den. Ariel är jättefult tecknad, Har inte samma röst som i ettan och Melody är en gnällig liten unge som jag helst skulle vilja strypa. Och Morgana! Herregud, kan det bli mer patetiskt än "Ursulas syster" oooh spännande... inte.
 
Jag förstår inte att Disney ens vågade göra den här filmen!
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2008 vid 10:32
vad tyckte ni om pingvinen och valrossen som var med i filmen?
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2008 vid 13:08
Postad av spider pig spider pig skrev:

vad tyckte ni om pingvinen och valrossen som var med i filmen?


Du menar Frack och Späck ? Jag gillar inte dom så mycket. Tycker dom är rätt så fåniga.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2008 vid 23:30
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av spider pig spider pig skrev:

vad tyckte ni om pingvinen och valrossen som var med i filmen?


Du menar Frack och Späck ? Jag gillar inte dom så mycket. Tycker dom är rätt så fåniga.
Rätt så fåniga och en patetisk imitation av Timon och Pumbaa.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media