Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hitta Nemo [Uppföljare]

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2007 vid 21:49

Nej, fler uppföljare är det sista som behövs. Gör NÅGONTING orginellt för en gångs skull. Disney måste gå tillbaka till sina rötter.

Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2007 vid 13:05
Den kanske kunde heta Nemo.... någonting, och inte hitta nemo!
Som På Lilo och Stitch, den andra filmen heter ju Stitch experiment 626.
Om man gör en uppföljare av Hitta Nemo så kanske det kan hända någon med Doris eller Marwin!
Eller ännu bättre man kan göra en serie med Nemo!!
Som dem har gjort med Lilo och Stitch!!!!
Det skulle vara kul!
Eller kanske bara någon kortfilm eller något, så man får se vad som hände efteråt!!!!! Skulle inte det vara kul?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2007 vid 14:41

Marwin är ju den som har huvudrollen i Hitta Nemo.

Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2007 vid 16:24

En sak till!

Toy Storys uppföljare Toy Story 2 blev ju jätte bra!
Men när det kommer uppföljare på Disney Klassiker blir de aldrig bra!
Det betyder att det är möjligt att en uppföljare till Hitta Nemo kanske skulle kunna bli bra, man kan kanske gör en kortfilmsuppföljare av vad som hände efteråt!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2007 vid 21:12
Men vad skulle den handla om? Dead
säkert någon patetisk historia om när Nemo är tonåring och sen så kommer typ de andra akvarie fiskarna från tandläkarens akvarium och hälsar på och sedan blir det något äventyr, typ nåt sånt skit skulle det bli...


Ändrad av Sockerpajen - 18-juli-2007 vid 21:13
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2007 vid 14:17
Nej, men det kan väl vara en kortare film där man får se vad som hände med akvariefiskarna!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2007 vid 15:19
Då tycker jag det är bättre att man får fantisera ihop en egen "fortsättning" och att Disney och Pixar lägger energi på annat än uppföljare.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juli-2007 vid 18:11
Men jag sa ju att man bara kunde göra en uppföljare som kortfilm!!!!!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juli-2007 vid 19:40

Det är ju ännu mer onödigt att bara göra en kortfilm, precis som att dom bara slänger upp nått kort och inte bryr sig.

 
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2007 vid 15:22

Men varför inte en kortfilm på bara en halvtimma?

”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2007 vid 15:55
Postad av Gurra Gurra skrev:

Men varför inte en kortfilm på bara en halvtimma?




Ja varför inte. Den skulle kunna va med som extra grej på nån dvd film.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2007 vid 18:27
Äntligen nån som håller med mig!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2007 vid 20:59
Som sagt, bättre att lägga energi på nya projekt. Okej, hade det funnits en kortfilm som fortsättning på dvdn hade det vart okej, men att släppa en nu känns omotiverat. För övrigt finns det 5 (!) Hitta Nemo-relaterade trådar här på forumet. Är inte det i mesta laget..?
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 10:33
men det tar inte så lång tid att göra en liten kortfilm!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 18:19
Nej, men att bara göra en liten kortfilm och släppa den nu, tre år senare känns lite onödigt. Du borde förstå vad jag menar, så som du klagat över uppföljare i andra trådar.
Nu blev visserligen Toy Story 2 bra, men eftersom jag tycker första Toy Story är bättre än Hitta Nemo är jag lite osäker på om en "Hitta Nemo 2" skulle bli helt lyckad..
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media