Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Platina-utgåvorna!

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
LittleStarJenny View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LittleStarJenny Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Platina-utgåvorna!
    Postad: 05-maj-2008 vid 21:49
Hade en fundering och eftersom jag inte hittade det någonstans så kanske någon är beredd att svara på det här.
I platinautgåvorna kan man välja "orignal dubbningen" där eller den dubbningen som kom innan den senaste omdubbningen?
Eller kan man få tag på det ljudspår jag är på jakt efter?! T.ex till Dumbo och Alice i underlandet?
 
Jag är mkt tacksam för ett svar! Clap
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2008 vid 08:31
Dumbo och Alice i Underlandet tillhör inte platinaserien.

Men för att svara på din fråga: Nej, man kan inte välja olika svenska dubbningar. Platinautgåva eller ej spelar ingen roll! Däremot kan man välja att höra det engelska originalljudspåret.

Vill du ha tag på de äldre svenska dubbningarna av Dumbo och Alice i Underlandet får du försöka få tag på gamla VHS-utgåvor.

1991 års VHS-utgåva av Dumbo innehåller 1972 års dubbning. Originaldubbningen från 1946 har aldrig getts ut på video.

1990 års VHS-utgåva av Alice i Underlandet innehåller 1951 års originaldubbning.

Du kan se här hur omslagen ser ut om du vill ge dig ut och leta:
http://disneyania.tonakaistudio.com/filmer/dumbo.htm
http://disneyania.tonakaistudio.com/filmer/aliceiunderlandet.htm

Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media