Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Aladdin

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Aladdin
    Postad: 07-april-2008 vid 19:25
Tycker mycket om denna serie. Den är rolig och underhållande. Vad tycker ni ?

Ändrad av disney_girl - 12-april-2008 vid 14:06
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2008 vid 23:25
Den har helt klart sina ljusa stunder. Anden är ju aldrig tråkig och Iago rockar. Skurkarna är ofta underhållande, Abis Mal, Mechanicles (stavning?) och bäst av alla Mozenrath. En av de bästa disney-serierna som bygger på en disneyklassiker, inget snack om saken.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2008 vid 10:05
Det serien lider mest av är väl, som i många andra fall, animationen. Såg ett avsnitt ganska nära inpå originalfilmen och det var ju nästan obehagligt att se på.
Så, serien är ingen favorit men det kunde ha varit värre.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2008 vid 11:14

Då är ju bästa medicinen att slänga ett öga på Kim Possible och Brandy & Herr Morris så är ju Aladdin som en picasso.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2008 vid 11:58
Du kan inte på allvar jämföra animationen mellan Aladdin och Kim Possible. Det är två skilde tecknarstilar. och oavsätt vad man tycker är fult eller inte fult så har det ingenting med hur väl animerat det är. och då skulle Kim Possible vara bra animerad i sin stil, men Aladdin, om man jämför med originalfilmen och senare tv-serier med samma stil som Quack Pack, så håller jag med Hades att Aladdin är riktigt hemsk ibland, både i tecknandet och animation.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2008 vid 19:39
Jag har två av vhs filmerna. Räddaren i Nöden samt Fördömda Skatter. Har för mig att det finns fler. Ni som har dom. Vilka har ni/sett ?
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2008 vid 19:52
Om jag skulle välja för animation mellan Aladdin och Kim Possible så blir det Kim Possible.
Ny generation, ny animation, nya serier.
Nya serier brukar va alltmer populära än gamla serier genom tiderna.
Visst gillar ju många Aladdin ännu idag men jag tror nog att Kim Possible är mer omtyckt än Aladdin för att den är ny animerad.
Om Aladdin har ju så mycket uppmärksamhet idag skulle det komma ännu mer filmer med honom och hans vänner men det gjorde bara tre filmer
(originalfilmen och två uppföljare).
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2008 vid 21:01
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Om Aladdin har ju så mycket uppmärksamhet idag skulle det komma ännu mer filmer med honom och hans vänner men det gjorde bara tre filmer (originalfilmen och två uppföljare).


Så behöver det inte alls vara, och så är det inte heller anser jag. Man kan inte mäta filmer i uppmärksamhet (?!), det är bara dumt. Att Man inte Gör fler uppföljare till Aladdin är att allt har ett slut. Aladdin för över 15 år sedan, men liksom de flesta andra Disney klassiker så är den tidlös och vare ny generation uppskattar dem. Kim Possible är visserligen någorlunda nytt det med, men liksom allt annat så fasar populariteten ut med åren (jag säger dock inte att den upphör). Tv-serien Aladdin har nog fasat ut ganska mycket sedan den hade premiär första gången, men originalfilmen kommer helt klart hålla sig populär i det långa loppet. och att man inte gör fler uppföljare till Aladdin ska man väl bara vara tacksam för...
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2008 vid 07:34
"Du kan inte på allvar jämföra animationen mellan Aladdin och Kim Possible. Det är två skilde tecknarstilar."
 
Jo, allvarligt. Jag är så allergisk mot den så kallade stilen Kim Possible är tecknad i så jag kallar den för "en fult tecknad serie", ingenting annat. Men det är bara jag. Aladdin har aldrig stört mig. Vissa avsnitt är snygga (och mörka) medan andra känns mer billiga.
Jafars Återkomst är en av de få uppföljarna jag älskar.  Tredje filmen hade blivit bra om de hade hållt sig till originalidén om att Mozenrath skulle visa sig vara Aladdins bror. Men röstskådespelaren dog och de kände att de inte kunde göra filmen utan den enda riktiga Mozenrath.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2008 vid 08:06
Man kan inte va allergisk mot en animerad stil.
Då är du bara knäpp.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2008 vid 09:12
I know you are but what am I?
Nej, men allvarligt. Om du tar saker så bokstavligt är det du som är knäpp.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2008 vid 09:50
Det går inte att jämföra animationen mellan Aladdin och Kim Possible som Daniel sa.
Man kan va allergisk mot pollen men att va allergisk mot en tecknarstil det var det dummaste jag har nånsin har hört.
Kan du inte komma på nåt bättre du?
Om du hade nån ande precis som Aladdin har, vad skulle du önska då från honom?


Ändrad av storhe5 - 17-april-2008 vid 09:52
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2008 vid 12:18
Hm, vad jag skulle önska mig... Jag vet! Ett högre IQ till dig. Se bara här: "men att va allergisk mot en tecknarstil det var det dummaste jag har nånsin har hört."
 
Det var det dummaste jag någonsin har hört. Du har aldrig hört talas om något som kallas "att överdriva", man menar inte alltid exakt vad man säger, som t.ex: "du är ju blind som en fladdermus" om någon inte ser saken han letar efter som ligger precis framför honom, då menar ju inte den som säger det att personen i fråga faktiskt ÄR blind!? F*n att man ska behöva förklara sånt här för vuxna människor. Pinsamt.

Och enligt min åsikt går det att jämföra dessa seriers animation i och med att jag tycker att Kim Possible är en fult tecknad serie oavsett om den har sin helt egna stil. Exempel: Ett Småkryps Liv = Snygg animation. Antz = Urful animation.
 
Och varför måste du göra VARJE tråd till en diskussion om Kim Possible suger eller inte. Jag nämnde bara den skräpserien när animationen i den här SERIEN SOM TRÅDEN HANDLAR OM kom på tal. Kan du släppa KP någon gång så man kan börja snacka om serien Aladdin på den här tråden. PLEASE!
 
 


Ändrad av 101dalmatiner - 17-april-2008 vid 12:20
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2008 vid 13:23
Om jag får va ärlig så har ju Aladdin ganska bra animation men KP har ju mer finare stil enligt mig.
Du nämde förut Mozenrath.
Han var ju med i vissa avsnitt av serien ju men det är en sak jag undrar över.
Varför skulle han va Aladdins bror?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2008 vid 15:50
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Och enligt min åsikt går det att jämföra dessa seriers animation i och med att jag tycker att Kim Possible är en fult tecknad serie oavsett om den har sin helt egna stil. Exempel: Ett Småkryps Liv = Snygg animation. Antz = Urful animation.


Jag tror inte du förstår. Animation och stil är INTE samma sak. Animation är att få "döda" saker att röra på sig, som bilder i en animerad film. Det spelar ingen roll vad teckningarna har för stil, den kan var snygg och detaljerade teckningar, men kan ändå vara dåligt animerad. Tex. kan uppfattas ryckig och stel med dåliga övergångar mellan keyframes. Samtidigt som en animation med enklare design som dessutom skulle kunna uppfattas som bedrövligt ful, men den kan ha mycket mjukare animation med mer liv och känsla i sina rörelser.

Både Ett småkryps liv och Antz är ypperligt bra animerade, sedan vilken man tycker har den snyggaste stilen är en helt annan sak. och då Aladdin och Kim Possible är så vitt skilda stilar så anser jag att det är svårt att jämföra animationen i dessa. Aladdin är mer proportionsenligt med verkligheten än vad Kim Possible som är mer karikatyrartad. Då skulle man kunna säga att Aladdin är bättre ur den synvinkeln. Men med tanke på att det skiljer sig ganska många år mellan dessa och så har animatörerna och tekniken blivit bra mycket bättre, vilket man tydligt kan se i att Kim Possible har en Animation som är mer livfull i mitt tycke (jämfört med Tv-serien och inte Aladdin filmen)  Så det är vad jag menar att man kan inte riktigt jämföra dessa i Animation.

Jag vill inte höra något mer om hur dumma ni anser att den andra är, kan ni inte skriva utan att använda glåpord titt som tätt, så avstå från att skriva överhuvudtaget. Räkna till 10 långsamt och krama en kudde istället.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2008 vid 21:11

Okej, animation och stil, vitt åtskilda saker. Check. Men även om jag uttryckte mig klumpigt så är hela den här diskussionen fortfarande ganska onödig. Jag tycker bara Aladdin är en snyggare serie, kanske inte snyggare animerad men i stil än KP som i mina ögon är en ful serie, därav jämförelsen, punkt slut. Sedan var det ju Storhe5 som började med det sedvanliga: det är bra, det är dåligt bla bla bla.

"Jag har två av vhs filmerna. Räddaren i Nöden samt Fördömda Skatter. Har för mig att det finns fler. Ni som har dom. Vilka har ni/sett?"
 
Den enda jag äger är Anden i Flaskan. Jag tror det bara finns tre whs-filmer. Jag hyrde de andra två när jag var liten. Fanns mycket bättre avsnitt på dem än på min tyvärr.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2008 vid 08:53
Det är ju korkat att jämföra dessa i Animation.
Och det stämmer faktiskt att det fanns bara tre VHS-filmer med Aladdin-serien men just nu håller VHS på att försvinna.
Det är DVD som gäller nu för tiden och Blu-ray och HD-DVD håller också på att vara inne nu för tiden.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2008 vid 11:10
Jag ser inget korkat i det i och med att jag och flera jag känner lätt skulle välja KP om någon frågade vilken av dessa serier som faktiskt är ful.

Ändrad av 101dalmatiner - 06-maj-2008 vid 11:10
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2008 vid 11:37
Jag tror inte att du hade tänkt på att det kan finnas också många som tycker att Aladdin är ful animerad.
Kanske.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2008 vid 12:17

Ge er nu... Inga mer jämförelser nu. Prata om Aladdin som tv-serie, inget annat!

Annars sätter jag mustasch på eran Avatar!
 
^_^



Ändrad av Daniel - 06-maj-2008 vid 12:17
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2008 vid 20:19
Jag brukade se på den när jag var liten så man blir väldigt nostalgisk.. Men annars är jag inte säker på jag skulle tycka att den var lika bra, men ser inte på den ofta ändå..
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2008 vid 20:26
Hoppas hela serien släpps på dvd. Vissa avsnitt finns på Prinsess sagor vol 1 samt vol 2. Hoppas vol 3 kommer.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2008 vid 23:08
Jag skulle köpa den utan att blinka om den släpptes på dvd. Finns så många avsnitt man kan se hur många gånger som helst.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2008 vid 12:49

jag gillar verkligen serien. tycker den är bra tecknad och väldigt mysigt gjord på nått sätt(= jag tycker dom har hittat på många bra handlingar i avsnitten.Smile

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2008 vid 15:31
Du har rätt, Mimmi. Det är ofta bra och ibland till och med smarta handlingar i serien, oftare än onödiga och dumma i alla fall.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2008 vid 20:58
Har alltid gillat Aladdin som tv-serie,  på något sätt. heheee, att de fått med alla rösterna ( utom Jasmine) är ett sånt stort +!
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 15:49
Stämmer in i det som sagts, det är ofta bra handlingar på avsnitten vilket höjer mycket. Somliga andra serier har ju en tendens att hela tiden ha "samma avsnitt" som inte leder något vart. Men här är det ju faktiskt riktigt bra handlingar ibland. Sedan är det ju en annan historia med hur själva serien ser ut, det är nästan så man gråter om man jämför med filmen.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 16:23
Enligt min mening ska man akta sig för att jämföra Disney-filmer och Disney-serier. Blir mycket bekvämare så.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 16:25
Jo det är ju iof sant. När man ändå är inne på det så kan man försöka att inte jämföra äldre disneyserier med nyare också, det kan ju nämligen också bli väldigt frustrerande. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 16:43
Haha. Too true. Jag får magsår när jag gör det. Med några VÄLDIGT få undantag. Lilo & Stitch går att se på utan att spy men är rätt så tjatig. Jag har i och för sig inte sett filmen.
Och Kejsarens Nya Skola som i det väldigt tunna utbudet är en av 2000-talets bästa tecknade serier hittills och definitivt Disneys ända riktigt bra och roliga serie på jag vet inte... tio år?
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media