Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Aladdin

 Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2008 vid 22:23
Postad av Daniel Daniel skrev:

Jag betvivlar att det där är ett officiellt omslag. Det är alldeles för många element på den som saknas. Till exempel © Disney (de är väldigt noga med det) och Disney DVD-loggan, varningstext och övrig information om innehållet.


Det håller jag med om. Samt att... tja, det finns bara bilder ifrån signaturmeoldin i rutorna på baksidan. Jag vet inte riktigt varför det skulle vara en faktor, men det känns som att det borde ha funnits lite fler screenshots att välja på...


Ändrad av Akeruru - 22-augusti-2008 vid 22:24
Save 2D-animation!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2008 vid 14:02
Det vore kul om hela serien släpptes på dvd. Istället för att ge ut ströavsnitt. Te.x Prinsess Sagor vol 1 och 2. Det finns även avsnitt på Prinsess Partyfilmerna vol 1 och 2. Jag har dom filmerna import från England.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2008 vid 19:25
Postad av Daniel Daniel skrev:

Jag betvivlar att det där är ett officiellt omslag. Det är alldeles för många element på den som saknas. Till exempel © Disney (de är väldigt noga med det) och Disney DVD-loggan, varningstext och övrig information om innehållet.

Ja, det där är en typisk piratutgåva. Sånt ska man absolut inte köpa. Då stödjer man organiserad brottslighet.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2008 vid 10:05
Haha. Varför inte? Bättre att stödja organiserad brottslighet än att stödja organiserad passivitet. Det kanske lär de att folk vill köpa alla avsnitten i en sjysst box.

Ändrad av 101dalmatiner - 24-augusti-2008 vid 10:06
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2008 vid 06:43
Här står det mer om serien.   


http://sv.wikipedia.org/wiki/Aladdin_(TV-serie)

En del avsnitt har även getts ut på vhs under titteln Jasmin. Nån som sett dom vhs utgåvorna ?

Ändrad av disney_girl - 25-augusti-2008 vid 06:45
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2008 vid 06:48
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Den har helt klart sina ljusa stunder. Anden är ju aldrig tråkig och Iago rockar. Skurkarna är ofta underhållande, Abis Mal, Mechanicles (stavning?) och bäst av alla Mozenrath. En av de bästa disney-serierna som bygger på en disneyklassiker, inget snack om saken.


Håller med dig 101 Dalmatiner. Denna serie är mycket bra. Skurken Abis Mal är min favorit skurk.
Till toppen
beciell View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-januari-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera beciell Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2009 vid 03:15

(tråden är ju iofs väldigt inaktiv, men iallafall...)

Aladdin är min absoluta favoritserie, jag bara totalälskar den. Tycker verkligen att man borde släppa den på dvd. Om inte annat så skulle väl SVT kunna börja visa den igen, så man kan spela in alla avsnitt, hehe.

Men bästa karaktären i Aladdin tror jag nog är Jago, just för att han är som han är, lite lätt elak och galen i skatter, haha. (Jag är lite lätt värdelös på att motivera vad jag tycker och tänker...)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2009 vid 18:39
Det ska finnas filmer som heter Jasmin på vhs. Med avnitt också. Sett dom ?
Till toppen
beciell View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-januari-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera beciell Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2009 vid 23:23
Jag har en DVD som heter Jasmins Förtrollade Äventyr, på vilken det finns 3 avsnitt; Elementärt min kära Jasmin, Ondskans Lustgård och En Orättvis Värld.
Sen vet jag inte om det finns fler...
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2009 vid 10:32
Postad av beciell beciell skrev:

Jag har en DVD som heter Jasmins Förtrollade Äventyr, på vilken det finns 3 avsnitt; Elementärt min kära Jasmin, Ondskans Lustgård och En Orättvis Värld.
Sen vet jag inte om det finns fler...


Den filmen har jag också. Den är riktigt bra. Jag har även Enchanted Tales. Med Jasmine och Törnrosa.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2009 vid 14:03
Varför gör inte Disney mer serier i stil med just Aladdin? En bra mix av humor och action. Att det ska vara så svårt i dagens läge att producera en tv-serie som inte är rakt igenom usel.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2009 vid 19:58
I dag så köpte jag Aladdin - Rökridåer. Med avsnitten

Vem Vill Grunda På Lösan Sand

Imse Vimse Spindel

Rökridåer


Till toppen
Elvis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 25-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Elvis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2009 vid 02:06
Du vill möjligtvis inte sälja "Rökridåer" nu? Tongue
The king is dead, long live the king.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2009 vid 10:27
Postad av Elvis Elvis skrev:

Du vill möjligtvis inte sälja "Rökridåer" nu? Tongue


Nej, absolut inte. Men du kan ju testa med att leta efter den på Blocket. Eller du kan ju testa med tradera. Kolla gärna in loppmarknader. Det är mina tips. Om du vill leta efter den filmen.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2011 vid 05:36
Hoppas SVT sänder Aladdin efter Den Lilla Sjöjungfrun   
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2012 vid 19:02
Hittade många avsnitt på svenska på youtube. Ang Jasmine så gillar jag hennes rosa kläder i avsnittet Ondskans lustgård. Ser ut som den hon har i första filmen fast rosa.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2013 vid 15:41
Jag gillar avsnitten med Mozenrath. Har sett en del på youtube. Mozenraths vind schakal är ett av mina favorit avsnitt. Hur många avsnitt med Mozenrath finns det ? Vilka avsnitt är era favoriter ?
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2013 vid 17:47
Visste du att det var planerat att Mozenrath skulle visa sig vara Aladdins äldre bror?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2013 vid 20:00
Postad av Jigsaw Jigsaw skrev:

Visste du att det var planerat att Mozenrath skulle visa sig vara Aladdins äldre bror?


Nej,det visste jag inte.Var har du hört det ?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2014 vid 17:12
Hela serien finns på dreamfilm.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2017 vid 15:28
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Jigsaw Jigsaw skrev:

Visste du att det var planerat att Mozenrath skulle visa sig vara Aladdins äldre bror?
 

Nej,det visste jag inte.Var har du hört det ?


Ojojoj... det var länge sedan redan för fyra år sedan när du frågade mig det. Kan ha varit på imdb's forum som jag läste det. Att Mozenrath var tänkt att vara med i "King of Thieves" och att det där skulle framkommit att han och Aladdin är bröder. Men röstskådespelaren som spelade Mozenrath dog och på klassiskt Disney-manér dog karaktären med sin skådespelare (se King Louie, Yzma, Sarabi etc.).
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 18:23
Introt är världsklass enligt mig.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media