Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Aladdin

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 17:30
Har nog inte sett Lilo & Stitch faktiskt, enbart sett filmen som jag minns att jag tyckte var helt okej. Har dock blivit att jag har undvikit serien efter att ha sett introt, som då är det enda jag sett av ett avsnitt. Men det låter som att man faktiskt skulle kunna se ett avsnitt utan att använda kräkpåse alltså?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 17:59
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Haha. Too true. Jag får magsår när jag gör det. Med några VÄLDIGT få undantag. Lilo & Stitch går att se på utan att spy men är rätt så tjatig. Jag har i och för sig inte sett filmen.
Och Kejsarens Nya Skola som i det väldigt tunna utbudet är en av 2000-talets bästa tecknade serier hittills och definitivt Disneys ända riktigt bra och roliga serie på jag vet inte... tio år?
 
rolig? ja men stilen den är i gör mig spyfärdigConfused
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 19:28
Den bevisar att utseendet bara är hälften så viktigt som innehållet.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2008 vid 19:32
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Den bevisar att utseendet bara är hälften så viktigt som innehållet.
 
hmm, bra sagtSmile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2008 vid 19:46
Nån som kommer ihåg ett avsnitt som handlar om Att Jasmine och Aladdin förvandlas till ormar. Vet ni vad det avsnittet heter ?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2008 vid 21:54
Jag har hört talas om det men aldrig sett det, tyvärr vet jag heller inte namnet på det.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2008 vid 15:27
Köpte filmen med titteln Anden i flaskan i dag. Hittade den på loppis.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2008 vid 13:20
Gött mos. Första avsnittet är sådär, andra är riktigt bra och tredje är suveränt om än väldig deprimerande (ja, ni hörde rätt).

Ändrad av 101dalmatiner - 26-maj-2008 vid 13:20
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2008 vid 19:34
Har nu tre av vhs filmerna. Ska skaffa filmen Rökridåer. Om jag får tag på den.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2008 vid 21:25
Hur många finns det? Jag hade för mig att det bara fanns tre.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2008 vid 07:11
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Hur många finns det? Jag hade för mig att det bara fanns tre.


Har för mig att det finns fyra vhs filmer.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2008 vid 18:06
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Gött mos. Första avsnittet är sådär, andra är riktigt bra och tredje är suveränt om än väldig deprimerande (ja, ni hörde rätt).


Har du också dessa filmer ? Vilka avsnitt gillar du ?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2008 vid 20:28
Jag har bara anden i flaskan, men jag har sett (hyrt) två av de andra. Jag gillar som sagt andra avsnittet (Koloss på Lerfötter) och "Ödets Sand".
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2008 vid 21:51
Jag älskar avsnittet Lerkoloss på fötter samt avsnittet med demonen som vill gifta sig med Jasmine. Aladdin ger henne ett halsband. Och släpper lös en demon. Det är nog med på filmen Räddaren i Nöden.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2008 vid 04:05
Ja det är det, minns att jag hyrde dem någon gång i mitten på 90-talet. Men det är avsnitt som TD visar regelbundet.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2008 vid 10:43
Det avsnittet heter Livets Krydda. Avsnittet Fjäderväder är också mycket bra.Hittade filmerna på Loppisar. Hoppas serien visas på svt igen framöver. Gillar även avsnitten Elemäntär Min Kära Jasmine och Bad Moon Rising. Aladdin och Jasmine ska muntra upp nån kung. Och vädret ändras efter hans humör. Samt avsnittet då Sadira byter plats med Jasmine. (Det avsnittet har jag på dvdn Princess Party Vol 2) Jag har även dvdn Jasmines Förtrollande Äventyr. Med Avsnitten Elementär Min Kära Jasmine, Ondskans Lustgård och En Orättvis värld.

Ändrad av disney_girl - 08-juni-2008 vid 10:50
Till toppen
CADPIG View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 08-juni-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera CADPIG Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2008 vid 22:30
Yes, en av dem bättre serierna.

Har sett dem flesta avsnitten och det mest klassiska för mej är när dem är i öknen och senare kommer till "lerlandet" via proppen. Någon kanske vet vilket jag menar.

OBS: har inte läst igenom alla svar i tråden.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2008 vid 22:42
"Koloss på Lerfötter", nämnde det några inlägg upp och det avsnittet finns med på WHS-kastetten "Anden i Flaskan".
Till toppen
CADPIG View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 08-juni-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera CADPIG Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2008 vid 21:24
Just så. Det är klassiskt!

På tal om ingeting är ju favoritkaraktären Anden.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2008 vid 23:45
Haha, vem skulle det annars vara? Särskilt när han förvandlar sig till en viss liten blå krabba....
Till toppen
CADPIG View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 08-juni-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera CADPIG Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2008 vid 14:25
Jago kanske? Wink

Haha, ja.
En av favoritscenerna!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2008 vid 14:34
Ja, Anden är rolig. När han blir ett bord i Lerkoloss På Lerfötter. Oasen dom kommer till i början är fin.
Till toppen
CADPIG View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 08-juni-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera CADPIG Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2008 vid 17:15
Japp, blir alltid sugen att bada när jag ser den scenen.  
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2008 vid 12:50
Är det bra avsnitt på VHS bandet Rökridåer ? (Om ni har den)
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2008 vid 14:34
Har den inte, och visste ärligt talat inte om att det fanns en film med den titeln.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2008 vid 15:49
jag älskar Elementär Min Kära Jasmine när anden ska vara sherloch holms skrattar varje gångWink
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2008 vid 19:48
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Har den inte, och visste ärligt talat inte om att det fanns en film med den titeln.


Jo, det finns en tv serie film på vhs med den titteln. Men jag vet inte om det är bra avsnitt på den.

Ändrad av disney_girl - 22-augusti-2008 vid 06:06
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2008 vid 06:19
Hela serien på dvd


http://i1.iofferphoto.com/img/item/509/606/46/aladdin-dvd1sm.jpg




Ändrad av Proximus - 22-augusti-2008 vid 10:40
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2008 vid 18:08
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Hela serien på dvd


http://i1.iofferphoto.com/img/item/509/606/46/aladdin-dvd1sm.jpg


Var finns den att köpa? Svenskt tal?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2008 vid 21:45
Jag betvivlar att det där är ett officiellt omslag. Det är alldeles för många element på den som saknas. Till exempel © Disney (de är väldigt noga med det) och Disney DVD-loggan, varningstext och övrig information om innehållet.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media