Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alla disneyfilmer

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
DisneyEmma View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 24-februari-2008
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera DisneyEmma Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Alla disneyfilmer
    Postad: 24-februari-2008 vid 21:04
Jag undrar om någon vem om alla klassiker kommer att komma i en samlad svenskbox någon gång i framtiden?
Finns en box med alla disneyfilmer Disney 100 Years Of Magic 132 DVD Limited Edition Metal Box.Vet någon om den kommer i svenskutgåva? eller om den finns redan?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2008 vid 11:04
Det är inte troligt att det kommer någon samlingsbox med alla klassikerna, varken i Sverige eller någon annanstans.

Den boxen som du pratar om är en asiatisk piratutgåva.

Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-februari-2008 vid 14:13
Om det nu, rent hypotetiskt, skulle komma någon sådan box så tror jag inte att så väldigt många skulle köpa någon sådan p.g.a. priset. Och jag skulle tippa i så fall att de som är så pass Disneyintresserade redan har de flesta filmerna.
(Lite luddigt nu men hoppas ni förstår vad jag menar).
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2008 vid 21:10
det finns väll Disney treasures? men inte på svenska jag har den boxen.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2009 vid 10:22
Varför finns inte mina vänner tiger och nalle puh,musses klubbhus,higglistans hjältar eller små einsteins på vhs och varför finns inte nya äventyr med nalle puh,quack pack eller lilla djungelboken på dvd.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2009 vid 11:14
Svar på första frågan:
VHS är ett förlegat format. Det är inte många filmdistributörer som fortfarande ger ut filmer på VHS. Idag är det DVD och Blu-ray som är de regerande formaten.

Svar på andra frågan:
Detta är bara en spekulation, men jag tror att Disney anser att intresset för dessa serier på den svenska marknaden är för liten.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2009 vid 16:45
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Varför finns inte mina vänner tiger och nalle puh,musses klubbhus,higglistans hjältar eller små einsteins på vhs och varför finns inte nya äventyr med nalle puh,quack pack eller lilla djungelboken på dvd.

Nya äventyr med Nalle Puh finns på DVD. Uppskattningsvis har väl ungefär hälften av avsnitten getts ut. Se den här sidan för information om vilka utgåvor som finns:
http://disneyania.tonakaistudio.com/diverse/nallepuh.php

Ett avsnitt av Quack Pack har getts ut på DVD i Sverige:
http://disneyania.tonakaistudio.com/filmer/aentligenjullov.htm
Dessutom finns en DVD med tre avsnitt utgiven i USA.

Det har nyligen getts ut en DVD med tre avsnitt av Lilla Djungelboken i England. Det är tänkbart att den även kommer i Sverige så småningom. Ha tålamod!


Ändrad av Anders M Olsson - 20-april-2009 vid 07:43
Till toppen
Ilovedisney View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar
Fett bannad asså

Medlem sedan: 21-november-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Ilovedisney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2009 vid 17:28
Jag tycker faktist att disneys filmer har blivit så överdrivna nu. t.ex. "up" den är sååå himla överdriven så att det inte kan vara sant. Jag älskar dom gamla klassikerna. Min absoluta favorit är förstås lejonkungen 1, 2 & 3 jag hoppas verkligen att den 4:de kommer också jag lovar att jag skulle se den typ 10-20 gånger om på premiären.

eller typ miljarder gånger miljarder gånger.

AdminEdit: inlägg ihopslagna


Ändrad av Daniel - 21-november-2009 vid 18:09
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2009 vid 17:46
Oookej... Vad har det med saken att göra?

 

"Varför finns inte mina vänner tiger och nalle puh,musses klubbhus,higglistans hjältar eller små einsteins på vhs"

 

Varför frågar du så mycket konstigt?

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2009 vid 19:55
Postad av Ilovedisney Ilovedisney skrev:

Jag tycker faktist att disneys filmer har blivit så överdrivna nu. t.ex. "up" den är sååå himla överdriven så att det inte kan vara sant. Jag älskar dom gamla klassikerna. Min absoluta favorit är förstås lejonkungen 1, 2 & 3 jag hoppas verkligen att den 4:de kommer också jag lovar att jag skulle se den typ 10-20 gånger om på premiären.

eller typ miljarder gånger miljarder gånger.

AdminEdit: inlägg ihopslagna

Okej, nu får du gärna förklara lite. Vad menar du exakt med att Upp är överdriven? På vilket sett? För att det är ett flygande hus eller vad? För jag tycker det är en otrolig film om kärlek och vänskap och äventyr, mycket känsla bakom de overkliga händelserna och roliga karaktärerna.

Och angående Lejonkungen 4, över min döda kropp alltså. För det första tror jag inte att den (om den mot förmodan skulle göras) skulle visas på bio, inte så vanligt att uppföljare gör det.

Och en liten grej bara, hur kan man se en film mer än en gång på premiären? Premiären är ju första visningen av filmen och det finns det bara en av.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Ilovedisney View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar
Fett bannad asså

Medlem sedan: 21-november-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Ilovedisney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2009 vid 12:14
du vet man kan se den flera gånger efter varann, föresten tycker jag att den är överdriven för att aa t.ex. ballonger lyfter upp ett hus på typ 20t och hur får man plats med alla i skorstenen, dom skulle även spricka innan dom ens hade lyfts enda upp -.-. föresten är Lejonkungen min allra favorit ingen kan mäta sig med lejonkungen 1. Upp finns det över 1000 olika saker som är överdrivna....

dom finns ju på disney channel men lejonkungen, kalle anka, musse pigg alla dom där kommer aldrig något mer på film känns det som. och snart kommer ju den där JÄVLA ANNA ANKA TA ÖVER DEN PLATEN DUM JÖNSAR!!!

de e det att jag bli sur för att dom inte använder dom gamla disney klassikerna om walter disney fanns nu skulle han inte göra sådana filmer -.-


AdminEdit: inlägg ihopslagna.. igen Läs reglerna: Kap 1 § 3


Ändrad av Proximus - 24-november-2009 vid 18:35
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2009 vid 14:25
Och Lejonkungen har inget överdrivet i sig då? Helt "normalt" att lejon kan prata och är vänner med vårtsvin?

Ingen av Disneys filmer (varken före eller efter Walts tid) är till 100 % verklighetstrogna. Det är ju en del av charmen, att det är underbara berättelser eller sagor som man kan fly till när man känner för det.

Vad menar du med att "använda de gamla klassikerna"? De finns ju redan, det är väl ingen idé med att teckna nya utgåvor av dem?

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Ilovedisney View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar
Fett bannad asså

Medlem sedan: 21-november-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Ilovedisney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2009 vid 16:53

du vet.... -.- kalle anka t.ex har inte gjort en film på mer än 8år -.- medans nya filmer av disney kommer in flödande när jag menar gamla klassiker mendar jag att det ska bli från gamla klassiker till nya klassiker... lejonkungen är iallafall mer verklighetstrogen -.-. har ni ens hört om anna anka eller? om disney försvinner på julafton finns det ju faan inte något kalle anka, musse pigg och hans vänner kvar. alla kommer att glömma bort den gamla disney... jag tror även att ett lejon skulle kunna bli kompis med ett vårtsvin och en surikat. en räddning mellan dem kan göra dem till vänner... det finns även något som kallas för hjärntvättning... asså om man ändrar hans vanor som liten kan han vara likadan som vuxen... "Upp" filmen , betyder asså att man kan lyfta upp ett hus på mer än 15t med ballonger som var typ 100 jag vet faan inte ens om 100000 kan lyfta upp den...-.-

alla filmer vid filmen "Bilar" blev mer och mer överdriven

lejonkungen är ialla fall 1000000 gånger bättre och 100 gånger mer verklighetstrogen...

allting kan ju hända mellan djur till djur men ballong till människa osv. är liiiiiiiiite tarvligt

AdminEdit: Igen.. inlägg ihopslagna LÄS REGLERNA! Exclamation

 



Ändrad av Daniel - 24-november-2009 vid 17:23
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2009 vid 17:31
Det är väldigt svårt att hänga med i ditt osammanhängande svammel. Man jag tycker det är tragiskt att hänga upp sig på att det inte är tillräckligt med ballonger för att lyfta huset. Då kan jag mer förstå kritiken mot de talande hundarna lite mer. Det är underhållning! Underhållning behöver inte vara helt korrekt. Huvudsaken är att filmens budskap når fram, och det gör den med Upp även om den känns en aning tramsig ibland.

Lite fun facts: För det mesta så används 10 297 ballonger i renderingen men i scenen då huset lyfter är det upp mot 20 622 ballonger. Men en person på Pixar räknade ut att det skulle behövas runt 20 till 30 miljoner ballonger för att verkligen kunna lyfta Carls hus.

Sen rekommenderas stor bokstav i början av meningarna och i egennamn. färre svordomar och färre utdragna vokaler... Snäääääääälla!


Ändrad av Daniel - 24-november-2009 vid 17:33
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Ilovedisney View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar
Fett bannad asså

Medlem sedan: 21-november-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Ilovedisney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2009 vid 17:56

Men jag har bara en sak o säga.... Alla har sina egna favoriter. Min är Lejonkungen eran kanske "upp" men alla har sina egna smaker men jag hänger fortfarande upp mig för DEN DÄR JÄVLA ANNA ANKA.... Det är det jag mest hänger upp mig för -.-

igentligen bryr jag mig inte vad ni säger.... det enda är ju att jag blir störd på disneys nyaste filmer görs allt så överdrivet....

jag menar inte bara "upp" jag sade ju... från 3:de uppåt att alla från filmen "bilar" blev mer och mer överdrivna -.-


La ihop allt sineslöst svammel i ett inlägg.





Ändrad av Proximus - 24-november-2009 vid 18:34
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2009 vid 18:32
Postad av Ilovedisney Ilovedisney skrev:

Men jag har bara en sak o säga....

Då behöver du väl inte göra tre (3) ****** inlägg efter varandra, eller?


Postad av Ilovedisney Ilovedisney skrev:

Alla har sina egna favoriter. Min är Lejonkungen eran kanske "upp" men alla har sina egna smaker men jag hänger fortfarande upp mig för DEN DÄR JÄVLA ANNA ANKA.... Det är det jag mest hänger upp mig för -.-


Kom tillbaka när du har tagit dina mediciner m'kay?

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Ilovedisney View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar
Fett bannad asså

Medlem sedan: 21-november-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Ilovedisney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2009 vid 19:27
ey eru drogad eller? det låter som det
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2009 vid 19:34
ey eru bannad eller? ser ut som det
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2009 vid 23:09
Varför snackar du om Anna Anka hela tiden? Och varför hänger du upp dig på att de nya filmerna är "överdrivna" när de gamla innehåller helt omöjliga saker som Underland, Flygande Mattor (jag tror mer på ett hus som lyfts av ballonger än en matta som flyger av sig självt), Människor som förvandlas till möbler och spöken/uppenbarelser (Mufasas spöke).

(Storhe5 on drugs någon?)
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media