Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney on Ice

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disney on Ice
    Postad: 13-januari-2008 vid 22:27

Vet inte om det fanns en tråd om denna innan men läste om det på Disney konserter eller något men tyckte att det förtjänade en egen tråd!

Detta hela otroliga evenemang! Var på det i Skandenavium (s?) idag och blev helt tagen! Så otroligt vackert! Hela jag rös och låtarna... Underbart säger jag baraBig%20smile
 
 
Någon mer som sett detta underbara ting?
 
 
 
 
En liten fråga bara eftersom att det är svenskt tal så har rösterna till de som pratar oxå klippts i hop? Alltså när tex Anden pratade hörde man ju att det var ihop klippt från filmen en massa rubriker gäller detta även Musse och Mimmi etc.? De som har lite större prat roller, Eller har de talat in nyarubriker? Hade varit roligt att vetaBig%20smile
 
 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2008 vid 22:51
Jag har sett riktigt många Disney on Ice uppsättningar (8-9 stycken), och har alltid varit facinerad av det. På senare år tycker jag dock inte man har lyckats få fram såvärst lockande titlar. Showerna med delar från många olika filmer (som årets version, vad jag har förstått) blir rätt lika, när man sett några. Skulle gärna gå på en uppsättning som enbart bygger på en film (Skönheten och Odjuret och Aladdin är gamla favoriter). I övrigt tycker jag hela grejen är fantastisk, och går gärna på det igen även om det var ett tag sedan nu.

Ändrad av Hades - 13-januari-2008 vid 22:52
Till toppen
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2008 vid 17:02
Disney on ice är skitbra. såg the magical world of Disney on ice igår Clap den var suverän
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2008 vid 19:32
Jag såg Disney Princess förra året. Såg ni den ?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2008 vid 15:03
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Jag såg Disney Princess förra året. Såg ni den ?
 
 
nee Den hade jag velat se, men var inte lika inne i Disney förra året som ja är nuBig%20smile  Så nu måste jag ta igen alla åren som jag inte har tittat sen jag var liten och att börja med Disney On Ice var ett mycket bra val!Big%20smile


Ändrad av Emmaaa - 15-januari-2008 vid 20:29
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2008 vid 18:05
roligt att någon faktiskt gjorde en tråd bara för disney on ice. Jag hade precis tänkt göra det samma. Jag älskar disney on ice! ett av årets största höjdpunkt. min familj tog mig dit när jag var 5 för första gången och vi har gått enda sen dess! nu är jag 14. min favorit var 2005. den hette Mickey and Minnies magical journey.SmileBig%20smileBig%20smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2008 vid 20:31
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

roligt att någon faktiskt gjorde en tråd bara för disney on ice. Jag hade precis tänkt göra det samma. Jag älskar disney on ice! ett av årets största höjdpunkt. min familj tog mig dit när jag var 5 för första gången och vi har gått enda sen dess! nu är jag 14. min favorit var 2005. den hette Mickey and Minnies magical journey.SmileBig%20smileBig%20smile
 
 
Den kommer nästa år igen om jag inte fattat det hela fel Big%20smile Stod i programbladet "Mickeys And Minnies magical journey coming to Europe 2008-09 "
Big%20smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2008 vid 17:27
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

roligt att någon faktiskt gjorde en tråd bara för disney on ice. Jag hade precis tänkt göra det samma. Jag älskar disney on ice! ett av årets största höjdpunkt. min familj tog mig dit när jag var 5 för första gången och vi har gått enda sen dess! nu är jag 14. min favorit var 2005. den hette Mickey and Minnies magical journey.SmileBig%20smileBig%20smile
 
 
Den kommer nästa år igen om jag inte fattat det hela fel Big%20smile Stod i programbladet "Mickeys And Minnies magical journey coming to Europe 2008-09 "
Big%20smile
 
nejnejnej!! det stod faktiskt längst bak i pogrammet att det kommer Mickey and Minnies AMAZING journey nästa år! SUUUUPER!! men jag är med i en klubb där man får information om Disney on ice och då säger dem att Princess classics nästa år?Confused fast den var 2007 så jag fattar inte varför dom säger att den ska vara igen efter två år??? i alla fall hoppas jag att det blir Mickey and Minnies Amazing journey!!! om ni vill ha mer information om detta så meddela din email adress,namn och telefon nr till doinews@indata.se
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2009 vid 01:08
Kom hem ifrån Disney on Ice nyligen ( vackert vackert!) Men jag måste bara fråga, om det är någon som vet varför de ändrar texterna på låtarna? Hela "Havet är djupt" vad ju omgjord och "En Helt Ny Värld" hade vissa annorlunda text rader... Finns det någon speciell anledning till varför man gör det?
 
Smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Rogge View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 24-januari-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Rogge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2009 vid 00:19
Som svar på frågan överst - Det spelades (i alla fall delvis) in nya röster - för min son lade på rösten som 'Dash' (i Superhjältarna). Han hörs i lite andra Disney grejer också (Lejonkungen, Nemo mm) Tongue

Ändrad av Rogge - 24-januari-2009 vid 00:20
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2009 vid 21:44
Ska ni gå på disney on ice, det ska jag , den varar i sverige 2-17 januari 2010, i jag har aldrig varit där så det ska bli spännande att få se alla disney karaktärer på isen. Hoppas ni vill.

Ändrad av Eliaspbo - 15-november-2009 vid 15:27
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2009 vid 13:55
Vad hoppas ni på i disney on ice 2010, jag hoppas verkligen på snövit, dumbo, bambi, askungen, alice i underlandet, lady och lufsen, törnrosa, 101 dalmatiner, svärdet i stenen, djungelboken, aristocats, robin hood, micke och molle, basil mus, sjöjungfrun, bernald och biance i australien, lejonkungen, toy story, ett småkryps liv, toy story 2, monsters inc, hitta nemo, 102 dalmatiner, lilla djungelboken, små einsteins, higglystans hjältar och nalle puh.

Ändrad av Eliaspbo - 13-januari-2010 vid 20:52
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2010 vid 17:12
Jag höll ögonen öppna för lejonkungen, lilla sjöjungfrun och naturligtvis musse, mimmi, kalle, kajsa och långben.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2010 vid 18:33
Jag hann inte gå på Disney on Ice iår, vilket var mycket tråkigt : /  Hade sett fram emot det, det är ju så mysigt! Big smile Var det lika bra som vanligt? 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2010 vid 20:20
Gå in på youtube och sök disney on ice musse och mimmis sagolika resa så hittar du säkert klipp från det.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2010 vid 16:46
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Jag hann inte gå på Disney on Ice iår, vilket var mycket tråkigt : /  Hade sett fram emot det, det är ju så mysigt! Big smile Var det lika bra som vanligt? 

samma här, hann inte gå iår, jag spar mig till biopremiären av Princess and the FrogLOL

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2010 vid 17:57
Då kan du också gå in på youtube
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2010 vid 22:25
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Jag hann inte gå på Disney on Ice iår, vilket var mycket tråkigt : /  Hade sett fram emot det, det är ju så mysigt! Big smile Var det lika bra som vanligt? 

samma här, hann inte gå iår, jag spar mig till biopremiären av Princess and the FrogLOL


Hahaha!Big smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2010 vid 18:53
Jag gick i år, har gått alla år sedan jag var liten, och tyckte att den var skitbra som den alltid är ;)
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2010 vid 21:31
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Jag gick i år, har gått alla år sedan jag var liten, och tyckte att den var skitbra som den alltid är ;)
påminde den inte väldigt mycket om "Musse och Mimmis magiska resa"? den gick 2006. Framsidan och handlingen var vad jag uppfattade precis likadana, förutom att denna hette "Musse och Mimmis sagolika resa" En annan anledning till att jag inte såg den i år. Eller skillde de sig en del?

Ändrad av Art_of_Minnie - 22-januari-2010 vid 21:33
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2010 vid 12:45
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Jag gick i år, har gått alla år sedan jag var liten, och tyckte att den var skitbra som den alltid är ;)
påminde den inte väldigt mycket om "Musse och Mimmis magiska resa"? den gick 2006. Framsidan och handlingen var vad jag uppfattade precis likadana, förutom att denna hette "Musse och Mimmis sagolika resa" En annan anledning till att jag inte såg den i år. Eller skillde de sig en del?
ingen aning xD Tycker de flesta nya är likadana, förut brukade de ju visa hela filmerna ... hursomhelst, skulle säkert ha tyckt det men 2005 och 2006 är undantagen, då var jag utomlands i Januari. Ouch
Till toppen
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2011 vid 19:02

Jag såg årets föreställning "Disneyland Adventure" idag i gbg. Den var en av dom bästa föreställningarna på länge. Smile

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2011 vid 19:05
Själv tycker jag den var bättre än jag trodde att den skulle vara, men jag blev ändå ganska sur när jag fick veta att det inte var den där Prinsessan och Grodan är med som visades ^^' Men den var ju inte dålig för det, jag gillade att den hade en ordentlig handling (även om det hela kändes som smygreklam för Disneyland)

Oj, vad pessimistisk jag känner mig nu ._.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2013 vid 10:15
Jaha, fem år sen trådstarten (Hujedamig) och nu skriver jag här igen!

Var på föreställningen igår igen efter några års uppehåll från min sida. 
"Let's Celebrate!" hette föreställningen denna gången och de visade olika högtider man ska fira!
Härligt och mysigt!

Fast alltså, folk. Varför ändrar de på låtarna? Det var inte Peter Jöback som sjöng "En helt ny värld" och de hade en helt ny, konstig översättning på "Ta en kyss." Har så svårt att koncentrera mig när det inte stämmer. (Eller under den upp-poppade versionen av "So this is love" från Askungen, vad hände där?) 

Antingen börjar ja bli gammal eller så är det konstigt för att det ska fungera i modern tid.) 

Men det var en fantastisk show och duktiga åkare som vanligt! Det var gulligt att höra en svensk version av "That's how you know" dock :') 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2013 vid 16:20
Vad roligt att du tyckte om föreställningen. Jag ska också se föreställningen, på lördag. Längtar jättemycket. Synd att det inte är Peter Jöback som sjöng En helt ny värld. Visste du vem det var?

Ändrad av Agrabah - 06-januari-2013 vid 16:21
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2013 vid 21:23
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Vad roligt att du tyckte om föreställningen. Jag ska också se föreställningen, på lördag. Längtar jättemycket. Synd att det inte är Peter Jöback som sjöng En helt ny värld. Visste du vem det var?

Nej, ingen aning. Det var inte Myrra Malmberg (Jasmins) röst heller. Måste vara en nyinspelning av något slag. Tror jag i alla fall, kände inte igen rösterna alls... 

Vad roligt! Hoppas du får en trevlig föreställning du med! Smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2019 vid 18:08
Var det bara jag som besökte årets Disney on Ice-föreställning? ^^

För första gången i mitt liv satt jag på allra första parkett, något som varit på min bucketlist sedan jag var typ 8 år. Big smile
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 18:14
Hatar verkligen allt som har med skridskor att göra.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 20:10
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Hatar verkligen allt som har med skridskor att göra.

Off topic: Berätta gärna mer. Känns väldigt egendomligt att hata just skridskor och allt som har med dem att göra? Hur resonerar du där? Dåliga erfarenheter? Traumatisk upplevelse i barndomen? Är genuint nyfiken.

On topic: Jag var på Disney On Ice på tidigt nittiotal och det är ett otroligt minne. Jag kan inte varit mer än fyra år gammal men jag minns det än. All förväntan, merchandisen i ateljén och pirret man hade när man satte sig på läktaren (det här var i Globen). Jag hade ju aldrig varit om något liknande en arena eller konsert tidigare så det är ju inte konstigt att det är en mäktig upplevelse för ett barn - speciellt i Globen med dess unika arkitektur.

Jag har dock inga planer på att gå att se Disney On Ice, inte förrän jag har egna barn iallafall. Magin kände man för att man var barn så jag tvivlar starkt på att jag kommer vara med om en upplevelse utöver det vanliga som vuxen.

Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media