Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Nya Toon-Disney är avskyvärt

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Nya Toon-Disney är avskyvärt
    Postad: 29-december-2007 vid 15:04
Ialla fall om man ska se på viasat.se. Varför tar dom samma serier om och om igen? Jag blir så trött på dom. Det e ju exagt samma som Disnet Channel. Nog för att jag inte ska skaffa toon disney förren om ett halvår men ändå. Vad är det för vits?
Disney 4ever
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 10:40
Toon Disney visar ju just nu 5 avsnitt på raken av 8 serier tills 6/1.
Sen återgår ju den till vanlig tablå från 7/1.
Vad vill du att Toon Disney skall visa för serie?
Darkwing Duck?
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2008 vid 18:21

Om ett halvår får dom gärna visa Pepper Ann, Bumbibjörnarna, Darkwing Duck, Ducktales,Nalle Puh, Den lilla Sjöjungfrun,Doug, Bonkers(premiär) Piff och Puff, Luftens hjältar, Aladdin, 101 dalmatiner och Herkules. Och många tecknade Disneyfilmer.

Disney 4ever
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2008 vid 19:37
Bra smak, med undantag för Pepper Ann & Doug men det vet ni ju redan. Skulle verkligen bli glad om de kastade in Bonkers på kanalen, ingen favorit men det skulle vara nostalgiskt.

Ändrad av 101dalmatiner - 01-januari-2008 vid 21:21
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2008 vid 21:13
Även om ni gillar Darkwing Duck så kommer Toon Disney ändå inte att gå med på att visa den igen.
Det är jag säker på.
Men man vet aldrig.
Nalle Puh är ju mera för småbarn så den passar nog bäst på Playhouse Disney.
Jag gillar ju Bonkers också men tror inte att Toon Disney har planer på att visa den.


Ändrad av storhe5 - 01-januari-2008 vid 21:14
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2008 vid 12:20

Kanske inte, men det önska får man ju alltid.

Disney 4ever
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2008 vid 12:24
Men alla önskningar slår aldrig in.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2008 vid 14:12
Det vet alla.
Disney 4ever
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2008 vid 20:06
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Även om ni gillar Darkwing Duck så kommer Toon Disney ändå inte att gå med på att visa den igen.
Det är jag säker på.
Men man vet aldrig.
Nalle Puh är ju mera för småbarn så den passar nog bäst på Playhouse Disney.
Jag gillar ju Bonkers också men tror inte att Toon Disney har planer på att visa den.
 
 
Nalle Puh är för småbarn? LOL
ledsen storhe5 men nu måste jag faktiskt säga emot dig (ännu en gång)
Jag tycker att alla disneyfilmer är till för alla åldrar. Punkt slut.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2008 vid 20:14
Han menar nog framförallt serierna. Fast han har ju iofs dadda-förklarat böckerna också...Shocked
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2008 vid 22:44
Playhouse serien är kanske det, men det vanliga tycker jag e helt okej. Det finns dem som tkr att Kalle Anka är för småbarn,även Kim Possible.
Disney 4ever
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 00:11
Playhouse Disney är till för barn 2-5 år.
Och Kim Possible är ju för de lite äldre skulle jag tänka mig det.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 10:57
det finns ändå dom som tycker KP är larvigt.
Disney 4ever
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 11:43
Då finns det också såna som tycker att Darkwing Duck är dålig.
Och som Proximus och Daniel har sagt att vi inte skall strida mer för då kastar dom annars ut oss.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 13:05
Vem strider? Han sa bara att bara för att du tycker att Nalle Puh är barnsligt så behöver det inte förpassas till en baby-kanal. Det är inte barnsligare än någon annan disney-serie.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 13:15
Men Nalle Puh hör ju mera hemma på Playhouse Disney.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 13:50
Enligt dig ja. Enligt mig hör den hemma på Toon Disney och till och med Disney Channel mer än vad Brandy och Herr Morris gör.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 15:02
Toon Disney lär nog inte visa Nalle Puh igen.
Nya serien "Mina vänner Tiger och Puh" visar både på Disney Channel (på vardagar) och Playhouse Disney medan den gamla "Nya Äventyr med Nalle Puh" visar enbart på Playhouse Disney.
Brandy och herr Morris tillhör ju faktiskt till både DC och TD.
Nu skall vi inte starta gräl igen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 16:36
Nej, jag startar inga gräl. Det är du som kastar program-tider i ansiktet på mig istället för att ge mig några bra skäl. Men jag orkar inte mer nu, punkt slut med den här "diskusionen". Men för att återgå till trådens budskap så säger jag min åsikt: Toon Disney skulle bli mindre avskyvärt om bra serier som Nya Äventyr Med Nalle Puh visades på den. Hej svej.

Ändrad av 101dalmatiner - 03-januari-2008 vid 23:08
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 22:49
Det är faktiskt du som verkar vilja gräla storhe5 för du drar nästan alltid upp Darwing Duck i varenda tråd du skriver i bara för att säga att den är dålig?
Sorry men DD hör inte hemma i denna tråden..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 23:09
Om inte DD har en koppling till varför Toon Disney i sitt nuvarande tillstånd är avskyvärt.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 23:18
Från och med nu så ignorerar jag er, Onyx86, 101dalmatiner och Sockerpajen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 00:38

Thumbs%20Up

En annan serie som skulle kunna göra Toon Disney bra är Marsupilami o co. Egentligen var den serien den sista spiken i kistan på riktiga Disney-serier men det skulle vara fruktansvärt old school att få återse den.
 


Ändrad av 101dalmatiner - 04-januari-2008 vid 22:52
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 15:26
Vad är det för serie? Har aldrig hört talas om den
Disney 4ever
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 16:39
Det är lite märkligt hela den här historien, jag förstår inte hur disney lyckades sätta klorna i den franska förlagan Marsupilami. Så här ser/såg han ut:
 
 
Programmet var uppdelat i olika "kortfilmer" och introducerade bland annat Bonkers som inte långt efteråt fick sin egen kortlivade polisserie.


Ändrad av 101dalmatiner - 04-januari-2008 vid 16:40
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 17:45
Haylie känner igen honom. Frågade henne vem det var och hon sa att han varit med i nån seriebok eller nåt.
Disney 4ever
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 17:50
Hayile? Någon jag borde veta vem det är? Ja han var som jag skrev med i en fransk serie från början, jag fattar som sagt inte hur Disney lyckades sätta klorna i honom och förlöjliga honom så... Men jag saknar ändå tv-serien.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 17:57
Hayile är en kompis till mig. Men det vore kul se den serien, bara rösterna är bra.
Disney 4ever
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 18:46
Om jag minns rätt så var Raw Toonage (Marsupilami tv.serien) riktigt tråkig med låg prutt och rap humor.  Och Bonkers var inte så kortlivat, SVT visade 19 episoder (vilket är ungefär dubbelt så många som Raw Toonage). I original hade Bonkers ungefär 64 episoder.  Jag minns att jag tycket Bonkers var Kul när det gick på TV, mest för att jag gillar Roger Rabbit (som Boners är någon sorts spin off från).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 22:54
Var inte Raw Toonage ett eget program eller minns jag heltokigt nu?
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media