Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Nya Toon-Disney är avskyvärt

 Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
KatpenFigaro View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera KatpenFigaro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2009 vid 15:14

Jag har visserligen bara tjuvkikat på de olika Disney-kanlerna lite då och då men det som slår mig är att det är så ojämn kvalité mellan programmen. Nyare serier som exempelvis Kim Possible och Brandy & Herr Morris ger verkligen ingenting. Att man förvaltar äldre serier på ett mindre bra sätt är heller inget som uppskattas. Jag kan förstå att man vill ha variation för att kunna visa dagens barn och ungdomar något nytt som inte har visats förut, men det borde läggas mer tid på att utveckla innehållet så att inte varje ny serier känns sådär blek.



Ändrad av KatpenFigaro - 20-april-2009 vid 15:22
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2009 vid 09:55
Postad av KatpenFigaro KatpenFigaro skrev:

Jag har visserligen bara tjuvkikat på de olika Disney-kanlerna lite då och då men det som slår mig är att det är så ojämn kvalité mellan programmen. Nyare serier som exempelvis Kim Possible och Brandy & Herr Morris ger verkligen ingenting. Att man förvaltar äldre serier på ett mindre bra sätt är heller inget som uppskattas. Jag kan förstå att man vill ha variation för att kunna visa dagens barn och ungdomar något nytt som inte har visats förut, men det borde läggas mer tid på att utveckla innehållet så att inte varje ny serier känns sådär blek.

 
Där slog du sanneligen huvudet på spiken! Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Tråkigt nog så tycks serierna bara bli sämre och sämre, med undantag för Kejsarens Nya Skola som är lysande. Försök se den om du vill se en "ny" Disneyserie som faktiskt är bra.
Till toppen
sanne88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 06-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera sanne88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2009 vid 11:29
Ja, herregud! Toon Disney går ju inte att kolla på längre! Helt hemskt, bara skräp och samma avsnitt hela tiden. Det var bättre förr.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2009 vid 16:18
jämrans också.nu kommer toon disney visa fairy odd parents


Ändrad av Proximus - 04-juli-2009 vid 17:04
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2009 vid 20:46
Toon Disney finns inte för mig...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2009 vid 18:19

NYA Toon Disney är avskyvärt. Det stämde bra 29 december 2007 men det stämmer om möjligt ännu bättre i dagsläget. Jag byter över till TD och vad ser man... Kid vs Cat!!! Vad pörskan är det som händer i denna sjuka värld?

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 21:43
Jag vill gjärna se toon disney som jag vill ha den. här är en lista över serier som får visas på toon disney:

Nya äventyr med nalle puh

Lilla djungelboken

Timon och pumbaa

Quack pack

Duck tales

Smurfarna

Hos musse

Den lilla sjöjungfrun

De 101 dalmatinerna

Räddningspatrullen

Inga bumbibjörnarna, darkwing duck, buzz lyghtyear och sont.

Och även om smurfarna inte är någon disney-serie är den bättre än trollsagor och pippi långstrump.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 22:15
Du och dina listor. Vad bidrar det med? Jag kan inte för mitt liv se hur den här listan passar in i tråden på något vis över huvud taget.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 22:15
Håller med om de flesta av de serierna men jag hade nog bytat ut Smurfarna mot Bumbibjörnarna och lagt till Luftens Hjältar också.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 07:57
Vem pratar du med sockerpajen. mig eller 101dalmatiner
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 08:22
Vem tror du? Har du överhuvudtaget läst vad jag skrev?
 
För om du gjort det så hade du sett att den var en kommentar och lite tillägg till din lista.
 
Hur du överhuvudtaget kan tro att det är menat till 101Dalmatiner (som kommenterat det faktum att du skriver just listor och dennes åsikt om detta) förstår jag inte.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disneygurra View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-juli-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera disneygurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 11:27

Jadu Eliaspbo, precis som Sockerpajen skrev, vem f** tror du?!

I alla fall är ju Toon Disney utbytt mot Disney XD så det tjänar ändå inget till att säga hur man vill ha TD.
// Rastenkillen
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 13:19
Jag gillar inte disneyXD. jag tycker bättre om den tidigare kanalen toon disney, varför inte ta tillbaka den.
Till toppen
disneygurra View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-juli-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera disneygurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 16:22

Eliaspbo:

Jadu, det är du inte ensam om att tycka. Tyvärr kommer det knappast att hända då ärthjärnorna (Disney) verkar tycka detta är bättre.
// Rastenkillen
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 21:08
Okej men de kommer väl visa exakt samma som de visade på toon disney.
Till toppen
disneygurra View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-juli-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera disneygurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 21:27
Kolla in tablån för Disney XD (t.ex. dagenstv.com) så ser du vad som visas
// Rastenkillen
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 21:40
Jag förstår inte riktigt. Den enda bra serien som visas på disneyXD är hos musse, rästen är inte bra
Till toppen
disneygurra View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-juli-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera disneygurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 21:42

Okej, men om du vill se exakt av det som visas på Disney XD och när det visas kan du läsa tablån.

// Rastenkillen
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 22:20
De bytte antagligen ut ToonDisney för att den kändes överflödig. De ville ha en "tjejkanal" (Disneychannel) och en "killkanal" (Disney XD).
Jag antar att de inte hade tillräkligt många serier som passade in på "kriterierna" för Disney XD utan att det skulle bli en exakt kopia av ToonDisney + tre nya serier.
Okej det blev klöddigt men jag hoppas ni förstår.
 
Detta är såklart bara spekulationer. Det kan ju bero på helt andra grejer, kanske något ekonomiskt eller så kände de bara att det var bättre med 3 kanaler som det tittades mycket på istället för 4 som det tittades mindre på varje på. Jag vet inte faktiskt.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disneygurra View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-juli-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera disneygurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 22:23
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

De bytte antagligen ut ToonDisney för att den kändes överflödig. De ville ha en "tjejkanal" (Disneychannel) och en "killkanal" (Disney XD).
Jag antar att de inte hade tillräkligt många serier som passade in på "kriterierna" för Disney XD utan att det skulle bli en exakt kopia av ToonDisney + tre nya serier.
Okej det blev klöddigt men jag hoppas ni förstår.
 
Detta är såklart bara spekulationer. Det kan ju bero på helt andra grejer, kanske något ekonomiskt eller så kände de bara att det var bättre med 3 kanaler som det tittades mycket på istället för 4 som det tittades mindre på varje på. Jag vet inte faktiskt.
Vettigt resonemang. Jag tror det är som du säger. Men med tanke på att skandinaviska Disney Channe investerat en del senaste tiden (två påkostade egenproducerade serier (My Camp Rock och en skandinavisk version av As the bell rings som kommer snart) så tror jag inte det är något ekonomiskt. Man har ju haft råd att annonsera ganska MYCKET inför Disney XD också.
// Rastenkillen
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2013 vid 02:50
Postad av RWB bokmal RWB bokmal skrev:



Jimmy Two Shoes
NEEEEJ.

Kid vs. Kat
verkar lovande



Finner det ganska komiskt att det här var min åsikt på den tiden.

JTS är riktigt, riktigt bra när den inte centrerar på äckelhumor, men Kid vs. Kat är skräp. Kat är den ända figuren jag gillar, och bara för att han vill döda/förslava alla de andra karaktärerna. +Att han inte kan tala.
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2013 vid 10:40
Är du allvarlig? JTS är ju värre än The Grim Adventures of Billy and Mandy!!! Jag önskar att någon, i modern tid, kunde göra en mörk, gotisk serie som inte sög hamsterpaj.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2014 vid 21:07
Disney XD ser man aldrig på längre tack vare alla töntiga och värdelösa serier som går där. Har Disney tappat all kunskap att göra tecknade bra serier?
Tragisk är bara för namnet... 
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Heffridge View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 12-juni-2014
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Heffridge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2014 vid 12:38
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Disney XD ser man aldrig på längre tack vare alla töntiga och värdelösa serier som går där. Har Disney tappat all kunskap att göra tecknade bra serier?
Tragisk är bara för namnet... 


Disney XD var sista spiken i kistan för Disney på tv. Vilken sorglig fjortis-soppa!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media