Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Nya Toon-Disney är avskyvärt

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2008 vid 06:32
Ja, jag gillade också Bonkers, Fall-i-sär och poliskostapeln och alla de där.
Disney 4ever
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2008 vid 09:44
Gunnar Ernblad som den fete kontstapel Pickle, eller vad han heter.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2008 vid 11:35
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Thumbs%20Up

En annan serie som skulle kunna göra Toon Disney bra är Marsupilami o co. Egentligen var den serien den sista spiken i kistan på riktiga Disney-serier men det skulle vara fruktansvärt old school att få återse den.
 


Jag tror ändå inte att den serie har nog chans att visas på Toon Disney.
Det är här nog sista gången jag svarar till dig, 101dalmatiner.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2008 vid 12:26
det kommer du NOG inte göra
 
Det kan jag störa mig på, att Disney inte bryr sig om vad publiken eller vad man ska säga, tycker. Vi får ju inte ens ha våra originaldubbar, och så, jag blir så arg. Ego-Disney!
Disney 4ever
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2008 vid 12:12
Jag undrar om du borde sluta bryr dig om Toon Disney om du inte tycker att tablåerna ser bra ut längre.
För mig spelar det ingen roll alls om hur tablåerna ser ut.
Jag tycker att nya tablån (som startar imorgon) ser perfekt ut.
Vad jag tycker att vad som är bra med Disneykanalerna är att tablåerna alltid ändras så att det inte behövs va nästan samma tablå över huvudtaget.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2008 vid 15:47
Kan du ta om det där, långsamt? Och personligen tycker jag att de slog sista spiken i kistan på Toon Disney i och med den nya tablån. När Rasten och annat hemskt blir en vana, då kan man lika gärna skrota kanalen helt och hållet. Till och med Cartoon Network ser bättre ut än Toon Disney på helgen, och då är det illa.

Ändrad av 101dalmatiner - 03-februari-2008 vid 14:34
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2008 vid 00:09
Nu fattas det bara Kim Possible, American Dragon och Ersättarna.
Jag tror att såna serier kommer att få plats på Toon Disney nångång i framtiden.
Du får gärna skrota kanalen men jag tänker fortsätta att kolla på den tills jag har tröttnat kanske om tio år.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2008 vid 03:17
Du är en idiot-
Toon Disney har sjunkit i kvalité mer och mer de senaste två åren. Fattar inte varför 2000-talet ska vara så värdelöst.

Ändrad av 101dalmatiner - 30-mars-2008 vid 03:17
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2008 vid 16:37
101 dalmatiner är ju kvar på TD på vardagar.
Du kan ju fortfarande se Nya Äventyr med Nalle Puh på Playhouse Disney.
Så vad är problemet egentligen?
Jag tycker inte att det är så värdelöst att leva i 2000-talet.
Nångång måste det få komma nya serier på TV.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2008 vid 20:18
Ja, men det vore ju en fördel om de nya serierna inte var så sunkiga som de är. Ville jag se skit skulle jag slå över till Nikelodeon, vill jag se kvalité ser jag på Toon Disney men vad får man? Det Surrar om Maggie och Dave Barbaren. Nej, jag står fast vid det, 2000-talet är en plåga.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2008 vid 02:37
Om ni inte tycker om Toon Disney eller Disney channel och allt vad dom heter, varför har ni dom då? Det är väl kanaler man betalar extra för att ha? Varför lägga pengar på någott man inte tycker om?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2008 vid 17:33
Nej, det är inget man betalar extra för eftersom de ingår i ett paket med många kanaler. Jag påstår inte att någon tvingar mig att se skräpet men jag delar ändå ut negativ kritik till hur ruttet de har gjort det. För några år sedan var det ju helt okej.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2008 vid 05:07
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Bra smak, med undantag för Pepper Ann & Doug men det vet ni ju redan. Skulle verkligen bli glad om de kastade in Bonkers på kanalen, ingen favorit men det skulle vara nostalgiskt.


Här får jag nog säga emot dig, 101. Pepper fötjänar att sändas, om än bara för sina guldkornsavsnitt. ;)
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2008 vid 08:38
Enligt mig finns det inte ett enda bra avsnitt av PA. Jag tycker den stinker. Den är uppblåst och småfeministisk och i mina ögon en otroligt långtråkig serie.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2008 vid 17:24
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Enligt dig ja. Enligt mig hör den hemma på Toon Disney och till och med Disney Channel mer än vad Brandy och Herr Morris gör.
 
Faaaan va bra sagt!Clap
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2008 vid 10:58
Tack så mycket. Undrar var den filuren blev av, det har varit tunt med dissar mot DD och Nalle Puh de senaste två månaderna...
Till toppen
CADPIG View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 08-juni-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera CADPIG Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2008 vid 15:57
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Nu fattas det bara Kim Possible, American Dragon och Ersättarna.
Jag tror att såna serier kommer att få plats på Toon Disney nångång i framtiden.
Du får gärna skrota kanalen men jag tänker fortsätta att kolla på den tills jag har tröttnat kanske om tio år.


Din smak gör mig mörkrädd.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2008 vid 12:33
Det är sådana serier som gör att Disneys rykte har blivit draget i smutsen de senaste åren.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 10:18
Sista spiken i kistan är nog slagen för Toon Disney. Nu flyttar de över Kim Possible-eländet också.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 10:23
asså jag håller med dej 101dalmatiner dom börjar ju bara slänga in skräp på disney channel och toon disney nu för tiden.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2008 vid 18:15
Se bara: Det här är Toon Disney av idag.
 
Svart = Bra
Grön= Okej
Röd = Usel

Förvisso finns det fler bra och okej serier än usla i listan ovan. Men det är inte till särskilt stor tröst när man tänker på hur kanalen behandlar sina bra serier.

Vad är det här för ny sjuk trend de kör med att stycka upp avsnitten?! De visar ett kort Timon & Pumbaa-avsnitt, sedan ett kort Brandy och äckel-kaninen och sedan det andra Timon & Pumbaa-avsnittet! Vad är det för j*vla sätt!? Vad är vitsen?!?!?
Och det är bara toppen på gödselstacken.
 
De har fortfarande inte bättrat sig med vilka avsnitt de visar och när de visar de. Ett avsnitt från slutet av tredje säsongen kan mycket väl visas innan ett avsnitt från början av andra säsongen! Det finns ingen struktur!!!
 
Och varför pumpar de in sina stinkande serier från Disney Channel till Toon Disney?!? Jo, för att Disney Channel får fler och fler patetiska Hannah Montana-liknande serier som alla stinker rutten valspäck!!!
 
Toon Disney var ju från början räddningen från Disney Channels förfall. Men vart vänder man sig när Toon Disney är lika murken? Behöver vi ännu en Disney-kanal? Toon Disney Classic? Så kan Disney Channel visa alla sina vidriga live action-serier bäst den vill. Toon Disney kan visa alla ruttna tecknade serier som Kim Crapible, Pepper Sunk och American Dragmoron och Toon Disney Classic kan visa alla bra tecknade serier.
 
 
Fantasi-Tablå för Sunk-Toon Disney
 
  • 06:00 En Jycke i Klassen
  • 06:25 Pepper Ann
  • 06:55 Brandy och Herr Morris 
  • 07:20 American Draon
  • 07:35 Ersättarna
  • 08:00 Rasten
  • 08:25 Fillmore
  • 08:50 Kim Possible
  • 09:15 Phineas och Ferb 
  • 09:30 Dave Barbaren
  • 09:55 Det Surras om Maggie
  • 10:20 Lloyd i Rymden 
  • 10:45 Brandy och Herr Morris 
  • 11:10 Doug
  • 11:35 Pepper Ann 
  • 12:00 En Jycke i Klassen 
  • 12:25 American Dragon
  • 12:50 American Dragon
  • 13:15 Fillmore
  • 13:40 Fillmlore
  • 14:05 Det Surras om Maggie 
  • 14:30 Det Surras om Maggie
  • 14:55 Dave Barbaren 
  • 15:20 Dave Barbaren
  • 15:45 Lloyd i Rymden 
  • 16:10 Lloyd i Rymden
  • 16:35 Doug 
  • 17:00 Doug
  • 17:25 Pepper Ann 
  • 17:50 Det Surras om Maggie 
  • 18:15 Ersättarna
  • 18:40 Dave Barbaren 
  • 19:05 Brandy och Herr Morris
  • 19:30 Fillmore 
  • 19:55 Rasten 
  • 20:20 American Dragon
  • 20:45 Lloyd i Rymden
  • 21:10 Pepper Ann
  • 21:35 Phinneas & Ferb
  • 22:00 SLUT
 
 
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2009 vid 04:25
är det någon mer än jag som tkr att det är för få avsnitt av bumbibjörnarna. tkr liksom att de kör om samma avsnitt hela tiden. och det bara från andra säsongen. dom kan väl ta några avsnitt från 1:a som man lärde sig älska på 90talet. nog för att de nya är bra och jag älskar Ylvas nya röst också, Emma Iggberg, men ändå. Lite tråkigt att de inte tar i ordning, likaså DUcktales. Skulle va kul att se säsong 2 avsnitt där.
Disney 4ever
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2009 vid 08:14
Eh, så har det ju alltid varit på i stort sett alla barnkanaler. De visar samma avsnitt om och om igen i huller om buller utan någon som helst hänsyn till kronoligisk ordning. Det stinker verkligen.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2009 vid 03:35
Jag kan meddela att Stitch!, en spinoffserie på Lilo och Stich har debuterat i Japan och lär snart komma till Europa. Kanske är hoppet inte förlorat?

Förutom det har även en 3-D animerad serie vid namn Fireball debuterat i japan.

Glömde nämna RoboDZ, ännu en 3-D animerad serie.

Bild: http://io9.com/photogallery/robodz/1003342525

RoboDZ verkar intressant. hoppas inte det är mer skräp.


Det verkar allt jag kan hitta från Disney's sida.



EDIT: Det var det tydligen inte...

UPPTÄCKTE JUST DETTA:


Toon Disney och Jetix kommer att försvinna... åtminstone i staterna!

Istället kommer Disney XD!

Disney börjat lära sig

------------------------------------------------
IMPORTANT INFO PLEASE READ

Friday, Feb. 13 at Midnight--This will be replacing Toon Disney/Jetix!

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Disney_XD




Aaron Stone
Meh, ny live-action serie, en kille blir agent i ett onlinespel som typ visar sig vara verkligheten eller nåt, typ.

Hero and Not
????

I'm with the Band
????

Jimmy Two Shoes
NEEEEJ.

Kid Knievel
????

Kid vs. Kat
verkar lovande

RoboDz
nämnde den tidigare

Zeke and Luther
????
--
American Dragon: Jake Long
Meh.

The Emperor's New School
Yeah!

Even Stevens'[6]
Meh.

The Famous Jett Jackson[6]
Meh.

Gargoyles
...Allvarligt? Ännu en av de bättre tecknade serierna som gjorts!

The Legend of Tarzan
Själv gillar jag den inte...

Phil of the Future[6]
Fasen också...

Phineas and Ferb
Ugh.

The Replacements
Meh

The Suite Life of Zack & Cody[6]
Meh

A.T.O.M.[6]
Ugh

The Avengers: United They Stand
Whoa. inte ursprungligen disney, men den lär vara rätt bra...

Batman: TAS
Inte ursprungligen en disneyserie... men seriöst?! En av de få serie jag jämnställer med Darkwing, ta mig katten, en av de fem bästa tecknade serierna genom tiderna!

Bruno the Great[6]
verkar uselt

Chaotic
verkar medelmåttigt

Digimon Data Squad
Antingen underbart eller skräp

Fantastic Four[6]
Har sett det förr. Ännu en bra show inte har disneyrötter

Get Ed
Verkar lovande

The Incredible Hulk
???

Iron Man
???

Jackie Chan Adventures
Lär vara en bra serie

Legend of the Dragon
Verkar lovande

Monster Buster Club
Verkar okej

Oban Star-Racers
Personligen gillar jag den här...

Pinky and the Brain
Ännu en gudabenådad serie.

Pucca
Heh, vem gillar inte Pucca? XD

Silver Surfer[6]
Verkar sådär...

The Spectacular Spider-Man[6][7]
Verkar lovande.

Spider-Man
Älskade den här när man var liten.


Spider-Man and His Amazing Friends[6]
Urghhh...

Spider-Man Unlimited[6]
Verkar lovande.

Static Shock
Verkar lovande.

Superman
Meh.

Super Robot Monkey Team Hyperforce Go![6]
Meh.

X-Men
Verkar lovande.

Yin-Yang-Yo!
Meh.



Visserligen är många här inte ursprungligen disney-serier, men hej... de är bättre än dagens skräp!


Ändrad av RWB bokmal - 12-februari-2009 vid 04:24
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2009 vid 16:40
Jag är lite kluven inför det där. Skulle det verkligen betyda en förbättring?
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-februari-2009 vid 10:47
Beror på hur de lägger upp schemat. Om de skräpigare serierna får strålkastarljuset går det åt fanders med den här kanalen också.
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Spider-Man View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 21-februari-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Spider-Man Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2009 vid 12:23
Ny här så det här blir det första jag postar.
 
Den här Disney XD kanalen ser väldigt bra ut tycker jag, hoppas det kommer till Sverige. Älskar Batman, Gargoyels och Spider-Man serierna.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2009 vid 01:05
Inte för att jag bryr mig särskilt mycket men hör verkligen serier som Batman och Spindelmannen hemma på en Disneykanal?
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2009 vid 16:45
Mer än "That's so Raven!", i vart fall.
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2009 vid 12:35
Gargoyles... Varför satsar inte Disney på fler serier i den andan? Vem är det som tycker att American Dragon är en bra idé till en DISNEY-SERIE!?!?!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media