Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

K-special: Walt Disney 21/12 2007

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: K-special: Walt Disney 21/12 2007
    Postad: 22-december-2007 vid 20:29

Den 21 dec visade SVT en mycket bra fransk dokumentär om Disney´s influenser. Programmet var inriktat på europeisk konst och litteratur som haft stor betydelse för Walt Disney och hans konstnärer. Dokumentären gav intressant information och fakta, den var även intressant bildmässigt. Filmskaparen heter Samuel Doux.

Var det någon av er som såg filmen?
 
K-special går i repris söndagen den 23/12.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-december-2007 vid 13:43
Jag missade den i fredags tyvärr men jag ska se den idag,Big%20smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-december-2007 vid 16:18
Japps jag såg den idag , var väldigt intressant faktiskt ( jag är ju smått intresserad av konst och mycket intresserad av disney såklart Cool )  man ville bara veta mer. Alltid trevligt med disneydokumentärer Wink
Love will be your guide
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-december-2007 vid 17:27
Jag såg också den. Tyckte det var intressant att se lite av vad Walt Disney inspirerats av. Det är ju sånt som man inte tänker på när man ser filmerna.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2007 vid 18:36
Postad av Saga Saga skrev:

Japps jag såg den idag , var väldigt intressant faktiskt ( jag är ju smått intresserad av konst och mycket intresserad av disney såklart Cool )  man ville bara veta mer. Alltid trevligt med disneydokumentärer Wink
 
Absolut den var mycket intressant. Man kände att Walt Disney inte var så långt borta på något sätt...vet ej varför. Och eftersom jag är mycket intresserad av kost var det mer intressant. Och Disney såklartWink
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Stolt_svensk View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Stolt_svensk Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 05:12
Väldigt skickligt gjord. Kul att de dära fransmännen lyckades förankra alla våra kära ankor och grisa osv i vårt germanska arv.Tongue
Du gammla du fria...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 09:43
Germanska arv? Vad är det för nazi-tugg?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2008 vid 09:07

Jag såg den igår. Tyckte att de riktade in sig för lite på Walt... Dokumentären var ju ämnad att handla om just Walt Disney. Men den var helt okej för övrigt.

Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media