Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Fandubs

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
SkylarkDiamond View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 18-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera SkylarkDiamond Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Fandubs
    Postad: 28-november-2007 vid 00:21
Finns det fler här som sysslar med fandubs? Jag och syrran (FirCone) provade att göra en av sången "Belle" från Skönheten och Odjuret på skoj. Det var skitkul! LOL Särskilt att sjunga mansrösterna. Dock är det omöjligt att vara lika bra som originalet, men kommentera gärna. :)
 
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2007 vid 18:45

Höhö, det var faktiskt riktigt roligt. Dock väldigt svårt att försöka klinga lika basiskt som Gaston, men det gick väl någorlunda kanske. LOL

Här är föressten del 2 om någon är intresserad. Tongue

http://www.youtube.com/watch?v=fhplA1d_WLk
It's a piece of cake
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2008 vid 21:26
gu vad bra jag älskar din syrst röst som belle hon är jätte duktiga jag är rittig inpånerad Smile
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2008 vid 21:25

Vad kul att du tycker om den. Vill du se mer är det bara att gå in på våra channels på youtube. Smile

It's a piece of cake
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2008 vid 00:59
Wow! Vad bra SkylarkDiamond är som Belle! FirCone, du är en underbart rolig Gaston också xD

Och "Fandubbing" är jättekul, det kan jag säga. Jag håller i en hel fandub av Lejonkungen på ett annat forum, och vi jobbar på det, men det går lite sakta xP Här är en liten bit ur den som jag satte ihop för ett tag sen; jag som Nala och en av de andra medlemmarna som Simba ^^

http://media.putfile.com/-The-Argument----TLKGO-fandub-test
Klippet är på engelska, eftersom det är ett internationellt forum det kommer ifrån Tongue
Save 2D-animation!
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2008 vid 12:52
Tack så mycket!
Vill ni se mer fandubs så är det bara att gå in på våra channels på youtube. Smile

Din Lejonkungen fandub var ju jättebra!
Håller ni på att dubba hela filmen?
It's a piece of cake
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2008 vid 18:56

jo jag undrar hun ni gjör när ni fan dubbar? asså har ni viddeo klipp och spelar in ljud till dem eller hur gjör ni?

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2008 vid 11:10
jag kom på en sak ( vet inte om det är bra ^^) men skulle inte vi här på magicmovies fan dubba något ?
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2008 vid 00:33
Postad av Fircone Fircone skrev:

Din Lejonkungen fandub var ju jättebra!
Håller ni på att dubba hela filmen?


Man tackar, man tackar :3 Och ja, vi försöker i alla fall göra hela filmen. Det är bara lite svårt att få folk att skicka in sina repliker xP

Och jag använder ett program som heter Cakewalk när jag pysslar med mina Fandubs. Bra program för att meka med ljud och sådant. Adobe Premier är nog ett ännu bättre program för sådant dock, som jag hemskt gärna skulle vilja ha. Synd att Adobe-grejer är så dyra D:

Haha, en MagicMovies fandub hade varit roligt! Det skulle jag varit med på :D
Save 2D-animation!
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2008 vid 19:22
hehe om vi här på MagicMovies ska fandubba något kanske vi kan gjöra något i stil med dena Tonguehttp://www.youtube.com/watch?v=VD3VCfnPasE
eller vad tycker ni?Wink
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2008 vid 19:26
Hur gör man för att fandubba ? Hur går det till ?
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2008 vid 19:28
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2008 vid 19:56
Oooh, ja, det låter som en bra idé tycker jag, disney_erika :D Eller så kan man ta klipp ur filmerna med dialog om man inte vill sjunga.
*bounces* Det hade varit jättekul!

Och Disney_girl, det är ganska lätt att fandubba :) Bara man har filmen på datorn/DVD och en mikrofon. Jag brukar sätta på filmen och sedan prata eller sjunga med karaktären jag dubbar. Sedan att få ihop det med själva filmen är svårare... Jag använder ju Cakewalk som sagt, och det funkar jättebra om man har filmen på datorn tillsammans med din egen inspelning och bakgrundsmusiken (om man sjunger).
Save 2D-animation!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2016 vid 15:31
Jag har också gjort en del fandub.


https://www.youtube.com/watch?v=7DHUu6gU_sc

Ändrad av disney_girl - 14-maj-2016 vid 15:31
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media