Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Toy story

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Robbe View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 24-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Robbe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Toy story
    Postad: 14-november-2007 vid 19:30
Hur länge sen var det ni såg på toy story på dvd/vhs/TV? Det var några år sen jag såg den filmen sisst. Tongue
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2007 vid 15:48
Jag såg den Toy Story för någon månad sen. Den filmen ligger verkligen inte bland mina favoriter. Jag tycker verkligen inte om figurerna i filmen och inte dem levande leksakerna heller. Shocked
Älska Disney
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2007 vid 18:11
Är inte leksakerna figurerna? Hur kan man inte gilla TS-filmerna? Lätt Pixars bästa film(er)
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2007 vid 18:39
Ptja.. jo det är klart.. alla är ju leksaker..Tongue
jag mena nog att figurerna är Cowboyen och buzz lighter.
Älska Disney
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2007 vid 18:49
Håller med Mendez, jag tycker Toy Story är riktigt bra! (Har iofs bara sett ettan.) Det märks ju att tekniken har blivt mer avancerad i de nyare datoranimerade filmerna, men just den första tycker jag de lyckades förträffligt med.
 
Mikka: Gillar du inte deras karaktärer, eller hur de ser ut? Alla filmer brukar ju ha nån figurer som inte uppför sig precis så som man skulle vilja. Buzz är en sån figur, tycker jag, men han ändrar ju sig i slutet av filmen. Jag gillar både honom och Woddy. :D
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2007 vid 19:32
Woddy hette han ja!Smile
Ptja, det är nog inte min typ av film bara. Den är tråkig, karaktärerna är tråkiga och filmen är seg. Jag gillar inte heller den elaka ungen. Potatisen är i så fall den enda som är lite små kul, som slänger ut sig någon rolig kommentar då och då. Inte meningen att vara så negativ som filmen, men filmen faller inte in i smaken :/ =P
Älska Disney
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2007 vid 20:58
Älskar scenen när Buzz flippar vid tepartyt. "Jag är fröken Näslund (insert psykskratt). Fredrik Dolk och Björn Skifs, tidernas radarpar!
Till toppen
Zoom0 View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 21-juni-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Zoom0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2009 vid 12:57
Den är fantastisk. Jag såg den för några dagar sedan!
2:an är inte heller dum men 1:an är ändå bäst.
 
Är det nån som vet förresten varför Björn Skifs inte sjöng låtarna i filmen? Han är ju lixom sångare och hans röst hade säkert passat låtarna väldigt bra.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2009 vid 14:13
När man gjorde Toy Story så vill Pixar inte följa efter Disneys Musikkoncept som i stort sätt är att använda musikalnummer för att föra handlingen vidare och där sången framfördes av en karaktär i filmen. Så Pixar (Förmodligen Lasseter) beslöt att använda musik lite annorlunda än vad Disney's studio gjorde. Så man valde helt enkelt att låta sångerna sjungas av nån annan (I detta fall Randy Newman, filmens kompositör - och Mikael Roupé i den svenska versionen). Och låtarna skulle förmedla karaktärernas känslor mer än att låta sången föra fram handlingen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media