Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

The Legend of Jack Sparrow

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: The Legend of Jack Sparrow
    Postad: 07-november-2007 vid 11:32
Ett soft om än flummigt action-spel med allas vår favoritpirat i huvudrollen. Någon mer som diggar det.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2008 vid 04:48
Jag tar det som ett nej. Men varför har det inte gjorts en uppföljare på det här spelet? Om folk tyckte att slutet i Dead Man's Chest var en cliffhanger så är ju det ingenting mot slutet i The Legend of Jack Sparrow.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2008 vid 11:57
Jag tyckte Spelet var ganska tråkigt enformigt efter ett tag. Nu var det ett bra tag sedan jag spelade det, men vad jag minns var att mellansekvenserna med dialog var rätt taffliga och tråkiga.

Anledningen till att det inte gjorts någon uppföljare är kanske att spelet inte sålde tillräckligt bra.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2008 vid 13:24
Det sålde platinum har jag för mig. Men jag kan ha fel. Det som var taffligt med mellansekvenserna var att ljudet var riktigt grumligt och otydligt. Gick inte att höra vad Jack sa ibland. Men visst var det rätt enformigt, men coolt ändå. Väldigt svårt att placera när i film-trilogin spelets "huvudhandling" utspelar sig. Och kan du förklara slutet?
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2008 vid 15:43
Jag har det spelet och jag gillade den tills jag vann allting!
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2008 vid 17:08
Fattade du slutet? För jag gjorde det inte.
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2008 vid 18:16
Det var lite annorlunda! Jag kan inte säga vad det handlade om i slutet!
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2008 vid 22:42
Jack och Will omringade av skelettpirater... slut. Vad hände? Och när utspelar sig spelet?
Till toppen
Jack Teague View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Jack Teague Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2008 vid 13:44
Nää slutet var att Lizz Will och Jack fick berätta slutet på historien och sen så fick de möta de spanska männen
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2008 vid 15:03

Öh, nej. Jack berättar historien för att The Black Pearl ska hinna fram till fortet. Sedan gör de sig fria och fightas mot alla soldaterna. Sedan möter man tre bossar sammtidigt, dödar de och springer till The Black Pearl och använder skeppets kanoner för att skjuta sönder fortets torn. Sedan klarar man spelet och får se Will och Jack gå in på en krog där piraterna som blåste de i början av spelet ligger döda överallt. Sedan vaknar de till liv och blir till skelett och omringar Will och Jack. Jack drar ett skämt och sedan rullar eftertexten. Slut.

Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 02:32
Det stämmer Dalmatinerkamrat, slutet är tämligen förbryllande. Yarrrgh! Min personliga tolkning är att hela historien är en återberättlese framförd av Mister Gibbs för de som vill höra på inne på en taverna i Tortugas hamnkvarter. Efter åtskilliga stop rom så blir allting minst sagt rörigt och det är så hela historien om Captain Jack's och unge Will Turners jakt på den gyllene dödskallen skapades. Men vad vet väl en gammal sjöbjörn som jag? Arrrgh.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 13:05
Hmm, det är en teori lika bra som någon annan... Spelet heter ju trots allt "THE LEGEND" of Jack Sparrow, så hela spelet kanske är en legend och inte menat att stämma på några punkter överhuvud taget? Men nog kunde man ha löst det på ett smidigare sätt?
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 13:21
Indeed. Men jag är ändock förbluffad över hur spelet kunde sluta som det gör? Jag har länge sökt svar men, arrrgh! Ingen vill kännas vid gåtan. Det gör mig rosenrasande. YAARRRRGH!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 14:29
Det tycks inte finnas en kotte på internet som kan svara på dessa frågor. Jag har sökt svar sedan 2006 när jag första gången spelade spelet, men det är en sannerligen hård nöt att knäcka. För att inte säga omöjlig.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 18:45

Kan det icke vara som i den teori angående Pirates of the Caribbean: Online du presenterade för mig, att detta spel också har anknytning till Kingdom Hearts-sviten? 

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 19:29
Nej, absolut inte. Hoppa vidare till POTC: Online-tråden så kan du läsa om en revolutionerande upptäckt jag kan ha gjort ikväll!
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 20:37
Jag har nu läst det och måste säga att det är en fashinerande teori, gosse! Det skulle verkligen förklara en hel del! Även om det fortfarande är svårt att smälta slutet i båda spelen så är det i nuläget dubbelt så godtagbart! Men borde man då inte göra en "The Legend of Jack Sparrow II" där Jack möter Captain Hawk? Och på så vis knyter samman en egen speltrilogi?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 21:57
Definitvt, Captain! Det är precis det jag har funderat på. Oavsett hur det egentligen ligger till så kräver ju slutet i The Legend of Jack Sparrow verkligen en fortsättning då det får cliffhanger-slutet i Död Mans Kista att framstå som en PUNKT. Eller vad säger du? Angående att ha Nathaniel Hawk och Jack Sparrow sida vid sida är en så cool tanke att jag inte vet om jag skulle våga spela det med risk för att drabbas av en stroke på grund av en stor överdos coolhet. Har du tänkt på att båda kaptenerna har fågelnamn tlli efternamn?
Vad tycker du skulle bli en bra titel på den tredje delen? POTC: The Adventures of Jack Sparrow, kanske. Eller POTC: The Fate of Jack Sparrow. Någonting i den stilen.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 12:34
Aye! Givetvis har jag tänkt på kopplingen i deras namn. "Pirates of the Caribbean: The Adventures of Jack Sparrow" är indeed en mycket passande titel på ett tredje spel. Men jag gillar även "The Fate of Jack Sparrow", men det kanske man skulle spara till framtiden då det ligger någonting avslutande i de orden. Skulle "The Adventures of Jack Sparrow" då inledas med hur Captain Jack och unge Will Turner lyckas fly ur knipan de befann sig i när vi senast såg de i slutet av "The Legend of Jack Sparrow? Har du några ideér på en handling till spelet? Arrrgh.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 15:08
Tja, det är svårt då jag inte är en manusförfattare, men som du säger så är det enda vettiga att börja spelet där TLOJS slutar. Jack och Will får fäkta sig ut från krogen där de odöda piraterna finns och sedan fly till The Pearl. Dessa nya förbannade pirater ska dock vara annorlunda än Barbossa och hans besättning. De ska vara mer zombie-aktiga och gå att döda utan att man behöver bryta förbannelsen. Förvisso gick ju skelettpiraterna i TLOJS att döda de med, men det var ju bara Jacks rappakalja för att få honom att framstå som hjältemodig och storslagen.
Sedan kanske de beger sig till Tia Dalma för att få råd om hur de ska kunna göra slut på dessa pirater en gång för alla?
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2008 vid 12:51
Aye! Jag gillar dessa idéer skarpt, matey! Också ett lysande sätt att få in Tia Dalma i denna spel-serie. Men hur ska Captain Hawk och Captain Jack mötas? Ska de kanske stöta samman när de är på jakt efter samma skatt eller dylikt? Jag tycker även att mäster Gibbs, Mister Cotton och Mart the Dwarf ska ha större roller i uppföljaren än vad de hade i "The Legend of Jack Sparrow". Savvy?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2008 vid 13:12

Mm, Jack och Nathaniel skulle mycket väl kunna mötas som rivaler och slåss men sedan tvingas att sammarbeta för att klara livhanken. Första halvan av spelet kan handla om hur Will och Jack tar sig ur knipan de hamnade i slutet av TLOJS och andra halvan kan ta en helt annan vändning.

Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2008 vid 15:09
Yarrrgh! För hundra gubbar om du inte har en poäng där!!! Will och Lizzie kan återförenas och Jack ger sig av på nya äventyr och sedan stöter han samman med Captain Hawk!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2008 vid 15:34
Låt se...
 
Första delen: Jack och Will slåss mot zombie-pirater, flyr och söker upp Tia Dalma som ger de någonting som de kan förgöra zombierna med en gång för alla.
 
Andra delen: Jack och Will jagar rätt på zombie-piraterna och gör slut på de en gång för alla. The Black Pearl sätter iland Will i Port Royal och seglar vidare mot nya äventyr.
 
Tredje delen: Jack är som vanligt på jakt efter någon övernaturlig artefakt som finns gömd i ett mystiskt tempel på någon ö. Väl framme möter han och besättningen Nathaniel Hawk och hans besättning. Det upptsår en strid. Jack och Nathaniel låser sina svärd mot varandra...
 
och sen?
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 11:42
Sedan dyker Cthulhu upp! Det väcker honom ur sin slummer!!! Yarrgh! Tänk själv att låta honom träda in i Pirates of the Caribbean-universummet! Savvy?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2009 vid 12:13
Ja, tänk vilken fantastisk boss-fight det skulle kunna bli! Jag gillar ideén skarpt! Cthulhu borde helt klart få en del i denna trilogi av spel. Men han borde väl inte dyka upp sådär från ingenstans? Eller?
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2009 vid 14:32
Captain Sparrow och Captain Hawk väcker honom av misstag ur sin miljonåriga dvala! Savvy?
 
Tänk dig hur mäktigt att se honom resa sig ur djupen!
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-mars-2009 vid 11:50
Så då snackar vi snarare om ett POTC: The Rise of Cthulhu?
 
Men det är ju en idé så bra att den borde få sig ett eget spel! Ett fjärde spel!
 
Först tar vi och ser till att det blir en ordentlig spel-trilogi.
 
Pirates of the Caribbean
Pirates of the Caribbean: The Legend of Jack Sparrow
Pirates of the Caribbean: The Adventures of Jack Sparrow
 
Och sedan spinner man vidare och gör Pirates of the Caribbean: The Rise of Cthulhu! Vad sägs om att Nathaniel Hawk blir en del av Jacks officella besättning, han bli en utmärkt ersättare för Will Turner.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2009 vid 04:39
Aye, lad! Exactly! Då gör man helt enkelt The Adventures of Jack Sparrow till en blandning av Dead Man's Chest och helt nya inslag på samma sätt som The Legend of Jack Sparrow blandade The Curse of the Black Pearl med märkliga nya platser och händelser. Savvy?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2009 vid 13:43
Jo, fast då ser jag inte riktigt hur det på ett smidigt sätt knyter samman POTC och LOJS.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media