Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Inga fler uppföljare!?

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Inga fler uppföljare!?
    Postad: 08-oktober-2007 vid 20:39
Hej. Läste precis på Wikipedia att
 
[den lilla sjöjungfrun 3] will be the final direct-to-video sequel produced by Disney, as, on June 22, 2007, the Walt Disney Co. announced a major restructuring of its animation department, which included a decision to stop producing their "lucrative yet lower quality" direct-to-DVD sequels spawned by the studio's most successful feature titles.
 
 
Ska man tro denna källa ska Disney sluta göra uppföljare! Det känns för bra för att vara sant... Är det någon annan som har hört talas om detta från annat håll och kan bekräfta eller dementera? Personligen så tycker jag att uppföljarna är en skam för Disney och borde brännas på bål, så det här gjorde mig överlycklig! Håller både tummar och tår för att det är sant.


Ändrad av TangiableArc - 08-oktober-2007 vid 20:40
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2007 vid 20:49
Mycket möjligt att det är så, även om det verkar vara för bra för att vara sant. Men wikipedia är ju en ganska dålig källa så för att ens få mig att börja tro lite på det här skulle jag kräva en starkare källa. Förstår inte heller riktigt varför disney skulle sluta med uppföljarna, de har väl ändå gått rätt bra även om majoriteten här hatar flertalet av dem? Men man kan ju alltid hoppas på att detta stämmer.Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2007 vid 20:55
Det kan säkert stämma. Låter intelligent.
Frågan är hur länge de egentligen kan tjäna pengar på halvtaskiga uppföljare, folk måste ju tröttna på dem någon gång? Filmerna har ju inte direkt blivit klassiker som Disney kan tjäna pengar på till jordens undergång som storfilmerna vi ser som Disneyklassiker.
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2007 vid 20:58
Jag har tittat vidare. Källan som använts till Wikipediaartikeln kommer ifrån en affärstidning somverkar seriös, http://seattlepi.nwsource.com/business/321018_disneydvd23.html.
 
Däremot hittar jag ingenting på Walt Disney corporations officiella hemsida. Det fanns inga news releases alls för det datum som artikeln angav. Så... det blev vi ju inte så mycket klokare på.  
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2007 vid 21:09
tråkigt, hade sett fram emot uppföljare på en del. Men det är jag det, förstår att många inte gillar dom.
Disney 4ever
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2007 vid 09:35
Det finns ju knappt några klassiker kvar att förstöra med uppföljare. Vilka massakeringar hade du sett fram emot då? Snövit 2: Återkomsten, Lion King 4: Lock and Load. Eller att disney köper rättigheterna till Landet för länge sedan och gör del 20-45.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2007 vid 10:32
Om Disney lägger ner uppföljarna kommer de att få börja tänka på nya manus igen. Och det har de väl inte direkt gjort på åratal? Frågan är väl vad de ska hitta på för ämne då. De har väl skrivit manus om det mesta redan? Eller?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2007 vid 11:51
De borde se tillbaka på åren som varit och börja om från början så att säga.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2007 vid 16:57
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Förstår inte heller riktigt varför disney skulle sluta med uppföljarna, de har väl ändå gått rätt bra även om majoriteten här hatar flertalet av dem? Men man kan ju alltid hoppas på att detta stämmer.Wink

Därför att John Lasseter numera är konstnärlig chef på Walt Disney Animation Studios. Han anser att alla dåliga uppföljare minskar värdet på de riktiga originalklassikerna. Så uppföljarna måste bort för att Disney i framtiden ska kunna återgå till att producera handtecknade originalfilmer av hög kvalité.


Ändrad av Anders M Olsson - 09-oktober-2007 vid 16:57
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2007 vid 16:48
Tack för svaret. Det låter som en mycket smart man, hoppas han får igenom sin idé. Big%20smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2007 vid 17:27
Vad bra att uppföljarna försvinner snart.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2007 vid 07:35
Jag hade sett fram emot Törnrosa 2, Oliver och gänget 2, Snövit 2 och , Alice i Underlandet(spegellandet den här gången kanske).
Disney 4ever
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2007 vid 09:16
Postad av Onyx86 Onyx86 skrev:

Jag hade sett fram emot Törnrosa 2, Oliver och gänget 2, Snövit 2 och , Alice i Underlandet(spegellandet den här gången kanske).

Beträffande Alice i Underlandet så bygger filmen faktiskt på båda Lewis Carrolls Alice-böcker, så en separat film om Alice i Spegellandet förefaller ganska onödig.


Ändrad av Anders M Olsson - 21-oktober-2007 vid 09:18
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2007 vid 10:23
Men jag hade ändå velat se den.
Disney 4ever
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2007 vid 11:24
Snövit hoppas jag verkligen inte att dom gör uppföljare på. Törnrosa 2 skulle vara kul att se. Men bara om det blir en bra story och bra tecknad.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2007 vid 14:00
"bara om det blir en bra story och bra tecknad."
 
Just av den anledningen som vi begraver uppföljarna och aldrig tänker på dem igen. Undantag: Bambi 2, borde räknas som en klassiker. Otroligt bra och söt uppföljare.
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2007 vid 17:34
Tycker det är ett utmärkt beslut. Kommer precis lagom. Har aldrig längtat till en uppföljare, förutom undantaget just "Den lilla sjöjungfrun III". Detta därför att jag tyckte 2:an var sådär bra och vill jag se hur de kan fortsätta historien. Nu har de ju redan brutit skalet och förstört originalet med en uppföljare som var sådär, kan de ju lika gärna göra en till. Men sedan skall det vara stopp på dumheterna!

Ändrad av Spidey - 21-november-2007 vid 19:03
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2007 vid 18:04
Postad av Spidey Spidey skrev:

Tycker det är ett utmärkt beslut. Kommer precis lagom. Har aldrig längtat till en uppföljare, förutom undantaget just "Den lilla sjöjungfrun III". Detta därför att jag tyckte 2:an var sådär bra och vill jag se hur de kan fortsätta historien. Nu har de ju redan brutit skalet och förstört originalet med en uppföljare som var sådär, kan de ju lika gärna göra en till. Men sedan skall det vara stopp!
 
 
Hehe , du tog verkligen orden ur min mun:) Mkt bra åsiktClap hehe,
Håller med dig, jag längtar efter 3:an , och att tvåan förstörde ettan ( jag har jätte många jobbiga synpunkter på den filmen ( alltså saker som jag stör mig på att de har missat att berätta i historien) men eftersom att det är DLS så är det väl ett + antar jag Wink.
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2007 vid 21:29
Vad är egentligen DLS? D:et står för disney och S:et står för studio?
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2007 vid 22:27
Den Lilla SjöjungfrunWink
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2007 vid 18:47
Okej. Usch vad det är svårt med förkortningar ibland Embarrassed
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2007 vid 19:16
I know, det tog typ en månad för mig att förståCool
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2007 vid 12:49
Postad av Onyx86 Onyx86 skrev:

tråkigt, hade sett fram emot uppföljare på en del. Men det är jag det, förstår att många inte gillar dom.
 
Ja, jag med. Jag gillar en oftast uppföljarna, det är klart att dem inte är lika bra som orginalfilmerna, men ändå.. jag gillar dem. Thumbs%20Up
 
Vadå? Ska Disney kanske börja göra handtecknad film igen? Ingen 3D?
Älska Disney
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2008 vid 20:30
Så jag hoppas av djupet av mitt hjärta att detta alltså inte är sant ...
 
 
 
Blev en aning chockad när jag såg det och jag vet att det inte är en officiel hemsida men man vet aldrig LOL
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2008 vid 06:25
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Så jag hoppas av djupet av mitt hjärta att detta alltså inte är sant ...
 


 

 

Blev en aning chockad när jag såg det och jag vet att det inte är en officiel hemsida men man vet aldrig LOL


Nej, Inga fler uppföljare. Kommer inte Den Lilla Sjöjungfrun III vara sista uppföljaren ?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-februari-2008 vid 20:16
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Så jag hoppas av djupet av mitt hjärta att detta alltså inte är sant ...
 
 
 
Blev en aning chockad när jag såg det och jag vet att det inte är en officiel hemsida men man vet aldrig LOL
Min reaktion när jag läste det där var att tappa hakan och utbrista "Hjälp!" Jag hoppas verkligen inte att alla de där är någon sanning bakom. Visserligen skulle det vara kul att se en tvåa på Herkules om man nu skulle lyckas med att inte jämföra den med ettan och att den dessutom var riktigt, riktigt bra. Men i alla fall, det är bättre att de satsar på nya filmer istället för att göra dessa evinnerliga uppföljare.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2010 vid 20:12
Jag håller med, jag har också fått nog av uppföljare, de är riktigt dåliga, RIND2 är nog sämst, för jag gillar inte madaleine och saroush är inte lika bra som frollo.

Ändrad av Eliaspbo - 22-maj-2010 vid 20:15
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2010 vid 20:59
Att amn inte gör fler uppföljare är bra på ett sätt och dåligt på ett sätt, det som är bra är att de flesta uppföljarna anser jag vara dåliga, det som är dåligt är att inte alla klassiker får uppföljare, varför får inte alla filmer uppföljare, samma sak undrar jag med det här: varför finns platinaserien.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2010 vid 21:11
Många historier är svåra att göra en fortsättning på (fast det har inte hindrat Disney förut tydligen).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2010 vid 22:11
Jag tycker nog vi ska vara glada att många klassiker har lämnats utan uppföljare. Inga fler uppföljare blir endast bra. Som sagt de flesta har inte varit lyckade.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media