Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Atlantis - the lost empire

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2010 vid 00:05
Har ni tänkt på att den här filmen påminner lite om Avatar, fast det utspelar sig under ytan istället för rymden då. Jag gillar mysterier och sånt, så filmen funkar för mig.

Atlantis - Pandora
Milo Thatch - Jake Sully
Kida - Neytiri
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2010 vid 00:12
Finns många som säger att Avatar har stora likheter med Pocahontas också.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2010 vid 00:15
Har inte sett Avatar men det jag har hört mest av dom som har sett den är jämförelse med Pocahontas. Men inte med Atlantis. (Jag har aldrig sett Atlantis för den delen heller så hade jag sett Avatar hade jag ändå inte kunnat jämföra.)
Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2010 vid 01:31
Mönstret i de tre filmerna är en upptäcktsresande som åker till ett nytt och främmande land och träffar där en kvinna från lokalbefolkningen. Jag förstår varför alla liknar Avatar vid Pocahontas eftersom det är en rätt välkänd historia.

Men jag skulle hellre säga Avatar och Atlantis. När man ser på miljöerna i filmen ser det lite tropiskt ut och de har till och med samma flygödlor med. Kida och Neytiri har lika personlighet, mystisk, tuff och så.  Pocahontas är en romantisk film. Atlantis och Avatar är mer action, så tycker jag i alla fall.




Ändrad av Amina - 26-juli-2010 vid 09:05
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2010 vid 14:16
Jag brukar inte såga filmer men Atlantis har ingen plats i mitt hjärta. Såg den på ett inspelat band med föräldrarna men jag satt bara och tittade på klockan var tredje sekund. Animeringen är inte världens bästa och jag hittar ingen favorit bland alla karaktärer som finns. Miljön är visserligen vacker men det är det enda jag gillar.
Som någon skrev, saknar filmen det där lilla extra som "Skönheten och Odjuret" och "Ringaren i Notre Dame"  har. Dessa två filmer är bra, så att skaparna till dessa kunde göra en så konstig film som Atlantis, fattar jag inte

 

Tyckte inte att Rourke (och även Helga) är någon vidare skurk. Medan Frollo och Gaston verkligen får en att darra av rädsla (Eller nja, Gaston är väl lite mer komisk än Frollo, men han är helt okej) rycker jag bara på axlarna åt Rourke för han verkar inte så himla läskig. Helga är mest en irriterande gaphals som skriker så mycket att jag får huvudvärk! 

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2016 vid 16:35
Såg "Atlantis: The Lost Empire" för tredje gången för ett par veckor sedan. Jag får nog säga att den blir lite bättre för varje gång. Första gången (hyrd på VHS kring 2002?) tyckte jag den var ganska bedrövlig.

Sedan, när jag plöjde samtliga 50 klassiker 2012 och såg den på dvd/engelska tyckte jag den var okej, men med många och stora brister. Och nu tredje gången var den snäppet bättre än okej då vissa av bristerna gick att acceptera bättre när man var beredd på dem.

Det här är en film som hade enorm potential men som i slutänden landar på "skaplig".

Kida måste dock, hands down, vara den sexigaste tjejen i en Disney-film någonsin! Med stark konkurrens från Esmeralda, Jasmine och Nani (dat ass!).
 
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2016 vid 19:19
"Atlantis" borde ha fått en tv-serie (gärna en prequel till filmen). Skulle vara värd minst fem stycken av de bedrövliga skräpserier som Disney krämat fram sedan 2001.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2016 vid 19:27
Det var ju från början tänkt att Atlantis skulle få en TV serie. De hade redan börjat på den innan den första filmen kom ut eftersom Disney trodde att Atlantis skulle bli en rejäl succé. Det blev den tyvärr inte, en flopp och förlorade ännu mer pengar än vad de först trodde. För att rädda de pengarna de redan hade spenderat på den kommande TV serien beslöt de att lägga ner den och istället klippa ihop de tre första avsnitten som var helt färdiga till en uppföljare istället. Därför kom Atlantis 2 : Milos återkomst, som är de tre första avsnitten av Atlantis TV serien kom aldrig blev av.

Ändrad av Agrabah - 21-november-2016 vid 19:29
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2016 vid 21:44
Aha, surt. De borde som sagt ha satsat på en prequel istället.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2021 vid 11:37
Ser att Atlantis är lite av en vattendelare även här. Jag såg nyligen om den - i ännu ett försöka att gilla den. Den har ändå en ganska stor fanbase online så jag har försökt ge den många chanser och jag vill så gärna tycka om den men den lyckas aldrig fånga mig.

Vet inte vad det är. Stilen på animationen, plastiga och tråkiga karaktärer, trött story? Tycker till och med min hjälte Michael J Fox är felcastad som rösten till Milo. Då föredrar jag nog den svenska dubbningen med Linus Wahlgren, knäppt nog.

Obegripligt att den fick en uppföljare även om det var direct-to-vhs/dvd.

Positivt: James Newton Howards musik!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media