Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Captain EO?

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
LuvMJ View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LuvMJ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Captain EO?
    Postad: 15-augusti-2007 vid 02:47
Hej alla! Jag tittade just på Captain EO på YouTube. Det är alltså en kort spelfilm med Michael Jackson, som spelades in typ 1986. Den är ganska bra faktiskt.. :P Men räknas det som en Disney-film, som skulle kunna läggas upp här på MagicMovies?
 
 
 
 
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 11:02

Men detta är väl filmen som visades som 3D film på Eurodisney och de andra Disneyparkerna på början av 90 talet? Alltså denna film var framtagen för disney, eller har jag helt fel?

Shipopi
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 11:47
Jo det är alldeles riktigt. och jag bör lägga till spelfilmerna, kortfilmerna och dokumentärerna först innan jag börjar rota i filmer som den här.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 09:40
Hur menar du, Danne? Ska du lägga till ALLT annat först innan du rör Jackson med tång? Eller har jag fattat fel?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 15:09
Jag anser att spelfilmerna, tV-spelfilmerna,  Kortfilmerna och dokumentärerna har högra prioritet än filmproduktioner som gjorts för Nöjesparkerna.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2018 vid 00:56
Klassiker! Älskar influenserna från Star Wars. Angelica Houston som den onda häxan! Den har inte åldrats särskilt väl men så jävla kult ändå. Älskar Michael Jackson! Tråkigt bara att de inte lyckades inkludera bättre musikinslag. "Another Part of Me" och "We Are Here To Change The World" är inte tip-top, enligt mina preferenser iallafall. APOM är dock tung, iofs, det måste jag erkänna. Att den hamnade på Bad-plattan framför Streetwalker är dock obegripligt - tycker den senare är betydligt vassare och passar bättre in bland spåren på skivan.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media