Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Off Topic

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Off Topic
    Postad: 11-augusti-2007 vid 17:12
En sak som jag saknar på det här forumet (som finns på alla andra forum..) är s.k. "Off Topic". Ett argument till att fixa det är t.ex. trådar om skådisar och andra filmer. Såna som går in på det här forumet är ju oftast filmintresserade och då skulle det ju vara trevligt att kunna diskutera andra filmer än Disney också..
Johnny Depp-tråden t.ex., blev ju låst för att den "seglade iväg" för mkt från ämnet Disney.. Den tråden hade ju platsat på Off Topic då ist.
 
Ett önskemål ifrån min sida..


Ändrad av Mattis - 11-augusti-2007 vid 17:12
Love Pirates!!!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 17:47
Håller med Mattis, skulle också gärna se en del som är helt Off Topic.  Själva ideén med Off Topic tycker jag är bra sålänge det inte blir för mycket på Off Topic delen och mindre på de delar av forumet som handlar om Disney.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 18:15
Jag har skickat ett pm till Danne om det (igår) men har inte fått svar än.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 18:52
Ända sedan starten av forumet har det varit bestämt att det inte ska finnas någon off-topic avdelning.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 21:37
Kan man få veta varför? Eller ännu bättre, varför skulle jag över huvud taget vistas på en sida där man inte får nämna Johnny Depp!? Det låter lite för nazi för min smak.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 23:00
Det är inte frågan om att inte få prata om Depp, det är en fråga om att hålla sig till ämnet. Som proximus sa så var det bestämt från början att inte ha något Off-topic tråd då det var det som tog död på forumet på den Ankistiska sidan Ankorama. Jag ansåg att Johnny Depp tråden hade svävat iväg från allt för lång från Denna sidas ämne.

Att så strikt som möjligt försöka hålla detta forum till Disney är som gör det bra... Vill du prata film i allmänhet så finns det mängder av forum för det... men då har du ingen större diskussion om Disney å andra sidan.

Om du inte gillar mina  "Nazi"-metoder så kan du besöka ett annat forum som drunknar i off-topic trådar.

Detta är ett Disneyforum, och ett Disney forum ska det förbli.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 07:34
Men varför skulle den ta död på den svenska sidan??? Folk är ju här för att i huvudsak snacka disney. Om sedan någon som ofta snackar disney vill snacka om någonting annat med de andra disney-intresserade så vore det ju bra om det inte hela tiden uppstod sådana inlägg i trådarna om disney-relaterade saker. Det kommer alltid att skapas nya inlägg som inte hör ett skvatt till ämnet så länge det inte finns någon annanstans att ventlilera dem. Det är som spritförbjudet...
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 11:52

Okej, eftersom beslutet nu är att det inte blir nått Off-Topic, så kan man ju helt enkelt diskutera andra filmer/musik/politik etc. via pm i sådana fall.

 


Ändrad av Bara lilla jag - 12-augusti-2007 vid 11:56
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2007 vid 15:31
Men Pm är ju så krångligt/tidsödande och det går bara att göra med en person åt gången.
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2007 vid 21:10

Jag håller med 101dalmatiner om att Pm är en väldigt krånglig lösning..

Visst finns det andra forum där man kan diskutera Off Topic, men går man in på en sån här sida hittar man ju folk ganska snabbt som man känner att man kanske har nånting gemensamt med. Det är också en anledning till Off Topic, att det är dom här människorna man vill snacka med. Många andra filmforum är så stora att man inte får nån uppfattning om dom som är där, vilket (tycker jag) gör det svårare att diskutera.. "/
 
Visst, beslutet finns. Vi kan väl inte påverka antar jag, men jag tycker det är väldigt synd..
Love Pirates!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2007 vid 21:17
Synd, för att inte säga onödigt.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 15:35
Jag syftade mer på att om man kanske skulle råka komma in på till exempel Titanic, som jag vet att jag och the_fish (kan ha varit någon mer) kom in på en gång och känner att man gärna vill fortsätta diskutera den filmen/händelsen så skulle man ju kunna fortsätta via pm. Eftersom både Daniel och Proximus väldigt tydligt klargjort att det inte blir något Off Topic.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 20:14
Håller med dig Bara lilla jag. Jag tycker att om man är på ett Disney forum där det inte finns en off topic del så kan man väl hålla sig till just disney! med pm är det visseligen så att man bara kan prata med en person i taget, men om man nu så nödvändigtvis måste prata om något som inte hör till sidan så varför inte sicka pm? Det kan ta högts nåra sekunder extra av era liv.
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 21:16
Det är inte tiden i huvudsak jag känner är ett problem med pm, det är framförallt att bara två personer kan delta i diskussionen samtidigt.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2007 vid 23:02
Kan vi inte få göra en enda off-topic-tråd på t.ex. övrigt disney? En enda tråd där man kan snacka om vad som helst!?!?!? ÄR det för mycket begärt?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 01:17
Nej! Nej! Ja!
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 10:24
Whyyyyyy? Majoriteten vill ju det. Är det inte demokrati som gäller här? Är det verkligen tyranni som magicmovies förespråkar? Saddam AB sponsrar er eller?

Ändrad av 101dalmatiner - 24-augusti-2007 vid 10:24
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 11:44
Jag börjar bli förbaskat trött på ditt sätt att uttrycka dig, jag vill inte höra mer av din idiotiska och inkorrekta paralleller som du drar. Och vad vet du om hur många som är för och emot ett off topic forum? Att inte ha ett off-topic-Forum är en av hörnstenarna på detta forum. Så har det varit..så kommer det att förbli!


"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 12:26
Varför fortsätta tjata när Daniel redan har gjort väldigt klart att det inte blir nån Off Topic-avdelning? Tycker han förtjänar lite mer respekt än så. Vill man inte fortsätta diskutera ett sidospår via pm, så kan man ju adda varandra på msn och ta diskussionen där istället. Går ju att vara mer än två där också.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 12:37
Tack Svenzon! Du skrev precis vad jag tänkte! 
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 14:19

Vad bra att nån höll med. Kan bli så irriterad på folk som inte förstår att ett "nej" betyder "nej".

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 15:39
Precis håller med de två ovanstående. Jag var också positivt inställd till en off-topic del men jag förstår mycket väl varför det inte blir någon och då är det bara att acceptera. Om man nu så gärna vill ha annat att prata om kan man ju söka upp andra forum.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2007 vid 20:25
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Whyyyyyy? Majoriteten vill ju det. Är det inte demokrati som gäller här? Är det verkligen tyranni som magicmovies förespråkar? Saddam AB sponsrar er eller?


kek, äntligen börjer de att förstå. har jag varit så otydlig? :o
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 14:13
Ok, if that's what you mothers wants! Let's go out with a *beep*-ing bang!
 
What you lookin' at? You all a bunch of *beep*-in' *beep*-holes. You know why? You don't have the guts to be what you wanna be? You need people like me. You need people like me so you can point your *beep*-in' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie. So say good night to the bad guy! Come on. The last time you gonna see a bad guy like this again, let me tell you. Come on. Make way for the bad guy. There's a bad guy comin' through! Better get outta his way!
You wanna fuck with me? Okay. You wanna play rough? Okay. Say hello to my little friend!!!


Du kan banna mig eller göra vad  du vill. Det finns ingenting du kan göra som inte Castro redan har gjort. komunist-Cuba var ju friare än det här forumet var. Jag fattar vinken. It's your  way or the highway. Det har ni gjort klart. Så jag gör som ni säger, jag drar åt  till ett forum där man kan uttrycka sig och ha lite balls medan man gör det. So say goodbye to the badguy!

Dubbel posta inte m'kay.
 
 
 


Ändrad av Proximus - 29-augusti-2007 vid 21:35
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 20:38
Vilken trevlig ton du plockade fram... Detta är Daniels forum och han bestämmer över det själv. Jag tycker vi ska vara glada över att Daniel (och Proximus) håller detta igång så vi andra kan umgås och prata Disney här. Gillar du inte det, så skaffa dig ett eget forum att bestämma över om du sä gärna vill, men va inte så s*bla otrevlig här när du blir emotsagd.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 21:21
Hej då.

Om ni vill framföra klagomål på forumets moderering så är det lämpligaste sättet att skapa en ny tråd eller skicka ett pm till Daniel.  Ett direkt olämpligt sätt är att off topic posta citat ur Scarface i en redan befintlig tråd.


Ändrad av Proximus - 29-augusti-2007 vid 21:42
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2007 vid 20:55
Hur länge kommer 101dalmatiner att vara bannad? Dagar, veckor, månader eller "forever"? Jag bara undrar, för jag är vanligtvis ganska imponerad av hans inlägg när han inte håller på så här på detta viset. Jag vet att det inte rättfärdigar hans beteende som han har haft här (han borde inte ha gjort så som han gjorde), men annars är han en av de stora förebilderna här på MagicMovies.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2007 vid 21:44

Oj är 101Dalmatiner bannad?

Måste säga att jag är förvånad och chokad, han brukar alltid skriva så klokt och moget, men jag måste säga att dessa sista inläggen var riktigt hemska!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2007 vid 23:05
Jag tror jag häver banning på Söndag... Om han kommer tillbaka hoppas jag att han har lugnat ner sig. Måste säga att dessa påhopp han gjorde på hur jag styr forumet känns förfärliga.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2007 vid 20:31
Tycker det var bra gjord av Daniel. 101 Dalmatiner bettede sig som en riktig barnunge och jag anser att det inte är acceptabelt att göra så. Han skriver mkt dumt när någon inte tycker som han.
Disney 4ever
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media