Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Timon & Pumbaa

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Timon & Pumbaa
    Postad: 06-augusti-2007 vid 18:11
Jag vet att det finns tre stycken dvd-filmer med Timon & Pumbaa.
Men jag vet inte om det är TV-serierna på dem!
Är det det?
Sedan undrar jag också vad ni tycker om serien, det var länge sedan jag såg den.
Jag är ett Lejonkungen-fan, och då kanske det är självklart att man har dem filmerna i sin samling, men jag vet ju inte om de är bra, är det värt att köpa dem?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Persa View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 02-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Persa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 22:50
Tjena,
 
De tre DVD'sen du talar om innehåller var för sig sex avsnitt från TV-serien som sänds då och då med Timon & Pumbaa. Jag har dem allihopa. De är förhållandevis billiga och jag gillar dem allihop, inte minst för att även jag är ett fan av Lejonkungen. Om du ändå tycker att tre DVD's känns mycket så sikta in dig på "Jorden runt med Timon & Pumbaa". Avsnitten där är av riktigt hög kvalitét.
 
MVH / Persa
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 16:55
mycket riktigt, Persa. Jorden Runt är helt klart den bästa av de tre.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 19:14
Okej, tack för svaren!
Menar ni att om man är ett fan av Lejonkungen så kommer man att gilla dessa dvd:er?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 20:53
Menar du att du aldrig har kollat på Timon och Pumbaa????
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 22:13
Jooo, men jag kommer inte ihog sådär jätte mycket!
Men det är en sak jag inte fattar!
Jag gick in på denna länken:
Där finns det hur många Timon & Pumbaa-avsnitt som helst! Sammanlagt är det 86 stycken. Men Hur många finns det på DVD.erna?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 22:45
6 stycken på varje.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 11:28
Timon och Pumbaa har ju visat förut på Disney Channel men den har flyttat till Toon Disney när den kom i Augusti 2005.
Det var för två år sen alltså.
TV-Serien är ju roligare att se på än filmerna.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 13:53
Men filmerna är ju tv-serien!
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 18:36
Vad tycker ni annars om Timon & Pumbaa?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 18:43
Jag älskar serien. Fånig och ibland äcklig, javisst! Men alltid rolig. Mina favoritavsnitt är utan tvekan de med björnen. Han är ascool.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 20:12
okej, vad är det för svenska röster?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 22:26
Anders Öjebo, Bo Maniette, Johan Hedenberg, Johan Whalström, Svante Thuresson m.fl.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 15:50
Vem gör röstern till Pumbaa?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 18:35
Bo Maniette. Tycker inte han lyckas särskilt bra alls. Anders Öjebo kommer däremot undan med hedern i behåll, men det gör han väl jämt :)
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 21:21
Har inget emot Maniette som Pumbaa i serien. Han passar karaktären bra där. Hade han varit med i Lejonkungen hade det varit väldigt B.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 18:23
Men han den andra som gör rösten i Lejonkungen, varför gör inte han den svenska rösten i serien?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 09:38
Jag tror han gick och dog...
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 10:53
Jag tycker om Anders Öjebo som Timon och Bo Maniette som Pumbaa.
Peter Ragmar som är med i första lejonkungen-film som Timon dog i cancer sen 1997.


Ändrad av storhe5 - 03-december-2007 vid 22:36
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2008 vid 12:19
Okej denna tråden är lite havt gammal så där men orkade inte starta en ny tråd för detta Tongue Vem sjunger titelsången till introt? är det originalet (Peter Ragmar & Jan Rippe) eller Öjebo och Maniette som gör det? alltså har de på något sett klippt in låten från originalet, ja tror att de är omdubbat om man kan säga så men jah vill vara säker Big%20smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2008 vid 12:54
Det är Öjebo och Maniette. Texten till låten är ju (precis som i stort sett alla filmbaserade Disney-serier) omgjord så det är inte ens exakt samma låt.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2008 vid 14:41
Okej tänkte nästan det : ) tack för svaretSmile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2015 vid 17:27
Men den här tv-serien är ju sjukt bra (om man tar den för vad den är), pörskan! Inte en gädda har snackat om den på sju år!?

Jag är på G att få tillgång till i stort sett hela serien på svenska. Om bara en viss Hoffe kunde rappa på lite..
Till toppen
ilovedisneyforever View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 16-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera ilovedisneyforever Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2015 vid 18:20
Jag älskar den här serien, och rösterna sitter som en smäck, trots att Peter Rangmar (RIP) och Jan Rippe inte var med, fast det kanske beror på att jag är uppväxt med Anders Öjebo som Timon och Bo Maniette som Pumbaa på grund av tv-serien och extramaterialet på Lejonkungen-dvd:n.
Till toppen
Tigger View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2015
Status: Offline
Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera Tigger Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2015 vid 20:35
Postad av ilovedisneyforever ilovedisneyforever skrev:

Jag älskar den här serien, och rösterna sitter som en smäck, trots att Peter Rangmar (RIP) och Jan Rippe inte var med, fast det kanske beror på att jag är uppväxt med Anders Öjebo som Timon och Bo Maniette som Pumbaa på grund av tv-serien och extramaterialet på Lejonkungen-dvd:n.


Nej, Öjebo och Maniette är klockrena även för en som var med när filmen kom 94. De passar utmärkt till tv-seriens Loony Tunes-aktiga versioner av karaktärerna.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2016 vid 20:49
Började i slutet av augusit, helt spontant att kolla på "Timon & Pumbaa" på engelska för första gången. Damn... nostalgi blandat med en känsla av något nytt. Dialogen har inte alltid klarat sig med hedern i behåll vid översättningen. Timons favoritförolämpning tillika catchphrase "Mook" på svenska bli "Tönt".... Det funkar helt enkelt inte.

Kort och gott, skitkul att kolla på serien och faktiskt har det varit omkring fyra episoder som jag aldrig sett! Bonus!

Det här stycket från svenska Wikipedia är något av det dummaste jag läst:
"Det är oklart om Timon och Pumbaa räknas som kanon i historien kringLejonkungen."

NEJ! Det är för pörskan väldigt klart att den INTE gör det! Hur skadad måste man inte vara för att får för sig något sådant?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2016 vid 20:45
Postad av Hades Hades skrev:

Bo Maniette. Tycker inte han lyckas särskilt bra alls. Anders Öjebo kommer däremot undan med hedern i behåll, men det gör han väl jämt :)


Ironiskt nog låter Maniette mycket mer lik Ernie Sabella än vad Rippe gör.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2017 vid 12:16
Ingen annan som sett serien med engelskt tal? Även om jag alltid kommer älska den svenska dubben så går det inte att förneka att dialogen har fått stryka på foten både en och två gånger vid översättningen.

Björnen Smolders extremt långa och detaljerade dödshot är iallafall bättre på svenska. Johan Wahlströms röst gör också karaktären till en helt egen.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2017 vid 00:07
Bara sett den på svenska. Håller med dig om Johans prestation.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2017 vid 14:27
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Bara sett den på svenska. Håller med dig om Johans prestation.


Håller du också med om att Smolder the Bear är den roligaste bifiguren i serien?
Alla avsnitt med honom tycker jag är rent humor-guld.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media