Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstIngen Rökning i Disneyfilmer

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Tråd: Ingen Rökning i Disneyfilmer
    Postad: 26-juli-2007 vid 18:47
The Financial Times har rapporterat att Disney blir den första stora hollywoodstudio som kommer ta bort all rökning från sin kommande filmer, under Walt Disney Picture.  Disney's VD, Rober 'Bob' Iger säger att man även ska försöka avskräcka Rökning i filmer som släpps under Touchstone Picture och Miramax.

Ändrad av Daniel - 26-juli-2007 vid 18:51
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2007 vid 19:54
Det är riktigt bra. Man ska inte uppmuntra ungar som tycker en skurk är häftig att börja röka. Även om det inte alls är lika mycket dricka eller rökning nu i filmer som det var förr så är det ändå bra att avskaffa det helt. Snyggt jobbat Disney!
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2007 vid 19:56
Vem tänker ens på sånt när man kollar på filmer?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2007 vid 20:58
Idiotiskt. Censur är skit. Illa nog att inte vad som helst får sägas nu får inte en oskyldig cigarett vistas heller. Amerikanerna har ännu en gång överträffat sig själva i dumhet.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2007 vid 09:48
Jag tycker att det är rätt bra. Men det kanske är för att jag är emot rökning i allmänhet. Fast man överreagerar nog lite också, för (som Mendez sa) vem tittar efter sånt? Och (som 101dalmatiner sa), censur är riktigt dåligt. Men i nya filmer blir det väl inte så mycket censur direkt om den enda versionen som existerar saknar cigaretter? Och då kan jag inte se något att gnälla på, förutom det faktum att cigaretten kan höja den totala känslan som finns i filmen några "pinnhål".
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2007 vid 16:37
Egentligen, folk på stan röker ju så...det e ju inte ovanligt precis. Tycker de e lite dumt faktsikt
Disney 4ever
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2007 vid 18:54
Att folk röker på stan...ja det är fruktansvärt dumt ock egocentriskt ^_^

Visst...att censurera en sak som rökning i filmer har väll både sina för- och nackdelar. Visst kan det minska uppmuntran till rökning, även om det inte är so troligt att rökning i Disney filmer skulle uppmuntra särskilt mycket.  Men som tidigare sagts så kan rökning förhöja en viss stämning i en film.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2007 vid 13:13
Good point, Danne.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 20:21
Det är synd bara att många rökare på stan håller "nappen" (som jag brukar säga) så långt från ansiktet som det bara är möjligt. Det vill säga, utsträckt arm, längst ut på fingerspetsarna. Då sprider de ju bara ut giftet för de runt om, som oftast INTE vill ha det i sig.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 22:26
Rätt töntigt faktiskt men jag komemr knappt på några disneyfilmer där folk röker. Cruella De Vil röker väll har jag för mig?
 
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 15:07
Japp hon röker en sån där smal cigarr (hennes är röd).
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 20:51
Basil, det är inte en cigarr det är en cigarett på ett långt snobbigt cigarettmunstycke.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2007 vid 15:03
Det ska inte vara någon rökning i disneyfilmer oavsätt vad! Barnen kan få ideer om rökning och innan du vet ordet av så vill dom prova. Så håll det bara borta från disney filmerna. Det röks i så många filmer så varför ska man klämma in det i disney filmer också?! Helt onödigt!!!!AngryAngryAngry
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:07
Det är inte onödigt, det bidrar med realism. Människor röker i verkligheten, överallt. Så det gör ingen skillnad. Det är ju som att skylla våldshandlingar på Tom och Jerry!
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:25
Inte alls. om det är ett barn i 5/7 åldern och gillar en figur väldigt mycket och så vill barnet testa för att figuren gjort det. Jag vet att det låter knasigt men det är så.Shocked
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 18:29
Så du tycker att man ska ta bort våldet ur Tom och Jerry för att en unge i 5-7 års-åldern kanske gillar de och vill testa att slå sina vänner i skallen med en slägga?
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 19:58

Väx upp!Ermm  Du vet mycke väl vad jag menar! Det ska helt enkelt inte vara någon rökning i Disneyfilmer!!!!!AngryAngry

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 21:43
Väx upp??? Är det inte mer så att du borde gå en kurs i hur man argumenterar på ett smart och inte fullt så blont sätt?
Fick sånna som du bestämma skulle ni väl censurera Pongo och De 101 Dalmatinerna. Klippa bort Cruellas kedjerökande. Det är nog troligare att en unge hoppar från balkongen efter att ha sett Peter Pan än att han börjar röka för att en tecknad figur gör det.

Ändrad av 101dalmatiner - 14-augusti-2007 vid 21:45
Till toppen
skymningssaga View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 00:55
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Det är nog troligare att en unge hoppar från balkongen efter att ha sett Peter Pan än att han börjar röka för att en tecknad figur gör det.
 
Hm, jag vet att jag funderade lite på det där, en kväll när jag skulle sova och hade sett Peter Pan under dagen. (Rätt mycket eftersom det är en av mina favoritdisneyfilmer). Att tänk om man liksom drömmer om Peter Pan, och så går man i sömnen, och hoppar ut genom fönstret för att man drömmer man följer honom Confused 
 
För övrigt (för att hålla mig till tråden ehrm) så är jag lite kluven inför det där med rökningscensuren. Man är ju som sagt farligt ute när man börjar censurera hit och dit eftersom det lätt går till överdrift! Var går gränsen liksom? Och vem/vad bestämmer det egentligen? (Var det inte nått skit med att Kalle Anka censuerades nånstans för att han saknade byxor, eller är det en myt? Tongue ) Hm, tänker Disney plocka bort rökning i serie-tidningar och sånt också, eller är det bara i filmerna förresten? I alla fall så har jag aldrig ens tänkt tanken att röka (och jag är ändå rejält uppväxt med att glo på Pongo och dom 101 dalmatinerna) och jag har aldrig hört någon svara på frågan "Varför röker du?" att "Jo, det är *#@+ Disneys fel". Fast jag förstår poängen (att det skulle vara undermedvetet inpräntat) men då kan man ju ta ungar vars föräldrar röker som ett större problem, än fiktiva figurer i Disney-filmer, tycker jag i sånna fall.
För, även om det är dåligt, förstärker faktiskt rökningen Cruellas karaktär rejält! Och likadant är det med Basils cigarr, tycker jag.
 
 
Gaston: "How can you read this? There's no pictures!"
Belle: "Well, some people use their imagination."
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 10:43
Ok hör här, Du kan fråga vem som helst som du känner, jag tror att 96% säger att det inte ska vara rökning i Disney filmer. Och att röka i en film liksom framhäver det på nåt sätt. Får det till att värka bra och stämningsfullt. Men det är det inte!!! Det är som att dom luras till att göra det mot sin vilja. Lockar dom. Och det där med Tom och Jerry . Barn som ser det kanske inte gör xakt vad dom gör men det ger dom ideer att bråka och föra mera våld mot varann. Och det börjar smått,sen växer det och växer tills personen utan att tänka på det blivit en som slåss med alla man ser som bara säger ett litet pip. Eller så kan dom bli värre...... Det är samma med porr pogram och snusk tidningar för killar, Dom får ideer om tjejer. Och vissa får till och med ideer om att våldta tjejer. Det är det som är promlemet. Det har kommit mer och mer (sådant) till Sverige och våldtäckterna har också ökat MYCKET. Det är precis samma med tv spel, Om det är spel som man dödar eller rånar någon eller vad som hälst. Folk får ideer av det också. VÅLD. Det är så att tv påvärkar oss, vissa mer änn andra men dom påvärkar alla någoting. Det är så det ligger till . Och det är därför man inte ska ha det i en disney film som man ser för att mysa och slapna av till. Vara som ett barn för en liten stund. Så varför ta risken.Unhappy
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 12:19
Det är bara idioter som får för sig att det är medias fel att det ser ut som det gör idag. Jag kan spela slaktspel från att jag är fyra fram till jag är 20. Är man inte redan sjuk i huvudet så ska det inte bli några biverkningar, så länge man kan skilja på fantasi och verklighet. Det är enbart korkade föräldrars fel om de låter sina ungar glo på sånt som anses opassande. Och att skylla våldtäckter på porr är nästan lika korkat och trångsynt som att skylla våldshandlingar på Tom och Jerry. Porr har fan funnits i alla tider, inte alltid lika lättillgängligt som nu men inte överdrivet svårt att komma över. Världen är en råare plats numera och det är bara den idiotiska människan vi kan skylla det på, inga filmer eller andra former av fiktiv underhållning. Som du resonerar måste man ju anta att allting ska begränsas till att vara lika rosa som Mimmis rosett. Jag är helt för hela idén om att vara barn för en stund, men det där med "varför ta risken" är urkorkat. Gå inte utanför din dörr, huset kanske välter över dig så att du dör. Det är inte särskilt troligt att det händer, men varför ta risken? 
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 12:47
Smaken är som  baken......Disapprove

Jag orkar inte tjafsa med dig 101 dalmatiner ör du förstår endå ingenting.


Ändrad av Daniel - 15-augusti-2007 vid 14:05
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 13:06
Den enda som behöver gå en kurs i hur man argumenterar det är du det 101 dalmatiner. Jag försöker att förklara fakta så kommer du med dina barnsligheter, trams och försök att prata bort mig. Jag behöver inte säga vad jag tycker om dig 101 dalmatiner men för att vara 20 så vet du inte mycket .Men det är ju ditt problem. Jag behöver i alla fall inte säga mera. Jag avslutar detta samtal mellan oss.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 14:19
Du kanske inte har hört det, men att spela mogen är ett tecken på omognad. Och det du kallar för fakta är ju bara skitsnack och antaganden från en tjej som inte är torr bakom musse pigg-öronen. Vakna upp för tusan. Det är så himmla enkelt att skylla problem på media istället för att öppna ögonen och inse att problemet finns mitt i smeten och inte kommer från något särskilt håll. Förstår jag ingenting? Jag föstår att "ändå" stavas med Ä och inte ett E. Jag förstår att du avslutar diskussionen här för du har ingenting att komma med, spring och be pappa om förhöjd veckopeng nu så det blir lugnt här ett litet tag.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 15:29
Exclamation Skulle vi kunna dämpa tonen lite, det börjar bli lite för aggressiv stämning här nu! 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 18:33
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Du kanske inte har hört det, men att spela mogen är ett tecken på omognad. Och det du kallar för fakta är ju bara skitsnack och antaganden från en tjej som inte är torr bakom musse pigg-öronen. Vakna upp för tusan. Det är så himmla enkelt att skylla problem på media istället för att öppna ögonen och inse att problemet finns mitt i smeten och inte kommer från något särskilt håll. Förstår jag ingenting? Jag föstår att "ändå" stavas med Ä och inte ett E. Jag förstår att du avslutar diskussionen här för du har ingenting att komma med, spring och be pappa om förhöjd veckopeng nu så det blir lugnt här ett litet tag.
 
Jag avslutar diskussionen för att du är en sådan som man kan säga precis allt men endå aldrig ger med sig och bara tjafsar emot vad man änn säger. Även om jag är en tjej som lever i Mimmis  värld så ser jag vad som händer i vårt sammhälle och jag gillar det inte och jag önskar att jag kunde ändra på det . Jag önskar att jag kunde göra världen magisk och lika underbar som Disneyland och Toontown men det är den inte och jag kan inte ändra på det heller. Men eftersom jag har min lilla egna värld så tänker jag inte så mycket på sådant men när ni säger att det ska vara rökning i  disneyfilmer så gick droppen. Och 101 dalmatiner har säkert en massa komentarer till detta också men jag bryr mig inte längre för han säger samma saker varge gång. Så nu tycker jag att vi drar ett sträck över detta. Jag tycker att man inte ska röka i disneyfilmer och du tycker att man ska det. Punkt slut.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 09:26
Jag har aldrig sagt att rökning SKA förekomma i Disneyfilmer, men det är absolut inget fel i att det gör det. Snälla, för guds och allas vår skull, lär dig stava innan du hoppar in i diskussioner du inte förstår. Du är till och med mer okänslig för ironi än Clandestino. Det som är mest upprörande är att du genast och utan eftertanke anser det du påstår är ren och skär fakta fast vetenskapen visar på det motsatta. Och vad menar du med att JAG inte kan argumentera och att jag försöker prata bort dig??? Jag lägger ju fram mina åsikter och många av de till skillnad från dina ÄR ren och skär fakta. Men jag har givetvis insett för länge sedan som du själv säger att det här inte leder någonstans. Kom tillbaka om tre-fyra år så kanske det går bättre för dig då. Auf wiedersehen!
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media