Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates Of The Caribbean Tv-serie

 Svara Svara Sida  <12
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 19:04
Lysande, matey! Sao Feng hade en på tok för liten roll i "Vid Världens Ände" och förtjänar all utfyllnad han kan få! Yarrrgh!
 
"Sedan skulle vi kunna få ta del av hans äventyr mellan det att han blir upplockad av The Pearl utanför Port Royal och det att han stjäl bilden av nyckeln på Prison Island. "
 
Jag kom att tänka på det här medan jag skrev mitt senaste inlägg på "Vid Världens Ände"-tråden. Det finns massor av material att hämta i det mellanrummet. Varför och när lämnade Anamaria besättningen? Och när fick Jack tag på de indiska piraterna som även de hamnar i benburen hos kannibalerna men störtar mot sitt öde i avgrunden. Dessa banditer skulle man kunna få veta mer om.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2008 vid 12:28
Som sagt, det finns hur mycket material som helst till en tv-serie. Fast jag skulle vilja gräva mig ännu längre bakåt i tiden och få se vilken relation Jack hade till Lord Cuttler Becket och vad för "märke" Jack lämnade på honom.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2008 vid 14:46

Eller hur?



Ändrad av 101dalmatiner - 22-december-2008 vid 14:47
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2008 vid 14:48
Aye, indeed så vore det mycket intressant att få se hur det ligger till med den saken. Många hävdar att Captain Jack stod under Becket's befäl en gång i tiden och skulle föra en last med slavar till England, men Jack som den godhjärtade man han är släppte slavarna fria och blev så flottans fiende. Jag vill inte tro på den legenden, det måste vara någonting större än så! Savvy?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2008 vid 13:32
Jag är lite kluven till den legenden. Den låter ju rätt schysst men inte vill jag att Jack ska ha stått under slembollen Beckets befäl. Det känns inte rätt helt enkelt.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2008 vid 15:40
Precis. Det måste vara någonting mycket större som ligger bakom Becket's brinnande hat mot Captain Jack. Någon annan som har någon teori angående detta mysterium?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2009 vid 10:20
Ledsen Captain. Men inse faktum, det är inte många som skriver på Pirates-trådarna nu förtiden. Vilket är sorgligt då det finns förskräckligt mycket att disskutera om både förr, nu och framtiden för denna moderna fantasy-svit. Dock hade jag på känn att serien skulle falla smått i glömska något år efter att tredje filmen lämnat biograferna. Men den kommer göra comeback iom fjärde filmen.
 
Åter till diskussionen om tv-serien. Såhär borde den se ut:
 
 
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2009 vid 18:47
Jag gillar fortfarande inte idén på en Pirates-tv-serie, så mig vill ni nog inte ha med i tråden över huvud taget. Wink Visst finns det frågetecken som man undrar över, men det är ju en del av tjusningen - att få använda sin fantasi och inte få varenda liten mikroskopisk detalj serverad i rutan.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2009 vid 14:52
Inte ens om den var ruskigt snyggt animerad och med ett manus minst lika bra som trilogin?
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 12:13
Bilden från "The Road to El Dorado" ger mig rysningar av välbehag. Du slog återigen huvudet på spiken, mäster Dalmatiner. Dreamworks stil är som klippt och skuren för animerade Pirates of the Caribbean.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2009 vid 16:48
Jo, jag har tänkt på det många gånger när jag ser filmen, skeppen och vattnet och karaktärdesignen över huvud taget är alltihop mycket lämpligt för POTC, tycker jag.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2009 vid 21:30
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Inte ens om den var ruskigt snyggt animerad och med ett manus minst lika bra som trilogin?



Nej, inte ens då. Jag tycker fortfarande att det ska vara "punkt" efter den otroligt lyckade trilogin. Jag tycker det är trist när en succé alltid ska följas av X antal uppföljare, tv-spel, leksaker och gud vet allt. Ända tills den 14:e uppföljaren floppar. Det förstör liksom allt det som varit bra tidigare. Varför kan man inte bara nöja sig med en succé, istället för att försöka pumpa ut så mycket som möjligt ur framgångarna, ända tills det tar stopp nån gång..?
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2009 vid 20:31

Men så länge det blir bra finns det ju ingen anledning att hålla tillbaka. Plus att tv-spel och leksaker anknytna till filmer/serier man tycker om är ju bara härligt (om även de är bra).

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2009 vid 11:47
Men det finns ju inga garantier för att det blir bra. Varför inte lägga krutet på att producera nya filmer av samma kvalitet istället för att göra uppföljare efter uppföljare på en tidigare succé? Förr eller senare tar det stopp, och jag tycker man borde ha vett nog att sluta innan man når dit.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2009 vid 13:04
Om vi säger så här då, så länge det finns folk som vill lägga ner energi och hjärta på ett projekt utan att tänka på pengar så är det alltid värt att ta chansen, fifty-fifty.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2009 vid 21:25
Jag håller inte med dig (oväntat..? Wink ). Fifty-fifty är jag med på, men ett eventuellt fiasko skulle förstöra så mycket mer än vad en eventuell framgång skulle bidra till filmernas storhet. Så jag tycker helt enkelt inte det är värt att chansa.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2009 vid 12:55
Som jag sagt i tidigare inlägg så var ju POTC-serietidningen helt okej. Problemet var bara att varje avsnitt var på tok för kort så de han inte bygga upp så bra stories som de skulle ha gjort om de fick dubbelst så många sidor på sig. Handlingen verker utspela sig lite huller om buller, bl.a efter och innan Svarta Pärlans Förbannelse och vi får veta mer om Sao Feng bland andra. Tecknings-stilen duger skapligt men för en tecknad tv-serie så skulle jag helt klart föredra en skarpare och mer Dreamworks-aktig stil. Men nu har det ju inte sagts någonting nytt om denna eventuella tv-serie på mycket länge och det som har sagts hittills är ju bara lösa rykten. Vissa påstod att projektet handlade om en ung Jack Sparrow (förmodligen live action), vilket i sig inte är en så dum idé eftersom jag tycker att böckerna om Unge Jack är lysande om man tar de för vad de är och om man ställer en sådan serie i jämförelse med den klassiska Young Indiana Jones så har även den goda förutsättningar att bli en bra och underhållande serie, om rätt hjärnor får stå för produktionen vill säga. Sedan dök rykten om en eventuell animerad serie upp och det var då jag blev intresserad på allvar. Man skulle kunna dela upp säsongerna i olika delar av Jacks liv innan första filmen och sedan, som jag och Captain Sparrow har diskuterat mycket om, kunna fylla ut tomrummen mellan de tre filmerna och eventuellt fortsätta efter Världens Ände. Med bra animation, snygg stil, bra röstskådisar och framförallt ett manus värdigt namnet "Pirates of the Caribbean" så skulle det utan tvivel kunna bli hur bra som helst. Och om det skulle bli svårt att få Johnny att göra rösten till Jack så skulle inte det vara hela världen då Jared Butler mer än väl har visat att han kan göra en lysande imitation av Jacks röst och han borde anlitas till alla framtida jobb som har med animerade former av POTC att göra, såvida inte Johnny själv har tid att ställa upp. Jag är övertygad om att det finns smockfullt med potential i dessa idéer.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2009 vid 14:21
AYE, LAD! Det du säger är förbannat sant! Frågan är bara varför ingenting nytt angående detta tämligen försenade projekt har nått våra sandfyllda öron! Vi behöver nyheter! Savvy?
 
 JS     
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2009 vid 09:23
Visst, men jag undrar om vi kan förvänta oss några nyheter om detta dammiga projekt innan The Fountain Of Youth har haft premiär. Det känns som att Disney som nu förtiden alltid spelar med säkra kort kommer vilja luta sig tillbaka mot hypen av fjärde filmen innan de vågar satsa på något så pass osäkert som en tv-serie oavsett om det gäller live action eller animation.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 23:32
Postad av Mendez Mendez skrev:

Jävligt onödigt att göra en serie om det inte är samma skådisar. Lägg ner nu, ni gjorde tre bra filmer, det räcker.

En bra film, om du frågar mig. Uppföljarna var visserligen underhållande för stunden, men tyvärr anser jag att de drog ner den första filmens storslagenhet betydligt. Det hade blivit avsevärt mycket mer episkt och minnesvärt om den första filmen hade fått stå för sig själv. Nu blev den istället en del av en serie filmer, vilket fick till följd att den första filmens originalitet och särart till viss del gick förlorad.


Missförstå mig inte, jag älskar Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl. Men jag är av åsikten att lagom är bäst, och enligt mig har man mjölkat denna kassako alldeles för hårt.



Ändrad av Trubaduren - 25-juni-2010 vid 23:42
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2010 vid 13:36
Jag håller helt och hållet med dig. Den första Pirates of the Cariibean tycker jag väldigt mycket om. Men de två senaste tycker jag verkligen inte om. De är bara röriga och onödiga. De är inte bra alls. Och om den första Piratesfilmen hade fått vara för sig själv så hade det bara varit bättre för det är den enda bra av de tre.
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2010 vid 05:37
Synd om er som inte kan uppskatta sann storhet. Tur för oss som kan det. Vi har många fler dimensioner av Pirates of The Caribbean att se fram emot. Savvy? "Röriga", om du finner intrigen i Dead Man's Chest rörig så undrar jag om du inte skulle få hjärnblödning av Mulholland Drive.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2010 vid 17:12
Postad av Jack-Sparrow Jack-Sparrow skrev:

Synd om er som inte kan uppskatta sann storhet. Tur för oss som kan det. Vi har många fler dimensioner av Pirates of The Caribbean att se fram emot. Savvy? "Röriga", om du finner intrigen i Dead Man's Chest rörig så undrar jag om du inte skulle få hjärnblödning av Mulholland Drive.


Mullholland Drive är ju inte direkt rörig, bara lite skum. Om den nu är rörig så är den ju iallafall det på ett väldigt underhållande sätt - medan POTC-filmerna bara är röriga så att det blir platt.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2010 vid 18:30
Postad av Jack-Sparrow Jack-Sparrow skrev:

Synd om er som inte kan uppskatta sann storhet. Tur för oss som kan det. Vi har många fler dimensioner av Pirates of The Caribbean att se fram emot. Savvy?


Jag är den förste att uppskatta "sann storhet". Däremot är jag väldigt tacksam över att jag inte blivit så besatt av ett visst franchise att jag kan acceptera vilken massproducerad smörja som helst, så länge som det nya materialet har anknytning till ursprungskällan. Så, tyvärr. Jag kan inte hålla med dig beträffande att jag inte skulle kunna "uppskatta sann storhet". Storheten, enligt mig, ligger i den första filmen och inte i uppföljarna. Enligt mig så bidrar dessa endast med en stunds lättare underhållning, samt resulterar i en överexponering och ett urvattnande av den första filmens originalitet. Den första filmen var en fantastisk, fristånede berättelse som inte hade något behov av någon fortsättning. Uppföljare är enligt mig meningslösa, så länge som dessa inte behövs för att berätta fortsättningen av något som inte var helt och hållet avklarat i den föregående filmen, och de bidrar då endast till att ge en förändrad (oftast i negativ bemärkelse) bild av det ursprungliga verket.


"Blathering blatherskite!"

Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2011 vid 14:02
Jag diggar idén om att "Pirates of the Caribbean: The Animated Series" skulle kunna handla om Jack och Gibbs försök att få ut skeppen ur Blackbeards magiska flaskor. Det känns som en handling värdig en tecknad serie men kanske inte tillräckligt intressant för ett manus till POTC V. Jag skulle förvisso vilja att "The Animated Series" ska förtälja historier från alla möjliga tidpunkter i POTC-historien. Om bara någon smart slips kunde godkänna idén någon gång.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2017 vid 17:27
Arrrgh!
Tio år har gått och fortfarande inte skymten av en tv-serie!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media