Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pixar blev bara sämre och sämre, fram tills nu

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Pixar blev bara sämre och sämre, fram tills nu
    Postad: 18-juli-2007 vid 12:44
HALLÅ!!!!
Jag tycker Pixar gör sämre och sämre filmer för varje år som går!!!

Superhjältarna och Bilar är inte alls bra!

Hitta Nemo var den senaste filmen från Pixar som var bra!

Jag vet inte om Råttatouille är bra, men Superhjältarna och Bilar är ju jätte dåliga!! Någon som håller med?


Ändrad av Gurra - 24-juli-2008 vid 17:00
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2007 vid 15:06
Nej. Däremot tycker jag Toy Story 2 är den bästa pixarfilmen, efter den har filmerna inte riktigt hållit samma klass enligt mig. Men att säga att Superhjältarna och Bilar är dåliga är ju att överdriva, även om de inte är lika bra som Pixars tidigaste.
Med tanke på Ratatuilles kritik i USA räknar jag kallt med en fullträff i höst ;)
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2007 vid 16:14
Men bilar är ju bara långtråkig!
Den är över 2 timmar!
Jag somnade nästan när jag såg den på bio!
Hitta Nemo därimot är riktigt bra!
Såg den igår, i förrgår och ska se den nu, tröttnar aldrig!
Den är ju helt underbar!! Bättre humor får man leta efter!
Miljön i Akvariet är jätte fin och alla fiskar är färgglada!!
Filmen har allt en film ska ha!!!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2007 vid 17:55
Postad av Gurra Gurra skrev:

Men bilar är ju bara långtråkig!
Den är över 2 timmar!
Jag somnade nästan när jag såg den på bio!
Hitta Nemo därimot är riktigt bra!
Såg den igår, i förrgår och ska se den nu, tröttnar aldrig!
Den är ju helt underbar!! Bättre humor får man leta efter!
Miljön i Akvariet är jätte fin och alla fiskar är färgglada!!
Filmen har allt en film ska ha!!!
 inte för att klaga, eller ah klagar gör jag ju, men däremot stavas inte med i utan e
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2007 vid 19:40
Postad av Gurra Gurra skrev:

Men bilar är ju bara långtråkig!
Den är över 2 timmar!
Jag somnade nästan när jag såg den på bio!
Hitta Nemo därimot är riktigt bra!
Såg den igår, i förrgår och ska se den nu, tröttnar aldrig!
Den är ju helt underbar!! Bättre humor får man leta efter!
Miljön i Akvariet är jätte fin och alla fiskar är färgglada!!
Filmen har allt en film ska ha!!!
Jag tycker att humorn i Toy Story 1&2 är mycket bättre. Jag kollade på Toy Story 2 idag för första gången på många år och jag skrattade åt nästan varje replik som Rex och grisen hade.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 20:30
Visst är Toy Story 1 och 2 bra, me inte de senaste
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 09:33
Håller med dig Gurra, har inte sett Superhjältarna än men Bilar var ju ett vrak! Jag tyckte den var okej när jag väl satt på bion, men efter några månader när jag tänkte på vad den egentligen gick ut på så blev jag nästan arg och kände mig blåst på pengarna jag la ut på biobiljetten. Ända behållningen var Roffe Skoglund och Claire Wikholm i någon sorts morbid parodi på sina roller i "Vi hade i alla fall tur med vädret". Det var roligt, resten var segt som sirap med smak av motorolja. Tvi!
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 11:16
Jag har inte sett Bilar ännu vilket beror till en viss del att jag inte tycker att den verkar så bra. Men en kompis till mig säger att den var riktigt rolig medan en annan säger att den var urtråkig, så jag kanske ska se på den och få en egen uppfattning innan jag dömer.
Superhjältarna därimot tycker jag är skitrolig! Enligt mig så är den en av de bästa pixarfilmerna, förutom Toy Story och Hitta Nemo. Jag tycker att den har smarta skämt och handlingen rullar på bra. Figurerna som boven i dramat och Bob's chef ser ju hysteriskt roliga ut. LOL Fast jag har bara sett den här filmen på engelska så jag har ingen aning om den är lika bra på svenska.
It's a piece of cake
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 21:04
men herre gud!!!!!!!
Det spelar väll ingen roll om den är på engelska eller på svenska, eller?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 21:30
Mmmm? Typ allt!? Om de svenska/engelska rösterna är sämmre så drar ju det ner hela filmen. Eller nästan ännu värre, om den svenska översättningen är kass så att massor av poänger missas är ju helt keff.
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 21:49
Faktiskt så spelar det roll för mig om den är på engelska eller svenska. Precis som 101dalmatiner säger så drar det ju ner hela filmen om den svenska versionen är sämre. Till exempel så tycker jag inte att den engelska versionen av Skönheten & Odjuret är lika bra som den svenska.
It's a piece of cake
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 23:51
Håller med de ovanstående helt. Vissa filmer är klart bättre på engelska, andra (färre, men vissa) är bättre på svenska. Ett bra exempel är The Incredibles. Har aldrig sett hela den filmen på svenska, men de bitar jag sett lät inte alls bra. Inte ens lite.


Ändrad av Hades - 21-augusti-2007 vid 23:56
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 10:20
Postad av Gurra Gurra skrev:

men herre gud!!!!!!!
Det spelar väll ingen roll om den är på engelska eller på svenska, eller?
 
Eh, jo? Som 101Dalmatiner sa så kan ju en massa av skämten och poängerna försvinna om det  är en dålig översättning.
Dessutom så behöver det vara behagliga röster, för med jobbiga röster så blir hela filmen jobbig.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2007 vid 16:15
Jag har bara

Monsters Inc
Ett Småkryps Liv
Hitta Nemo

Vilka har ni ?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2007 vid 16:18
Ingen, men du har i alla fall tre av deras riktigt bra filmer, framförallt då Hitta Nemo. Bilar borde heta "Bilvrak: Underhållande som en Trafikolycka".
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2008 vid 01:01
Pixar har aldrig gjort en dålig film. De filmerna som har hållit minst bra kvalitet men ändå hållit måttet har varit Monsters inc och superhjältarna.
 
Toy story är och förblir klassiker. Sedan var ett småkryps liv och Hitta nemo riktigt mysiga filmer.
 
Råtatouile är en av de roligare och bilar var väldigt udda och det gillade jag.
 
Ska bli spännande och se Wall-E
MVH
   //Håkan
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2008 vid 17:18
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Pixar har aldrig gjort en dålig film. De filmerna som har hållit minst bra kvalitet men ändå hållit måttet har varit Monsters inc och superhjältarna.
 
Toy story är och förblir klassiker. Sedan var ett småkryps liv och Hitta nemo riktigt mysiga filmer.
 
Råtatouile är en av de roligare och bilar var väldigt udda och det gillade jag.
 
Ska bli spännande och se Wall-E


*instämmer till fullo* Jag har ännu inte sett en dålig Pixar-film och enligt mig är och förblir det gänget de bästa på marknaden för CG-animering. Jämför exempelvis kvalitén i "Ratatouille" med "Bee movie", jag menar... skillnad någon?

Sensmoralen i de flesta filmerna är ganska mycket detsamma i alla, men själva historieberättandet är så pass bra att man inte tänker på det så mycket. Åtminstone gör inte jag det...

"Bilar" gillade jag faktiskt en hel del, också just för att den var så annorlunda och snyggt gjord. Sedan att storyn kanske inte var det mest originella någonsin... Men jag tycker att resten av filmen ändå vägde upp för den.

Wall-E ska absolut bli intressant att se. Det är ännu en av deras filmer som jag inte har så höga förväntnigar på (kanske för att jag knappt vet någonting om den, haha), men jag har, som sagt, ännu aldrig sett något av Pixar filmer och blivit besviken.

Ja, jag är ett Pixar-fan, by the way... xP


Ändrad av Akeruru - 22-april-2008 vid 17:19
Save 2D-animation!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2008 vid 20:21
Jag vet egentligen inte, alltså frågan är om grejen inte är att jag liksom tröttnat lite grann, jag menar allt handlar om  en huvudperson + en galen biroll+ mkt humor + ingen kärlek... ( så som det är i klassikerna) hehe,
Men ialla fall har jue pixars filmer underbara skämt som man kan skratta länge åt....^^ hehe, men men, ska definitivt se Wall-E..:)
 
Tycker själv att Toy Story, Hitta Nemo & Superhjältarna tillhör det bästa: )
Gillar skämten i "Bilar" däremot och slutet är gulligt <3
 
Råttatouille nådde inte riktigt upp till mina förväntningar men helt klart sevärd!
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2008 vid 13:18

Jag tror Wall-E can bli ett uppsving, men inte så bra som galningarna på IMDB får den att verka som. Den ligger 6a på topp 100 listan!!! Inte länge till, men ändå!

Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2008 vid 16:58
Okej, jag har börjat ändra uppfattning lite. Bilar är inte jättedålig, den är godkänd enligt mig men ändå lite långtråkig. Och Superhjältarna är ingen höjdare. Men Ratatouille är jättebra!

Ändrad av Gurra - 24-juli-2008 vid 17:00
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
lila View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-mars-2008
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera lila Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2008 vid 12:30
Jaf vet inte om jag tycker att pixar har blivit så mycket sämre. Disney/Pixar har ju bara gjort 8 filmer hitils (om man inte räknar med Wall E) o som jag tolkar det tycker de flesta att två av dom är mindre bra. Två av åtta är väl inte så dåligt?

Iaf så tror jag att Wall E är jättebra. Såg trailern idag bara för söt!!Smile
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2008 vid 12:35
Vad handlar den om?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
perham View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 24-januari-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera perham Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2008 vid 16:08
Jag håller inte med om kritiken att Pixar skulle ha blivit sämre. Enligt min mening håller alla deras filmer absolut topklass. Ingen av de nuvarande rivaliserande animationsstudiorna kan mäta sig med Pixars kvalité just nu - både vad gäller story och animation. Men det är såklart en smaksak.
 
Det är en tråkig attityd att lyfta fram vad som gjorts dåligt på bekostnad av vad som gjorts bra. Jag tycker personligen att alla Pixars filmer är mycket bra. Jag rankar Ett småkryps liv och Bilar något lägre än de övriga, men det är ingen indikation på att de är dåliga, utan för att de övriga filmerna är så fantastiskt bra.
 
Jag ser fram emot att få se Wall-E i September.


Ändrad av perham - 01-augusti-2008 vid 16:09
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2008 vid 17:54
Även om jag tycker att Monsters, inc är den "sämsta" och att Hitta Nemo är ganska överskattad, skulle jag ändå sätta betyget 4 av 5 på alla Pixarfilmer. Toy Story-filmerna ligger nog tom på gränsen till 4,5. Däremot är jag inte så sugen på Wall-E, men se den på bio ska jag. Det känns bra att inte ha så höga förväntningar för en gångs skull. Jag ser däremot fram emot Toy Story 3 (faktiskt) och The Bear and the Bow (utan att veta någonting om handlingen, i princip)!
 
500 inlägg på över 3 år...är det i minsta laget? Tongue


Ändrad av Hades - 01-augusti-2008 vid 17:55
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 20:40
Jag gillar verkligen ett småkryps liv, monsters inc, hitta nemo och toy story(båda filmerna har inte sett 3an, men den verkar hyfsad). men upp, bilar och råttatulle är urdåliga, de skämmer ut disney totalt, och superhjältarna är den sämsta pixar-filmen av alla, inte en enda bra sång har dom heller, jag vet inte varför, men jag gillar dom bara inte.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 20:54
Och vilken av Pixars filmer har en bra sång? Annars gillar jag alla pixarfilmer utom Bilar (som jag inte sett på en evighet, men starkt ogillade när jag såg den) : D
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 20:59
toy story, ett småkryps liv, toy story 2, monsters inc och hitta nemo.
Alla sånger i dessa är bra.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 21:44
Du menar i eftertexterna? Jag tänkte att du kanske menade "disneylåtar", asså som de börjar sjunga mitt i filmen. Men jaa ... den enda bra pixarlåten jag kommer på är den i Ett Småkrypsliv, men det är bara min egen åsikt.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 21:51
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

men upp, bilar och råttatulle är urdåliga, de skämmer ut disney totalt, och superhjältarna är den sämsta pixar-filmen av alla, inte en enda bra sång har dom heller.

 

Men sluta. Ok, nu vet jag att du sällan uppskattar bra film, men "skämmer ut disney totalt"? Det gör väl ingen av dessa filmer? Up, The Incredibles och Ratatouille har vunnit varsin Oscar för Bästa Animerade Film (personligen anser jag att Ratatouille är Pixars tveklöst bästa, men strunt i det) och Cars verkar vara väldigt populär fortfarande. Det räcker att titta in i en leksaksaffär så får man "bevis" för det. Bra sånger är väl inte direkt något Pixars filmer brukar innehålla, men musiken är alltid bra, framför allt i Ratatouille och Up.

 

Jag tror inte på att du inte vet varför du inte gillar dessa filmer. Jag räknar med att argumenten kommer vara att "de saknar humor och handling och är fruktansvärda" eller något i den stilen?

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 21:53
Toy Storyfilmerna är underbara, Ett småkryps liv har jag bara sett en gång för flera år sedan så den minns jag inte. Hitta Nemo är nästan bäst av dom alla, Superhjältarna blir för mycket, Bilar är en kul idé men storyn är inte bra. Råttatouille är lång, men helt ok. Upp räknar jag absolut till en av de bästa, den är så mysig och söt och en underbar och udda handling.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media