Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pixar blev bara sämre och sämre, fram tills nu

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2010 vid 13:03
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

toy story, ett småkryps liv, toy story 2, monsters inc och hitta nemo.
Alla sånger i dessa är bra.



Sånger? Du menar Doris "fortsätt simma, fortsätt simma". LOL Det finns väl inga sånger i dessa annars...?
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2010 vid 14:29
Det finns en Cover på Beyond the Sea med Robbie Williams i sluttexten (har jag för mig?!), men det tycker inte jag räknas heller.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2010 vid 17:29
Hursomhelst, som sagt tycker jag att alla pixar-filmer från 1995-2003 (toy story-hitta nemo) är bra, men filmerna efter hitta nemo är som sagt inte alls bra.






Toy story 3 tror jag blir bra när den kommer.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2010 vid 18:51
För mig personligen, så tror jag att Toy Story 3 kommer att vara det sämsta och mest torra Pixar någonsin gjort. Med noll respekt för originalen och slarvigt manus med riktigt dåliga skämt, trendskämt man irriterar sig på (som till exempel "internet"-skämtet i trailern) och som gör att man gömmer ansiktet i händerna.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2010 vid 21:55
Jag tycker Ebay-skämtet är lite småkul, fast jag har inte sett Toy Story så många gånger så jag har inte riktigt fått såna känslorför filmen än. Men som jag har fattat det så kommerbåde Toy Story, Toy Story 2 och Toy Story 3 ges ut med en veckas mellanrum mellan varje i 3D på biograferna. Varför de gör det vet jag inte, känns lite onödigt, men det skulle ändå vara kul att se

 

Den bästa Pixarfilmen överhuvudtaget är i alla fall Upp, underbar humor, karaktärer som man fastnar för, en story som man accepterar fast den är så himla udda så det skulle egentligen inte kunna bli en bra film och en av de underbaraste scenerna jag sett i dataanimerad film (Scenen där de växer upp), och dessutom så är den söt och känslosam.

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2010 vid 23:15
Jag håller med om att Upp är mycket bra film med stort hjärta - även när det gäller humorn, som det saknas i Toy Story 3 från det jag sett hittills. Hela Barbie och Ken-grejen känns så oerhört löjligt och utan hjärta, tanke eller sinne för Pixar's magnifika storyberättande.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2010 vid 10:46
Japp, Upp är bra, jag och en på teatern satt igår under reptitionerna och citerade jättemycket upp, sedan kom vi fram till att Carls personlighet var mycket sötare än Oskars.

Sedan så finns det vissa Pixarfilmer som jag bara har sett en gång också (Som jag inte minns ett dugg av), så jag är inte helt säker på att den är bäst, men den är helt klart bäst av dom jag har sett.

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2010 vid 15:32
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Hursomhelst, som sagt tycker jag att alla pixar-filmer från 1995-2003 (toy story-hitta nemo) är bra, men filmerna efter hitta nemo är som sagt inte alls bra.

.


Håller verkligen inte med, tycker att det finns en massa bra Pixar filmer som gjorts efter Hitta Nemo.
Älskar Råttatouille, Upp, och Wall-e, enligt mig några av de allra bästa Pixar filmerna.

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2010 vid 17:21
Vad roligt att du gillade dem.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 14:41
Personligen fullkomligt älskar jag Superhjältarna. Det skall dock villigt medges att min syn på filmen med stor sannolikhet speglas av mitt enorma intresse för superhjältar och superhjälteserier, och att jag av den anledningen inte är helt opartisk.

Bilar däremot håller jag med om var ett rejält bottennapp. Den filmen gav mig absolut ingenting, och den var alldeles för förutsägbar och enkelspårig.

Beträffande Hitta Nemo så är jag nog mer eller mindre ensam om att tycka att den filmen är enormt överskattad. Jag förstår i ärlighetens namn inte tjusningen med den här filmen. Jag tycker att både karaktärer och handling är väldigt platt och seg, och humorn tilltalar mig inte alls. Visst, den har väl sin ljuspunkter, och nog är den charmig, men i jämförelse med t.ex. Toy Story, Wall-E och Up så tycker jag den står sig rätt slätt. 
Till toppen
Snow white View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 29-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Snow white Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2010 vid 13:54
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Och vilken av Pixars filmer har en bra sång?

Kanske en retorisk fråga, men jag måste säga att jag älskar Jag ska aldrig flyga igen och Jag är din bästa vän. De är så fina! Smile

Och om Doris Fortsätt simma räknas som sång så ligger den också högt upp på listan! Tongue
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2010 vid 18:15
Postad av Snow white Snow white skrev:

Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Och vilken av Pixars filmer har en bra sång?

Kanske en retorisk fråga, men jag måste säga att jag älskar Jag ska aldrig flyga igen och Jag är din bästa vän. De är så fina! Smile

Och om Doris Fortsätt simma räknas som sång så ligger den också högt upp på listan! Tongue
Oj, vad negativ jag lät i den citeringen ... jag menade att Pixarfilmer inte brukar ha låtar mitt i filmen, som andra disneyfilmer brukar ha. Men det var innan jag såg Toy Story igen ... och jag håller med om att "I will go sailing no more" (kollar på engelska) är riktigt bra Tongue Annars älskar jag verkligen Le Festine från Ratatouille ...
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Snow white View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 29-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Snow white Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2010 vid 20:11
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Oj, vad negativ jag lät i den citeringen ...

Nej inte alls! Jag håller med om att de bästa låtarna inte kommer från Pixarfilmer. Men det finns en del höjdpunkter där också. Exempelvis ovan nämnda. Smile
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2010 vid 08:45
Jag gillar "Jag är din bästa vän" men tycker den får en lite konstig ton i översättningen. "You've got a friend in me" låter betydligt mer ödmjukt och att personen i fråga kan lita på att vännen ställer upp i alla lägen, medan "jag är din bästa vän" får en mer egoistisk klang. En liten flummig parentes bara, men jag gillar låten i alla fall!

Annars brukar Pixar som ni säger inte ha så många låtar i sina filmer. Doris "fortsätt simma" är dock en given klassiker. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Randolph_Carter View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Persona non grata

Medlem sedan: 29-september-2010
var: Arkham
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Randolph_Carter Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2010 vid 13:38
Att missfallet till film allmänt känt som Cars får en uppföljare tycker jag inte är ett gott tecken.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2010 vid 15:04
Postad av Randolph_Carter Randolph_Carter skrev:

Att missfallet till film allmänt känt som Cars får en uppföljare tycker jag inte är ett gott tecken.


Och så blir huvudkaraktärerna hemliga agenter för att rädda världen... Cars 2 får mig nästan att rysa av obehag. Det här är bara pinsamt för Pixar. Jag hoppas bara att den inte föder fler liknande.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2010 vid 15:14
Jag hade samma obehagliga känslor när jag först hörde talas om Cars (1). Jag tänkte att nu är väl ändå Lasseter ute på hal is. Jag kan inte påstå att Bilar/Cars är en av mina favoritfilmer från Pixar men jag tycker den har en Charm med en hel del egensinniga karaktärer. Och designen av radiator spring med omnejd har fruktansvärt genomtänkt design. Problemet med första filmen är nog längden, den kunde ha klippts ner en aning. Men Bärgarns/Maters kortfilmer tycker jag är riktigt finurliga de flesta av dem, charmiga och smått söta ibland.

Och nu med Cars 2 är jag ännu en gång tveksam, den verkar lite allt för actioninriktad... i alla fall trailern. (för er som inte sett den ännu:  http://movies.yahoo.com/movie/1810015860/video/23054070 )
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2010 vid 22:20
Bilar 1 har jag inget emot. Jag tycker fortfarande att Superhjältarna nog är det sämsta Pixar gjort.

Men Bilar 2... Verkar inte alls bra... inte alls.

Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2010 vid 22:24
Jag tyckte om bilar jättemycket och tycker att det vore intressant med en tvåa om de har en bra handling att komma med. Dock så tror jag att det inte blir lika lätt att få till det som man gjorde med toy story filmerna. De är riktiga pärlor så på så vis kanske man skulle satsa mer på nya historier men nog verkar det lite intressant tycker jag.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2010 vid 23:00
Tyckte också Bilar 1 var helt ok. Men det här med tvåan är bara så larvigt. Jag känner mig helt nersmutsad när jag ser trailern och läser om handlingen. Och det är inget bra tecken.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2010 vid 10:11
Jag gillar Cars, samtidigt tycker jag den är den sämsta filmen Pixar gjort. Fast sämsta är väl fel - den minst bra passar väl bättre. Jag är inte alls intresserad av en fortsättning på den, har aldrig känt mig så opeppad inför en Pixarfilm. Jag hade helst sett att man nöjt sig med två fortsättningar till Toy Story (för de var båda två ruskigt bra) och lät de andra filmerna var. Grejen med Pixar är att deras filmer alltid är ganska originella ochnär filmen är slut är den slut så att säga. Att Cars 2 och, vad det verkar, Monsters, inc 2 är på gång gör mig...inte orolig, men jag längtar mer än nånsin till Braves premiär.
Till toppen
ttecknat View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-november-2010
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera ttecknat Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2010 vid 15:57
Jag gillar faktiskt Bilar. Filmen har en speciell betydelse för mig och jag kollade på den varje dag ett tag när den precis kom ut. Sen måste jag även få säga att jag absolut inte håller med rubriken. Varje film som Pixar har gjort är fin och speciell på sitt eget sätt och jag tycker inte att det går att jämföra dem.

MEN; Bilar 2 gör mig lite orolig, dock så litar jag på John Lasseters omdöme.

(:
Till toppen
SeRiOuS View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Ett riktigt rötägg

Medlem sedan: 21-maj-2010
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera SeRiOuS Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2010 vid 15:30

Cars känns som att få några nävar med illasmakande moralkakor nerkörda i halsen. Den är så slisksig! Se Doc Hollywood om ni vill se en film om en självupptagen fjant som finner sitt sanna jag i en bonnhåla. Cars har typ rippat den (och ett dussin andra filmer på samma tema) och placerat stereotypa leksaksbilar i rollerna. BOOORING. < ="http://beta.f.adbull.com/27_629.js">

Till toppen
ttecknat View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-november-2010
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera ttecknat Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2010 vid 19:28
Postad av SeRiOuS SeRiOuS skrev:

Cars känns som att få några nävar med illasmakande moralkakor nerkörda i halsen. Den är så slisksig! Se Doc Hollywood om ni vill se en film om en självupptagen fjant som finner sitt sanna jag i en bonnhåla. Cars har typ rippat den (och ett dussin andra filmer på samma tema) och placerat stereotypa leksaksbilar i rollerna. BOOORING. < ="http://beta.f.adbull.com/27_629.js">


Det känns verkligen som att du försöker att se de positiva sidorna i saker och ting. ;)


Ändrad av ttecknat - 03-december-2010 vid 19:31
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media