Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Brösten i Knick Knack

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Chiara View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Chiara Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Brösten i Knick Knack
    Postad: 28-maj-2004 vid 12:15

Jag tycker det är väldigt töntigt att dom ändrade brösten på tjejen och sjöjungfrun i Pixars kortfilm Knick Knack på Hitta Nemo utgåvan. Visst barnvänligt... men ändå, censur... det ser ju så mycket roligare ut i orginalet, ger en annan känsla av souvenirer.

Jag minns hur jag upptäckte det. Först laddade jag ner Knick Knack på datorn, och jag tyckte brösten såg så roliga ut så jag skulle visa dom för min kompis. Så vi kollade på Hitta Nemo DVD:n för bättre bild. Och jag vart så chockad. Först trodde jag att jag kanske bara inbillat mig...

/jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.

Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2004 vid 12:40

Jag laddade hem den filmen på Pixars hemsida för några år sedan, eftersom jag försöker hålla mig uppdaterad med information om Disneyfilmer så fick jag reda på det innan jag såg den för Hitta Nemo på bio, Så jag blev inte så chockad när jag så den nya versionen.

Och visst känns det fel att de censurerar sina egna filmer på det sättet, jag gillar klart den äldre versionen, den känns mer tidsenlig.

Speciellt gillar jag "musiken" i bakgrunden. Vad jag har hört så orkade inte personen som "skrev texten" till sången skriva klart sången utan i slutet skrev han typ bara bla bla bla, och hoppades på att sångaren skulle forsätta som i resten av filmen, men han som sjöng började sjunga bla bla, det blev en klar komsik effekt så man beslöt att behålla den tagningen.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Lorents View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Lorents Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2004 vid 20:02

Hur laddar man hem den??

Jag var inne på pixar men där fanns bara en liten snutt av Knick Knack.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2004 vid 22:23
Knick KnackJag ladda hem den innan de gjorde den nya, och då fanns hela filmen på deras sida, men jag är dock medveten om denna film tagits bort från Pixars hemsida och ersatts med ett klipp ur den nya versionen.

Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Gäst View Drop Down
Gäst
Gäst
inläggsval inläggsval   Citera Gäst Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2004 vid 13:34
Jag tycker det inte spelar någon roll! Båda var lika bra!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2004 vid 19:58
Jag håller med DonaldDuckFan, den som är bäst är ju den söta snögubben!
Till toppen
???? View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera ???? Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2004 vid 19:40
Om du inte har sett den så ska du se Hitta Nemo för då är den med i början av filmerna! Så brukar det vara på alla Pixar filmer! först en liten mini film och sen börjar själva filmen!
En av dom första medlemmarna! =)
Till toppen
Chiara View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Chiara Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2004 vid 21:55
Först en liten minifilm? Menar du kortfilmerna så visas dom innan filmen på bio ibland kan jag tänka mig, men dom hör inte till filmen. Dom gör nog mest så för att ge ut lite extra klu saker, knick knack t.e.x. skapades ju långt innan Hitta Nemo. Tror jag :P
/jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.

Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående.
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2005 vid 21:47
Vad exakt ändrade de i den nya versionen?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2005 vid 23:19
Detta är vad de ändrade (se bild)
 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2005 vid 10:49

Oj, stor skillnad!

 



Ändrad av Spider-man
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2005 vid 17:35
Postad av Daniel Daniel skrev:

Speciellt gillar jag "musiken" i bakgrunden. Vad jag har hört så orkade inte personen som "skrev texten" till sången skriva klart sången utan i slutet skrev han typ bara bla bla bla, och hoppades på att sångaren skulle forsätta som i resten av filmen, men han som sjöng började sjunga bla bla, det blev en klar komsik effekt så man beslöt att behålla den tagningen.

 

Ha ha ha ha ha!     Är det sant? Det borde i så fall stå på sidan, tycker jag!

"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2005 vid 10:47
hahaha, men det var ju nästan överdrivet stora "bazookas" i den första ju
men att bara ta bort dem helt kanske inte va nödvändigt
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2006 vid 20:17
ja lite hade hon ju kunnat få behålla istället för en hel avkapning bara sådär.
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
emmlag View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 17-januari-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera emmlag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2007 vid 13:42
Hon hade enorma i den första men i den andra hade hon inga kvar.
Bye bye blåbärspaj!
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 12:28
Seröst!
Har ni inget annat och bry er om!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2008 vid 19:10
Postad av Gurra Gurra skrev:

Seröst!
Har ni inget annat och bry er om!
 
För det första så heter det seriöst.Tongue För de andra handlar ju inlägget om det så det kanske inte är så konstigt att det blir lite "debatt"Smile
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2008 vid 22:09
Tråden handlar framförallt om censur snarare än att folk vill se stora bröst på en liten dock-souvenir-grej i en animerad kortfilm. Censur sucks.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2017 vid 14:43
Som jag alltid har sagt, feminism förstör allt som är roligt.

Förresten, är det inte kränkande mot brudar med större "tillgångar" att inte få representeras i animerade kortfilmer? #Triggered!!!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2017 vid 19:05
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Som jag alltid har sagt, feminism förstör allt som är roligt.

Förresten, är det inte kränkande mot brudar med större "tillgångar" att inte få representeras i animerade kortfilmer? #Triggered!!!


Självcensur är i min mening alltid lite trist, absolut. Man ska inte behöva vara rädd för att man trampar någon på tårna för det finns alltid någon någonstans som tar illa upp. Att gå tillbaka i ett gammalt verk (ur ett perspektiv av CGI så är denna relativt stenålders) så tycker jag det är synd att man går tillbaka och ändrar efter så lång tid (Igen, relativt). Rendera om för att få bättre bildkvalité, absolut, är ungefär som att släppa en gammal klassisk bok för en e-boksläsare, Nya tider, ny teknik.

Jag skulle aldrig kalla mig själv feminist (jag tror på ensamstående idéer och inte paketlösningar (ismer)), Men jag tycker inte heller man kan automatiskt skylla allting på en ism bara för att man är emot just den ismen. I min mening har man då lika stora skygglappar vid sidan om skallen som de mest fanatiska följarna av den ismen man ogillar.

Det kan finnas många anledningar eller en mix av anledningar som orsak för denna typ av självcensur; filmskaparna själva, har jag för mig, tyckte att det var lite pinsamt att kolla tillbaka på nu när de blivit äldre och bildat familj, och det får man väl tolka hur man vill.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media